Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
Myöskään ei-levyjarrullisiin kiekkoihin ei kannata laittaa rahaa enempää mitä Mavic Aksium maksaa.
Millähän perusteella ?. Oletko ajanut itse levyjarrullisella maantiepyörällä tai cyclolla sateella. Itse olen ja ainakin Sram Redin hydyjarruilla varustetuilla kiekoilla alkaa sellainen kihnutus ja kilkutus kun hiekka kerääntyy
jarruihin että oksat pois ja palojen etäisyyttä ei lenkillä voi säätää.. Voihan olla että kyseessä on Sramin erityisominaisuus tai ne on säädetty päin persettä mutta en ole ollenkaan vakuuttuunut että levyjarrut valtaavat tulevaisuudessa markkinat maantiepuolella. Asia voi olla toinen jossain Alpeilla jossa jäähdytysominaisuudet ovat must mutta suomessa ?.

Nykyisillä 6800 ultegroilla ja redien vannejarruilla millä minä ajanut on jarrutus tuntuma ja pito vähintään riittävä sekä alu- että kuitukiekoilla. Onhan Redin hydyt tehokkaammat etc. mutta ero ei ole minulle millään lailla merkittävä jotta sillä perustelisi paino ja hintalisää. Ainoa kombinaatio jossa levyt selkeästi tuovat etua on cx+hiilarikiekot+paskaiset olosuhteet joissa ei tarvitse pelätä jarrupintojen kulumista kuiduista.