ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 264 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 164 214 254 262 263 264 265 266 274 314 364 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.891 - 7.920 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jan52 Katso viesti
    IXON Core IQ2 on varmaankin paras valo tuossa hintaluokassa. Itse olen ainakin ollut erittäin tyytyväinen.
    Näin varmasti on tuossa hintaluokassa. Toinen fantastisen hyvä "maantielyhty" on myös Philipsin SafeRiden 80 LUX malli, tosin yli tuplasti kalliimpia. Noita SafeRidejä löytyy monta versiota: paristo, akku, dynamo ja e-bike. Hieno puoli niissä on se pitkä ja tasaisen leveä ylöspäin leikattu valokuvio (hieman kuten autojen lyhkäisissä), eivät siis turhaan taivaalle tehoja hukkaa. Luonnollisesti ne täyttävät myös sakemannien stVZO tieliikennenormit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Adrift Katso viesti
    Onko kellään kokemuksia Moon Meteor (210 lumen), Lezyn Macro Drive (300 lumen) tai Lezyn Micro Drive (200 lumen) valoista? Tai onko suositella jotain 30-50€ hintaluokassa? Vai tekeekö ton hintasilla lampuilla ylipäänsä mitään? Käyttötarkoitus olis lähinnä tiellä ja taajamassa, joten mitään älyttömiä valotehoja ei tarvis.
    Macro Drive on paketissa matkalla jossain päin Eurooppaa, joten kohta saa voin laittaa raporttia.

Tämä tulee vastaavassa käytössä olleiden kiinalaisten taskulamppujen tilalle kun niissä alkaa käyttötunnit tulla täyteen. Maastoajoon on sitten ihan erilliset valot.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Macro (etu) ja micro (taka) drive paketti on ollut puolitoista vuotta. Valot on hyvät ja tehokkaat katukäyttöön. Itse olen rymistellyt jopa metsikössäkin niillä. Mutta itsellä molemmat lamput käyneet pariin kertaan takuuvaihdossa joko lataus- tai kosteusongelmien takia, joten luotto Lezyneen on aikaisilla mennyt. Vaimon tehokkaampi (olikohan joku super tms.) etulamppu vähän tehoton ja huonoakkuinen uudesta lähtien. Minulla oleva macro on valoteholtaan vastaava, vaikka vaimon lampun pitäisi olla sata lumenia tehokkaampi. Olen tykännyt Lezynen yksinkertaisesta ja näppärästä kiinnityssysteemistä, jota voi myös nopeasti vaihtaa pyörien välillä.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
    Aikoinaan ihmiset olivat läheisempiä - aseet eivät kantaneet niin kauas...

On varmaan tässä maratonketjussa maininta, mut ei pika kuuklailulla löytynä, eli löytyykö Suomesta myynnissä Magicshine MJ-856B-lamppuun käypästä akkua? Vanha vetelee viimesiään.

Tollanen siis lamppunen http://www.valaisimesi.fi/fi/Otsa-+j...peanharmaa/129
    I don't want to break these chains

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tirsintarsi Katso viesti
    Macro (etu) ja micro (taka) drive paketti on ollut puolitoista vuotta. Valot on hyvät ja tehokkaat katukäyttöön. Itse olen rymistellyt jopa metsikössäkin niillä. Mutta itsellä molemmat lamput käyneet pariin kertaan takuuvaihdossa joko lataus- tai kosteusongelmien takia, joten luotto Lezyneen on aikaisilla mennyt. Vaimon tehokkaampi (olikohan joku super tms.) etulamppu vähän tehoton ja huonoakkuinen uudesta lähtien. Minulla oleva macro on valoteholtaan vastaava, vaikka vaimon lampun pitäisi olla sata lumenia tehokkaampi. Olen tykännyt Lezynen yksinkertaisesta ja näppärästä kiinnityssysteemistä, jota voi myös nopeasti vaihtaa pyörien välillä.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
    Esim. se 4400 mAh perusakku täältä: Perusakku 4400 mAh Lumilight / Magicshine - VALOSTORE.FI

XXL:ssä kybän halvempi akku tai 60 ekuu koko 808e multisport valaisin.Taitaa kyl tulla Norjast noi xxl:n kamat.

Netistä ostetut fillarit tulee ainakin Ruotsin varastolta
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

Mikä olisi hyvä kypärävalo pyörän valon kaveriksi metsään. Viime talvena oli led lenser hr7 mikä toimi ihan hyvin joskin toiminta aika melko lyhyt ja akku kun on kiinni pannassa niin hankaloittaa kiinnittämistä eikä saa akkua lämpimään. Onneton menin vaan jättämään sen reissussa majapaikkaan ja nyt sitten tarttis uutta.

Onko ehdotuksia?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Mikä olisi hyvä kypärävalo pyörän valon kaveriksi metsään. Viime talvena oli led lenser hr7 mikä toimi ihan hyvin joskin toiminta aika melko lyhyt ja akku kun on kiinni pannassa niin hankaloittaa kiinnittämistä eikä saa akkua lämpimään. Onneton menin vaan jättämään sen reissussa majapaikkaan ja nyt sitten tarttis uutta.

Onko ehdotuksia?
    Exposure Diablo
    I've been around

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    http://www.lightmalls.com/ultrafire-...harger-holster

Voin suositella lämpimästi (ja valoisasti). Tilasin viime syksynä, kun joku suosittelu Muropaketin foorumilla tuota, plus tuohon tankopidike vajaalla kahdella eurolla. Valotehoa on aivan saatanasti ja tuonhan saa irti aina ja taskuun, voi käyttää normaalina taskulamppuna. Kantama ulottuu pitkälle, on leveä ja tehokas. Skeptinen olin aluksi, mutta turhaan.

Ja mikä itselle tärkeintä niin hinta oli alhainen, toisinkuin missä tahansa Suomesta saatavasta paremmassa lampussa.
    Onko akku kestänyt hyvin?

Minulla olisi haussa juurikin tuollainen ratkaisu eli tankopidikkeeseen kiinnitettävä taskulamppumallinen etuvalo ladattavalla patterimallisella akulla. Maksan (lähes) mitä tahansa, että saisin toimivan ratkaisun, joka ei sisällä johdollisia akkuja ja on helposti irrotettava sekä valaisee kunnolla ja luotettavasti, mielellään nelisen tuntia putkeen. (Nimim. Kyllästynyt)
    Poljen. Siis luen.
    poljento.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    XXL:ssä kybän halvempi akku tai 60 ekuu koko 808e multisport valaisin.Taitaa kyl tulla Norjast noi xxl:n kamat.
    Liikkeessä niitä akkuja ainakin on hyllyt täynnä.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannahoo Katso viesti
    .. haussa juurikin tuollainen ratkaisu eli tankopidikkeeseen kiinnitettävä taskulamppumallinen etuvalo ladattavalla patterimallisella akulla.
    Tämä voisi täyttää kriteerisi:
    http://www.fenixvalaisimet.fi/Fenix-...rkas-pyoravalo

Olen käyttänyt vuosia taskulamppua kiinnikkeessä, koska en myöskään ole innostunut johtojen päässä olevista akkupaketeista. Käytän lamppua säännöllisesti myös perinteisenä taskulamppuna.

Minulla olisi haussa juurikin tuollainen ratkaisu eli tankopidikkeeseen kiinnitettävä taskulamppumallinen etuvalo ladattavalla patterimallisella akulla. Maksan (lähes) mitä tahansa, että saisin toimivan ratkaisun, joka ei sisällä johdollisia akkuja ja on helposti irrotettava sekä valaisee kunnolla ja luotettavasti, mielellään nelisen tuntia putkeen. (Nimim. Kyllästynyt)
    Tollanen oli itselläkin haussa. Hyviä valoja kyllä löytyy, mutta akkurumba vei hermot. Napadynamovanne ja valo kustansivat yhteensä vajaan satasen ja sen jälkeen on ollut paljon helpompaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Adrift Katso viesti
    Onko kellään kokemuksia Moon Meteor (210 lumen), Lezyn Macro Drive (300 lumen) tai Lezyn Micro Drive (200 lumen) valoista? Tai onko suositella jotain 30-50€ hintaluokassa? Vai tekeekö ton hintasilla lampuilla ylipäänsä mitään? Käyttötarkoitus olis lähinnä tiellä ja taajamassa, joten mitään älyttömiä valotehoja ei tarvis.

Kävin Tukholmassa ja siellä oli eräässä urheilukaupassa alennusmyynnit käynnissä. Ostin sitten tuon Moon Meteorin. Ainakin sisätiloissa testaamalla valoa lähtee ihan kohtuu hyvin, joten eiköhän se mun ajoihin kelpaa.

Mullon tuo Lezyne Macro Drive ja olen hyvinkin tyytyväinen. Rostseikkailuun ihan passeli. Himmein teho on katuvaloalueella reilusti riittävä ja isommilla tehoilla sysipimeässä pärjää hyvin. Maastoajeluun laittaisin sen kypärään ja tankoon jtkn tehokkaampaa. Omani ostin Ibikesta.

http://www.lightmalls.com/ultrafire-...harger-holster

Voin suositella lämpimästi (ja valoisasti). Tilasin viime syksynä, kun joku suosittelu Muropaketin foorumilla tuota, plus tuohon tankopidike vajaalla kahdella eurolla. Valotehoa on aivan saatanasti ja tuonhan saa irti aina ja taskuun, voi käyttää normaalina taskulamppuna. Kantama ulottuu pitkälle, on leveä ja tehokas. Skeptinen olin aluksi, mutta turhaan.

Ja mikä itselle tärkeintä niin hinta oli alhainen, toisinkuin missä tahansa Suomesta saatavasta paremmassa lampussa.
    No niin, ensimmäinen hämärä- ja pimeälenkki heitetty ja palataan ketjuun takaisin.

Lamppu tuottaa valoa tosiaan hienosti ja pitkälle, silloin kun tuottaa. Tuo on normaali taskulamppu eikä mikää fillarilamppu, joten kosteus menee sisään ja tien tärinöistä välillä himmenee ja pompusta taas kirkastuu, eli eipä tuo niin hyvä olekaan tässä käytössä..

Onko suositella max. 30 euron hintaluokassa lamppua missä valo olisi vakio (eli ei siis tärinästä ottaisi häiriötä) ja tietty valokeila riittävä ja tehoa tarpeeksi.

http://www.bike-discount.de/en/buy/i...adlight-106439

Tuo on kuulemma pätevä, mutta hintaa yli 40 euroa, siihen postikulut niin ollaan lähes 50 eurossa.

Macro Drive tuli eilen illalla koeponnistettua. Samaa ominaisuus kuin monessa muussakin vastaavassa valossa, eli keila on suhteellisen kapea. Taskulampun oloinen härveli, joten ei ehkä pelkäksi fillarivaloksi ykkösvalinta. Itselleni tuo tuli lähinnä kioskipyörän valoksi ja retkeilykäyttöön.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Tämä voisi täyttää kriteerisi:
    http://www.fenixvalaisimet.fi/Fenix-...rkas-pyoravalo

Olen käyttänyt vuosia taskulamppua kiinnikkeessä, koska en myöskään ole innostunut johtojen päässä olevista akkupaketeista. Käytän lamppua säännöllisesti myös perinteisenä taskulamppuna.
    Kiitos vinkistä! Ainakin oman avaruudellisen hahmotuskykyni mukaan ton saisi tarvittaessa kiinnitettyä myös ns. sivuttain kippurasarven ulkosyrjään (jos tankolaukku on kiinni, valoa ei pysty kiinnittämään tangon keskikohtaan, kuten oletusarvo on). Lamppu pysynee silti kiinni pidikkeessään?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Tollanen oli itselläkin haussa. Hyviä valoja kyllä löytyy, mutta akkurumba vei hermot. Napadynamovanne ja valo kustansivat yhteensä vajaan satasen ja sen jälkeen on ollut paljon helpompaa.
    Omiin tarpeisiini valon pitää olla helposti liikuteltava pyörästä toiseen eli napadynamo ei oikein ole vaihtoehto. Mulle on ihan ok ladata paristomallisia akkuja, jotka irtoavat samalla, kun itse lampunkin irrottaa, mutta erikseen irrotettavia akkuja ja niiden haperoituvia johtoja ja huonoja liittimiä en halua.

Lamppu tuottaa valoa tosiaan hienosti ja pitkälle, silloin kun tuottaa. Tuo on normaali taskulamppu eikä mikää fillarilamppu, joten kosteus menee sisään ja tien tärinöistä välillä himmenee ja pompusta taas kirkastuu, eli eipä tuo niin hyvä olekaan tässä käytössä..

Onko suositella max. 30 euron hintaluokassa lamppua missä valo olisi vakio (eli ei siis tärinästä ottaisi häiriötä) ja tietty valokeila riittävä ja tehoa tarpeeksi.

http://www.bike-discount.de/en/buy/i...adlight-106439

Tuo on kuulemma pätevä, mutta hintaa yli 40 euroa, siihen postikulut niin ollaan lähes 50 eurossa.
    Halvoissa malleissa (= joitain kymppejä) kosketushäiriöt tuntuvat olevan yleisiä. Itselläni on ollut pari halpaa & halvempaa taskulamppumallia ja joko sammuvat itsekseen tärinästä jatkuvasti tai vaihtavat moodia (mm. jatkuvasti SOS-merkkiin).
    Poljen. Siis luen.
    poljento.com

Itse kaipaan testiä jossa olisi vertailukuvia valokeilasta, ja löytyihän se : http://road.cc/content/review/73067-...-e-front-light
    Skrollaa vaan sivua hiukan alas niin voit itse vertailla kaksi lamppua kerallan vetämällä kuvan keskiviivaa sivulle.

Halvoissa malleissa (= joitain kymppejä) kosketushäiriöt tuntuvat olevan yleisiä. Itselläni on ollut pari halpaa & halvempaa taskulamppumallia ja joko sammuvat itsekseen tärinästä jatkuvasti tai vaihtavat moodia (mm. jatkuvasti SOS-merkkiin).
    On varmastikin jos verrataan parempiin malleihin, mutta mietin, että onko tuon hintaluokan fillarilampuissa tuota ongelmaa vielä vai onko se vain normaalien taskulamppujen ongelma, ainakin niiden mitkä tulevat Kiinasta.

Tällaista olen käyttänyt viime keväästä lähtien. Toimii hyvin. Valaisee riittävästi, jotta maantiepyörällä voi ajella sysipimeitä mutkaisia ja mäkisiä teitä. Leikattu valokuvio ei häikäise vastaantulijoita. Vähän hinnakas, mutta mielestäni hinta ja laatu kohdallaan. Erilaisten riisto-, kiinanvalohärpäkkeiden jälkeen oli rentouttavaa löytää toimiva ratkaisu

Vaimon mummikseen, jossa on etukori, kiinnitettiin valo tällä.

r.a.i Guest
    http://www.evanscycles.com/categorie...xposure/front#!

Jos HH spekseiilä tarttisin lamppua, niin tosta painaisin jonkun kohdalta ostoskoriin...

On, mutta en osaa tuntimääristä oikein sanoa. Lähden tänään mökille ja voisin siellä polttaa tuota täydestä loppuun ja raportoida sitten tänne.

Lamppu on muuten hyvä hintaansa nähden, mutta tärinästä tosiaan valokeila otti satunnaisesti vähän häiriötä. Kun otin kotona lampun pois telineestä, niin perä oli vähän löysällä mitä en huomannut matkan aikana kyllä kiristää, olisiko tuosta sitten johtunut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    http://www.evanscycles.com/categorie...xposure/front#!

Jos HH spekseiilä tarttisin lamppua, niin tosta painaisin jonkun kohdalta ostoskoriin...
    Kiitos tästä. Diablo Mk 5 lähti tilaukseen. Tikkasi jokaisen boksin mun kohdalta. Odotukset on korkealla Kiinanvalojen jälkeen.
    http://faijapolkee.blogspot.fi/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pekoni Katso viesti
    Kiitos tästä. Diablo Mk 5 lähti tilaukseen. Tikkasi jokaisen boksin mun kohdalta. Odotukset on korkealla Kiinanvalojen jälkeen.
    Tuo onkin mainio valaisin, pieni, kompakti, hyvin tehty ja lisäksi tehokas. Itselläni on ollut jokusen vuoden Diablo MK3 malli jota fillarin lisäksi käytän ihan käsifikkarina esim. maastossa liikkuessani.

Jos haluaa pidentää akun kestoa, kannattaa hommata valaisimen selkään asennettava Piggy Back lisäakku. Näitä on 1 tai 3 akun versioina. Kypäräkäyttöön siihen saa myös sellaisen pienen valaisimen perään työnnettävän punaisen kirkkaan tuikun ja vaikkapa retkeilyä ajatellen valon hajottavan muovikuvun (esim. telttavalaisimena).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti magnuken Katso viesti
    Näin varmasti on tuossa hintaluokassa. Toinen fantastisen hyvä "maantielyhty" on myös Philipsin SafeRiden 80 LUX malli, tosin yli tuplasti kalliimpia. Noita SafeRidejä löytyy monta versiota: paristo, akku, dynamo ja e-bike. Hieno puoli niissä on se pitkä ja tasaisen leveä ylöspäin leikattu valokuvio (hieman kuten autojen lyhkäisissä), eivät siis turhaan taivaalle tehoja hukkaa. Luonnollisesti ne täyttävät myös sakemannien stVZO tieliikennenormit.
    Minä olen kuullut jotain huhua, että saattaisi EU:n taholta tulla pyörien valoihinkin jotain normitusta tuon ylöspäin leikkautumisen suhteen, mutta hyvin epävarma huhu se oli mitä kuulin.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

r.a.i Guest
    Tuo Diablo on ollut itselläkin kiikarissa "yleiskäyttöön". Valaisinbudjetti tuli vaan viime syksynä vähäksi aikaa täyteet, kun hommasin kaksi lupinen pikoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CwA Katso viesti
    Minä olen kuullut jotain huhua, että saattaisi EU:n taholta tulla pyörien valoihinkin jotain normitusta tuon ylöspäin leikkautumisen suhteen, mutta hyvin epävarma huhu se oli mitä kuulin.
    Toivottavasti tulee ja pian. Alkaa noita kiinanvaloja ym. lupineita olla jo riesaksi asti pyöräteillä.

Kiitos vinkistä! Ainakin oman avaruudellisen hahmotuskykyni mukaan ton saisi tarvittaessa kiinnitettyä myös ns. sivuttain kippurasarven ulkosyrjään (jos tankolaukku on kiinni, valoa ei pysty kiinnittämään tangon keskikohtaan, kuten oletusarvo on). Lamppu pysynee silti kiinni pidikkeessään?

Omiin tarpeisiini valon pitää olla helposti liikuteltava pyörästä toiseen eli napadynamo ei oikein ole vaihtoehto. Mulle on ihan ok ladata paristomallisia akkuja, jotka irtoavat samalla, kun itse lampunkin irrottaa, mutta erikseen irrotettavia akkuja ja niiden haperoituvia johtoja ja huonoja liittimiä en halua.

Mulle jäi näistä ihan snadisti epäselväksi kelpaako siis taskulamppu, jossa on irrallinen, erikseen ladattava akku? Vai pitääkö lamppu saada suoraan tökättyä laturiin? Jos ensimmäinen kelpaa ja haluaa 4h paloajan, niin silloinhan tommonen kiinan taskulamppu toimii mainiosti, avainsana kun haet mallia on 2-mode (tai 1-mode), jollon niissä ei ole mitään turhaa rikkoutuvaa ajuria ja ledin pitää olla XR-E, XP-G tai vastaa yksiytiminen, koska tehokkaampi MC-E vie akun liian nopeasti. Ledit on voinu vähän päivittyä, en oo jaksanu pariin vuoteen seurata. Tommonen 2-mode lamppu on aika simppeli, ledi on kytketty suoraan 18650 kennoon, pienempi teho vastuksella. Lamppu ei ole reguloitu, eli himmenee ennenkuin sammuu. Toi on toisaalta ihan kiva ominaisuus, koska reguloidut kinkit sammuu laakista, mikä voi aiheuttaa vähän tilanteita. Akuksi esim Panasonic tms laadukas, fasttechista sai viimevuonna, en tiiä mistä nyt. Tommosta mä oon työmatkatykissä käyttäny, mul on niin lyhyt työmatka että MC-E fikkari yhellä 18650 kennolla kestää viikon, tarvin alle 20 minsaa päivässä. Ihan suht luotettava on ollut, taisin ostaa 2008, klassikkomalli MTE-P7, oli kovasti suositeltu malli tässä topicissa Tuoreempi, pari vuotta sitten hankittu MC-E ledillä varustettu vastaavankokonen fikkari on kyllä kirkkaampi.

Toi Fenix BC30 on aika hyvän näkönen, oisin halunnu aikalailla tollasen kotelon diy-projektiin noin 5 vuotta sitten, vois kyllä kelvata vieläki jos toi diy hajoaa. Kypäräkiinnitys ja radio-remote tankoon vielä.
    Turboankka muokkasi tätä : 25.08.2014 at 17.34

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CwA Katso viesti
    Kuullut hyvin epävarmaa huhua jostain internetistä, ehkä jostain fillarifoorumilta?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •