Pitäkäähän kisakuskit yläketju kireellä. Kävin tänään "ajamassa" mettäreitin Korkikselta Kannistonmäkeen. Kosteeta oli ja osalle matkasta tarvis kunnon puutarhajyrsimen, että Sais traktoriuran auki. Mutta oli siellä ajettavaakin pätkää.
Pitäkäähän kisakuskit yläketju kireellä. Kävin tänään "ajamassa" mettäreitin Korkikselta Kannistonmäkeen. Kosteeta oli ja osalle matkasta tarvis kunnon puutarhajyrsimen, että Sais traktoriuran auki. Mutta oli siellä ajettavaakin pätkää.
Hyviä uutisia kaikille ylämäkipyöräilyn ystäville: muutaman viikon ajan heikossa hapessa ollut Korkiksen hissilinja on lanattu erinomaiseen iskuun ilmeisesti kaupungin toimesta! Enää ei tarvitse pito-ongelmista kärsiä, mutta muistakaa hiljentää vauhtia loppujyrkän viimeisillä metreillä, jottette lennä vaijereihin.
Musha rain dum a doo, dum a da
Mulla ens vkonloppu buukattu, mutta siitä viikon päästä la 6.9. sopis...
Jari ja mä ollaan lähdössä lauantaina XCM Greenraceen. Ja saattaa olla, että tulenjohdolla on jotain suunnitelmia sunnuntaille. Eli ei taida onnistua vielä tänä viikonloppuna. Mutta toi Tunturivuori kiinnostaa ehdottomasti! Jos käytte siellä jo nyt, mennään uudestaan viikon päästä.
Ok, oon kokenut salakuljettaja. Tuon "tupit" kotiin.
Oho, Valkeakoskella alkaa mun lisäksi olla myös toinen kovakuntoinen maastopyöräilijä?
http://www.tulospalvelu.profiili.fi/...ssalo_30.8.htm
Hyvä Aki !
Kiitos. Kulki ihan hyvin, mutta kyllä sarjan kovin jätkä löytyi kakkossijalta. Pasi ajoi läskillä, mikä tarkoittais ainakin mulla noin vartin tasoitusta.![]()
Eihän se sun On One Fatty satu olemaan 20" rungolla, ja kysymys siis Korpelalle kohdistettu. Tai kellään muulla meitin kylällä iso runkoista läskipyörää jolla vois ottaa pienen testilenkin? Kun olis 20" fatty kiikarissa mutta kokotaulukko kertoo sen riittävän 6.3 jalkaiselle (192cm)... Itsellä siis mittaa 193 mutta suht pitkät jalat...
Eilen huomasi ainakin, ettei Korkiksen suuntaan ole mitään asiaa.... Heti kärähdin ja syytettiin salaharjoittelusta
Pitänee vaan ajella perämetsän poluilla hiljaa kun yksin lähtee![]()
Se on niinkusta siellä, kun lähtee sieltä mihin XCM-kisaan tehtiin (teitte) pari trukkilavasiltaa kohti Juhannusvuorta/Sassia. Joku aika sit ajelin siellä ja aika moni polku tais jäädä hakkuuaukeen alle. Olikohan selkeesti sanottu.
Oliskos ensi sunnuntai ja Tunturivuori mahdollinen yhdistelmä? Ihan 100%:n varmuudella en uskalla vielä omaa osallistumistani luvata, mutta kyllä 80%:n yläpuolella mennään kuitenkin.![]()
Mä en pääse su, kun on ristiäiset ja kummisedän roolissa luulen, ettei vapaata heru ;D Mutta menkää ihmeessä tutkaileen mestoja, niin tuun seuraavalla kerralla mukaan, kun parhaat reitit jo selvillä!
Jos Kuti ei lähde, kykeneekö joku meistä oppaaksi? Mä en osaa edes lukea karttaa, joten joku taitavampi tarvitaan...
Hyvä! Täällä osallistumistodennäköisyys alkaa jo lähennellä yhdeksääkymppiä...
Mikäli mahdollista niin saisko Tunturivuoren reissusta jotain reittidataa sitten tännekin? Kun "linnunteitä" aina katselee kartoista noita retkireittejä niin eihän sinne ole ku pari hassua kilsaa ja todellisuudessa hommaan tulee joku 20km järven kierto yms ja taas saa tulenjohdolle selitellä. Kun anottu 2h harrastevapaa venähtää 6h rämpimiseksi jossain suolla ilman mitään hajua ilmansuunnista (eka reissuni aikanaan Hellwood-Taivalpirtti-Hellwood) ja tämä siis joskus 90-luvun lopulla kun ei vielä ollut hienoja älyluureja, gps, jne tekniikka härpäkkeitä :-)
Täältä vahvaa ymmärrystä no-saintin tulenjohto-ongelmille. Lapsiperheen viikonlopusta ei noin vaan irroteta neljää tuntia lenkkeilyaikaa...
Mutta mites huomisaamu? Onko kukaan muu lähdössä kuin minä?
Kävin perhepyöräilyn ohessa kääntymässä Tunturivuoren kupeessa (eteläisin paikka reittijäljessä). Mitään valtaisaa vuorta en varsinaisesti nähnyt, mutta ainakin tämän kartan perusteella kävin aika likellä. Heikko polkukin näytti tuosta ehkä vielä jatkuvan, mutta en uskaltanut mörköjen pelossa sille tielle lähteä, kun oli vielä kapearenkainen maasturikin alla... Örkkejä on paljon mukavampi haastaa läskillä.
Mutta tonne vois tässä jonain viikonloppuna lähteä seikkailemaan. Matkaa on Voipaalasta reilu kymppi, jos ihan vaan asvalttia huruuttelee.
No hyvä, että joku sinne suunnalle uskaltautui, vaikkei ihan "vuorelle" asti päässytkään.. Eiköhän tässä syksyn mittaan aina välillä saada yli yhden hengen yhteislenkkejäkin aikaiseksi (jos Akin perhelenkkejä ei lasketa)![]()
Kirjanmerkit