FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 26 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 36 76 126 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #751
    mutanaama Guest
    Älkää ny takertuko pikkuseikkoihin, mullakin on tuo nallevassu ollu ajossa jo toista vuotta, eikä tarvi vielä vaihtaa. Taitaa olla samat mitat kuin mulkuttimessa, se nyt vaan sopii sekakäyttäjälle. Hienosäädöt tolpilla, stemmeillä ja stongalla. Se kun ekana tekee, on usein muita edellä. Jos aina oottaa uutta ja parempaa, niin ei aja. 1X:sta

  2. #752
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Minäkin ajelen M-koon Whiteoutilla ja olen 173 cm pitkä, suhteellisen lyhyt jalkainen ja pitkä selkäinen. Stemmi on 80 mm ja setback tolppa tosiaan tarvitaan. Ei valittamista ajo-ominaisuuksista. Sanoisin, että läskissä pitkä runko, lyhyt stemmi ja leveä tanko on toimiva yhdistelmä.
    Eli M-koko sopisi kaiketi tännekkin. Stemmi saa olla omaan makuun aina lyhyt, 50mm on nytkin molemmissa pyörissä.

  3. #753
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Trek Fairley 8 noin 2700€ White 2Fat interceptor 2999€ ai että, toisessa olis Bluto keula ja toinen olis hiilarirungolla… Painoa ei mainita kummassakaan? Sanokaa nyt viisaammat mielipiteenne kummassa parempi hinta-laatusuhde?
    Saako Whiteä vielä jostain ? XXL ei myy ainakaan toistaiseksi ...joku sopimuserimielisyys valmistajan kanssa.

  4. #754
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.106
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Husse Katso viesti
    Saako Whiteä vielä jostain ? XXL ei myy ainakaan toistaiseksi ...
    Jos XXL ei myy niin ainoa toivo on kaiketi huutonet, fillaritori, ebay tai vastaava.


  5. #755
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Syyskuussahan noita 2-sarjan White Fatteja vasta luvattiinkin Suomessa myyntiin. Mistään sopimussolmuista ei ainakaan mulle ole kerrottu
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  6. #756
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Mikä edullinen laadukas kuivapussi olis hyvä noihin Anythin cage:ihin? Ortlieb PD 350 7 tai 10 litrasta olen kaavaillut onko kokemuksia? http://www.scandinavianoutdoorstore....51-pd-350-10l/
    Kevään fillarimessuilta ostin tuollaiset ohuemmat ja kevyemmät 7-litraiset ja hyvin on toiminut. En tiedä, mutta epäilen ettei 10-litraiset oikein istu Eni-Kakeihin ja telineen omat remmit ei sitten riitä noihin seiskoihinkaan, jos säkki on täynnä.

  7. #757
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Trekin uusi pyörä on kyllä siitä ihmeellinen läski ettei sihen mahdu oikeasti läskit renkaat… ainakin siltä näyttää kun jotain yotube pätkää messuilta pyörästä katselin.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Trek Fairley 8 noin 2700€ White 2Fat interceptor 2999€ ai että, toisessa olis Bluto keula ja toinen olis hiilarirungolla… Painoa ei mainita kummassakaan? Sanokaa nyt viisaammat mielipiteenne kummassa parempi hinta-laatusuhde?

  8. #758
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    No sehän on ihan siitä kiinni, mihin sen oikean läskin renkaan rajan vetää.

  9. #759
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Minä mitään pyörän rakentamisesta ymmärrä mutta jotenkin ihmeellistä jos tehdään nimenomaan läskipyörä niin luulis että samointein tekis sellaisen rungon mihin mahtuis pyörimään vahän paksumpikin pyörä jos joku haluais sellaiset päivittää, niinkuin nyt tätä foorumia lukiessa aika moni haluaa…

  10. #760
    Noku kaikki ei halua isoja kumeja.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  11. #761
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Niin eihän se ole pakko vaihtaa leviempiä gummeja vaikka mahtuis mutta sellainen joka haluais vaihtaa niin tuo pyörä jää kauppaan vaikka muuten kävis käteen. Toki jos leveämmästä takapäästä on jotain haittaa rungon ominaisuuksille niin sitten ymmärrän.

  12. #762
    mutanaama Guest
    Juuri näin.

  13. #763
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Siis nyt jäi epäselväksi; onko leveämmästä takapäästä haittaa jollain tapaa rungon ominaisuuksille vai ei?
    Itse en ymmärrä miksi yleensä tehdä läskipyörää, johon ei mahdu läskit.

  14. #764
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Eikös tuolla rengaskeskustelussa juurikin kerrottu, että ground control 4,6" sopi ensimmäisen sukupolven farleyn takahaarukkaan. Uudessa farleyssä pitäisi olla sama runko. Lisäksi farley 8:ssa on vain yksi eturatas, eli senkin puoleen pitäisi sopia paremmin. Mutta tämä vain oli tämmöistä palstapohdintaa vailla omaa kokemusta asiasta.

  15. #765
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    No, mitä nyt haitoiksi lasketaan. Kyllähän se leveämpi rengas tuo omia haasteita ketjulinjalle.

    Mikä on se raja mikä ei ole tarpeeksi läski? Vai onko vain se isoin saatavilla oleva riittävä?

  16. #766
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    https://www.youtube.com/watch?v=Vjqbfy5nczk tuota olen katsellut ja näyttää kyllä siltä ettei paljon ole pelivaraa takagummia leventää ja oletettavasti tuossa on 3,8"
    Mikä on sitten tarpeeksi läski niin en tiedä mutta oletan että talvella lumessa leveämpi on parempi..?

  17. #767
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    No,
    mää ajelin viime talven, paikassa jossa lunta oli, tuollaisella Farleyllä, ja täällä siitä kuvia ja tunnelmia.
    https://plus.google.com/+KyostiSkiSoini/posts
    Olen laittanut siihen eteen Big Fat Larryn ja Ground Controllin, jotka mahtuu ihan hyvin. Blutoon, eli jousikeulaan mahtuu kuulemma 5 tuumanenkin.
    Taakse olen myös laittanyt molemmat, joista Big Fat Larry mahtuu paremmin, ja GC jos laittaa yhden spacerin lisää ketjupuolelle. Tosin 1x10 setupilla pärjäis paremmin.
    Jos haluaa 5+ ehdottomasti, niin sitten varmastikin joku muu.

    Koko kesän taas olen ajanut BLF tai Knard edessä, Knardi takana. Hyvin kulkee poluilla ja hiekassa ja Syötteellä.

    Voi olla että et ole tyytyväinen jos ostat liian pienillä renkailla jos läskiä ostat. Mutta kun sitä ajaa ns joka paikassa, niin ei sen tarvi aina se levein olla.

    Toivotaan että löydät omasi, on tää niin hauskaa hommaa.

    ps, täällä on paljon kokeneempia talviajajia ku mää, ja heiltä kannattaa lukea vinkkejä ilmanpaineista, kehän ja navan leveyksistä ym pelkästään esim talviajoon.

  18. #768
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Jos tuohon mahtuu taaksekin BFL niin sittenhän se on varsin riittävä ainakin minulle, tosiaan tuota videota tuijotellessa saa sen vaikutelman että ei juuri 3,8" leveämpää sovi. Etupäässä huomattavasti enempi tilaa ja jostain luin että Blutoon mahtuu max 4,8"

  19. #769
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hissitolppa Katso viesti
    No, mitä nyt haitoiksi lasketaan. Kyllähän se leveämpi rengas tuo omia haasteita ketjulinjalle.

    Mikä on se raja mikä ei ole tarpeeksi läski? Vai onko vain se isoin saatavilla oleva riittävä?
    Jos puhutaan 3,8-4" renkaan mahtumisesta, ei mielestäni ole aihetta puhua läskistä.
    Kyllä 4,8" pitää mahtua riittävällä clearancella.
    Ketjulinjan haasteet kai vähenee kun käytetään 1×9/10/11?
    Kuka ny kahta eturatasta enää käyttää!

  20. #770
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    589
    Jos jossain pyörässä mummorattaasta on iloa niin läskissä. Pitoa kun on, ja reisissä jerkkua ei, niin palkitsee jyrkissä pitkissä nousuissa. Samoin vaikka suolla tai pehmessä lumessa (mitä se on?) on aika paljon mukavampaa, kun kadenssia voi pitää yli kolmenkymmenen. Missä kukakin nyt sitten ajaa.

  21. #771
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Jos puhutaan 3,8-4" renkaan mahtumisesta, ei mielestäni ole aihetta puhua läskistä.
    Kyllä 4,8" pitää mahtua riittävällä clearancella.
    Ketjulinjan haasteet kai vähenee kun käytetään 1×9/10/11?
    Kuka ny kahta eturatasta enää käyttää!
    Kyllä mä lasken 4" renkaan läskiksi. Toki jos senkin mahduttaminen on tiukkaa, niin onhan se hieman hölmöä.

    Takana 4,8" rengas on aika lähellä ketjua 1x10 voimansiirrollakin. Tai oli ainakin 907:ssa Clown Shoe kehillä.

    edit. samoilla linjoilla Lauttiksen kanssa mummorattaasta. Otan mieluummin kapeamman takarenkaan ja mummon, kuin leveämmän ja 1x10.

  22. #772
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^^30T/44T yhdistelmällä ei pärjää? Itsellä narujalat ja kuvittelisin tuolla pärjääväni, tiedä sitten todellisuudessa. Toisaalta, täpärissä 30T/36T tuntui aluksi liian raskaalta. Ei tunnu enää. Ei ole tarvinnut tunkata enää.
    Eli menee se tuollakin, kun on pakko.
    Ja plussana ilmiselvä kehitys poljinvoimassa.

  23. #773
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    44T on kokeilematta ja tulee olemaankin sen aikaa ennen kuin hinnat putoaa siedettäviksi.

  24. #774
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    30T 11-36 pakalla huuta itelläni ainakin suo ajeluissa ja pitkissä jyrkissä mäissä 42 laajennusta taakse. Normi seka lenkki ajot menee ilmankin.

    22/36 välitys oli itellä turha 22/32 riitti viime talvena ja mönkimisiin läskissä.

    ^^Ei se täpärikään suossa 30T kovin kaksisesti kulje.
    Antza44 muokkasi tätä : 10.08.2014 at 10.04
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  25. #775
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    Pitää myös aina muistaa näissä keskusteluissa, että jokainen meistä käyttää pyörää omaan tarkoitukseensa ja etsii ja arvostaa eri ominaisuuksia. 1x8-9-10-11 voimansiirrolla menee läskillä sieltä mistä täpärilläkin vastaavilla välityksillä. Itse löysin läskillä semmoisia ylämäkiä ja mutaisia paikkoja joissa oli todella tarpeen erittäin köykäiset välitykset. Monista niistä olisi aivan varmasti selvinnyt raskaammillakin, mutta mukavampaa se oli edetä pikkuvaihteilla ryömien. Myöskin talven liukkailla se helpotti etenemistä kun oli vaihtoehtoja runttaamisen sijaan.

  26. #776
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Totta tuokin varmasti. Kai toi 30-44 yhdistelmä on jo aika lähellä 22-36 välitystä?
    Noista oli joku taulukkokin jossain, en nyt tähän hätään sitä löytänyt.

  27. #777
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Oülu
    Viestit
    384
    Voi teitä. Yhdellä vaihteella kaikki tämä spekulointi ja nokittelu jää pois. Jää vain ajaminen.

  28. #778
    mutanaama Guest
    Mulla on edessä 30 ja takana 11-36, mihin tosin laitan tänään 40:n jonon jatkoksi, sen verran usein tulee ajettua tiheimmällä välityksellä, että hiukan helpotusta kaipaa.

    Tuosta renkaan leveyden merkityksestä huutaa yleensä ne, joilla asiasta on vähiten kokemusta. Ugh!

  29. #779
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    ^Totta tuokin varmasti. Kai toi 30-44 yhdistelmä on jo aika lähellä 22-36 välitystä?
    Noista oli joku taulukkokin jossain, en nyt tähän hätään sitä löytänyt.
    Eikö tuo ole yksinkertainen jakolasku eikä mitään taulukkoa tarvita. Juu näyttää olevan aika liki.

  30. #780
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Tuosta renkaan leveydestä vielä että minulla on kokemusta hvin vähän näistä ja siksi haluaisin että pyörässäni olisi mahdollista testata eri kokoja ja tuo Trek vaan nyt miellytti silmää, ehkä jatkan vanhan Fattyn tuunaamista ja säästän pari tonttua kunnes päätän kuitenkin ostaa uuden pyörän… Elämä on, ja varsinkin välineharrastukset ihanan kallista!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •