HephaGiantElectrobikeGarmin
Sivu 25 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 35 75 125 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 5029

Aihe: Helsingin Polkupyöräilijöiden kuntolenkit

  1. #721
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.661
    60 + vv/35/32/30/28 -- puolet 28:ssa ajaneista "ylennetty" 30:een... Treenivinkkinä vielä, että Immersbyn mäissä _ei enää peesailla_ vaan "tykitetään" edellä ajavien ohitse "jatkuvalla syötöllä", ts. kun edellä ajava "hyytyy" tai edes vähän hidastaa niin tempaistaan "heittämällä ohi" (= tämä on näin lyhyellä matkalla ehdottomasti paras treenitapa) jos vain "puhtia puntista" löytyy -- ja kun koko muu matka (ja loppumatkakin) on lähinnä peesailtu, pitäisi kyllä löytyä ...

    J.k. ...ja jos jossain vaiheessa iskee totaalinen väsymys, eikä pysty enää vastaamaan (jonkun parempikuntoisen) kiriin, ja on niin väsähtänyt, että "valuu" takana tulevien "läpi", niin mäki(kiri)harjoitus on onnistunut
    Pekka Sirkiä muokkasi tätä : 13.08.2014 at 23.20
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  2. #722
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Vapaaseen vauhtiin taisi tällä kertaa startata jopa 20 kuskia. Vanhalla Porvoontiellä ja Jokivarrentiellä tippui ensimmäisiä kyydistä ja lopullinen hajonta tapahtui Kuninkaantiellä/Öljytiellä keskarin ollessa 46km/h tuntumassa. Kärjen taakse meistä muodostui noin 8 hengen porukka joka oikaisi vanhaa reittiä ja keskariksi Immersbyn loppuun tuli 41,2km/h.

    Oli aiva erinomainen lenkki ja kiitokset siitä ajoseuralle! http://connect.garmin.com/activity/564230519

  3. #723
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    hki
    Viestit
    629
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka Sirkiä Katso viesti
    60 + vv/35/32/30/28 -- puolet 28:ssa ajaneista "ylennetty" 30:een... Treenivinkkinä vielä, että Immersbyn mäissä _ei enää peesailla_ vaan "tykitetään" edellä ajavien ohitse "jatkuvalla syötöllä", ts. kun edellä ajava "hyytyy" tai edes vähän hidastaa niin tempaistaan "heittämällä ohi" (= tämä on näin lyhyellä matkalla ehdottomasti paras treenitapa) jos vain "puhtia puntista" löytyy -- ja kun koko muu matka (ja loppumatkakin) on lähinnä peesailtu, pitäisi kyllä löytyä ...
    Immersbyssä oli yksi vähän läheltä piti -tilanne, kun alamäessä mutkassa tuli vastaan henkilöauto peräkärrillä. Oli täällä puhetta joskus siitä, että Immersbyssä ajettaisiin aina peräkanaa (ei parijonossa) ja ohittelijat ohittelisivat siitä vierestä sitten. Nyt nimittäin Immersbyssäkin jatkui parijonoajelu tykityksestä huolimatta ja oli kolmekin kuska monesti rinnakkain. Niiin, että voisko sitä asiaa vaikka lähdössä vielä painottaa, ettei parijonoa Immersbyn mutkiin ja mäkiin?

    32-ryhmän keskari oli muuten Immersbyn jälkeen yli 34. Uusi porvoontiellä porukka hajosi aika lailla. Kun peesistä tippui hetkeksi, niin olipa mahdotonta saavuttaa letkaa kovassa vastatuulessa.

  4. #724
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.661
    Hyviä pointteja yogi'lla edellä ...olen miettinyt jopa sellaistakin vaihtoehtoa, että Massbyn-/Hindsbyn-/Immersbyntien risteyksen jälkeisellä "peltosuoralla" pysäytettäisiin koko porukka, ja sitten max. 7-8 kuskia lähetettäsiin kerrallaan ajamaan mäkiosuutta. Sitten 100-150 metrin väli toiseen 7-8 kuskin ryhmään, ja kolmas samoin (jos väkeä riittää). Näin mäkiosuuden voisi ajaa vauhdikkaasti pienemmissä ryhmissä eli tungos ja rinnakkainajaminen minimoituisi. -- Nykyinen "ruuhka & turvattomuus" syntyy, kun 10-20 kuskin ryhmä "rynnistää" parijonossa mäkiin.
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  5. #725
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    79

    Torstai 14.8.2014 päivälenkki klo 1315 Manulasta /1400 Kuninkaanmäki

    Olisin lähdössä ajelemaan esim. Manulasta klo 1315 ja Kuninkaanmäki ohitte noin klo 1405. Ajattelin kiertää se vakio "Viikin keskiviikonlenkki" kun eilinen päivä meni lepäämiseen, ja illaksi voi tulla taas sadetta.

    Keskari alkumatkalle Kunikaanmäkeen 27-28, ja sitten seurasta riippuen loppuosuus 30-32 (ja tottakai vapaaehtoisesti VV mäkiosuudella) ja sitten taas yhdessä loppumatkan Viikkiin.

    Olisko lenkkiseuraa löydettävissä?

  6. #726
    ketti Guest
    Asiasta toiseen, sunnuntaitaukopaikka-asiaan. Tässä oma näkemykseni, jonka saa sivuuttaa vaikka olankohautuksella.

    Ensin kiitokset kaikille, jotka lenkkejä suunnittelevat, vetävät tai muuten näkevät vaivaa niiden hyväksi.

    Asiaan:

    Lottamuseo. Onhan se kiva paikka, riittävän iso, viihtyisä, pääsee ulos, pääsee sisään, siisti, isänmaallinen, hyvät pullat, hyvät vessat ym ym suurensuurta plussaa.

    Mutta sitten mielestäni se huono puoli: sijainti, sijainti, sijainti. Tauko siellä pakottaa yleensä ajamaan Järvenpään liikennevalojen kautta ja koko sen hemmetin Tuusulajärven itäreunan siksakkaavan lastenvaunureitin ja vieläpä lopun kruunaa poistuminen Tuusulan pysähdysten läpi, kunnes vihdoin viimein saavutetaan lopultakin vapaa tie.

    Pakko ajaa reittiä, jonne en yksin ajaen suostu lenkkiajossa menemään.

    Lasten kanssa turvaistuin- tai peräkärrykeikalle reitti on ok, lenkkiajoon ek.

    Täältä ääni mille tahansa muulle taukopaikalle. Mieluummin vaikka Unkkaan, sijainnin vuoksi.

    Loppu.
    ketti muokkasi tätä : 14.08.2014 at 09.58 Syy: Virheitä

  7. #727
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti yogibiker Katso viesti
    Immersbyssä oli yksi vähän läheltä piti -tilanne, kun alamäessä mutkassa tuli vastaan henkilöauto peräkärrillä.
    Hyvä muistutus siitä miksei pidä elvistellä vastaantulevien puolella. Ajankohtainenkin, mutta pelkäänpä että saamme taas lukea vastaavanlaisista tapauksista TdH:n jälkeen, aina löytyy hetken huuman mukaansa tempaamia kuskeja ja niitä jotka uskovat selviävänsä tilanteesta kuin tilanteesta. Nyt pienessä porukassa oli vielä hyvin tilaa palata äkkiä omalle puolelle - ja keulilla oli tarpeeksi nopeita varoittajia.

    Kun ylämäkiosuus alkaa, toisilta löytyy tietenkin enemmän suorituskykyä kuin toisilta. Jos arvelee että jalat ovat tyhjät vetovuoron tai ylivauhdin jäljiltä tai muuten tietää oman suhteellisen vauhtinsa mäissä, voi ohitustarpeen vähentämiseksi jättäytyä taaemmaksi jo peltosuoralla. Ja jos taas tietää kykynsä ja päivän kuntonsa tai on peesannut säästellen tai lähtenyt alivauhtiryhmään, voi hakea paikkaa edempää jo ennen ensimmäistä ylämäkeä - ja voi sitä paitsi olla paikallaan muistaa että ohituksen voi jättää seuraavaankin ylämäkeen.


    32-ryhmän keskari oli muuten Immersbyn jälkeen yli 34. Uusi porvoontiellä porukka hajosi aika lailla. Kun peesistä tippui hetkeksi, niin olipa mahdotonta saavuttaa letkaa kovassa vastatuulessa.
    Se tavallinen tarina. Alkuosuudella keskari luonnolisesti nousee suotuisilla tuulilla ja jos vetäjillä vielä sattuu olemaan hyvä jalka, se harvemmin laskee merkittävästi vastatuuliosuudellakaan. Veikkaan kuitenkin ettei peesissä ajaen vauhti ollut juurikaan rasittavampaa kuin 32-vauhdilla "normaaliolosuhteissa".

    Uudella Porvoontiellä taidettiin tällä kertaa tosin ajaa pari pätkää silkkaa "porukankatkaisuvauhtia". On kieltämättä aika hauska kokemus kun ajaa edessäolevan peesissä ja yhtäkkiä huomaa että tämän eteen on syntynyt väli ja välin jälkeen on toinen väli jne ja pääjoukko on ns. kaukana. Siinä kyllä illusiot karisevat tehokkaasti kun yrittää vastatuulessa rimpuilla itsensä pääjoukkoon...

    PS 35-ryhmä oli tällä kertaa harvinaisen pieni (koska ilmeisesti yllättävän moni lähti vapaan vauhtiin) mutta sitäkin vauhdikkaampi...

  8. #728
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ketti Katso viesti
    Asiasta toiseen, sunnuntaitaukopaikka-asiaan. Tässä oma näkemykseni, jonka saa sivuuttaa vaikka olankohautuksella.

    Ensin kiitokset kaikille, jotka lenkkejä suunnittelevat, vetävät tai muuten näkevät vaivaa niiden hyväksi.

    Asiaan:

    Lottamuseo. Onhan se kiva paikka, riittävän iso, viihtyisä, pääsee ulos, pääsee sisään, siisti, isänmaallinen, hyvät pullat, hyvät vessat ym ym suurensuurta plussaa.

    Mutta sitten mielestäni se huono puoli: sijainti, sijainti, sijainti. Tauko siellä pakottaa yleensä ajamaan Järvenpään liikennevalojen kautta ja koko sen hemmetin Tuusulajärven itäreunan siksakkaavan lastenvaunureitin ja vieläpä lopun kruunaa poistuminen Tuusulan pysähdysten läpi, kunnes vihdoin viimein saavutetaan lopultakin vapaa tie.

    Pakko ajaa reittiä, jonne en yksin ajaen suostu lenkkiajossa menemään.

    Lasten kanssa turvaistuin- tai peräkärrykeikalle reitti on ok, lenkkiajoon ek.

    Täältä ääni mille tahansa muulle taukopaikalle. Mieluummin vaikka Unkkaan, sijainnin vuoksi.

    Loppu.
    Kommentoin sivullisena mutta aborginaalina paikkakuntalaisena Tuusulanjärven taukopaikka-asiaa.
    Lottamuseoa parempi taukopaikka löytyy Järvenpäästä osoitteesta Vanhankyläntie 39 http://goo.gl/maps/sK8s1 muitakin parempia taukopaikkoja löytyy (esmes Koskenmäestä). Helsingistä-Helsinkiin lenkki on helppo suunnitella em. kahvipaikasta Tuusulanjärven länsipuolta josta löytyy tilava kevyenliikenteenväylä, en tosin näe itäpuoltakaan ongelmallisena. Tuusulan keskustaan ei (eikä muihinkaan) tietenkään kannata mennä vaan kiertää se Lahelantie tai Ruotsinkyläntien kautta ja palata Tuusulanväylälle Mätäkiven eteläpuolella.
    Reittivaihtoehtoja löytyy vaikka kuinka mutta jos pitää sijoittaa kahvitauko järkevälle paikalle matka/aika, liikenne jne. huomioiden niin optiot vähenevät.
    Hannes polkee - kunnes halkee.

  9. #729
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.661
    Tiedoksenne & toimenpiteitä (= radion virittäminen lähinnä) varten

    "Torstaina 14.8. klo 16-18 Radio Helsingissä (98,5) superhypererikoispyöräilybläjäys. Ole kuulolla!"

    j.k. ...41 km/h ajaneille "vakavasti harkintaan" aluemestaruus(Bianchi-cup)maantiekilpailu Järvepäässä/Mäntsälässä 26.8. ...ISM'eihin (samoin Mäntsälässä 16.8.) ilmoittautumisaika harmillisesti meni jo ohi...
    Pekka Sirkiä muokkasi tätä : 14.08.2014 at 14.03 Syy: ...kiireisimmille tavoitteita, TdH:n ohella...
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  10. #730
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    169
    Tänään Ipan lenkkiä tarjolla. Lähtö viikin prismalta 17.00 tai kuninkaanmäestä mukaan noin 17.25.

    Reitti siis alustavasti tämä: http://ridewithgps.com/routes/1733183

    Keskari n. 30-32 kmh

    Reittiä voidaan myös muuttaa jos alkaa sataa jääpuikkoja.

  11. #731
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mentunik Katso viesti
    Tänään Ipan lenkkiä tarjolla. Lähtö viikin prismalta 17.00 tai kuninkaanmäestä mukaan noin 17.25.

    Reitti siis alustavasti tämä: http://ridewithgps.com/routes/1733183

    Keskari n. 30-32 kmh

    Reittiä voidaan myös muuttaa jos alkaa sataa jääpuikkoja.
    Meitä on tosiaan lähdössä ainakin 3 heppua.

  12. #732
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    hki
    Viestit
    629
    Mainostanpa tätä täälläkin:
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...io-Ajoseuraksi

    Haluaisiko joku lähteä perjantaina mukaan ja matkaan? Ainakin osaksi taivalta?

  13. #733
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hans Opinion Katso viesti
    Kommentoin sivullisena mutta aborginaalina paikkakuntalaisena Tuusulanjärven taukopaikka-asiaa.
    Lottamuseoa parempi taukopaikka löytyy Järvenpäästä osoitteesta Vanhankyläntie 39 http://goo.gl/maps/sK8s1 muitakin parempia taukopaikkoja löytyy (esmes Koskenmäestä).
    Hansille kiitokset vinkeistä, mutta pelkään pahoin että nuo Vanhankyläntien ja Koskenmäen pikkukioskit voivat käydä aavistuksen ahtaiksi siinä vaiheessa, kun sinne saapuu puolen tunnin sisällä 80 lenkkeilijää tankkaamaan.

    Lottamuseossa tai Vanhassa Unkassa on vähän reippaammin tilaa.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  14. #734
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    44
    Heipä hei!

    Lähteekö huomenna lauantaina klo 10:30 Maunulan majalta porukkalenkki? Minkälaista vauhtia ja reittiä on tarkoitus ajaa?


  15. #735
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.661
    Huomisen Maunulan lähdön osallistujamäärään vaikuttaa eka (#1) TdH-pre(liminääri), joka ajetaan velolta-velolle (140 km) klo 10.

    Maunulasta (klo 10.30) on tavallisesti startannut noin 7-20 kuskia, joten siellä kannattaa ainakin käydä katsomassa, josko lyhyemmälle reitille (n. 80-100 km) olisi lähtijöitä. Tämä lauantain "välilähtö" on yleensä ollut varsin rauhallista kevariajelua alkuosaltaan kehä III:lle saakka, jonka jälkeen vauhtia tulee lisää (tässä vaiheessa kautta: 27 + 2 eli n. 29-30 km/h), kun siirrytään tielle ajamaan. Joskus on jaettu porukka kiireisempään kärkeen (>32) ja vähemmän kiireiseen jälkijoukkoon. -- Uusimpana "innovaationa" on tarjottu 2. lähtöpaikka esim. Kuninkaanmäestä, mutta tämä vaatii aloitteellisuutta + tarkempaa reittisuunnittelua etukäteen. Jos tällaista "speksiä" täällä foorumilla ei viimeistään perjantaina näy, niin ajoreitti päätetään Maunulassa. -- Vinkki: Suosittelisin ajamaan huomenna lähellä rannikkoa, sillä sisämaahan on luvassa sadekuuroja...

    J.k. Btw: TdH 2014 -keskustelun puolella lisätietoja 23.8. ajettavasta nopeammasta prelistä (...tuollon ajetaan toki hitaammillakin keskariryhmillä - ja varmaan Maunulastakin lähdetään lyhyemmälle reitille).
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  16. #736
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    44
    OK kiitos Pekka. Onko siis niin että klo 10:30 lenkki Maunulasta = TdH preli lyhyempänä?

  17. #737
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.661
    Tässä vielä harjoittelusta, Veeralle ja muillekin, sen verran, että jos ajaa 140 km, niin lihaksistoon "latautuu" tämän matkan ajamiseen vaadittu energiamäärä. Jos ajaa 80 km, niin silloin lihaksistoon muodostuu/tallentuu 80 km:n ajamiseen tarvittava energia. Tämä on pääsääntö.

    Sama toisesta näkökulmasta: Jos harjoittelee 80 km:n matkalla, niin voi ajaa myös 140 km, mutta vauhtia joutuu hiljentämään, ts. (a) ajamaan koko matkan eli 140 km hitaammin kuin on tottunut ajamaan 80 km, tai sitten (b) ajamaan 80 km "lähes normaalivauhtia", mutta loput 60 km selvästi hitaammin.

    Millaista vauhtia olet harjoitellut/tottunut ajamaan, sellaisen vauhdin ajaminen on helppoa ...mutta: jos esim. joudut ajamaan +2 km/h nopeampaa keskaria kuin tavallisesti ajat, niin energiasi "hupenee" nopeammin (samalla matkalla), ja voimasi voivat loppua (jo ennen 80/140 km), jollet olet harjoitellut näiden matkojen ajamista +2 km/h.

    TdH-harjoittelussa pitäisi lihaksiin ladata "reservienergiaa" - jos vauhdin lisäystä itse tapahtumassa tavoittelee - esim. ajamalla harjoittelussaan normaalivauhtia 180 km, tai sitten itselle selvästi nopeampaa vauhtia 90 km, jolloin 140 km sujuisi "reservien voimin" takuuvarmasti. -- Lyhyesti: sellaista vauhtia/matkoja tottuu (lue. kykenee) ajamaan, mitä harjoittelussaan käyttää

    J.k. Disclaimer: harjoittelu ei ole ihan näin suoraviivaista - eli lahjakkuuttakin "alalla" tarvitaan jonkin verran - mutta ihan "riittävään kuntoon" keskinkertaisesti lahjakaskin pyöräilyssä pääsee, jos vain jaksaa harjoitella tavoitteellisesti. -- Vinkki: Älkää vertailko itseänne "huippuihin", vaan esim. saman ikäisiin ja samalla tavalla harjoitteleviin ...tai koulu-/opiskelu-/työkavereihin

    --- Muutama sana ruoka- ja juomahuollosta: Se, että "koneisto" toimii optimaalisesti, vaatii sopivaa juomaa ja syömää matkan (yli 2h suoritus) varrella. Moni luulee kuitenkin virheellisesti, että "oikeaoppisesti" syöminen ja juominen jotenkin "lisäisi" tai "nostaisi" kuntotasoa - eli jaksaisi näin ikään kuin "enemmän", kun oikein "ortodoksisesti tankkaa". Totuus on kuitenkin se, että syömällä ja juomalla riittävästi (...ei liikaa eikä liian vähän suorituksen aikana!) saadaan oma, sen hetkinen kuntotaso optimaalisesti käyttöön. -- Toistan: syöminen ja juominen ei lisää kunto(taso)a, vaan mahdollistaa "päivän kunnon" käyttämisen parhaalla mahdollisella tavalla -- Tarkempia ohjeita "syömästä ja juomasta" löytyy mm. valmennuskirjallisuudesta - kuten myös itse valmentautumisesta.
    Pekka Sirkiä muokkasi tätä : 15.08.2014 at 14.38
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  18. #738
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka Sirkiä Katso viesti
    Huomisen Maunulan lähdön osallistujamäärään vaikuttaa eka (#1) TdH-pre(liminääri), joka ajetaan velolta-velolle (140 km) klo 10.
    Ei osu silmiin tämän ketjun aiemmista muuta kuin Pekan ilmoitus, että ainakin kaksi nopeusryhmää. Mitkä on todennäköiset keskaritavoitteet?
    10k-kerhon jäsen

  19. #739
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    139
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Ei osu silmiin tämän ketjun aiemmista muuta kuin Pekan ilmoitus, että ainakin kaksi nopeusryhmää. Mitkä on todennäköiset keskaritavoitteet?
    Itse ainakin toivoisin, että saataisiin 31-32km/h -ryhmä muodostumaan.

  20. #740
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Pyörän ja sitä mukaa nopeusryhmän päätän aamulla viimeisimpien sääennusteiden mukaan

    Tuossa vielä TdH:n reitti Garmineihin http://ridewithgps.com/routes/5618288

  21. #741
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Mulla on vielä vähän arpomista tulenko, kun on sen verran paljon viikonloppuduunia edessä. Jos tulen, niin krossarilla ja tuollainen 30-32 km/h olisi varmaan aika sopiva.

    EDIT: Arvonta suoritettu, ja pitää tyytyä parituntiseen omaan lenkkiin.
    fiber muokkasi tätä : 16.08.2014 at 09.27
    10k-kerhon jäsen

  22. #742
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    995
    Arvon kans aamuun asti. Mahdollisesti hyppään Bembölestä mukaan.
    30 - 32 kuulostaa passelilta vauhdilta, jos suunnilleen siinä pysytään.

  23. #743
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    TdH-preliin starttasi yhteensä 19 kuskia, joista osa (ehkä 5 yhteensä) lähti minä mukaan lukien Bembölestä lyhyempää reittiä takaisin kotiinpäin siirtymän vesisateen kasteltua aiva litimäräksi Toivottavasti sitkeimmät pääsivät ajelemaan loppumatkan hieman paremmissa olosuhteissa!


  24. #744
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    255
    Huomenna sitten paremmalla motivaatiolla (=ei napannut ajaa märissä kengissä)

    Sunnuntaina tarjolla peruskiukuraa Vanhaan Unkkaan.

    Viime aikoina on ollut paljon 32-ryhmäläisiä.
    Osa varmaa lähtee hakemaan lisää "haastetta" 34-ryhmästä toinen vaihtoehto on lähteä hakemaan lisää matkaa.
    Tähän markkinarakoon tarjoan http://ridewithgps.com/routes/5672824

  25. #745
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    139
    Muutama minuutti yo. kuvan ottamisen jälkeen sade loppui, märkä tie vaihtui kuivaksi ja aurinko alkoi paistamaan.

    Suurin osa matkasta meni oikein mukavassa kelissä. Tankattiin Nikkilässä vesipullot ja osa otti siinä pullakahvit, ja jatkettiin matkaa kohti Helsinkiä. Heti kun käännyttiin Vanhalle Porvoontielle alkoi taas vesisade, joka yltyi hetkeksi täydeksi kaatosateeksi mutta loppui sitten nopeasti ennen Vantaan IKEAa. Itse jäin Jakomäen liikenneympyrän kohdalla pois ja loput jatkoivat matkaa kohti Veloa. Jälki Stravassa.

  26. #746
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Tuossa vielä sunnuntailenkki Garmineihin http://ridewithgps.com/routes/5675912

    Reitti yhteensä n.90km ja taukopaikka Vanha Unkka 51km kohdilla.

  27. #747
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Paloheinä, Helsinki
    Viestit
    134
    TdH lenkuran alku tuntui liian vauhdikkaalta ja jättäydyin perästä pois, mutta onnekseni yksi toinenkin oli koneensa käynnistysvaikeuksissa ja niin päätimme ajaa lenkuran läpi kahteen pekkaan hieman maltillisemmalla vauhdilla. Se oli hyvä päätös eikä vauhtikaan pudonnut ihan hirvittävän alas. Kiitos kumppanille erinomaisen hyvästä ajo- ja juttuseurasta. Käyhän se kahdestaankin. http://connect.garmin.com/modern/activity/566172194

  28. #748
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    50
    Tais meille yhdeksälletoista jotka lähdimme yhteiselle lenkille tulla itse kullekin aivan omanlaatuisensa kiekura.
    Itse lähdin Bembölestä kehää kohti itää, mutta kun ilma kirkastui ajattelin oikaista kotiin Kuninkaanmäen - Nikkilän - Söderkullan ja Uuden Porvontien kautta.
    Kuninkaanmäessä tuli vastaan iso porukka vanhoilla pyörillä, asut kaluston kanssa yhteensopivat, hieno kohtaaminen. En kyllä huomannut Pekka Sirkiää joukossa ( heh ).
    Söderkullassa taas yllätti raju ukkoskuuro, tuntui kun olis ajanut joen pinnalla. Muutaman salaman ja kovan jyrinän jälkeen oli pakko mennä piiloon bussipysäkin katokseen Södessä.
    Elikkäs kaikenkaikkiaan varsin tapahtumarikas ja eräs erikoisimmista lenkeistä tänä kesänä. Ja kesähän jatkuu vielä.

  29. #749
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.661
    ...kyllä minä Wauhtiajon 100 km: lenkillä olin.. ja tällä kertaa alusta loppuun. Tässä foto Wanhankaupunginkosken huoltopisteeltä. Nautin siellä muun muassa (päivän toisen) lasillisen valkoviiniä...

    Jk. Olipa kiva reissu!!! Ehdottomasti kesän huippuajo!!! ...sis. mm. 40 kilometrin harjoituksellisesti aivan loistavan aika-ajon & aivan mahtavia hiekka(!)teitä & todella hyvät järjestelyt & syömää & juomaa ym. ym.

    Jjk. Ajokkina minulla oli harvemmin julkisuudessa näkynyt BMZ (elikkä pidemmin 'Biemmezeta'; made in Italy) a.k.a. "Wihreä Sorateiden Kunkku"!!!!!!!!!!!!!!!!
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  30. #750
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Pks
    Viestit
    146
    Kiitos Jorma ajoseurasta ja hyvästä vuorovedosta TdH-lenkuralla. Minullakin kone tuntui käyvän 'kolmella pytyllä', syke oli 7-8 pykälää korkeampi kuin normaalisti tällaisella lenkillä. Polarin mukaan Bembölestä Kuninkaanmäkeen 30,1 ja Sigman mukaan 30,9 eli jotain siltä väliltä. Sadekuurot eivät olleet pitkiä ja kovin kuurokin tuli vasta Hakkilan kohdalla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •