GiantGarminHephaElectrobike
Sivu 29 / 70 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 27 28 29 30 31 39 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 841 - 870 / 2071

Aihe: Hissitolppaa

  1. #841
    Hissitolppaa kans olisin vaikka ja näiden tekstien perusteella ehkä päätymässä tuohon Spessun Command Postiin.
    Eiks koko mene oikeen kun fillarin speksi sanoo: SATTELSTüTZE Syncros FL2.5 / 31.6mm
    Niin 31.6mm tolppaa pitää katsella?
    Tännekin jo linkattu hibike olis ihan hyvä hinta tuolle 2013 mallille, mutta mites tuo pituus - kun niitä on 330mm ja 425mm pitkiä - pitkä sopinee kun pyörä on kuitenkin L-koko eli onko tuo lyhempi tarkoitettu johonkin pienemmän kokoluokan pyöriin jossa satulanosto ei ole niin paljon? (en ole nyt mitannut kuinka pitkä tolppa on nyt pyörässä joten siksi hieman tyhmä kysymys...)

  2. #842
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gibsy Katso viesti
    Kysymys reverbin m mx-clampista; käykö tämä avidin elixir 5:n kahvaan semmoisenaan vai tarviiko siihen vielä jotain extra palikkaa väliin?
    No ainakin elixir seiskan kahvaan sen kauko-ohjaimen sai kiinni paketista löytyvillä palikoilla.

  3. #843
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    No ainakin elixir seiskan kahvaan sen kauko-ohjaimen sai kiinni paketista löytyvillä palikoilla.
    Saako suoraan jarrukahvaan kiinnittyvän clampin laitettua myös tangon alapuolelle? Kun ajatuksena oli hommata oikean käden triggeri ja laittaa se vasemmalle alapuolelle.

  4. #844
    Raaseri Guest
    Heräteostona mukaan tarttui Ice V8 tolppa fillariosasta. Aika jäykkä namiska käsissä pyöritellessä, katotaan mikä on käyttää. Eniten mietitytti kuitenkin 90mm liike, riittääkö se?

  5. #845
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    448
    Se riippuu sun mitoista, mulla piisaa 45mm tiputus 90% ajoista. Toiset tarvii 150 tiputusta...

  6. #846
    Raaseri Guest
    Huomenna Tornikeskukseen kokeilemaan kun tänään on motocrosspäivä. Ja viikon päästä Schladmingiin kahdeksi viikoksi, eiköhän se mielipide muodostune. Järkeilin tota niin että polulla riittäis Icen 45 ja 90. Enskaan laittas valmiiksi sellasen n -30 asennon josta tolpalla vielä 45 tai 90 lisää tarpeen mukaan. Nää on näitä nyypiöpähkintöjä.

  7. #847
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    28
    Mulla Command Post Ir vuotaa ilmaa jonkin verran. Takuu on voimassa, mut paikallinen fillarikauppias ei hoida asiaa siten, että saisin uuden tai vanhan korjattua inhimillisessä ajassa. (Lupauduin jopa ostamaan uuden, jos hän pystyy tolpan mulle viikossa hoitamaan!) Onks mitään käryä, saako ilmavuotoa itse fiksattua? Tai korjaako jokin fillariliike noita tolppia?

  8. #848
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Se on sille putkelle paras paikka. Se menee rikki yllättävän helposti ja sitten vajeri on vaikea saada lähtemään jouhevasti triggeristä.
    Yllättävän helposti meni itse triggeri rikki. Tai siis vääntyi käyttökelvottomaksi. Oikaista ei viitsi yrittää, tietää miten siinä käy.
    Kokeilen ympätä tuohon KS:n vipua, kerron kuinka kävi kun saan vivun.

    EDIT: Mielenkiintoisia nämäkin, kukaan kokeillut?

    http://forums.mtbr.com/specialized/h...l#post10355477

  9. #849
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Hienosti ilman mitään ongelmia sain sovitettua KS:n vivun paikalleen.
    Command postin vaijerin kireydensäätöhilutkin+metalliputki kävivät suoraan paikalleen.

    EDIT: Koelenkki tehty, suosittelen kyllä Command Postin käyttäjiä vaihtamaan tuon triggerin KS:n malliin+vaijerin esim. Jagwiren Mountain Prohon.
    Toimii nimittäin kuin eri tolppa.
    Ja KS:n vipua tuskin saa kaatuilemalla rikki.

    Noitahan löytyy värikoodaajillekkin.

    http://www.purebike.fr/en/vtt-f1/per...kit-a1145.html
    brilleaux muokkasi tätä : 18.06.2014 at 21.10

  10. #850
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Mielenkiintoinen päivitys. Tuolla hinnalla rikkoutuminen olisi ainoa syy miksi moiseen ryhtyisin.
    Omani on tosin asennettu sen verran alas etten keksi miten pitäisi kaatua sen rikkoakseen.
    Memento mori

  11. #851
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    Mielenkiintoinen päivitys. Tuolla hinnalla rikkoutuminen olisi ainoa syy miksi moiseen ryhtyisin.
    Omani on tosin asennettu sen verran alas etten keksi miten pitäisi kaatua sen rikkoakseen.
    Pystytkö laittaa kuvaa asennuksesta? Nim. Command Post postissa ja mielellään laittas kerrasta kunnolla että kestää...

  12. #852
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Meikäläisen asennuksiin kannattaa aina suhtautua suurin varauksin.
    Vipu on kuitenkin peukalolleni sopivassa kulmassa eikä sen pitäisi hirveästi ottaa osumia jos/kun tulee heitteltyä kuperkeikkaa.
    Kestää hyvin katolleen kääntämisen kenttähuoltoja varten.



    Memento mori

  13. #853
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Mä sain sen jotakuinkin tuossa asennossa vauhdikkaalla otb:lla vääntymään. :P
    Sattuneesta syystä ei havaintoa mihin otti osumaa.

    Edit: Kyllähän kaiken saa rikki, kun sopivasti kohdalle osuu.
    Musta vaan toi vipu on kovin hennon oloinen; altis vääntymään alaspäin suunnassa.

  14. #854
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Varmastikin näin. Itse ajelen sellaista setävauhtia että OTB:tkin on kuin hidastetusta elokuvasta.
    Memento mori

  15. #855
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    41
    Oma valinta osui command postiin.
    Hibikesin ylivuotisten tarjous houkuttelisi, mutta siellä on 330 pituutta jäljellä 7,5cm max dropilla jäljellä. Uskoisin että tuokin riittää vaikka kymppiä ensin ajattelin...

    ...Mutta missään ei ole kirjattu oikein faktana mikä on tämän lyhyimmän tolpan minimisyvyys. Manuaali on tältä osin turhan generinen.
    Jostain kuvasta päättelen että se on vähemmän kuin isoveljissä.

    Tuo lyhyin malli riittäisi nippa-nappa minulle, sentin marginaalilla, uuden vempeleen runkoon.

    Sattuisiko siis kukaan tietämään tuon lyhyimmän "spessun speksejä"?

  16. #856
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Salo
    Viestit
    292
    Mulla on vapusta asti ollut ajossa Yep: http://yepcomponents.com/EN/Bike-Upt...aspx?cp=UPT-ST

    On toiminut loistavasti koko tämän ajan. Toiminta on smoothia eikä klappia ole mihinkään suuntaan. Alkuun vähän epäilin miten mahtaa kestää melkein 100kg kuskin alla mutta huoli oli turhaa. Tämä on mun ensimmäinen hissitolppa, joten en pysty vertaamaan muihin merkkeihin, mutta vaikea uskoa, että parempaa olisi saatavilla. Halpa se ei ole mutta hinta taitaa kuitenkin olla linjassa esim. Thomsonin ja Foxin kanssa.

    Tähän mennessä siis pelkästään positiivista sanottavaa, toivottavasti toimii jatkossakin yhtä hyvin.
    hhcmb.fi

  17. #857
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    Jonkin aikaa nyt ajossa ollut halvin hissitolppa mitä internet tarjosi, merkki on TMARS. Se on aivan yhtä kankea käyttää kuin kaikki vastaavat mekaaniset tolpat, mutta tuntuis varsin toimivalta, helppo huoltaa itse ja tarvittaessa korjata, kun tekniikka on varsin simppeli. Toimii varmasti kesät talvet samalla tavalla. http://www.amazon.co.uk/TMARS-ADJUST...=tmars+dropper

    edit. johan on hinta pompannut. Itse maksoin aikoinaan 69£.
    Hissitolppa muokkasi tätä : 05.08.2014 at 09.09

  18. #858
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Oliskos jollakulla pääkaupunkiseudulla Foxia tai Thomsonia näytillä?
    Haluaisin kokeilla tolppaa hanuriini ennen ostopäätöstä. Myös vivun ergonomia kiinnostaa, varsinkin Foxissa.
    --

  19. #859
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Mulla on foxi, se ei vaan ole rungossa kiinni vielä.

    Toimivuudesta voi sanoa että se on samanlainen kuin gravity dropper, paitsi että toiminta on paljon smoothimpi ja se 2 toimiliipasin on oikeasti hyvä.

    Plussapuolena on kanssa mekaaninen lukitus, vaikka ilmat karkaisi/vaijeri menisi poikki sen voi käsin laittaa haluttuun korkeuteen ja lenkin voi ajaa loppuun, tosin mulla se ei ole antanut mitään ongelmia vielä.

    Miinuksena korkeahko hinta.

  20. #860
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Viikon ajelun perusteella Foxi on aivan hyvä.
    Jos tuon vain saisi paukahtamaan alhaalta suoraan välikorkoon niin tolppa olisi täydellinen.
    --

  21. #861
    Onko kellään ollu sellaista vikaa ks lev hissitolpan kanssa että tolppa ei nouse itsestään ihan ylös? Pyörä/tolppa oli kuukauden päivät käyttämättä ja kun lähdin ajoon tolppa ei suostunut menemään alas yhtään. Sitten kun kunnolla satulan päälle hyppäämällä sain sen alas niin sen jälkeen tolppa ei ole jaksanut nousta ihan ylös asti omalla voimalla. Tolppa jumittaa noin 2cm ennen ylä asentoa ja sen kyllä saa ajaessa esim reisiä puristamlla ylös mutta voishan tuo toimia niin kuin kuuluu.
    Jos jollain jotain kikkaa mitä kannattais kokeilla niin vinkit otetaan vastaan. Tolppa ostettu keväällä joten käyttö tunteja todella vähän

  22. #862
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    2.001
    Muistan jotain puhetta tässä ketjussa olleen, mutta ei jaksa selata läpi kokonaan. Reverb alkoi kolmen vuoden moitteettoman toiminnan jälkeen temppuilemaan. Kun nostaa ylös, menee pari senttiä alas kevyesti kädellä painamalla. Mitä tarpeita/tarvikkeita korjaamiseen ja jos ohjeet saisi?
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  23. #863
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    siellä on todenäköisesti mennyt öljyt ja ilmat sekaisin. Youtubessa on sramin omat ohjeet purkaamiseen/kasaamiseen..
    The end of the road is just the beginning...

  24. #864
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    199
    Törmäsin ajatukseen, että jos jollain sattuu näitä LEV kevlarnaruja napsimaan poikki niin kuulemma jousiaseiden jänne on kevlaria. Eli ostaa yhden jänne säikeen ni siittä VOISI ? saada narun toimintaa varten. Tiedä sitten miten on käytännössä. Jänne tsydeemeitä saa myös pääkaukunkiseudulta.

  25. #865
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    114
    V*tuttaa toi LEV. Ehkä kolme lenkkiä takana ja jo on sentin verran sagia tuossa. En oo ajanu pakkasella tuolla ja neuvolassa punnitaan. Kesken hyvää ajokautta pitäs ny sitten Saksaan lähettää huoltoon, toimitusaika tuntematon. Näitten spekseissä pitäis kyllä ilmaista selkeesti että ainoastaan kesäkäyttöön.

  26. #866
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Laittelin viime viikolla Ice V8 hissitolpan ja tein jo ennen ensi asnnusta 25mm tiputukselle reiän, kun tiesin sen sopivaksi siirryttäessä tieltä polulle. Pari reissua tuli ajettua ja ei ole enää paluuta tavalliseen tolppaan. Korkeutta tulee säädettyä yllättävän paljon. Ylimmällä asennolla teitä pitkin, pykälän tiputus kun mennään juurakkoisille ja kivikoisille poluille. Seuraava tiputus 45mm:iin kun menee maasto pahemmaksi ja on isompia kiviä ja kallioita ajettavaksi. Ja se matalin sitten kun lasketaan oikein isoja mäkiä. Välillä vauhdissa tiputtaessa meinaa mennä ylhäältä suoraan 45mm alemmas kun pykälät on aika lähekkäin, mutta hyvin pelas.

  27. #867
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    199
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Needleman Katso viesti
    Jos jollain jotain kikkaa mitä kannattais kokeilla niin vinkit otetaan vastaan.
    kikka on tässä
    http://forums.mtbr.com/all-mountain/...ld-899659.html

    Tämän ku kerralla tekee ja heittää sisuksii kunnollista keulaöljyä ni loppuu tolpalta vinoilut

  28. #868
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    199
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Needleman Katso viesti
    Onko kellään ollu sellaista vikaa ks lev hissitolpan kanssa että tolppa ei nouse itsestään ihan ylös? Pyörä/tolppa oli kuukauden päivät käyttämättä ja kun lähdin ajoon tolppa ei suostunut menemään alas yhtään. Sitten kun kunnolla satulan päälle hyppäämällä
    Nämä Levit ovat sellaisia, että kun se on jumissa ni avaa pohjassa oleva korkki ja paina vaikka sormilla se tapin pää sisällepäin ni sitte se toimii taas. Myöskin siittä voi kätevästi purkaa sen ulkokuoren veks ja tsekata toiminta pelkästä ruodosta. Jos kylmillä ilmoilla tolppa jää jumiin alas vaikka ohjaustangosta vipua painaisi ni sitä ei missään nimessä kannata nykäistä käsipelillä ylös. Silloin menee litkut ja ilmat sekaisin ja tulee painumaa. Vältä myöskin satulasta pyörän nosto kun tolppa on alhaalla. Taisi tulla vähäsen myöhässä tämä ja edellinen, mutta paskathan olivat jo housuissa =) ja varmasti olet jo huollosta toimivan saanut

  29. #869
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    199
    En muistaakseni ole lueskellut onko LEV ohjeessa mainittu sitä, että ku tolppa on painettu alas ni satulasta ei kannattaisi pyörää nostaa tai innostua roikottamaan pidempiä aikoja. Tämä ajatus voisi toimia myöskin kesäkeleillä.

  30. #870
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    114
    Alla olevassa threadissa taas todetaan että voi nostaa LEViä myös penkistä. Sehän tässä ikävää on kun LEVin ohjeessa ei mainita mitään asioista mitkä pitäisi jättää tekemättä jotta ei menisi ilmat ja öljyt sekaisin. Laitoin KS:lle postia jossa kysyin että pitääkö matalia lämpötiloja välttää ja onko jotain muuta mitä pitää jättää tekemättä että vältytään huoltokeikalta jatkossa.

    http://forums.mtbr.com/shocks-suspen...-756565-2.html
    Atro muokkasi tätä : 04.11.2014 at 11.45

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •