GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 80 / 134 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30 70 78 79 80 81 82 90 130 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.371 - 2.400 / 4013

Aihe: Työmatkatemmon säännöt?

Vakava laji kyseessä ilman muuta, mutta onhan se huvittavan näköistä, kun sen spurtin jälkeen pitää katsoa taakse, että jäihän se kaveri vai tuleeko se vielä peesissä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ArtoR Katso viesti
    Vakava laji kyseessä ilman muuta, mutta onhan se huvittavan näköistä, kun sen spurtin jälkeen pitää katsoa taakse, että jäihän se kaveri vai tuleeko se vielä peesissä.
    Aloittelija >I
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Se on hirvittävä hetki, kun kuulee takaansa _lähestyvän_ vienon, rytmikkään sirahtavan äänen. Silloin työmatkatempoilija tietää että ohitse on pyrkimässä raskaan fyysisellä kadenssilla kuski joka ajaa polkupyörää jonka ketjuja ei ole hetkeen pesty/voideltu. On parasta löytää todella hyvä selitys itselle, varsinkin jos ei-toivottu ohitus tapahtuu ja joutuu katselemaan edellään puolelta toiselle poljennon rytmissä vaappuvan selän etääntymistä.

Huomaa että lomakausi on päättynyt ja tempoilu on taas täydessä "kukassaan". Ajaessani aamuisin Keilaniemestä Munkkaan päin tulee vastaan erittäin mukavan näköisiä tempojunia. Sääli että suunta on omalta kantilta väärä enkä pääse tähän hienoon lajiin oikein kunnolla osallistumaan. "Omaan" suuntaan tuntuu painelevan vain mummiksia ja hypriittimiehiä joista ei ole oikein edes suupalaksi... Välillä joku hypriittimies äityy oikein taisteluun ja yrittää vimmalla karkuun, ei siinä auta kun vaihtaa alaotteelle ja kylmän rauhallisesti suoralla ohi, suu tietysti kiinni ja mahdollisimman eleettömästi lipuen. Pitäisi varmaan virittää joku taaksepäin kuvaava kamera jotta saisi tappion hetken ikuistettua kanssakilpailijoiden kasvoilta.

Eilen aamulla ajattelin polkea töihin niin, ettei tulisi kovin hiki. Puoleen väliin matkaa pääsin sillä systeemillä kunnes takaani alkoi kuulua sellainen ääni, että joku sieltä on tulossa. Jonkin aikaa takaatulija kuului ajelevan peesissä. Tuli sitten rinnalle ja jäi siihen. Vilkaisin viereeni ja siinä ajeli vanha mies. Juteltiin muutama sananen ja sanoinkin hänelle, että kun noin reippaasti kuljet niin otappas vetovuoro. Hän kulki kuulemma mielellään naisten perässä ja jättäytyi taas perääni. Mä en hirveesti tykkää tuollaisista kaksimielisistä vihjailuista ja nostin vauhdin sellaiseksi, että papparainen tipahti kuin tipahtikin pois. Aika kauan pysyi peesissä mutta ylämäet tiputti ukkelin sen verran kauas, että pyörästä lähtenyt napsutusääni lakkasi kuulumasta korvissani. Ihan rattoisaa olisi ollut matkanteko jutellen, mutta koska ukkeli oli tuolla mentaliteetilla liikkeellä niin sai ajella itekseen

Niin ja koska työmatkatempopalsta on kyseessä niin ukkeli hävisi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti aerosol Katso viesti
    Huomaa että lomakausi on päättynyt ja tempoilu on taas täydessä "kukassaan". Ajaessani aamuisin Keilaniemestä Munkkaan päin tulee vastaan erittäin mukavan näköisiä tempojunia. Sääli että suunta on omalta kantilta väärä enkä pääse tähän hienoon lajiin oikein kunnolla osallistumaan. "Omaan" suuntaan tuntuu painelevan vain mummiksia ja hypriittimiehiä joista ei ole oikein edes suupalaksi... Välillä joku hypriittimies äityy oikein taisteluun ja yrittää vimmalla karkuun, ei siinä auta kun vaihtaa alaotteelle ja kylmän rauhallisesti suoralla ohi, suu tietysti kiinni ja mahdollisimman eleettömästi lipuen. Pitäisi varmaan virittää joku taaksepäin kuvaava kamera jotta saisi tappion hetken ikuistettua kanssakilpailijoiden kasvoilta.
    Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että mikäli TMT:ssa joutuu vaihtamaan alaotteelle ohittaakseen, niin on automaattisesti jo hävinnyt. Itse hävisin tänään, kun en saanut skootteria ohitettua. Hapotti, joten luovutin. Hävettää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Man Sam Katso viesti
    Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että mikäli TMT:ssa joutuu vaihtamaan alaotteelle ohittaakseen, niin on automaattisesti jo hävinnyt. Itse hävisin tänään, kun en saanut skootteria ohitettua. Hapotti, joten luovutin. Hävettää.
    Heh, no itsehän voi asettaa mitä vaan sääntöjä, virallisesti lienee vain se yksi sääntö olemassa. Tai onko niitä nyt kaksi. Jos joku ohittaa hävisit, ja jos pitää miettiä hävisinköhän niin hävisit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Virpi Katso viesti
    Niin ja koska työmatkatempopalsta on kyseessä niin ukkeli hävisi
    Häviäminen vaatii, että ohitit ukkelin, mikä puolestaan vaatii, että ukkeli on jossakin vaiheessa ohittanut sinut (esim. kun ajoitte rinnakkain ja ukkelin eturengas pääsi omasi edelle), jolloin olet myös itse tullut hävinneeksi.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Lasketaanko se työmatkatemmoksi jos ajaa töihin jostain muualta kuin kotoa? Onko siis häviö jos tällöin joku ohittaa? (kukaan ei ohittanut)

Muistan kuulleeni joskus säännön, joka kuului suurin piirtein näin:
    n) jos on epäilyksiä, häviö on tapahtunut

Mutta päteekö tämä myös, jos ei ole varma kilpailiko? Onko vastaus tällöin "n) jos on epäilyksiä, häviö on tapahtunut"?

Kyllä, juuri näin. Hävisit

Sent from my RM-885_eu_euro2_318 using Tapatalk
    herneitä tarjolla pusseittain.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Häviäminen vaatii, että ohitit ukkelin, mikä puolestaan vaatii, että ukkeli on jossakin vaiheessa ohittanut sinut (esim. kun ajoitte rinnakkain ja ukkelin eturengas pääsi omasi edelle), jolloin olet myös itse tullut hävinneeksi.
    Karu analyysi. On epäselvää, mikä on kaksimielisyyksien laukomisen merkitys. Voisiko olla, että kaksimielisyyden kuittaamatta jättäminen vastakaksimielisyydellä (esim. em. tilanteessa "alapääni tulessa on, kun äijänkäppänälle häviön tuotan", tai vastaavaa) voitaisiin niin ikään tulkita eräänlaisena häviämisenä. Ehkä kuitenkin ankara jätättäminen peesistä nollasi tämän.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Olen aivan 100% varma siitä, että ukkelin etupyörä hädin tuskin osui samaan tasoon oman pyöräni keskiön kanssa. Häviötä ei siis päässyt tapahtumaan. Olin hieman pettynyt kun en tehnyt pinkaisullani ukkeliin sen suurempaa vaikutusta kun hän ei saapunut perjantaina reitin varrelle kärkkymään peesauspaikkaa. Olisiko mun sittenkin pitänyt toimia toisin?

Aloittelijalle tarkennusta: jos ohitan katuosuudella toisen työmatkapyöräilijän, joka valoista ryysii ensimmäiseksi seuraavalle katuosuudelle, jossa taas ohitan hänet ja hän taas valoissa minä taas kadulla jne jne, lasketaanko tapppio a) ensimmäisen b)viimeisen c)jokaisen ohituksen mukaan minulle sekä / tai hänelle?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ukkopekka Katso viesti
    Aloittelijalle tarkennusta: jos ohitan katuosuudella toisen työmatkapyöräilijän, joka valoista ryysii ensimmäiseksi seuraavalle katuosuudelle, jossa taas ohitan hänet ja hän taas valoissa minä taas kadulla jne jne, lasketaanko tapppio a) ensimmäisen b)viimeisen c)jokaisen ohituksen mukaan minulle sekä / tai hänelle?
    Ei tarvitse tarkentaa, eikä ole vaihtoehtoja. Jos sut ohitetaan, hävisit. Jos joudut kysymään, hävisit. Jos kerran ohitit sen toisen, sekin hävis, mutta sillä ei ole väliä, koska voittajia ei ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Virpi Katso viesti
    Olen aivan 100% varma siitä, että ukkelin etupyörä hädin tuskin osui samaan tasoon oman pyöräni keskiön kanssa. Häviötä ei siis päässyt tapahtumaan. Olin hieman pettynyt kun en tehnyt pinkaisullani ukkeliin sen suurempaa vaikutusta kun hän ei saapunut perjantaina reitin varrelle kärkkymään peesauspaikkaa. Olisiko mun sittenkin pitänyt toimia toisin?
    Epäröit, hävisit.
    herneitä tarjolla pusseittain.

Saako sääntöjen mukaan ajaa viritetyllä pyörällä vai pitääkö olla vakio?

Onko sallittua:

a) painava joustokeula vaihtaa kevyeen täysjäykkään täyshiilarikeulaan
    b) painavat pistosuojatut renkaat vaihtaa täysin sileisiin keveisiin (tosin 2" leveisiin) Kojakkeihin
    c) riiisua kaksi ylimääräistä eturatasta ja vaihtaa se jäljelle jäänyt kevyempään
    d) riisua etuvaihtaja rungosta ja vaihtaja tangosta
    e) katkaista tangonpäistä palat kuitua pois jotta ilmanvastus on pienempi (Adam Hansenkin ajaa kapeella tangolla!)
    f) vaihtaa painava iso maastopakka kevyeen ultegran kisakireään maantiepakkaan

Saako tuommosella maastopyörällä vielä kisata TMT:ssä? Vai onko kyseessä MTBTMTP enää ollenkaan (MounTainBikeTyöMatkaTempoPyörä)?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti aerosol Katso viesti
    Huomaa että lomakausi on päättynyt ja tempoilu on taas täydessä "kukassaan". Ajaessani aamuisin Keilaniemestä Munkkaan päin tulee vastaan erittäin mukavan näköisiä tempojunia.
    Tänään aamullakin yhdessä letkassa kolme neljästä veti loivaan vastamäkeen putkelta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Saako sääntöjen mukaan ajaa viritetyllä pyörällä vai pitääkö olla vakio?
    Ihan sama millainen pyörä on, kunhan ei tule ohitetuksi.

Ja jos tulee ohitetuksi, niin on ihan turha selitellä että vika on pyörässä, kun oikeasti ongelmana on se että kuski ei vain ajanut riittävän täysiä.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Tänään tuli noin kolmekymmentä tappiota lähes putkeen.
    Joku ajoryhmä meni hirveällä vauhdilla heittämällä ohi malmin kentän takana...no pitää ajaa enemmän, jotta kunto paranee eikä noin säälittäviä tappioita enään tule.

Jotenki tuntuu siltä etteivät ole työmatkalla ku ovat porukkalenkillä.. Kunhan sanon..

Itse olin töistä kotimatkalla...itse lasken että tappio on tappio, tuli se sitten työmatkalaiselta, työttömältä tai porukkalenkkiläiseltä, tai keneltä homo sapiens rotuun kuuluvalta eläimeltä, kunhan hän ajaa polkupyörällä ja ohittaa minut.

Mutta mitä sanoo virallinen sääntökirja? Mun reitillä on edelleenki hiljaista ku huopatossutehtaalla, joten ei tappioita tarvi pelätä.

Hävisin naiselle, kun en risteyksen jälkeen ollut vielä kiihdyttänyt maksimivauhtiini. Tyttö polki todella raskaan näköisesti, polvet erikoisesti sisäänpäin. Näytti kivuliaalta. Saavutin sitten tytön, mutta jäin häpeissäni taakse chillailemaan. Tätä kun oli kestänyt jo hyvän aikaa ja oli melkein yö, ajatteli tyttö että olen joku kyttääjärapisti ja rupes muka vaihteitaan troubleshoottaamaan kesken ajon, täten laskien nopeutta rutkasti. Menin sitten ohi ja sai tyttö huokasta helpotuksesta.

Hävisin.

Ei ole väliä onko joku porukkalenkillä, tekemässä vetoja, kauppamatkalla, koulumatkalla, metsästämässä työmatkatempoajia, vai missä. Yazaku on siis oikeassa. Ja toripoliisi, jos ajat tarkoituksellisesti reittiä missä ei muita näy, voidaan sekin tulkita tappioksi. Eli isommille teille vaan, senkin uhalla että myöhästyt töistä tai et ehdi kotiin ennen pimeän tuloa. Tavallaanhan tappio on jo sekin ettei ohita ketään! Rule number one of TMT is jos sut ohitetaan, olet hävinnyt. Rule number two of TMT is jos sun tarttee kysyä, olet hävinnyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rickmaple Katso viesti
    Ei ole väliä onko joku porukkalenkillä, tekemässä vetoja, kauppamatkalla, koulumatkalla, metsästämässä työmatkatempoajia, vai missä. Yazaku on siis oikeassa. Ja toripoliisi, jos ajat tarkoituksellisesti reittiä missä ei muita näy, voidaan sekin tulkita tappioksi. Eli isommille teille vaan, senkin uhalla että myöhästyt töistä tai et ehdi kotiin ennen pimeän tuloa. Tavallaanhan tappio on jo sekin ettei ohita ketään! Rule number one of TMT is jos sut ohitetaan, olet hävinnyt. Rule number two of TMT is jos sun tarttee kysyä, olet hävinnyt.
    Reittejä olen miksaillut kisailun toivossa(12-50km), jopa täälläkin verta nenästä kaivanut mutta hiljaista on. Tänäänkin ois ollut hyvä kamppailu, mutta se olin minä joka ajoin pro-rensselihybridistin kiinni ja ohi! Kovasti se karkuun polki, mutta kun menin ohi niin vissiin luovutti kokonaan. Mutta älä huoli, tulee minullekin se päivä ku joku ohittaa! Mikä pahinta niin se tulee olemaan erittäin kova kolaus mun itsetunnolle, sillä saan kärsiä tappion pelissä missä on tällä hetkellä muutenkin vähän taistelupareja..

Eilen tuli tappiota oikein olan takaa. Olen ominut itselleni lähes säälittävän tavan hidastaa lenkin jälkeen kaupunkialueella muun liikenteen rytmiin. Ei hyvä. Töölönlahden pohjoisreunalla asetuin osaksi letkaa, joka eteni hissukseen oopperatalon suuntaan. Ovela naispyöräilijä lähtikin kuittaamaan ohi juurikin siinä katveisimmassa mutkapaikassa mikä tuolle reitille osuu. Tappioiden sadellessa tuli sitten muuta liikennettä "yllättäen" vastaan, mistä sankaritar suoriutui turvautumalla ns. Suurpujottelija-tekniikkaan. Vähän siinä puskatkin suhisivat.
    Vilhelm V muokkasi tätä : 19.08.2014 at 06.49
    Ankka riitelee - Asiat eivät

Onko ne Oulun seudun irtisanomiset iskeneet todella noin pahasti, kun toripoliisille ei löydy vastusta?

Yksi vaihtoehto on muuttaa paikkakunnalle, jossa on enemmän työssäkäyviä ihmisiä. Esimerkiksi Kööpenhaminassa on kuulemma ihan omaa luokkaansa oleva TMT-skene. Mutta onhan tanskalaisilla perinteitä: tuhat vuotta sitten, kun polkupyörää ei ollut vielä keksitty, julmat juutit jouduttivat aikaansa soutamalla kilpaa viikinkilaivoillaan ryöstelemään rannikkokaupunkeja ympäri Eurooppaa. Suomessahan ei tuohon aikaan oltu vielä keksitty kisata edes hirvenhiihdossa.

Oulun kovin TMT-tykki täällä terve. Olen vuorotteluvapaalla. Saunon mökillä, lueskelen ja annan muille mahdollisuuden olla häviämättä vuoden ajan.

^ oletko varma ?

Sent from my Lumia phone using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään