Mitäs eroa Fulcrum Racing Quattro ja Campagnolon Scirocco 35 on? Ensimmäisiä vaihtokiekkoja katselen kun entry lvl Madduxit hajosivat.
Mitäs eroa Fulcrum Racing Quattro ja Campagnolon Scirocco 35 on? Ensimmäisiä vaihtokiekkoja katselen kun entry lvl Madduxit hajosivat.
Menikö eturattaan piikit samassa Kuopion rymäyksessä noin hurjaan kuntoon?
Pinnaukset on vain erilaiset.
- Heavy Metal will never die!! -
Canyon Endurace CF custom
Saako reilulla tontulla mitään mielenkiintoisia ja 95kg ajajan alla toimivia shimano yhteensopivia ~50-60mm avo aerokiekkoja jotka olisivat oikeasti hyvät? Kun ei kunto kestä ajaa pitkiä matkoja (>50km) yli 30km/h keskinopeuksilla nykyisillä välineillä, niin pitää virittää vehkeitä.
Nykyiset kiekot ovat ksyrium elite s:t ja ne ovat kyllä toimineet loistavasti, mutta aerot ne eivät ole.
Tctic muokkasi tätä : 12.08.2014 at 08.35
Tuohon avo-aero speksiin ei varmaan kovin monta vaihtoehtoa löydy. Yksi on Zipp 60: http://www.bike-components.de/produc...dell-2014.html
Noiden hyvyydestä en osaa mitään sanoa![]()
Ei taida pelkät vanteet pelastaaSama asia ku ylipainoinen keventää pyörää lisätäkseen nopeutta.. Asiana, että hitaastihan nuo keskarit kehittyy, mut eipä tuohon ongelmaan taida olla oikotietä? Tiettyyn pisteeseen asti varmaan pääsee panostamalla kalustoon, mutta loppupeleissä työ on itse tehtävä.
Ffwd:llä löytyy kans valikoimaa edullisempaan hintaan. Varsinkin noissa alu-carbon avoilla 60mm kehillä tuppaa painoa olemaan reilusti.
Samoilla linjoilla. Parempaan lopputulokseen pääsee ajan kanssa, oikealla treenillä ja painonpudotuksella.
Jos kiekoista apua hakee, yksi vaihtoehto olisi kai joku Zippin oikein korkealaippainen malli. Niille oli jossain testeissä mitattu negatiivinen drag-arvo: tuollainen kiekko kai sitten vie pyörää vauhdikkaasti ilman polkemistakin...
![]()
Rule #1: Obey The Rules
EBay auki ja kas, tonnilla saa vaikka mitä. Mä oon nyt koittanut metsästää citecin cx6000 hiilarikiekkoja joissa on alumiininen jarrupinta, mutta itse kehä on kokonaan hiilaria. Olisi sopivan aeroo, ei sattuis päähän asti jarrutella sateella ja painokin ihan OK. Meidän maisemissa ei tartte jännitellä edes sitä, pysyykö pinta kiinni. Hyvä ja halpa vois olla swiss-siden Hadron. Ei nyt kevein mahdollinen, mutta takuut toimii ja ihan ajatuksella noita on suunniteltukin.
sledgehammer muokkasi tätä : 12.08.2014 at 13.17
Heh! Painohomma on hallinnassa kunhan lääkitys saadaan kohdalleen, parhaimmillaan oltiin jo 91kg:ssa, mutta parissa viikossa tuli lisää useita kiloja vaikka kuinka kuntoili. Pikkuisen vittumaista yrittää parantaa kuntoa/laihtua kun kilpirauhanen temppuilee urakalla, mutta shit happens.
Nuo Zipp 60:t olisivat kyllä mielenkiintoiset (ne näyttää saavan noin 1040€:lla, 1820g), samoin olisivat 303 firecrestit (noin 1900€, 1570g), mutta firecrestit eivät vain mahdu millään tämän hetken budjettiin. Tietty kun odottaisi jonkun kuukauden, niin voisi ostaa suoraan 303:t. Se vain tarkoittaisi sitä, ettei runko päivity pariin vuoteen levyjarrulliseen versioon.
Tuo negatiivinen drag olisi hauska! Tarvitsisi kuin kiihdyttää haluttuun vauhtiin ja odottaa. *naur*
Tctic muokkasi tätä : 12.08.2014 at 13.45
Näin on! 90kg ja Cosmic Carbone C40..
Iso hmm. DA9000 C50 1672g ja 1199€. Noissa olisi alumiininen jarrupinta. Oiskohan ne sittenkin nuo...
Campagnolo Bullet (Ultra) ja sisarmalli Fulcrum Red Wind on yksi vaihtoehto 800-1200 euron hintaluokassa.
Ffwd f6r tuubiversiona ja dt240 navalla. 1350 grammaa hintaa reilu tonni, tuubiksi vaikka veloflex arenberg tai vittorian pavet 95 kiloiselle. Toimii, on kevyet ja riittävän aerot. Avokkaissa kärsii vaan aina painossa aerohiilarikiekoissa. Se nyt vaan on niin....
Viimeinen valinnan hetki. Lähinnä ajattelen tuota 100€ hinta eroa, eli onko Zondat tuon hinnan väärtit vai otanko edullisemmat?
http://www.bike-discount.de/en/buy/z...-shimano-82975 ZONDA
http://www.bike-discount.de/en/buy/r...5041/wg_id-511 Racing Quattro
Olen tämän vuoden ajellut pääasiassa Racing Quatro CX:llä ja pitänyt niistä. CX-versiossa on napojen suojaus astetta parempi kuin maantielle tehdyissä.
- EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
- EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
- Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta
Onhan Zondat joitain 100 grammaa kevyemmät, joten ei siinä ihan rahat hukkaan mene. Zondasta kevyempään kiekkosettiin joutuukin laittamaan enemmän paalua pinoon. Tällaisen 95 kiloisen keijukaisen alla ovat Zondan pysyneet suorina vaikka muutamaan isompaan asvalttikuoppaan on tullut vahingossa täräytettyä.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
^ +1
Zondat on mulla treenikiekkoina Campan Neutronien lisäksi. Hjuvat, erityisenkin hjuvat. Jos mietit hintaa, niin aavistuksen halvemmalla täältä: http://www.velo-motion.com/Race-Comp...cher::216.html
Se on maailman helpointa hommaa. Ei kannata sitä puolta jännittää. Tänään juuri irroittelin tufon teipillä teipatut tuubit vanteilta ja homma oli helppoa. Siistiä ja nopeaa. Eikä jäänyt liimajämiä vanteeseen. Se on taktiikkalaji![]()
Varmaan ne saa paikoilleen liimattua tai jos ei saa niin ostaa renkaat kivijalasta niin saa liimattuna... Mutta miten sitten lenkillä, kun rengas puhkeaa? Kuinka hankalaa on vaihto? Ja eikö sellaisen varatuubin kuljettaminen ole hivenen hankalaa kun ei ne aivan pieniä ole taiteltuinakaan.
Paikka-aineet varmaankin auttavat, mutta ainakaan itse en uskaltaisi ilman varatuubia ajella. Tulee melko kalliiksi ajella taksilla kotiin, jos ei paikka-aine tehoakaan.
Kerros liimaa varatuubiin ja taiteltuna satulan alle. Ei se paljoa tilaa vie. Kyllä ne irti saa vanteelta jos siihen tulee tarvetta. Mä jännittelin kovasti tän tuubihomman kanssa, mutta taisi olla turhaa. Rengasvalinnallakin voi vaikuttaa paljon siihen miten paljon joutuu veivaamaan noiden kanssa.
Kaksi kesää ajellut tuubeilla sekä cyclolla että maantiellä +5000 km vuodessa. Kerran piti laittaa paikkapullolla aineet sisään ja toisen kerran vaihtaa tuubi. Vaihto on nopeampi kuin avokkaan vaihto. Litkuja en ole enään jaksanut etukäteen laittaa varsinkinkaan noihin missä sisäkerros lateksia. Ja routareikään ajo ei siis yleensä riko tuubia niinkuin avokkaan johon tulee käärmeenpurema. Lisäksi ne ei räjähdä kerralla tyhjäksi kuten avokkaan sisurit mulla joskus tehnyt. Liimaamisen olen jättänyt kivijalkaan kun ne tekee sen kympillä/kiekko. Putsata niiitä kehiä ei aikuisten oikeasti tarvi ikinä, se on hifistelyä.
Valitse tuubiksi joku tufon vesiletku jotka ikuisia tai jos haluaa rullaavampia pistosuojattuja niin veloflex arenberg/roubaix, tai vittorian pavet.
Takatuubeja menee kaksi kesässä kulumisen takia tonnikeijulla ja etutuubit kestää niin kauan että tekee jo mieli vaihtaa uutta.
Kirjanmerkit