FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 49 / 52 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 47 48 49 50 51 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.441 - 1.470 / 1542

Aihe: Cervelo

Takuista en tiedä mutta luulisin että eivät hyvällä katso jos on kovin omia virityksiä tehty. Epoksihartsi toimii kyllä, samaa tavaraa millä kuituakin laminoidaan ja pop niitiit myös, kokeiltu on. Jos ihan varman päälle vetää niin epoksi väliin, popparit kiinni ja kuitua päälle. Mutta kyllä pelkän epoksinkin luulisi pitävän.

Kellään vielä kokemuksia uudesta S3:sta? Talven aikana pitäisi cannari päivittää uuteen pyörään jo tuo olisi yksi ehdokas. Onko miten kova ajettava? Eikö tuota tosiaan saa muulla värillä kuin punaisena?

Cervelo

BikeRadarin lyhyessä arviossa S3:n etupäätä kehutaan täsmälliseksi, takapäätä anteeksi antavaksi ja kokonaisvaltaista ajotuntumaa sulavaksi. Lienee siis mukavampi kuin edeltäjänsä, mutta eikös aero-maantierungot ole yleensä kovempia perinteiseen tyyliin (vrt. RCA) verrattuna?
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

r.a.i Guest
    2015 vuoden S3 taitaa säilyä punaisena, mutta S2 (ilmeisesti sama runko, paitti keula) on toista maata....

http://www.bikeradar.com/road/news/a...gallery-42043/

2014 S2:sta(black/blue) ilmeisesti vain 105 osilla ja ei mahdollisuutta tilata vain runkoa..

Tuo S2 olisi kyllä mainio runkosettinä. Ultergra di2 ja ffwd 40 alle niin olisi soiva paketti kohtuuhintaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Kellään vielä kokemuksia uudesta S3:sta? Talven aikana pitäisi cannari päivittää uuteen pyörään jo tuo olisi yksi ehdokas. Onko miten kova ajettava? Eikö tuota tosiaan saa muulla värillä kuin punaisena?
    Bikeradarin arvio vastaa aika hyvin omaa kokemusta. Mukavuuden osalta se ei ole mikään endurance pyörä vaikka onkin mennyt eteenpäin. Vuorilla ajan mieluummin toisella pyörälläni. Pitää nopeuden hyvin ja toimii hyvin Suomen kisoissa.

Pari huomiota: 1. siinä on aika korkea emäputki, tilasin normia pienemmän rungon ja pidemmän stemmin , jotta sain ajoasennon tarpeeksi alas. 2. Myytävät pyörät on varustettu painavilla osilla. Ostin rungon , jolloin sain painon lähes UCI lukemiin SRAM redin osilla ja hiilarikiekoilla wattimittari ja kaikki anturit mukaanlukien

Runkosetistä kasattuna saa ilmeisesti tampereelta? Nykyinen cannari on 63, joten tuo 61 olisi varmaan aika passeli. Stack ja reach aika lähellä.

oma runkosetti hankittu Larun pyörästä

S5 2015 väreissä:

Uusi S5 on ilmeisesti lyhyemmällä emäputkella. Pitkä emäputki on ainoa ominaisuus mikä mua Cervelossa vähän vaivaa. Toisaalta, jopa minä voin nyt slämmätä kannattimen kuten prohvat tekee. Ehkä pitäisi valkata pienempi runko, mutta sitten pitäisi laittaa joku 140 mm kannatin, joka on mun mielestä vähän turhan pitkä.
    6.7 WTF/kg

Minulla oli aikaisemmin Supersix Evo, joka sitten vaihtui S5:seen, kun Evo hajosi kuljetuksen aikana. Myin S5:sen sillä ajatuksella että ostan uuden S5:sen tilalle, mutta päädyin kokeilemaan S3:sta, ja oli todella positiivisesti yllättynyt.

S3 on minun mielestä huikean monipuolinen pyörä. Melkein yhtä Aero kuin S5, ja melkein yhtä anteeksiantava pitkän lenkin lopussa kuin Evo, kun jalat on väsyneet ja liian kisakireät pyörät saa aikaan fiiliksen että pyörä rankaisee koko ajan väsynyttä miestä.

Koeajoin ison kasan pyöriä ihan vain varmuuden vuoksi ennen päätöstä ja S3 tuntui heti hyvältä.

Olen kaksi kertaa lainannut omaa pyörää paikallisen pyöräkaupan uteliaille asiakkaille (joita en itse tuntenut, enkä puhunut heidän kanssaan). Toisella oli entuudestaan vanhan mallin Cervelo S3, ja toisella viime vuoden Trek Domane hyvillä osilla. Molemmat ovat noin 100km testilenkin jälkeen tilanneet pyörän sen enempää miettimättä.

Uskallan väittää että kyseessä on yksi tämän hetken parhaista fillareista sellaiselle kuskille joka ei ole kisakuski, mutta arvostaa nopeutta, mutta arvostaa myös sitä että pyörä ei "rankaise" väsyneenä. Kun valmiin pyörän hinta Ultegran osilla (vaikkakin kehnoilla kiekoilla) on 3700€, on pyörä vielä kaiken lisäksi suhteellisen edullinen.

Painokin on hyvin maltillinen. Oma pyörä 54cm koossa Super Recordin osilla ja Eastonin tuubikiekoilla painaa 6,2kg ilman polkimia. Suosittelen todella lämpimästi kyseistä pyörää!

https://www.strava.com/athletes/1783871

leecher taisi myös on aika pitkä jos jostain topicista oikein muistan. Omat mitat on pituus 193cm ja inseam oikein napakasti mitattuna 95cm. Noin kuukauden ja tuhat kilometriä ajaneena uskallan sanoa, että 58 runko oli täydellisen sopiva vaikka näillä mitoilla yleensä mennään kokoon +60. 110mm ja 120mm stemmiä olen kokeillut. Molemmat aivan käypäsiä. Nyt on paikoillaan 110mm stemmi ja taitaa myös jäädä käyttöön. Pidän mielummin lyhyestä ajoasennosta, jossa käsivarsiin saa reilun kulman. Hartiat ja niska pysyy rentoina eikä kämmenetkään ota juurikaan painoa vastaan.

Droppia kahvoille on muistaakseni n. 110mm kolmella spacerillä. Satulan paikka on kai ollut joillekin aika haasteellinen ja ovat vaihtaneet tolpan S5:n tolppaan, että ovat saaneet satulan tarpeeksi eteen. Omalla kohdalla tuota ongelmaa ei ollut. Johtunee reilun mittaisista jaloista. Satula on aika keskellä kiskoja ja polvi asettuu KOPS:n mukaan. 110mm stemmillä mitta satulan kärjestä tangon keskelle on muistaakseni 61cm.

Kyyti kyllä kovempi kuin Focuksen Izalcolla mutta niin on vauhtikin, joten ei siitä haittaa ole

Mahtavaa. Taitaa mennä S3 tilaukseen. Luulen että 61 cm runko täytyy ottaa kuitenkin kun olen 195cm ja inseam 96,5cm. Kiekot löytyy jo valmiiksi joten ultegran di2 osasarjalla oleva malli taitaa olla valinta.

Mahtavaa. Taitaa mennä S3 tilaukseen. Luulen että 61 cm runko täytyy ottaa kuitenkin kun olen 195cm ja inseam 96,5cm. Kiekot löytyy jo valmiiksi joten ultegran di2 osasarjalla oleva malli taitaa olla valinta.
    Kuinka korkealla Sulla on satula?. Omassa mankelissa mitta keskiön keskeltä satulan päälle 870mm, joka on kokolailla max korkeus omiin mittoihin nähden. Tolppaan jäi vielä muistaakseni vielä muutama sentti nostovaraa (jota ei ehkä ole enää järkevää käyttää vaan ottaa sitten pykälää suuremman rungon). Setback keskiöön nähden on n. 80mm. Tarkistin vielä samalla tuon dropin kahvoille -> 110mm.

Itse uskalsin tilata tuon 58 rungon koska mitat on lähellä omaa 61 kokoista Spessun Crux Pro krossaria, joka on tuntunut täydellisen sopivalta omiin mittoihin. Cruxin (koko 61) stack ja reach ovat 618/393 ja S3 (koko 58) 605/396 eli S3 on vähän pidempi ja matalampi kuten saa ollakin.

Tuossa vielä oma S3 mainitulla setupilla.

pätkä muokkasi tätä : 10.08.2015 at 18.48 Syy: palautettu hävinnyt kuva

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Uusi S5 on ilmeisesti lyhyemmällä emäputkella. Pitkä emäputki on ainoa ominaisuus mikä mua Cervelossa vähän vaivaa. Toisaalta, jopa minä voin nyt slämmätä kannattimen kuten prohvat tekee. Ehkä pitäisi valkata pienempi runko, mutta sitten pitäisi laittaa joku 140 mm kannatin, joka on mun mielestä vähän turhan pitkä.
    2015 S5 mitat:

Kiitos pätkä tiedoista. Mulla on satula samassa korossa kuin sinulla (870mm). Saddle setback on tällä hetkellä 120 mm! (pitää ehkä kokeilla edemmäksi). Tangon droppi 100 mm. Satulan nokasta tangon keskelle 625 mm. Varmaan viisainta ottaa samalla bikefit esim. Larusta, kun alkaa pyörää tilaamaan. Tällä hetkellä tuo oma kulkine olisi varmaan parempi lyhyemmällä stemmillä.
    ps. Hienot on pyörät pätkällä ja Sakarilla. Samanlaiset kiekot kuin pätkällä löytyy jo valmiiksi, vain valkoisilla teksteillä.
    leecher muokkasi tätä : 28.09.2014 at 11.51

Sakari Kyrö, hieno pyörä (kuten muutkin tässä ketjussa)! Miten vertaisit Super Six Evo, S5 ja uusi S3 alamäissä/ mutkissa? Mulla vanha S3 (2010) kokoa 54, ja nyt kun päässyt ajelemaan vuorilla, niin alkanut kaipaamaan lisää jäykkyyttä etupäähän kun "luukuttaa" serpentiiniteitä alaspäin. Tai en tiedä onko jäykkyydestä kiinni, mutta tiukoissa mutkissa, varsinkin jos vähän kämmää jarrutuksen jne, niin jotenkin pyörän käytös ei vaan ole niin luottamusta herättävä kuin jotku testaamani kavereiden pyörät. Toi S3 jää mulla varmaan Suomipyöräks, mutta vuoriajeluihin nyt ois tarjolla mm cannondale Evo sopuhintaan. Mietityttää vaan että onko senkään etupää tarpeeks jäykkä/ millanen se on alamäissä, en oo päässy koeajamaan. Muuten oon todella tyytyväinen tohon vanhaan S3:n, Suomessa jos olisin pysyny ni en usko et oisin osannu kaivata parempaa. Sekään ei ole mun mielestä mitenkään kova/ rankaseva (tossahan on myös ohuet seat stayt), ilosena yllätyksenä myös että nykytrendin mukaset mukavat 25mm renkaat mahtuu ihan heittämällä.

Tältä sivulta näkee hyvin kuinka erilaiselta sama pyörä näyttää kahdessa eri koossa joissa on vielä yksi koko välissäkin. Eli se, että kiekkojen pysyessä toki todellisuudessa samoina, näyttää sakarin fillarin kiekot älyttömän suurilta ja pätkän (nimimerkki hämäyksenä) kiekot suhteettoman pieniltä.ehkä se välikokoon 56 on omaan silmään tasapainoisen estetiikaltaan. Upeita silti noi molemmat.

Edit. Kiekkojen korkea profiili ja vähän eri kuvakulma taitavat lisätä vaikutusta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roto Katso viesti
    Sakari Kyrö, hieno pyörä (kuten muutkin tässä ketjussa)! Miten vertaisit Super Six Evo, S5 ja uusi S3 alamäissä/ mutkissa? Mulla vanha S3 (2010) kokoa 54, ja nyt kun päässyt ajelemaan vuorilla, niin alkanut kaipaamaan lisää jäykkyyttä etupäähän kun "luukuttaa" serpentiiniteitä alaspäin. Tai en tiedä onko jäykkyydestä kiinni, mutta tiukoissa mutkissa, varsinkin jos vähän kämmää jarrutuksen jne, niin jotenkin pyörän käytös ei vaan ole niin luottamusta herättävä kuin jotku testaamani kavereiden pyörät. Toi S3 jää mulla varmaan Suomipyöräks, mutta vuoriajeluihin nyt ois tarjolla mm cannondale Evo sopuhintaan. Mietityttää vaan että onko senkään etupää tarpeeks jäykkä/ millanen se on alamäissä, en oo päässy koeajamaan.
    Laitoinkin jo viestiä privassa. Jos alamäkiin haluaa hyvän pyörän, ei mikään voita Colnagoita... Uusi S3 on ehkä Evo, S5, S3 -akselilla paras alamäissä. Se mitä privassa en laittanut on että Cerveloissa voin pitää stemmiä ilman spacereita, kun Cannondalessa oli pakko olla melkein 2cm spacerikasa matalamman emäputken takia.
    https://www.strava.com/athletes/1783871

Tätä ei kannata kokeilla kotona: RS-keventelyä
    http://youtu.be/hZMZLBkY2WE
    Rule #1: Obey The Rules

Trek Madonessa ja muissa, joissa takajarru on keskiön takana, tuota kevennyskikkaahaan voisi hyvin toteuttaa. Saapa nähdä alkaako näkymään katukuvassa

Mutta S3:een. Sakarin ja muiden kuvaus pyörästä on ansiokasta ja informatiivista. En yhtään niitä väheksy. Mutta olisi mukava kuulla S3:en vertailua esimerksi Spessun Vengeen tai Scottin Foiliin, miksei muihinkin vastaaviin. Aeropyörähän tuo S3 on ja jos se on aeropyöristä paras yleispyörä kuten Sakari vähän siihen suuntaan kertoo, voisi se antaa mielenkiintoa monelle ostajakandidaatille. Eikös Tampereen suunnan kauppias myy sekä Cerveloa että Spessua?

Onko tuo tilavampi etuhaarukka vain R2:ssa? Onko R2 takapäästään tilavampi renkaalle? Minkäkokoiset kumit R3:ssa mahtuu pyörimään, mahtuuko 28mm?
    - Heavy Metal will never die!! -

Canyon Endurace CF custom

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warlord Katso viesti
    Onko tuo tilavampi etuhaarukka vain R2:ssa? Onko R2 takapäästään tilavampi renkaalle? Minkäkokoiset kumit R3:ssa mahtuu pyörimään, mahtuuko 28mm?
    R3 ja R2 on samalla rungolla, mutta R2:ssa on tilavampi etuhaarukka. 28mm renkaat eivät sovi pyörimään R3:ssa kummassakaan päässä. 25mm pitäisi sopia myös uusimpiin (ainakin 2014) R3 runkoihin.

Pelkkä rengaskoko ei kuitenkaan kerro aivan kaikkea. Kiekko vaikuttaa myös hieman todelliseen rengasleveyteen ja lisäksi huhu kertoo, että R3:n sopii nimellismitaltaan 25mm rengas, joka todellisuudessa on n. 28mm leveä.

R2:

Simppelin hieno tuo valkoinen väri punaisilla mausteilla.
    pätkä muokkasi tätä : 26.10.2014 at 10.24

Ok. Jos R3:ssa ei sovi 28mm taakse, ei se siis sopine R2:eenkaan jos runko on sama?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warlord Katso viesti
    Ok. Jos R3:ssa ei sovi 28mm taakse, ei se siis sopine R2:eenkaan jos runko on sama?
    Jep, vain etuhaarukka on tilavampi.

Jotenkin outo ratkaisu. Miksi mahduttaa eteen isompi kuin mitä taakse mahtuu? Vai liekö tuo nyt joku välimalli ennen rungon päivitystä takapään rengastilan osalta...

Jostain muistelen lukeneeni, että R2:sen haarukka on sama kuin viime vuonna olleessa jossain R3 "Mud" (?) veriossa, johon mahtui tilavampaa kumia.

Toistan itseäni: taisi jäädä puoli-mudiksi jos vain eteen mahtui isompi kumi...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •