FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 31 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 29 30 31 32 33 41 81 131 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 901 - 930 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Kuten yllä jo todetaan, taitaa tuo ilmiö toteutua aikas lailla joka kumilla, jos niitä alkaa pelkiltään täytellä.

zipo Guest
    Vanteet erilaisia.

13F ei turpoa tasaisesti, mutta ainakaan On-Onen kehältä ei ole pullauttanut mitään kumia pois. Paineet joutuu kyllä laittamaan tappiin, että rengas nousee paikalleen, mutta sitten kun laskee ajopaineisiin niin ei kyllä mistään huomaa epätasaisuutta.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Onhan se maailman seitsemäs ihme, että läskiä pukkaa kuin tatteja metsään, mutta kukaan ei tee niille sisureita.

Tekkeepäs , multa saa kokeiluun aitoja Spessun sisureita 450g per yks.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Onhan se maailman seitsemäs ihme, että läskiä pukkaa kuin tatteja metsään, mutta kukaan ei tee niille sisureita.
    Schwalben uusi 13J liki 400 gramman painollaan oikein vakuuta.

Niin ja On-Onen elefanttien ehkäisyväline unohtui kanssa mainita. Oli se yli puoli kiloa, mutta alle kilon kuitenkin. Ei innostanut käyttää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Olisiko yllä oleva vastaus näin erilaisille kokemuksille?
    No itse asiassa ei ole. Pari huomioita:

Kuvassa olevassa "vinhassa" sisurissa on ilmaa itseasiassa vasta hyvin vähän - siis ihan liian vähän, jotta sisurin alaosa (kuvassa) riittäisi lähimainkaan täyttämään läskirenkaan sisustaa. Ja mitäpä luulette tapahtuvan kun tuon sisurin laittaa renkaan sisään ja pumppaa siihen ilmaa? Muuttuuko sisurin muoto erilaiseksi tai tasaisemmaksi? No ei todellakaan muutu! Siinä kohtaa kun kapeamassa kohdassa on edelleen liian vähän ilmaa, on tuo turvonnut kohta pullauttanut ulkorenkaan (BFL) jo ajat sitten vanteelta (RD) pois.

Sisuri täyttyy - ainakin tuo minun 13F - ihan samalla tavalla epätasaisesti oli se renkaan sisällä tai sen ulkopuolella. Tätä on naurua pidätellen ollut todistamassa kolme henkilöä kahdella eri kerralla, kun olen sen kanssa yrittänyt äheltää rengasta paikalleen jossain keskellä metsää.
    Ylämäkeä seuraa aina alamäki - ainakin jossain vaiheesa

mutanaama Guest
    Mullapa onkin hiilikuitu tubeless lällälläää. Ja lisää on tuloillaan

13f:ää ei lojunut nurkissa niin pumppasin kokeeksi 29 sisuriin ilmaa. Se ei todellakaan muuttunut tuollaiseksi muotovalioksi, halkaisia kasvoi tasaisesti ympäri renkaan.

Tuossa vaiheessa oli jo aikas pinkeä enkä uskaltanut ilman kuulosuojaimia laittaa enempää...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Mullapa onkin hiilikuitu tubeless lällälläää. Ja lisää on tuloillaan
    Kuva + lällätys olisivat sattuneet vieläkin enemmän kuin pelkkä lällätys

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ylämäessä heikottaa Katso viesti
    Ja mitäpä luulette tapahtuvan kun tuon sisurin laittaa renkaan sisään ja pumppaa siihen ilmaa? Muuttuuko sisurin muoto erilaiseksi tai tasaisemmaksi?
    No eihän sitä pidäkään laittaa ulkorenkaan sisälle kuvan näköisenä, vaan niin, että siinä olisi paljon vähemmän ilmaa. Eikä makkarataitoksia saa olla silloin ”valmiina”. Silloin sisuri täyttyy ensin jostain kohdasta, mutta vain ulkorenkaan sallimaan koon asti ja sen jälkeen täyttyy muualtakin työntämättä ulkorengasta mihinkään.

En ymmärrä, miksi minulla ja monilla muillakin ei ole koskaan kyseistä ongelmaa ollut. En ole ostanut omia 13F sisureita kerralla, vaan silloin tällöin 1-2 kpl, joten olivat eri valmistuseristä peräisin. On minunkin sisurin vaihtoa maastossa kerran moni seurannut ilman tietoakaan kyseisestä ongelmasta.

mutanaama Guest
    Sry puffe

Ennen tiivistymistä

mutanaama Guest
    No eihän sitä pidäkään laittaa ulkorenkaan sisälle kuvan näköisenä, vaan niin, että siinä olisi paljon vähemmän ilmaa. Eikä makkarataitoksia saa olla silloin ”valmiina”. Silloin sisuri täyttyy ensin jostain kohdasta, mutta vain ulkorenkaan sallimaan koon asti ja sen jälkeen täyttyy muualtakin työntämättä ulkorengasta mihinkään.

En ymmärrä, miksi minulla ja monilla muillakin ei ole koskaan kyseistä ongelmaa ollut. En ole ostanut omia 13F sisureita kerralla, vaan silloin tällöin 1-2 kpl, joten olivat eri valmistuseristä peräisin. On minunkin sisurin vaihtoa maastossa kerran moni seurannut ilman tietoakaan kyseisestä ongelmasta.
    Asiaa voidaan pitää loppuun käsiteltynä. 13F ja Onzan vastaava, molemmat on mulla toiminu niin hyvin, että joudun katsomaan kumin kyljestä, kummalla ajan. Silloin kun siinä on rengas päällä, se pullistuu vain sen verran kuin ulkorengas antaa periksi.

On näitä hyviäkin sisureita olemassa, mutta ei tällä mantereella:

Se on Q-tubes 24x2.4-2.75”, n. 240g. Päällä lukee Kenda, mutta Kendan nimellä sitä ei löydy mistään ja Q-tubes nimellä vain jenkeistä.

13F 24” kokoisena toimisi yhtä hyvin ja olisi n. 160g, mutta ei, sellaista ei tehdä.

^^^
    Hieno kehä, mutta mihinkäs ajoon tommonen Kimi sliksi on tarkoitettu?

mutanaama Guest
    Waimon fillariin, asphalttia, hiekkateitä ja peltopolkuja varten. Nyt se on lainassa yhdellä hullulla, joka ajaa taas TDH:n läskillä. Edessä vetelee niin perkeleesti, että siihen tuli Larry, takarenkaana tuo rullaa kuin hirvi.

No eihän sitä pidäkään laittaa ulkorenkaan sisälle kuvan näköisenä, vaan niin, että siinä olisi paljon vähemmän ilmaa.

En ymmärrä, miksi minulla ja monilla muillakin ei ole koskaan kyseistä ongelmaa ollut.
    En enää tiedä mitä sanoa... En tietenkään ole laittanut sitä ulkorenkaan sisään tuollain pumpattuna. Ei sitä varmaan sinne saisikaan?!

Alla on kuva juuri pakasta vedetystä 13F:stä, jonka juuri äsken pumppasin ja vielä samalla pumpulla kuin aiemmatkin.

Kuten kaikki huomaa, se täyttyy tasaisesti - toisin kuin se VIALLINEN, joka oli siinä laittamassani aiemmassa kuvassa.

Ainoa mitä tällä keskustelulla halusin tuoda esille oli se, että on olemassa myös "ei niin täydellisiä yksilöitä" sisärenkaista. Eli kyse ei ole mistään erilaisesta pumppaustekniikasta tai muustakaan KÄYTTÄJÄSTÄ JOHTUVASTA asiasta.

Se, että sinulla tai monella muullakaan ei ole ollut tätä ongelmaa, ei silti tarkoita sitä, että sitä ei voisi olla olemassa.

Ja kuten Mutiskin jo aiemmin totesi, myös minun osalta tämä keskustelu on nyt tässä.
    Ylämäessä heikottaa muokkasi tätä : 29.08.2014 at 16.27 Syy: typo
    Ylämäkeä seuraa aina alamäki - ainakin jossain vaiheesa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hub Katso viesti
    ok, laitetaan hankintalistalle.

----

eli toi 13F menee 4" kumeille, mutta ei taida riittää 4,6-4,8"?
    Minulla on 13F ollut sekä Ground Controllissa että BFLssä, 4,8 tuumaisia molemmat.

Voi nyt helvetti mitä vänkäämistä.

13F läskikäytössä menee speksin ulkopuolelle. Juttu on niin, että mitä isommin valmistajan suositus ylitetään, sen yleisemmäksi ongelmat käyvät. Tavallisessa 29er-renkaassa vikaa saattaa esiintyä vaikkapa 1 sisurissa 500:sta, 3.8" läskipyörään venytettynä luku voi nousta luokkaan 1/100 ja 4.8" kumien ja 100-millisten vanteiden kanssa jo 1/20 kumeista voi toimia kehnosti jos ollenkaan. Ja tämähän ei kerro valmistusvirheellisyydestä, koska kumi venytetään yli suositusten.

Suhdeluvut yllä on täysin hatusta reväistyjä, mutta ilmiö on täysin tosi. Se, että jollain 13F on toiminut hyvin tarkoittaa ainoastaan, että ne kyseiset sisurit toimivat heillä hyvin. Oman hyvän kokemuksen (tuurin) yleistäminen on sellainen argumentti, jota oon tottunut näkemään jotain homeopatiaa ja muuta puoskarointia puolustellessa.

Omat kokemukseni 13F:stä 100 mm kehillä 4.7" kumeilla ovat kehnot: sain renkaan kyllä nostettua ja tasaisesti täyteen ja vanteelle, mutta ajopaineisiin laskiessa venttiilin kohdalle tuli renkaiden kylkiin painaumat. Sisuri nyt vaan ei veny siitä kohtaa yhtä paljoa, kun venttiilin ympärys on paksumpaa kamaa. Lopulta pari sisuria antautui pitkälle saumarepeämälle ja heivasin mokomat keventelysekoilut. En missään tapauksessa luottaisi niihin hätävarana, vaan kannan Toobia mukanani tubeless-epäonnen varalta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Sry puffe

Ennen tiivistymistä

Mä vihaan sua.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Mä vihaan sua.

Ja mä joudun ajamaan tollasella KiinaKuralla TeeDeeHoon
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Uskaltaakohan tänne vielä nöösi kirjoittaa..

parin päivän aikana saamien oppien perusteella yhteenvetona voisin todeta, että pidemmän päälle olisi kai paras ratkaisu ajaa tubeleksilla jöötituubi runkolaukussa...

mutanaama Guest
    Viimeisen 5000km aikana mulla on mennyt noin viisi sisuria, onzaa ja fr sekasin. Omista tubeleksista en ole vielä päässy tarpeeksi nauttimaan, kun kaiken maailman rökäleet niitä lainailee.
    Mutta aina kulkee repussa vähintään yksi sisuri mukana.

Miks tällästä sisurikeskustelua nyt?
    Mä tulin tubelessuskovaiseksi kun onnistuin kertaheitolla RollingDarryl+Gorilla+Bud kombinatsioonit saamaan iskuun. 0.35bar ja pitänyt loistavasti.
    Rullaavuus parani +6.7% ja kai se yhdistelmä 0.0385% kevenikin.
    Kolttoistäffien kanssa sai pitää joka toisella reissulla vaihtosession. Täpärissäkään ikänä niinpaljoa rengasrikkoja ollut mitä tuon kanssa.

Nii, 2x paikkasin sisuria ja kerran vaihdoin koko suolen mun lyhyen ja vähälumisen läskipyörätalven aikana, keväästä/alkukesästä sitten tubeleksena, ei yhtään rengasrikkoa/burppailua/muutakaan onkelmaa, enkä roudaa edes sisuria matkassa mukana, joten luotto on kova bfl:iin, joista toisen kylkikin on sisurinpalalla kasaan liimattu sisärengasrikkojen seurauksena..

Minkälaisilla painella Kemizti vetää Messilän videolla? Entä Ski Syötteellä?

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Nii, 2x paikkasin sisuria ja kerran vaihdoin koko suolen mun lyhyen ja vähälumisen läskipyörätalven aikana, keväästä/alkukesästä sitten tubeleksena, ei yhtään rengasrikkoa/burppailua/muutakaan onkelmaa, enkä roudaa edes sisuria matkassa mukana, joten luotto on kova bfl:iin, joista toisen kylkikin on sisurinpalalla kasaan liimattu sisärengasrikkojen seurauksena..
    Mun moka oli se, etten vetäny teippiä reunaan asti, burppaili ihan miten sattu. Mut oliskohan tänä suvena menny yksi sisuri? ei kuitenkaan mitään mahdottomia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hub Katso viesti
    Minkälaisilla painella Kemizti vetää Messilän videolla? Entä Ski Syötteellä?
    no kun mulla ei oo sitä tarkkaa mittari, mutta jossain 0,6-0,7bar ehkä näppituntumalla, sillai että sopivasti joustaa ja "syö" pikkuesteitä, muttei kolise juirikaan vanteelle.. Kuskin massa 0,11t, siksi ehkä "korkeahko" paine

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    no kun mulla ei oo sitä tarkkaa mittari, mutta jossain 0,6-0,7bar ehkä näppituntumalla, sillai että sopivasti joustaa ja "syö" pikkuesteitä, muttei kolise juirikaan vanteelle.. Kuskin massa 0,11t, siksi ehkä "korkeahko" paine
    Sama kumi ja veikkaus 0.6-07 bar ja massaa 0.066

pururadalla täytyy olla enempi painetta.....

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •