Näemmä aamulla klo 8 juomareput pullollaan.
Näemmä aamulla klo 8 juomareput pullollaan.
Ilolassa kävästiin kaffella. Suht lämmin reissu, ihan hyvin pärjättiin polkusilla kun vähän jatkuvaa liikettä yritti pitää yllä.
Sisäinen seikkailijakin heräs taas niin kaikille tais tulla uutta polkua enempi tai vähempi.
Ryyppyreissuhan tästä tulikin kun nestettä meni kaikkiaan n. 8 litraa.
Jukka H muokkasi tätä : 03.08.2014 at 16.06
Ha! Mepä ajeltiin Rautapellon ja Jorin kanssa paljon kauempana, oikein Ounasvaaralla asti. Nyt just rullaillaan viimeistä siirtymää sinne etelän suuntaan.
Varsin kivat pätkät olivat askarrelleet. Reissulle taisi vaan tulla vähän ennakoitua enemmän hintaa, kun takavaihtaja muuttui extra-shadow -henkiseksi yhden pätkän aikana.
Kolmen viikon päästä Sappeella sitten seuraavat. Se on jo niin lähellä, että sinnehän lähtee isompikin kööri enduroimaan, eiks je?
^Ajoi Jori viime vuonna Messilän kisan, vanha tekijä siis jo.
Rouva on menossa sunnuntaina ajamaan Finlandia -maraa Messilään. Itse lähden sinne kanssa, mutta naattimaan hissiavusteisuudesta. Autoon ei mahdu muita, mutta voin näyttää sieltä niitä enskareittejä, jos ketään kiinnostaa ja kulkee omineen?
shimanski on väännellyt hauskoja ja hyödyllisiä(?) käppyröitä Ounasvaaran tulosten pohjalta. Kokonaisero kärkeen -käppyrästä näkee, miten porukka jakautuu nopeusluokkiin:
Tosta Ounasvaarasta vallan unohtui hehkuttaa, että riistin viimein kauan jahtaamani päänahan huimalla kuuden sekunnin kaulallaKauden tavoitteet on siis saavutettu. Mitäs seuraavaksi? Upgrade seuraavaan nopeusluokkaan? Ja mitähän se vaatisi? Varmaan muuton jonkun hissikeskuksen kupeeseen
Ride lots sano Eddy Merckx.
Remember: A nice backside will take you far - in life and in bike riding.
Kysyn neuvoja.
Minulla on nyt uusi hiilarirunko ja melkein samanlainen pyörä kasassa kuin se, joka jo hajosi. Myös ohjainlaakerien kuppien kiinnitys steering tubeen on ihan samanlainen, eli yhtä heikon näköinen. Koska mieltäni nyt kalvaa pelko, että sekin hajoaa jos vähänkin rynkytän oikeasti maastossa, mietin, että voisikohan kohtaa jotenkin vahvistaa.
Mikä olisi oikea liimamassa, jolla alumiinisten laakerikuppien alapuolien ja hiilikuituputken välistä tilaa voisi täyttää? Sen tulisi tietenkin tarttua molempiin aineisiin, mutta olla sellaista laastimaisen täyttävää. Joustavuudeltaan/kovuudeltaan olisi hyvä, jos se vastaisi hiilikuiturunkoa. Mietin jopa, että voisiko ala- ja yläkupin väliin tällaisella massalla liimata jonkinlaiset alumiinikiskot, 3-4 kpl.
Yrityksen huono puoli on, että jos se kuitenkin hajoaa, voisi oma viritys haitata takuukorvausta.
Niin, ja onko lähipäivinä kellään ajohaluja, päivällä tai illalla?
Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.
@Ertsi zau, kävin tänään messilässä. Enskapoluista ainakin 2&3 oli pahasti ummessa, mutta kyllä siellä ajettavaa löytyy. Karhu 2 oli hauskaa bermistelyä, dropilla ja muutamalla hypyllä höystettynä. Oikeestaan ekaa kertaa ajoin muita kuin enduro reittejä ja sieltä löytypari uutta kivaa kivikkoakin
Tänään 3 J:tä todella kevyesti Keravalla kääntymässä. Huomenna meen kokeilemaan mäenlaskua Sappeelle. Perjantai sit riippuu huomisesta..
kylttejä maailmalta eli Suomesta
![]()
^^Tommottis merkkei saa olla ihan laillisestikin. Yksityisalue- merkki ei kiellä mitään. Sinne vaan. No joo, eläinkieltoja ei saa olla ne tekee kyltistä laittoman kiellon. Piäkallonen on muuta maata kieliasultaan. Ei tarvi välittää. Pyöräilykielto-liikennemerkki on laiton jos se on tavan metäs.
Olette varmaan huomannu että siellä Sauniksen takana uuden asuntoalueen vieressä Eriksnäsintielle menevän uuden tien vieressä, Mannin pihaan johtavan kärrypolun alussa on "kameravalvonta, yksityisalue ja pääsy kielletty"-kilpi. Se on muuten kanssa laiton kielto. Jos se olisi siellä pihapiiriin johtavan tien alussa aitan nurkalla, olisi se aiheellinen, mutta ei tuolla missä se on. Talon emäntä ei muuten pidä siitä mtb-touhusta siellä metässä. Ei tiedä minun olevan osa tätä vandaalijengiä ja ihan itse minulle kertoi aikoinaan antipatiasta meikäläisiä kohtaan. Luvatta ajellaan.![]()
onks pakko, jos ei haluu
Noi oli ihan vuokrapyöriä. Sen oman saa joskus viikolla 44? Kivaa oli silti.
Pari metsäsempää enduropätkää ajelis kyllä hyvin Spyörälläkin, tod. näk. muutkin mitä saavat värkättyä. hmm..
Lähteekö joku tänään kevyelle iltalenkille? Lähtöaika mulle ihan mikä vaan.
Edit: lähtöaika jo iltapäivällä about 15.30-16.30. Kaksi ainakin lähdössä.
Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.
Olen lähdössä kartoittamaan tohon Flisbergetin kupeeseen tulleita uusia motoenskapolkuja. Starttaan nyt. Puhelin tavoittaa, jos kiinnostaa.
ertsi muokkasi tätä : 09.08.2014 at 08.28
Mites huomenna oisko skorpeilijoita? Kierreltäs vaikka parhaita mäkipätkiä(oli joskus puhetta) välillä omia eväitä syöden? Iltapäivästä vois siirtää viel 1 tunnin aamuun.
Kahen pintaan voisin olla himas eli jos Kuusikselta lähtö 800, ajoo 5h, pulaus veteen ja sit himaan. Autoon mahtuu 1 matkalta mukaan. Enivan?
Oli ainakin tarkoitus tulla aamulla yhteislenkille klo 9. Katotaan nyt ensin miten muut reagoivat Jukan ehdotukseen.
Kattellaan mitä tapahtuu. Toi kasin lähtöaika mua kiinnostais kuitenkin, ajeli sit missä vaan.
Mua kiinnostais ysin lähtöaika. Vakioaika, eli näillä näkymin aion tulla maalikaupalle klo 9.
Timbe(r)man muokkasi tätä : 09.08.2014 at 17.04
Naapistu ajoajasta tunti veks, niin ajelen 8sista etiäpäin johki puoleenpäivään. Kattelen aamusta mihin tie(tai polku) vie.
Olen näköjään sit paskonut takakehän:
Mitähän sitä laittais tilalle
Minä menen tosiaan Messilään huomenna. Laitan rouvan matkaan puolikkaalle finlandialle ja menen ite parkkiin riehumaan noi kehät ihan loppuun. Bässi tuossa joku viesti taapäin tiesi kertoa, että enskapolut on kasvaneet umpeen, mutta eiköhän sieltä kivaa ajettavaa löydy. Mutta ei kukaan olis lähdössä ihmettelemään?
Edit: takuuseenhan noi menee. Mutta kakkoskiekot olis varmaan hyvä hankkia vastaisuuden varalle. Rautapellolla varmaan olis ainakin vinkkejä, kun on viime aikoina erinäisiä käsittääkseni speksaillut ja hankkinutkin?
ertsi muokkasi tätä : 09.08.2014 at 21.31
Minä voisin ponkasta 8 starttiin, pitää kyllä olla viim. 11.30 kotona, ettei jää lapsen synttärikakut syömättä.Ertsin ajotyylille suosittelen peltivanteita.
taitaa olla syntacen kiekot, kun ostin omat pyörähuollosta siellä oli ihan samalla tavalla levinneet ja nekin oli menny takuuseen.
tänään olin taas messilässä, nyt oli eskapätkä kolmonenkin ajokunnossa.kakkonen ei vieläkään.
edit... mulle tulee Derbyt kakkos tai ykköskiekoiks.
^Joo, Syntacet ovat ja takuuseen kuulemma menevät. Antavat vissiin W35:t tilalle. En ole edes huomannut, missä vaiheessa ovat räsähtäneet. Tänään vaihdoin uuden rock razorin aavistuksen kulahtaneen tilalle ja teipit laitoin samalla uusiksi. Ihmettelin, että mistä se oikein sihisee ilmojaan ulos ja kas, noista halkeamistahan se. Jännä, että olivat tähän asti pitäneet ilmoja ihan hyvin.
Aamuvirkkujen PMV lenkki. 15 kilsaa st hukannu. Ei toimi hyvin ilman sim korttia näköjään.
Yks mulle uus polku Flisb:n kalliolta alaspäin, takas tielle josta jo kuljettiin.
Normiaikajaosto kiersi kahden ajajan voimin Tuusulanjärven.
Muuten Mörttisenpolun ja Saukonkadun välinen polku on nyt paremmin ajettava kuin ennen, koska eteläpäässä on nyt pellon reunassa tie ja jopa silta ojan yli. Ennen piti talutella pellolla. Joku oli metsässä ajellut moottoroidulla kaksipyöräisellä polkuja, mutta olivat kuitenkin siistissä kunnossa. Se on parempi polku kuin radanvarsi.
Pellonkulmassa oli paljon hyviä harjoitustukkeja:
![]()
Onko kenelläkään ollut Cannondalea riesanansa? Fillaritorilla olisi Cannondale Trigger kaupan, jossa Lefty ja joku kummallinen Foxin Cannarille väsäämä iskari. Millainenkohan riesa proprietary-iskunvaimennus mahtaisi olla? Yleisesti ottaen kovin eksoottiset ja yksinoikeudella tehdyt osat tarkoittavat älyttömiä huoltohintoja ja muita ongelmia huollon ja varaosien suhteen. Ainkaan Fillariosa ei huolla ko. osia, vissiin Sportax ja Velosport huoltaisivat (pitäis vielä varmistaa). Kannattaisikohan pysyä kaukana vai kiinnostua?
http://www.fillaritori.com/index.php...rigger-1-29er/
5 cännäriä omistin vuosituhannen vaihteessa. Leftyn keulat ovat kyllä hyviä ja sopivat meille indieviulisteille. Mutta kyllä tosiaan niiden huolto on hankalaa. Viimeinen pisara mulle oli kun Velosportissa eli kaupungin ainoassa huollossa tarjosivat 5 viikon jonoa. Keula oli ajokuntoinen, joten ajattelin laittaa huoltoajan varaukseen ja ajella sillä välin. Ei käynyt, koska huoltojonossa olevat pyörät piti olla myös fyysisesti jonossa verstaalla. Nykyisin kuulemma velosportin huolto toimii kulemma nopeammin eikä keulat lähde myöskään yhtä helposti Hollantiin kuin ennen vanhaan. Mutta kyllä nuo talon speciaalit ovat aina huollon kannalta riski. Kyseisen käytetyn Triggerin hinnassa on mielestäni tinkimisen varaa.
Kirjoittaja on tunnettu kaikkien alojen erityisasiantuntija.
Velosport huoltaa Leftyt 129 egen korvausta vastaan (patruunan vaihto) ja R-Tech iskarin 149 + postit. Aika hintavaa on huolto juu mutta kenties hiukan halvempaa kuin odotin. Normaalien iskunvaimennuskomponenttien huolto on satku fillariosassa. Täytyypi vielä ihmetellä.
Kirjanmerkit