Kiitos tarakka vastauksista. Laitoin a-o:lle YV:n.
Tuommoista Thulen Pack'n'pedal telinettä tuli kokeiltua ja ainakaan se minun testaama sport-malli ei olisi sopinut Floatereilla ilman reilumpaa putken taivuttelua. Bilteman tarakka vaikuttaa hyvältä ratkaisulta.
Salsan anything cagea täytyy käydä kanssa hypistelemässä kun Turkuun tulee asiaa.
Uudempi Wo herättää jo laimeaa kiinnostusta. Edellinen versio vaikutti tosiaan hätäisesti kasatulta yritykseltä päästä mukaan markkinoille.
Memento mori
Terve kaikille.
On kauhea läski kuume, enkä oikeastaan osa päätä mitä on parempaa.
Eli taritsen neuvoja ja selityksiä. On päätetty että lähiaikoina haen läskin ja niin kun tietysti katsonut kaikki suomessa satavilla olevat malit ja valinta kriteerien takia jäi vain kaksi vaihtoehtoa:
Salsa Beargrease 2014 VS Borealis Yampa xo/x9,
ehkä 9:ZERO:7 Whiteout Carbon jos semmoista saisi suomesta
Itse on 180cm lyhyt, inseam 83cm salsan taulukoiden mukan M koko käy, muta Borealis taulukoiden mukaan L koko olisi parempi eli mikä on sopivampi.
minkä on siten parempi 170 - 190
ymmärsin jo että beargreasille ei mahtuu 4,8 kokoiset kumit, mitkä siten on suurin minkä mahtuu taakse.
pyörä tule enempää viikonloppu ja vapa aika hupi ajon
kiitos etukätten
Eikös noita 907 Carboneita saa samasta paikasta kuin Yampaakin eli menopelimarketista.
907 Whiteoutilla ajo on kuin rakastelisi kauniin naisen kanssa: kumpaakaan en ole kokeillut.
L-kokoinen Yampa 50mm stemmillä ei ollut järisyttävästi erilainen kuin L-kokoinen Mukluk 3 90mm stemmillä. Mikäli Blutoon päivitys kiinnostaa, niin M-kokoiseen Yampaan ei voi laittaa, äLlään voi.
Tank Driver muokkasi tätä : 05.08.2014 at 21.39 Syy: lisää
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Hyvin pintapuolisessa vilkaisulla Yampan ja Beargreasen kirjainmitat olisivat aika samankaltaiset -- kannattaa tarkistaa myös itse. Olen 178 cm (inseam 83 cm), ja M-kokoinen Mukluk on minulle juuri oikean kokoinen. Mukluk on geometrialtaan aika samanlainen Beargreasen kanssa. En ainakaan sokkona ostaisi L-kokoista Yampaa tai Beargreasea mitoillasi.
Tosin Yampan geometriataulukossa on "effective top tube" piirretty aika kiinnostavasti. Toivottavasti se on oikeasti effective top tube.
Minulla on M-kokoinen Beargrease, joka vaakaputken pituuden osalta oli heti kohdallaan. Itsellä mittaa 181cm ja inseam 88cm. Koska jalan mitta on pitkä, niin satulatolpan tulee tässäkin pyörässä olla pitkä. Sekä Salsan BG:ssä että Whiteoutissa on satulatolpan mitta käytännössä sama. On siis huomioitava tolpan pituudessa jos M-kokoon päätyy.
M-kokoinen on oikea Beargrease. Big Fat Larryt mahtuu ongelmitta Rolling Darrylillä ja samaten mahtuu myös Specializedin 4.6 Ground Control.
Turun Foxcompissa on niiden M-kokoinen "testi" Beargrease nyt myynnissä...
*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***
9:ZERO:7 Whiteout olisi ilmeisesti muovipyörä mihin saa jo oikeat läskit alle?
Vaakaputken efektiivistä mittaa jos tuijottaa niin ilmeisesti 173cm pätkälle saattaisi sopia jopa S-koko(M-kokoisessa täpärissäni 584mm)?
http://fatbikes.com/907-carbon-frameset.html
Löytyisköhän tästä langasta apua.
Tars PK-seudun lähistöltä (~100km) On-Onen lasten fattyä tahi jotakin muuta XS läskiä koeajoon, pilotti on 156 cm lyhyt.
--
Just tuon foxcompin demo versiosta on kinostunut miettinyt mailalta ja kysyä lisä tietoa(tai jos tän näkee sen kaupan porukka voitte pistä PM komponentti listan ja ehkä jonkun kuvan), on vain yksi este että nyt olen työ keikalla ulkomailla ja pääsen takaisin jossain syyskuun puolella, ja jos se on vielä myynnissä silloin niin vois käydä hakemassa sen pois. Tai no onhan verkkopankki olemassa.
Täyty siten ehkä käydä joskus katsomassa Shocktherapiassa kun pääsen kotiin
Hyvä että s-pesun kummi mahtuu
Onko kenelläkään kokemuksia Framed Fatbikesta, onnistuuko tilaaminen Ameriikasta siten että myös pyörä tulee perille. Tai onko merkki edustettuna Euroopassa ? Onko Ameriikanmalleissa mitään oleellisia eroja esim. osien yhteensopivuudessa Eurooppalaisten merkkien kanssa ?
Nyt kun tuli mieleen, niin lieneekö kukaan koittanut tuota GroundControllia 170-peräseen 907:aan? Voiko olettaa, että se mahtuu jos hrd/bfl-yhtälöllä jää tilaa 3-4mm/puoli haarukkaan
Kysy suoraan heiltä suostuvatko postittamaan. Muista, että tulee alvit ja tullit päälle sitten. Voi olla, ettei kannata.
Ei näytä olevan.Tai onko merkki edustettuna Euroopassa ?
Ei. Taitavat melkein kaikki Läskit olla "amerikanmalleja" muutenkinOnko Ameriikanmalleissa mitään oleellisia eroja esim. osien yhteensopivuudessa Eurooppalaisten merkkien kanssa ?
Onko nuo Framed-läskit jollain tapaa erityisen kiinnostavia?
http://www.the-house.com/fat-bikes.html
Framed hintataso näyttää varsin kohtuulliselta vaikka lisätään alivit tullit ja rahti.
No aika hyvät aleprossat on tuossa kaupassa. Näyttäähän nuo postittavan Suomeenkin Läskipyörän 230 dollarilla.
Alkuun näytti että isoläskit (CS/Bud/Lou) menee Whiteouttiin hyvin, mutta puolen vuoden tubeless -ajelun jälkeen kumet olivat venyneet niin, että alkoi olla ahdasta, n. 5 mm per puoli chainstayssä. Vaihdoin sitten HRD:t ja tilaa tuli lisää yllätykseksi vain muutama milli per puoli. Nyt on kesäkokeilussa Knardi takana ja tilaa on muutama sentti
Whiteoutista olen tykännyt, kun kokeilin loivempikeulaista ja pidempistemmistä Beargreasea, se tuntui selvästi äkkinäisemmältä (hmm xc:ltä), kuin trail -henkinen 907. Tätä mieltä oli myös kaveri, joka samalla kokeili läskiä ensi kertaa.
Olen 176 cm ja M tuntuu justiinsa muuten sopivalta, mutta vaati setbäk -tolpan (Thudbuster).
Minäkin ajelen M-koon Whiteoutilla ja olen 173 cm pitkä, suhteellisen lyhyt jalkainen ja pitkä selkäinen. Stemmi on 80 mm ja setback tolppa tosiaan tarvitaan. Ei valittamista ajo-ominaisuuksista. Sanoisin, että läskissä pitkä runko, lyhyt stemmi ja leveä tanko on toimiva yhdistelmä.
Trail henkinen ja kilometrin stemmi ei oikeen sovi samaan yhtälöön. Tuo demo Beargrease pyörän setuppi on trail henkisyys aika kaukana XC rassi on selkeästi. Runko kokoa valittaessa kannattaa funtsia minkä mittasella stemmillä haluaa ohjaamon mieleisekseen. Tietty lyhyessä rungossa lyhyempi akseliväli tuo ketteryyttä, mut pitkä stemmi rokottaa vuorostaan.
Omaa L Muklukkia käskytän 50mm stemmillä ja Answerin 20/20 stongalla ja vaikutelma on mielestäni hyvinkin trail henkinen. Ihanne runkoko olisi tyyliini ja kokooni 180/85cm juuri M ja L koon välistä, niin kuin Bucksaw M koossa
Pohdintaa ja näkökantaa lähinnä uusille läskikuskeille ketkä speksaavat runkokoja. ->
Jouduin luovuttamaan 50mm stemmin pikkumiehen uuteen kulkineeseen väliaikaisesti ja vaihdoin Muklukkiin 75mm tilalle. Kyl tuolla hidastui Muklukin ohjaus minusta jo ärsyttävän hitaaksi. Minä en ainakaan voi suosittaa näihin loivakeulasiin läskeihin 60mm pidempiä stemmejä. Spessua ym jyrkkä keulasia en ole ajanut, niin en ota kantaa miten näiden ohjaus hidastuu pitkällä stemmilla.
Antza44 muokkasi tätä : 06.08.2014 at 22.13
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
onhan noita TREK merkkisiäkin tulossa , syyskuun puolessa välissä nähtävillä ja jopa ostettavissa ainakin Oulussa.
http://forums.mtbr.com/fat-bikes/201...es-918667.html
Juhan Whiteout oli kyllä mukavan tuntuinen ku Syötteellä pääsi koikkaan![]()
Mutta kyllä TREKilläkin pääsee, ja BFL ja Spessun Ground Controllitkin mahtuu ku vähä säätää.
Humhumhum, ei pitäis tulla tänne lueskelemaan tuollaisten linkkien takia. Äkkiä lenkille nykyrassilla, niin unhoittuu kaikki höpötykset taas hetkeksi![]()
Krossikommuuni / Syöte MTB
Trek Fairley 8 noin 2700€ White 2Fat interceptor 2999€ ai että, toisessa olis Bluto keula ja toinen olis hiilarirungolla… Painoa ei mainita kummassakaan? Sanokaa nyt viisaammat mielipiteenne kummassa parempi hinta-laatusuhde?
Sinänsä aika jännä havainto, kun nuo ovat vaakaputkeltaan liki saman kokoisia. Yampan Reach mitasta ei havaintoa.
Veikkaan, että Muklukissa oli suorat ja kapemmat sarvet? tai penkit oli keskion suhteen ihan eri paikassa. Altbar sarvet vie kokemuksieni mukaan käsiä suoria sarvia enemmän eteen ja tuo polville tilaa lisää.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Kirjanmerkit