FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 216 / 281 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 116 166 206 214 215 216 217 218 226 266 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.451 - 6.480 / 8418

Aihe: MTB Järvenpää

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuomasR Katso viesti
    Velosport huoltaa Leftyt 129 egen korvausta vastaan (patruunan vaihto) ja R-Tech iskarin 149 + postit. Aika hintavaa on huolto juu mutta kenties hiukan halvempaa kuin odotin. Normaalien iskunvaimennuskomponenttien huolto on satku fillariosassa. Täytyypi vielä ihmetellä.
    Vähän juu kalliimpaa kun normi, mut sentään Suomesta palvelun saa.
    Itellä vähän vastaava tilanne joku aika sitten kun yhessä mallissa oli jousikomponentit BOSsia ja toisessa Rokkaria. Päädyin jälkimmäiseen juurikin huoltohommien ja varaosasaatavuuden takia. Juutuutin videotkin on jo kateltu läpi ja voip olla mahdollisuuksien rajoissa tehdä jopa huollot itse.
    Fiilispohjalta olis halunnu kyl BOSsia kokeilla mut en sit pystyny kykenee. No, samalla säästi 500e rahnaa. oli siinä muitakin eroja komponenteissa mut mun ajoilla.. Jos et siis oo tällänen nyhverö niin nähdään poluilla yx Cännärikin Leftyineen ja Foxeineen siis

Tänään koluttiin Kelliksen parhaita mäkiä. Ilman haaveria ei nyt selvitty kun otb:sta naamalleen mätkähti Timbe. Veri lens, kun melkonen vekki tuli huuleen.
    Kasin jälkeen soittelin ja oli jo terkkarissa tikkejä vartoomassa. Toipumisia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka H Katso viesti
    Noi oli ihan vuokrapyöriä. Sen oman saa joskus viikolla 44? Kivaa oli silti.
    Pari metsäsempää enduropätkää ajelis kyllä hyvin Spyörälläkin, tod. näk. muutkin mitä saavat värkättyä. hmm..
    Ihan varmasti ajaa Spyörälläkin. Ajelinhan minäkin pitkään RIPillä. Mitään hyppyreitä ja droppejahan siellä ei ole. Siitä vaan nimi listaan http://www.mtb-enduro.net/ilmoittaudu/

Sain maanantaina W35:n ton ratkenneen W30:sen tilalle. Tänään kävin ajamassa ja sain samalla pitkästä aikaa nauttia märästä maastosta. Silmämääräisesti näyttäisi, että toi W35 tekee tosta Rock Razorista jonkin verran neliskanttisemman, mikä tuntuu suosivan tuon renkulan ominaisuuksia. Tai sitten puraisevampi pito mutkissa johtui vain siitä, että vaihdoin uuden renkaan ihan loppuun kulahtaneen tilalle. Mutta oli se jo kolmas lenkki uudella kumilla.

Messilään ei sitten enää tartte mennä ajamaan.
    Messilä Maailma Oy:n hallitus on 11.8.2014 irtisanonut Bike Parkin sopimuksen ja toiminta on päättynyt samalla päivämäärällä. Lisätietoja antaa Messilä Maailma Oy:n hallituksen puheenjohtaja Aulis Lähde puh 0400-602745.

Bike Parkin henkilökunta haluaa tässä yhteydessä kiittää vuosien varrella käyneitä asiakkaitaan sekä yhteistyökumppaneitaan. Bike Parkin pyörityksestä vastannut Bike Weekend Productions Oy olisi halunnut toimintaa jatkaa, päätös toiminnan lopettamisesta oli yksipuolinen.
    http://www.messilabikepark.fi/

Tänään koluttiin Kelliksen parhaita mäkiä. Ilman haaveria ei nyt selvitty kun otb:sta naamalleen mätkähti Timbe. Veri lens, kun melkonen vekki tuli huuleen.
    No johan! Täytyy varmaan laittaa kokokypärä päähän, kunhan taas teidän kanssa kerkiää ajelemaan.
    Remember: A nice backside will take you far - in life and in bike riding.

Vähän juu kalliimpaa kun normi, mut sentään Suomesta palvelun saa.
    Itellä vähän vastaava tilanne joku aika sitten kun yhessä mallissa oli jousikomponentit BOSsia ja toisessa Rokkaria. Päädyin jälkimmäiseen juurikin huoltohommien ja varaosasaatavuuden takia. Juutuutin videotkin on jo kateltu läpi ja voip olla mahdollisuuksien rajoissa tehdä jopa huollot itse.
    Fiilispohjalta olis halunnu kyl BOSsia kokeilla mut en sit pystyny kykenee. No, samalla säästi 500e rahnaa. oli siinä muitakin eroja komponenteissa mut mun ajoilla.. Jos et siis oo tällänen nyhverö niin nähdään poluilla yx Cännärikin Leftyineen ja Foxeineen siis
    Pyöränvaihtohommat on mulla jotenkin pitkässä puussa. Vaikka olen jo vuoden päivät asiaa aina silloin tällöin pähkinyt, en ole päässyt edes koeajovaiheeseen. Jos yht'äkkiä lähtis vanha pyörä alta niin tulis tähänkin vauhtia. Toisaalta enpä ole viime aikoina päässyt oikein ajamaankaan. Joku 120 - 140 mm molemmista päistä joustava pitäis saada, lisäksi pitäisi olla aika kevyt, hyvät kiekot, hissitolppa, mieluusti 1x11 ja hinnalla ei niin väliä kunhan on erinomaiset kaupat
    Mulla pyöränvaihto muistuttaa kovasti autonvaihtoa, usein mielessä mutta välirahan maksaminen kuvottaa ja homma tyssää siihen.

Parane pian Timbe! Tosi kurja homma.

Messilän vaikeudet ovat ikävää kuultavaa, ajatus oli mennä sinne kokeilemaan tänä kesänä muttei tarttekaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ertsi Katso viesti
    No johan! Täytyy varmaan laittaa kokokypärä päähän, kunhan taas teidän kanssa kerkiää ajelemaan.
    Ei hätää, huulessa kuusi tikkiä. Kokokypärä olisi varjellut tältä vammalta. Olin muuten juuri ajanut alas sen yhen paikan, jonka vain ertsin tiedetään aiemmin ajaneen. Jori meni ensin. Siihen oli asennettu apukiviä ja se oli nyt aika helppo. Sitten kuvittelee homman jo olevan ohi ja yhtäkkiä iskee naama edellä sammaleeseen. En tiedä, mikä möykky otbn aiheutti.
    Timbe(r)man muokkasi tätä : 14.08.2014 at 13.10
    Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.

Tuossa vielä lenkura. Kuvassa kaikki tosiaan meni mallikkaasti, häppeninki vähän alempana.

Niin ja oli muuten hauska lenkki. Harvoin ajetaan noin teknistä noin paljon ja itsellekin tuli olo, että hyvin menee tekniset hässäkät. Koskaan ei saisi tuudittautua varmuuden tunteeseen.
    Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.

Paranemisia Timbelle! On Korsolaiset tehneet hienon viteon http://youtu.be/dbbvrdkO2GI

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ertsi Katso viesti
    Olen lähdössä kartoittamaan tohon Flisbergetin kupeeseen tulleita uusia motoenskapolkuja.
    Ja speksasinkin tuonne kolme aika brutaalia, "suomienduro -henkistä", parin-kolmen minuutin ek:ta. Ajattelin huomenna mennä hapottelemaan kinttujani niille. Jori pääsee matkaan vasta töidensä jälkeen, joten pääsen starttaamaan aika tarkkaan kolmelta. Jotain tihkua ja ukkosen jytinää foreca näyttää tuohon lupailevan, mutta sehän tekee hommasta vain sen verran jännempää Vähän semmoisena tekniikkatreeninäkin tota hommaa vois ottaa, jos ketään kiinnostaa?

Sunnuntaille sovin treffit Calpiksessa klo 12:00. Jotta jos ketään sinne lähtö kiinnostaa, autossa olis yksi paikka.
    ertsi muokkasi tätä : 15.08.2014 at 19.50 Syy: lähtöaika

Minua kiinnostaa huominen 1/2 päivä OK. Taidettiin Jukan kanssa niitä polkuja viime su koluta.

Milloinkas järjestettäisiin kaatumiskurssi? Sellaisestakin on ollut joskus puhetta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jost Katso viesti
    Minua kiinnostaa huominen 1/2 päivä OK. Taidettiin Jukan kanssa niitä polkuja viime su koluta.
    Lähtöaikaan tulikin tarkennusta, se on klo 1500. Ja koska kyseessä ei ole virallinen MTB Järvenpään kimppalenkki, enkä minä viitsi tuhlata puolta tuntia kallista aikaa hakemalla vauhtia päinvastaisesta suunnasta, lähtöpaikka voisi olla vaikka Haarajoen rautatieasema.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timbe(r)man Katso viesti
    Milloinkas järjestettäisiin kaatumiskurssi? Sellaisestakin on ollut joskus puhetta.
    Kyyyllä tuolla kaatuillakin voi, jos haluaa

Sanokaapas te, jotka jotakin full face -kypäristä ymmärrätte. Olen mennyt OTB maastopyöräilyvuosieni aikana ehkä vain kymmenisen kertaa. Niistä kuitenkin ainakin kaksi kertaa olen laskeutunut naama edellä maahan ja se ei ole kivaa. Olen myös laskeutunut joskus päälaki tai kypärän etulippa edellä (yleensä hivenen mukavampaa), ja joskus harvoin olen kiepsahtanut ilmeisesti parhaalla mahdollisella tavalla selän kautta kuperkeikan. Tosin kerran sekään ei ollut kivaa, kun reisilihas pamahti kivenmurikkaan ja oli kipeä viikon. Kerran olen lentänyt noin viiden metrin ilmalennon ja se ei todellakaan ollut kivaa.

Koska en ilmeisesti pysty 100-prosenttisesti eliminoimaan tangon yli lentämistä, enkä myöskään osaa kaatua oikein, niin mietin, että minulla pitäisi varmaankin olla leukaa/naamaa suojaava kypärä. Sellainen enduro/dh-kypärä olisi kuitenkin järkyttävän kuuma ja typerän tuntuinen jollakin kesäisellä kangaspolulla.

Olisiko jostakin kevytmallista mihinkään? Esimerkiksi tällaisesta.
    http://www.met-helmets.com/index.php...id=900&lang=en
    http://www.chainreactioncycles.com/f.../rp-prod120096

Tai:
    http://casco-viper-nw.co.uk/presta/g...-viper-helmets

Googlen kuvahaulla löytyy myös paljon kuvia kypäristä, joissa on "chin guard", mutta näyttävät aika epäilyttäviltä, koska näyttävät siltä, että jos tuo chin guard uppoaa käyttäjänsä naamaan, tekee sekin tuhoa eikä suojaa. Lisäksi totesin, muutamia kuvia seuratessani, että ne taitavat olla jo historiallisia malleja.
    https://www.google.fi/search?q=mtb+h...2F%3B966%3B594

Eli olisiko olemassa hyvin ilmastoitu kevytmalli? Kun minulle sattui tällä viikolla pikku naamalaskeutuminen, uskon kyllä, että vähän kevyempikin suoja olisi auttanut, koska paino, jolla naama kohtasi maan, ei ollut suuri.
    Timbe(r)man muokkasi tätä : 15.08.2014 at 20.22

Menee kolme liian myöhäseks mulle, pusken päätä petäjään ja kaatuilen itsekseni. Viimeistään 12 starttailen jos jotakuta kiinnostaa.

Onko huomenna aamupäivälähtöjä esim 10 aikoihin?
    Kirjoittaja on tunnettu kaikkien alojen erityisasiantuntija.

^^^ Met halvemmalla ainakin B-D ja bike24 (179), Casco olikii jo, Gratoni c-maniac (bike24), tiiä noista mitään en.

Toi Parachute näyttää aika asialliselta, vois olla mullekin passeli hankinta. Pyörähuollossa näyttäis olevan vielä Spessun Devianttia jäljellä. Olis kanssa mallia ilmastoitu. http://www.pyorahuolto.com/shop/hard...nt?cPath=43_44&

^^Ite unohtaisin verkkokaupat; sen verran olen erilaisia pottia sovittanut, että tiedän, ettei one-size-fits-all -mallia ei ole. En tiedä, miten noiden kevytkokokypärien kanssa on, mutta "oikean" kokokypärän pitää istua kuin hanska myös poskien/leuan osalta, jotta siitä on mitään iloa mällin sattuessa.

Tänään Calpikseen, lähden tästä öpaut 1100. Yksi mahtuu mukaan. Rautapelto?

Calpiksessa on kuulemma pari uutta vuokrafillariakin...

Mökillä, so no riding. Sappeekin jää väliin kun pukkas pidennetyn kalastusvkl:n samaan aikaan. Joo kyl tilaushommissa tuuri saa käydä et istuvan kypärän onnistuu saamaan. Kokeilemallahan tietty pitäs, mut saahan ei sopivan palauttaakin. Kyllä tommonen "välimalli" kiinnostas vähän itteekin kikkalenkeille.

^No pahus. Mutta Tahkohan on jo varattu kalenriin, eiks je? Verkkokauppakypärän voi toki palauttaa joo. Tosin nykyäänhän palauttamisen ei tarvitse olla ilmaista. En sitten tiedä, kuinka monet puljut ko. lakipykälää vielä hyödyntävät. On noissa potissa kyllä tosi hyvin säätövaraa lisäpehmusteilla puljailla, joten sikäli, jos Parachuten haluaa, kyllä sen varmaan istumaan saa.

Joo lähinnä hinnan takia noi vehdot laittelin et ei ainakaan "liikaa" maksa jos vaikka joku tilaakin. Kaikilta vahingoilta ei kyllä pysty suojautumaankaan mitenkään jos se uutuuri käy. Otb "vaara" on pidemmissä retkiajoissakin jos niikseen,eikä siellä kokonaamakypärää kenties viitti pitää. Asennekin kyllä ainakin itellä eri noissa hommissa. Itelle laitettu yx keinojuuri ja tekohammas enkä pysty mukavuudeltaan tuota hommaa suosittelemaan kellekään.

26.8.2014

Jos ootte hollilla 26.8.2014 illalla (Tiistai) ja jos vielä sattuu olemaan tekemisen puutetta niin mulla on tähän ratkaisu

Illasta olisi tarkoitus lastata muuttoauto ja suunnata Kuopioon.

Tilasuuteen on vapaa pääsy ja virvokkeet tarjotaan Talon puolesta.

ARJ

Älä lähde ARJ! Täällä uudellamaalla on vielä paljon polkuja ajamatta. Savossa taas on liikaa ylämäkiä.

Kiitos puolikokokypärää koskevista vastauksista. Asiaa ajateltuani olen tullut sellaiseen välipäätelmään, ettei Met Parachuten kaltaistakaan kevytkokokypärää tulisi käytettyä tavallisilla lenkeillä. Toisaalta muistaakseni kaikki kaatumiseni ovat sattuneet tavallisilla lenkeillä tavallisissa paikoissa.
    Siksi kokeilemisen arvoinen voisi olla tuo Casco Viper.

Sitä ei taida suomalaiset kaupat myydä, joten nettikokeilu lienee ainoa vaihtoehto.

Tuossa näyttäisi olevan irroitettava leukasuoja, jonka voi kytkeä päälle OTB-ilmalennon aikana juuri ennen leukaperien iskeytymistä tataamiin.
    Kirjoittaja on tunnettu kaikkien alojen erityisasiantuntija.

Täälläkin pitäisi voida tykätä, sen verran mainio on Marcollin kommentti.
    Mutta täällä on hommia tarjolla:http://www.luontoon.fi/Ajankohtaista...ailijoita.aspx
    Hecculle varsinkin sopisi. Harmi, ettei palkkaa luvata.

zipo Guest
    Kehitysprojektit haiskahtaa... lisää soraa poluille kuten näyttää tulevan S-korpeen viime käynnin perusteella,pska homma että metsään ajetaan tonneittain soraa joka ei sinne kuulu.
    Ehkä klvpolkujen viereen tulee sitten jossain vaiheessa vaihtoehtoreittejäkin niille jotka ei kaipaa sileetä sorapintaista baanaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timbe(r)man Katso viesti
    Täälläkin pitäisi voida tykätä, sen verran mainio on Marcollin kommentti.
    Mutta täällä on hommia tarjolla:http://www.luontoon.fi/Ajankohtaista...ailijoita.aspx
    Hecculle varsinkin sopisi. Harmi, ettei palkkaa luvata.
    olen jo ryhtynyt hommiin, Karhunpolku tuli tsekattua viime viikolla: pohjoisosa, eteläosa

tosin en ole vielä raportoinut eteenpäin

eikä sitä karhua tullut nähtyä vieläkään

^Hienoja kuvia, tuo Jongunjoki on tullu kanootilla muutaman kerran laskettua, hauskaa touhua sekin.Ovat tuotakin Karhunpolkua kuulemma kehittelemässä ja markkinoimassa enempi maastopyöräilijöille,törmättiin kesällä tuolla Vääräkoskella laavunrakentajiin ja kirjoittelin pienen raportin kun pyysivät, opstuksista palveluista jne.,tuonne pitäs avautua jossain kohtaa paremmat nettisivut alueesta:http://ruunaa.net/front_page
    Oliko teille Heccu joku kuljetus vai pirssilläkö ajelitte auton hakemaan?

^ Ruunaan Matkailun ukko heitti bikkubussilla, ensiks etelä- sitten pohjoispäähän.

talvisin siellä järjestetään koiravaljakkokisat, 2 päivää ja 300km pitkin moottorikelkkauria ja metsäutoteitä, kuulostaa aika hurjalta.

läskipyörällä voisi joskus keväällä olla kiva ajella kelkkaurilla, on kyllä ajettu tavallisella maasturillakin mutta silloin urat pitää olla jäässä jos pitkää matkaa meinaa ajella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Kehitysprojektit haiskahtaa... lisää soraa poluille kuten näyttää tulevan S-korpeen viime käynnin perusteella,pska homma että metsään ajetaan tonneittain soraa joka ei sinne kuulu.
    Ehkä klvpolkujen viereen tulee sitten jossain vaiheessa vaihtoehtoreittejäkin niille jotka ei kaipaa sileetä sorapintaista baanaa.
    Ehkä siksi olisikin hyvä, että oikeat maastopyöräilijät toimisivat hommassa, eivätkä puistopyöräilijät.
    Itse kävin kesällä patikoimassa Repoveden kansallispuistossa. Sorastettua vain alussa pikku lenkki. Ihan hyvä että on esteetönkin lenkura luonnossa, kunhan ei kaikki polut. Muut oli hienoa kivikkoista polkua, mutta eikös portilla lukenut, että pyöräily on sallittua vain alueen teillä. Mäntyharjulta Repovedelle on oikein virallinen maastopyöräreitti, mutta sitä en nyt voinut tutkia.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •