FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 30 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 28 29 30 31 32 40 80 130 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 871 - 900 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti artzi Katso viesti
    Onkos tuo Robbson tämä? Onko noissa reuna jossa paremmin (kuin Fattyn alkup.) pysyy kumi ylhäällä? Kerää paineita kun ei voi käyttää sopivia paineita, kun muuten heti putoaa kumi vanteelta. Ei kait pelkkä pinnoitus (+pinnat) voi omaisuuksia maksaa...

Ja maalaus mustaks
    Mulla on tuosta vanteesta tuplavallinen versio. Tämä ja siinä ei edes ole keskiuraa johon pudota. Painaa ihan pirusti, ankarasti porattunakin 1030g. Tuosta singlewall versiosta ei omakohtaisia kokemuksia. Pinnat ja nippelit makso pari-kolmekymppiä että eihän tuossa korkealta putoo jos koitat ja tuleehan siinä vanteeseen sentti lisää leveyttä samalla.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    #Ennuste
    Muutaman vuoden päästä hipoläskeissä on tangossa rengaspaineet pikasäätökytkin niin voi ajossa säätää rengaspaineet. #NäinOn
    tossa muutama viikko sitten läskiä kokeilessa tuli tää just mieleen.... olihan jo itänaapurin 70 luvun Zil autoissa "pikasäätökytkin"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    tossa muutama viikko sitten läskiä kokeilessa tuli tää just mieleen.... olihan jo itänaapurin 70 luvun Zil autoissa "pikasäätökytkin"
    http://www.bikerumor.com/2014/08/28/...perature-more/

Ei olla enää kaukana.

teki mieltä hankia värillisiä renkaita oman projektin. eli tarkoitus hankia on-onen Floatereita tai Vee Rubber Mission. Ymmärsin taakse on parempi laita floaterin. Mitä toimisi parempi etu renkaana mission vai floater?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    #Ennuste
    Muutaman vuoden päästä hipoläskeissä on tangossa rengaspaineet pikasäätökytkin niin voi ajossa säätää rengaspaineet. #NäinOn
    Tuo tangosta säädettävä rengaspainehan ei enää ole aivan uutta läskeissäkään. Tälläkin foorumilla on muistaakseni ollut linkkiä tuollaiseen.
    Mutta tästä löytyy ainakin yksi linkki: http://www.bikerumor.com/2013/05/03/...pelin-fatbike/

Ei tosin vielä liene kovinkaan monella ajossa tuollainen järjestelmä...

Kävin eilen testaamassa Fatboyta, ja nyt sitten omistan sellaisen.

Tämä on uusi maailma, joten kokojan herää kysymyksiä. Renkaista ja kumeista heti pohditutti heti pari asiaa. Kun vanne on 90 leveä, niin kuinka leveät/kapeat kumit menee tuohon? Ilmeisesti sisurit kestää tuossa aika hyvin, mutta varmaankin rengasrikkoja sattuu, niin kuljettaako porukka sisuria mukana? Ajattelin vain, että pitääkö hankkia kunnon säkki satulalaukuksi.

Laita tubeless, niin ei puhkee sisurit, rullaakin paremmin imho ja voi(nee) käyttää vielä matalampia paineita..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Laita tubeless, niin ei puhkee sisurit, rullaakin paremmin imho ja voi(nee) käyttää vielä matalampia paineita..
    Tämä on kyllä mielessä, mutta ajattelin ensin hoitaa jonkin verran kilometrejä alle peruskattauksella.

Sisurilla ajanu koko ajan, ja sisuri ja pumppu on aina mukana. Pikkuseen runkolaukkuun mahtu ne ja patukkaa ja puhelin etc.

Ja kannattaa harkita kevyempiä sisureita kuin ne alkuperäiset. Mahtuu varakumikin pienempään tilaan. Schwalpen 13F sisuria olen käyttänyt. Muitakin on.

Kertokaas nöösille, minkälainen ilmanpainemittari kannattaa hankkia presta-venttiileille ja läskeille. Hommasin jalkapumpun missä on mittari mutta vaikuttaisi että se mittari näyttää ihan mitä sattuu alle 2:n ja varsinkin alle 1:n paineissa. Pumppuja on jo parikin ja kompura joten pelkkä laadukas mittari olisi hakusessa.

SKS Airchecker. Käy myös schraderille.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Suuri Fatbike rengas keskustelu.

Motonetistä hommasin hyväksi ja varmakäyttöiseksi kokemani ilmanpainemittarin. Olisko merkkiä pro...en muista tähän hätään. Sininen on
    Löytyi linkki 15,90€
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/38123...psi-PrestaAuto
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    SKS Airchecker. Käy myös schraderille.
    linkkivinkki hankintapaikasta ois kova.. Kiitos jo etukäteisesti vaivannäöstä..

SKS Airchecker
    bikeshop.fi 20,06 ekee, oli ainakin 2 kpl viime viikol hyllys kun poikkesin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    linkkivinkki hankintapaikasta ois kova.. Kiitos jo etukäteisesti vaivannäöstä..
    Sks:ää ainakin seeärsee, bike components, wiggle, rose, xxl. Tota Prota saa Tampereelta ainakin Motonetistä ja Ärtekiltä.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Schwalben mittari Foxcompista, Suomen Turust. Näyttää desimaaleja tosi pienillekkin paineille.

Tällainen on todella hyvä:

http://allseasonscyclist.com/2012/01...ta-tire-gauge/

ebay:ssa näitä on näkynyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lauttis Katso viesti
    Schwalpen 13F sisuria olen käyttänyt. Muitakin on.
    13F venyy hyvin epätasaisesti. Tästä johtuen leveä kumi leveällä kehällä loikkaa pois kehältä jollei venymistä hillitse esim nippusiteillä. Pajalla tuon kanssa pystyy toimimaan, mutta kenttäolosyhteissa saattaa mennä hankalaksi.
    Holokki auki ku H. Moilane.

mutanaama Guest
    No ei ainakaan kaikilla loikkaa, tai siis en mä ole kertaakaan mitään nippusiteitä viritellyt. Tosin levein vanne on ollut 90mm ja rengas BFL. Eilen normi 4" ja RD meni tavalliseen tapaan heittämällä.

Ei minulla koskaan ollut tämänkaltaisia ongelmia 13F sisureiden kanssa, käytin niitä Bud&Lou + CS-vanteet yhdistelmässä sekä Fattyssa. Nytkin 13F sisuri on varasisurina Bud&Lou + CS-vanteet yhdistelmälle. Tai eilisestä lenkistä lähtien käytössä on Bud&Bud, mikä tuntuu paljon järkevämmältä ainakin lumettomana aikana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Sisurilla ajanu koko ajan, ja sisuri ja pumppu on aina mukana. Pikkuseen runkolaukkuun mahtu ne ja patukkaa ja puhelin etc.
    ok, laitetaan hankintalistalle.

----

eli toi 13F menee 4" kumeille, mutta ei taida riittää 4,6-4,8"?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    13F venyy hyvin epätasaisesti. Tästä johtuen leveä kumi leveällä kehällä loikkaa pois kehältä jollei venymistä hillitse esim nippusiteillä. Pajalla tuon kanssa pystyy toimimaan, mutta kenttäolosyhteissa saattaa mennä hankalaksi.
    Aiemmin luulin, että mulla vain on ollut huonoa tuuria näiden 13F:ien kanssa, mutta on näemmä muillakin. Jaettu tuska helpottaa

Mulla ollut kans muutamilla 13F:llä tuota samaa ongelmaa. Kaksi kertaa joutunut tubelessin korjaamaan 13F -sisurilla kesken lenkin. Kahdessa eri sisurissa ollut todella rajua epätasaisuutta venymisessä. On saanut ihan hartiavoimin tehdä töitä maastossa, että rengas ei juuri mainitulla tavalla loikkaisi pois vanteelta. Yksi kerta oli viime tammikuussa ja pakkasta oli 20 astetta. Ei paljon naurattanut, kun autolle oli matkaa 8 km polkua pitkin…

Vinkkinä sellainen kikka, että mikäli tubeless on mallia ghetto, niin sillä halkaistulla sisurilla voi sitoa ulkorenkaan vanteen kanssa yhteen pumppausvaiheessa. Tämä estää renkaan loikkaamisen pois siitä kohtaa, missä sisuri mahdollisesti pullistuu liikaa.
    Ylämäkeä seuraa aina alamäki - ainakin jossain vaiheesa

Voe kauhia... ei mulla oo ollu mitään ongelmia BigFatLarryn tai GCn kanssa Rolling darryl kehillä ja 13f tai Onzan sisureilla.

Voe kauhia... ei mulla oo ollu mitään ongelmia BigFatLarryn tai GCn kanssa Rolling darryl kehillä ja 13f tai Onzan sisureilla.
    Sulla ei varmaan sit ole sattunut tällaista 13F:ää

Miten ihmeessä te onnistutte? Olen ainakin 10 näitä 13F sisureita käyttänyt kahdessa pyörässä eikä koskaan ollut lähelläkään tämänkaltaisia ongelmia.

Ja varmasti jokainen sisuri olisi ollut yllä olevan kuvan mukainen, jos olisin täyttänyt niitä renkaan ulkopuolella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Miten ihmeessä te onnistutte? Olen ainakin 10 näitä 13F sisureita käyttänyt kahdessa pyörässä eikä koskaan ollut lähelläkään tämänkaltaisia ongelmia.Miten ihmeessä te onnistutte? Olen ainakin 10 näitä 13F sisureita käyttänyt kahdessa pyörässä eikä koskaan ollut lähelläkään tämänkaltaisia ongelmia.
    Ai miten minä näin onnistun??? Pitäisiköhän tuo kysymys suunnata Schwalbelle...!

No hemmetti, tuohan on villi sisuri En oon koskaan pannu noihin ilmaa hirveesti ilman että ne on siellä ulkorenkaan sisällä. Voihan se olla että joskus ulkorengas näyttää hiukkasen voplaavan ku telineellä pyörittää vaikka vanne ois suorassakin. Oisko se sisällä sitten tuon näkönen.. No, kuiteski, sisurilla ajellaan ainakin vielä.

Ja varmasti jokainen sisuri olisi ollut yllä olevan kuvan mukainen, jos olisin täyttänyt niitä renkaan ulkopuolella.
    En oon koskaan pannu noihin ilmaa hirveesti ilman että ne on siellä ulkorenkaan sisällä.
    Olisiko yllä oleva vastaus näin erilaisille kokemuksille?

Olisiko yllä oleva vastaus näin erilaisille kokemuksille?
    Eikös tuo nyt kerro sen, että kumi ei ole tasapaksuista.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •