HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 136 / 241 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 36 86 126 134 135 136 137 138 146 186 236 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.051 - 4.080 / 7218

Aihe: Pikakysymykset.

  1. #4051
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Mulla maasturissa ilmeisesti "e-type" kiinnikkeinen XTR etuvaihtaja.
    Jospa ny Vesa paljastais mikä mahtaa olla maasturinsa keskiölaakeri, ei mahda Campaa kuiten olla?
    I väntan på ännu dåligare tidet

  2. #4052
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Mulla maasturissa ilmeisesti "e-type" kiinnikkeinen XTR etuvaihtaja. Jos revin vaihtajan mäkeen siitä, ja irroitan ko kiinnikkeen keskiöstä, tarviiko siihen tilalle jotain shimmiä vai kiristetäänkö kylmästi keskiön muhvit vain paikoilleen vaikka se vaihtajankorvake uupuukin välistä?

    Jos on laiska, vaihtajan ilmeisesti voi repiä irti tuosta kiinnikkeestä ja jättää sen kiinnikkeen kylmästi vain paikoilleen keskiöön niin ei tarvii purkaa sitä sit ollenkaan? Tässä toki tullee takkiin jokusen kymmentä grammaa sen kiinnikkeen painosta mutta tosiaan jos on laiska?

    Disclaimer: En ole siis katsonut mistään ohjeista tai räjäytyskuvista tms vielä että mihin väliin se ko kiinnike edes tulee. Oletan että se on siellä jossain siten että tarvii irroittaa kammet että sen saa irti sieltä.
    Jätä paikalleen ja ota sitten pois kun on löytynyt sopiva prikka. En tosin muista tuleeko runko ikävästi väliin ettei kiinnityslevyn ruuvia saa auki irrottamatta kampia (oma maasturi jossa on sama vaihtaja ei nyt ole täällä työpaikalla niin ei pääse tarkistamaan).
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  3. #4053
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Jospa ny Vesa paljastais mikä mahtaa olla maasturinsa keskiölaakeri, ei mahda Campaa kuiten olla?
    Kammet (Truvativ Stylo 3.3) ja keskiö on GXP mallia.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Jätä paikalleen ja ota sitten pois kun on löytynyt sopiva prikka.
    Voi olla että teen laiskana noin, jos vain saan revittyä vaihtajan irti siitä korvakkeesta.

    Perehdyn asiaan tarkemmin kun englanninposteljooni toimittaa kotia asti ensin mustan kisanaaman rattaan joka istuttaa originaalien paikalle.

  4. #4054
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Normaali Sramin prikka eli mahtaa olla 2.5mm. . Mullakin on noita jemmassa ainakin kymmenen kipaletta.
    Edit korjasin tablet6in jäljiltä...
    arctic biker muokkasi tätä : 11.08.2014 at 16.17
    I väntan på ännu dåligare tidet

  5. #4055
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Jos on 73mm Gxp niin ei tarvi edes olla prikkaa
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  6. #4056
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.172
    Kyllä VesaP sen prikan siihen tarvii jos se ottaa pois E-type pannan. Oli kampilaakeri mikä tahansa. Sillä ei nyt ole tähän asiaan vaikutusta


  7. #4057
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kyllä VesaP sen prikan siihen tarvii jos se ottaa pois E-type pannan. Oli kampilaakeri mikä tahansa. Sillä ei nyt ole tähän asiaan vaikutusta
    Öö varfföör
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  8. #4058
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.172
    No koska se E-type panta on ikäänkuin sen prikan tilalla. Jos sen ottaa pois se pitää korvata. Mieti.


  9. #4059
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Ilmeeni kun mietin

    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  10. #4060
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Ilmeeni kun mietin
    Kun miettii tuota niin tulee kyllä mieleen että toi on aika pirun kätevä systeemi toisaalta tuommonen keskiön ympärille tuleva korvakekiinnike etuvaihtajalle. Kuinka monta hiilarirunkoa jengi on maailmassa hajottanut kun on ylikiristänyt normaalia clamp-on pantaa hiilariputkessa etuvaihtajaa asentaessaan! Veikkaan että aika monta. Tuolla e-type pannalla ei hajoaisi ainuttakaan! Ja tuskin se pantakaan nyt sen painavampi on mitä clamp-on rinkula putken ympärillä. Olis kaikissa pyörissä ja kaikilla merkeillä ja maasto/maantiestä välittämättä tuommonen kiinnitys niin olis pop!

    Tyhmä nimi tuommonen "e-type", tulee mieleen vaan tää:


  11. #4061
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Kun miettii tuota niin tulee kyllä mieleen että toi on aika pirun kätevä systeemi toisaalta tuommonen keskiön ympärille tuleva korvakekiinnike etuvaihtajalle. Kuinka monta hiilarirunkoa jengi on maailmassa hajottanut kun on ylikiristänyt normaalia clamp-on pantaa hiilariputkessa etuvaihtajaa asentaessaan! Veikkaan että aika monta. Tuolla e-type pannalla ei hajoaisi ainuttakaan! Ja tuskin se pantakaan nyt sen painavampi on mitä clamp-on rinkula putken ympärillä. Olis kaikissa pyörissä ja kaikilla merkeillä ja maasto/maantiestä välittämättä tuommonen kiinnitys niin olis pop!
    Tuosta ideastahan kehittyi sittemmin tämä nykyään melko yleinen Direct Mount jossa rungossa on suoraan kiinnike. Ei tarvitse noiden peltilätkien kanssa turata. Mutta on ollut helpoin etuvaihtajan säätö ikinä kun tuolla systeemillä tuli kiinni. Ei yhtään tarvinnut sihdata mihin suuntaan menee.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  12. #4062
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    En lainkaan epäile kätevyyttä. Mutta edelleen olen, puolustusvoimain entisen komentajan tavoin, sitä mieltä että mikäli keskiön leveys on 73mm, ei ole välttämätöntä että siinä on yhtään prikkaa kummallakaan puolella (viittaus sramin asennusohjeisiin joita en ii-kännykällä jaksa kaivaa)
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  13. #4063
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.172
    Ei VesaP:n keskiö voi olla 73mm


  14. #4064
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Jos se on mahdotonta (rahat vai kolmipyörä), niin vaihtoehdot on 68mm tai 83mm, joihin molempiin taisi olla yksi 2,5mm prikka molemmille puolille.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  15. #4065
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Ei se sinne vetopuolelle välttämättä mitään prikkoja tarvitse kun on gxp keskiö. LJL:n kanssa siis samaa mieltä.
    Respect is not given, it is taken.

  16. #4066
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.172
    Pitääkö ihan oikeasti kohta vääntää rautalangasta teille?

    edit:
    No joo, onhan tässä aikaa...

    Shimanon HTII-lakruille laitetaan 3 kpl 2.5mm prikkaa 68mm keskiöön - 73mm keskiöön 1 kpl
    GXP-lakruille laitetaan 1 kpl 2.5mm prikkaa 68mm keskiöön - 73mm keskiöön 0 kpl.

    Jos laitetaan E-type vaihtaja yhden prikoista joutuu ottamaan pois. E-type panta laitetaan prikan tilalle. E-type vaihtajaa ei voi laittaa GXP-lakrujen kanssa 73mm keskiöön koska ei ole "vapautettavissa" prikkapaikkaa. Tai tietenkin "voi" , mutta se on väärin

    Näin ollen kun Vesalla on GXP-lakrut keskiön on oltava 68mm.

    Jos kuka tahansa ottaa E-typen pois hän laittaa siihen tilalle 2.5mm prikan olipa lakrut mitkä tahansa...


  17. #4067
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Joo, on todennäköistä että 68mm, mutta 73mm gxp-keskiöönkin mahtuu yksi 2,5mm spaceri drivepuolelle ilman että se haittaa mitään. Oon joskus laittanut kun halusin minimoida näkyviin jäävän akselin
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  18. #4068
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    668
    Oliko niin että 11-kasetti vaatii oman vapaarattaan eikä se sovi normaaliin Shimanon vapaarattaaseen? Eli jos nyt on 9-kasetti niin 10-kasetti menee mutta 11 ei?
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

  19. #4069
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jos kuka tahansa ottaa E-typen pois hän laittaa siihen tilalle 2.5mm prikan olipa lakrut mitkä tahansa...
    Kiitti tiedoista niin Jackille kuin muillekin! Kyselin juuri Fillariosasta josko heillä olisi prikka vielä tälle päivälle niin pääsisi säätää pyörän täysin kondikseen jo kerralla sit. Sit voiskin arpoa että onko kotosalla ko laakerikupeille sopivaa työkalua jolla aukaista ne... Ja jotta minne suuntaan ko laakerikupit aukeaa. Kertokaa jos tiedätte niin en runno väärään suuntaan. Noiden kanssa saa aina olla vähän varuillaan kun ei tiedä onko jumissa vain vai vääntääkö väärään suuntaan.

  20. #4070
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Kyselin juuri Fillariosasta josko heillä olisi prikka vielä tälle päivälle
    Olisi kuulemma. Jee.

  21. #4071
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Aukeaa kammen pyörimissuuntaan, (eteenpäin poljettaessa) kumpikin puoli.

  22. #4072
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Aukeaa kammen pyörimissuuntaan, (eteenpäin poljettaessa) kumpikin puoli.
    Kiitos Ig!

  23. #4073
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    43
    Mitä rasvaa/tervaa olette yleensä laittaneet erilaisten muttereiden ja osien kiinnitykseen? Tilasin uudet lukkopolkimet ja rupesin miettimään, että tarvisiko sitä laittaa niiden kierteisiin jotain mikä helpottaa niiden poistoa sitten jälkikäteen. Tästä tuli mieleen, että onko olemassa jotain "yleisainetta" joka kävisi vähän kaikkeen tarkoitukseen. Suomesta en ole löytänyt "locktite green/blue-threadlocker" kamaa mikä tuntuu rapakon takana olevan suosittua. Yleisimpiä aineita tuntuvat olevan erilaiset litiumrasvat, vaseliini, kuparitahna ja ihan tavan kierreteippi, mutta eihän sitä nyt putkitöihin ole kuitenkaa ruvettu.

  24. #4074
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    668
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti G0rd0n Katso viesti
    Mitä rasvaa/tervaa olette yleensä laittaneet erilaisten muttereiden ja osien kiinnitykseen? Tilasin uudet lukkopolkimet ja rupesin miettimään, että tarvisiko sitä laittaa niiden kierteisiin jotain mikä helpottaa niiden poistoa sitten jälkikäteen. Tästä tuli mieleen, että onko olemassa jotain "yleisainetta" joka kävisi vähän kaikkeen tarkoitukseen. Suomesta en ole löytänyt "locktite green/blue-threadlocker" kamaa mikä tuntuu rapakon takana olevan suosittua. Yleisimpiä aineita tuntuvat olevan erilaiset litiumrasvat, vaseliini, kuparitahna ja ihan tavan kierreteippi, mutta eihän sitä nyt putkitöihin ole kuitenkaa ruvettu.
    Vaseliinia meni ja ainakin kiinni ovat pysyneet, varmaan lähtee aukikin kuten edelliset polkimet.
    Grugi muokkasi tätä : 16.08.2014 at 02.25
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

  25. #4075
    Sinistä Loctite-kierrelukitetta luulisi löytyvän kaikista oikeista rautakaupoista. Vihreä on samaa ainetta mutta vahvempaa kuin sininen, mutta sininen lienee riittävän lujaa kaikkiin fillaritarpeisiin joissa jotakin on tarkoitus joskus vielä avata.

  26. #4076
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    43
    Terminologia olikin hieman pielessä. Tuolla kierrelukitteella rupesi löytymään.

  27. #4077
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    114
    Grugin tavoin ei ole kierrelukitetta kierteissä vaan jotain TF:n bike greasea. Hyvin on polkimet pysyny paikoillaan ja lähteneet haluttaessa irtikin.

  28. #4078
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VanhaPate Katso viesti
    Grugin tavoin ei ole kierrelukitetta kierteissä vaan jotain TF:n bike greasea. Hyvin on polkimet pysyny paikoillaan ja lähteneet haluttaessa irtikin.
    Sama peli.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  29. #4079
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Vaseliinia kaikkiin kierteisiin, mitä ny rasvaprässin patruunassa sattuu olemaan. Jos Hanselinen laakerirasvatuubi sattuu ekana käteen niin sitten sitä. Kätevä annostelunokka!
    I väntan på ännu dåligare tidet

  30. #4080
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    43
    Ihanko tavan vaseliinia? Eli jotain tälläistä : http://www.motonet.fi/fi/tuote/60308...aseliini-400ml ?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •