BikeshopLostInLaplandElectrobikeGiant
Sivu 13 / 508 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 11 12 13 14 15 23 63 113 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 361 - 390 / 15229

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

Jaahas, 2015-mallisessa Croix de Ferissä 11-lehtinen 105, hiilarihaarukka ja hydrauliset jarrut ja hintaa £1749. Jännä nähdä mitä euroina. Jääköhän paljoa eroa hinnassa rosteriversioon. Vaikka kaipa sitäkin päivitetään komponenttien osalta vastaavasti kalliimmaksi.
    Eikä edes musta.

http://www.bikeradar.com/road/news/a...st-look-41889/

Tässäpä tämä. Vähän mainostekstiä tosin, koska kirjoittavat, että haluavat noudattaa Euroopan standardeja asiakkaan parhaaksi, mutta todellisuudessa tilanne lienee se, että Euroopan markkinoille ei ole asiaa muuten ja siksi jenkkiasiakkaatkin joutuvat kärsimään . Rivien välistä lukien voisi kuvitella tilanteen vielä sellaiseksi, että koska protojen tekeminen ja testauttaminen on kallista, tulee kiusaus tehdä "kerralla varmasti riittävän kestävää". Rajojen kokeileminen tulee tyyriiksi.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Nyt sain nuo mun Sibbon punnitustulokset käsiini. 56cm Sibbon runko painaa 2290g ja haarukka (lyhennettynä) noin kilon.

Eli mun 54 on 50g kevyempi? jotain tälläistä käsituntumalla uumoilin. Nyt vain joku fiksu max. 500g hiilarihaarukka 1 1/8 kaulaputkella markkinoille.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    Eli mun 54 on 50g kevyempi? jotain tälläistä käsituntumalla uumoilin. Nyt vain joku fiksu max. 500g hiilarihaarukka 1 1/8 kaulaputkella markkinoille.
    http://www.pyörähuoltoakallio.fi/Tommasini_haarukat.htm ?

Kiitos linkistä, mutta kyllä kotoa löytyy alle 400g haarukka. Siinä on vain yksi huono puoli, ei saa levyjarrua kiinni, eikä mahdu 40mm kumi pyörimään
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Mikä on purebloodin ja stragglerin suurin ero? ....
    Perä ja yleinen herkkyys. Puren takarengas pysyy alustassa kiinni putkelta hiekkatien ylämäkeen ryskätessä ja kurveihin se taittuu ketterämmin kuin Strägler. Osa ajotuntuman erosta vissiin johtuu siitä että nyt on väliaikaisesti setback satulatoloppa kunnes kuriiri pääsee perille. Onhan se kilon kevyempi raami joten putket elää ihan eri tavalla. 50mm nakkerosta en tiedä kun ei semmottisia ole itellä mutta ne haarukat on le - ve - ät ja ti - la - vat. Molemmat rungot on hyviä mutta toista ei enää tehdä

Muok: Etuhaarukan sisäleveys on 62mm ja takana seatstay 55mm, chainstay 52mm siinä kohtaa missä 25mm nakkero on nyt ja kiekko hyvin pitkällä edessä. Vaaka dropoutit mahdollistaa kiekon viemisen taakse jolloin tulee lisää leveyttä.
    Shimaani muokkasi tätä : 06.08.2014 at 21.17 Syy: mittanauhailu

Konan Rove (ilmeisesti 2013 mallia) näyttäisi olevan bikesterissä -40% alennuksessa, hintaan 999 eur. Ei kai tuossa ole mitään koiraa haudattuna. Tuohan on jo niin halpa että kannattaisi melkein tilata. 2014 malliin on tullut vissiin jotain parannuksia mutta parantaa sitä mukaan kun vaihtaa osia.

Painanko tilaus nappulaa, kyllä tekis mieli

(Tänäänkin grindausta maantiepyörällä reilu tunti. Meinaa vaan 25 mm sliksit olla soralla vähän liukkaat vaikka kestävätkin hyvin)

Yön yli nukkuneena lähti tilaukseen Rove. Eiköhän tällä pääse hyvinkin touhussa alkuun ja pitemmällekkin.

^ei varmasti huono ostos etenkään tuolla hinnalla. Tuosta kun kilon keventää niin alkaa olla sopiva. Sitäpaitsi tuo 2013-mallin väritys on paras tähänastisista.

Tuota jos kilon keventää, sitten ollaankin jo ihan eri hintaluokassa ja luultavasti halvemmalla saisi jonkun toisen, tehtaan jäljiltä kevyen pyörän. Vaan mitä konkreettista merkitystä kevennyksellä saavuttaa, se onkin ihan oman tarinan aihe.

Väri on tosiaan hieno, 2014 harmaansininen on tylsyyden huippu, eikä 2015 siitä paljon parempi ole. Tuolla hinnalla uskon olevan hyvä ostos, vaikka alennusprosentti onkin todellisuudessa n. 20-25. Bikesterissä on 2013 Rovea myyty 1300-1350 eurolla koko vuoden. Välillä muistaakseni 100-200 € halvemmallakin.

Bikeshopin hinnastossa 2015 Rove maksaa 1500 €, josta saa automaattisesti vähintään 10% alennusta (=1350 €) ja Konaworldin sivuilla on 2014 ovh 1599 e, joten Bikesterin 2013 ovh 1669 € on vedetty ylös vain suuren alennusprosentin takia. Kuluttaja-asiamiehellä voisi olla sanottavaa tuollaisesta markkinoinnista.
    Ulkorengas muokkasi tätä : 07.08.2014 at 10.09

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulkorengas Katso viesti
    Bikeshopin hinnastossa 2015 Rove maksaa 1500 €...
    Jos et ole seurannut, niin 2013 ja 2014 olivatkin lähtöhinnaltaan korkeampia ihan Konan sivuillakin. Hienoa, että joku halventaa kuluttajahintaa ajan funktiona eikä päinvastoin niinkuin yleensä

Niin, Konan sivuilla ovh oli 1599, mutta Bikesterissä 1669 €...

Tuollainen hinnoittelu on melko yleistä. Ostetaan valmistajalta vanhaa varastoa halvalla, lyödään joku normaalia suositushintaa korkeampi lähtöhinta ja pistetään kivannäköinen alennusprosentti.

Joo tiedän nämä alennusprosentti koukerot, kunhan mainitsin. Pointti on se että Rove on on ollut yksi vaihtoehto mulle ja olen vakuuttunut että tonnin hintaisena se on erittäin hyvä ostos hinta/laatu -suhteeltaan.

Keventelyyn en näe ainakaan nyt mitään tarvetta, mun maantiepyörä painaa 7 kiloa ja ajetaan sitten sillä kun halutaan todella kevyellä ajaa Jos olisin halunnut mahdollisimman kevyen pyörän, en olisi valinnut runkomateriaaliksi terästä.

Hyvä diilihän se siitä huolimatta oli ja varmasti maistuva pyörä pitkäksi aikaa!

Satula ja renkaat saattaa mennä aika nopeasti vaihtoon. Melkein pyörässä kuin pyörässä on huonot ensiasennus renkaat. Onko jollain kokemusta millaiset tuossa Rovessa on. Aattelin että jos kerää kokemusta nastarengas keleihin asti ja laittaa sitten keväällä tarpeen mukaan uutta.

Samoin minun valistunut takapuoleni hyväksyy vain muutaman eri satulan ja on ihme jos tykkään satulasta.

Niin ja keventelyn sijaan tulee oikeastaan lihotuskuuria kun sopivat lokarit pitäisi katella. Yhdet muoviset löytyy autotallista mutta täytyy katsoa käykö paikalleen ja kuinka paha tyylivirhe muutenkin muoviset lokarit on

-13 mallissa oli vielä Freedomin (WRB:n) suht tuhdit renkaat. Eli mukavuutta löytynee mutta rullaavuuden puolesta joutuu noilla tinkimään, kuvio ei ollut mikään cyclarimainen, suht tasaisella ja matalalla kuviolla oleva. Ellei jotain suosikkirengasta tulevaan käyttöön ole, niin kyllähän noille mahdollisuus kannattaa antaa.

Cyclo renkaista ei ole minkäänlaista kokemusta, ensimmäinen cc tai gg pyörä tämä, joten varmaan keräillään kokemuksia alkuun. Jos häviää rullaavuudessa 26" maastopyörälle Rocket roneilla niin sitten menee heti vaihtoon

Nythän on ihan siitä kiinni, minkälaista rengasta siihen olisi tarkoitus laittaa. Ihan haarukan maksimilevyistä rengasta ei ole ollut alla, mutta Continental Cyclocross Speedit olivat toimivat ihan kevyessä metsäajossa, helppojen polkujen päällä. Pitoa noissa ei hirveästi ole. Maxxis Razet rullaavat hienosti ja saa hieman pitoakin, kun siirtyy hiekkatieltä metsälle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Konan Rove (ilmeisesti 2013 mallia) näyttäisi olevan bikesterissä -40% alennuksessa, hintaan 999 eur. Ei kai tuossa ole mitään koiraa haudattuna. Tuohan on jo niin halpa että kannattaisi melkein tilata. 2014 malliin on tullut vissiin jotain parannuksia mutta parantaa sitä mukaan kun vaihtaa osia.

Painanko tilaus nappulaa, kyllä tekis mieli

(Tänäänkin grindausta maantiepyörällä reilu tunti. Meinaa vaan 25 mm sliksit olla soralla vähän liukkaat vaikka kestävätkin hyvin)
    Tilasitko Bikesterista? Itse tilasin sieltä seitsemän viikkoa sitten Rove -13 ja tuli ihan ajallaan Suomeen. Pakko oli myös vihreänä saada. Neljä päivää makasi Tampereen Postin terminaalissa ja soittokierroksen jälkeen ilmeni että lähettäjä ei ollut laittanut puhelinnumeroa paketin päälle laisinkaan. Se esti mystisesti paketin tuomisen. Toki asiaan saattaa vaikuttaa se, että asuu kaukana terminaaleista ja eipä ne huvikseen taida lähteä arvuuttelemaan ollaanko sitä kotona, kun yhtä isoa pakettia kerran tänne lähtee tuomaan.

Niin ja jos tilasit Bikesterista, niin tarkista pyörä huolella. Olisi itsellä ollut reklamaation paikka, kun etuhaarukassa kaksi pientä jälkeä maalipinnassa, stemmissä naarmuja sekä toisessa renkaan pikalinkussa jälki kuin rälläkästä.

Itse pyörä on mainio ajaa. Neuroottinen kun olen tai ainakin luulen niin, oli pakko vetää runkon sisään Tectyl ML ruosteensuoja ainetta ihan oman mielenrauhan vuoksi Kilometrejä on kertynyt vasta alle 400km. Takajarrun säätö on ollut haasteellista. Perinteinen keskittämis menetelmä ei tuota millään ilveellä toivottua tulosta, tuntuu että olisi Konan tehtaalta ehkä hitsuutettu hitusen vinoon tuo kohta, mihin jarrusylinteri pultataan. Jarrupalat eivät ole aivan suorassa jarrulevyyn nähden. Tämä johti siihen, että en meinannut saada takajarrua pitämään, vaan jarrukahva liikkui tankoon asti kiinni jos sääti niin ettei jarru yhtään rohaissut. Mutta hitaan ja rauhallisen säätämisen jälkeen jarru pitää ja jarrukahva ei mene liian lähelle ohjaustankoa. Mistä tulikin mieleen, että tankonauha oli liian paksulti kieputettu, kun "douple tap" vaihdevipu jäi ohjaustankoon jumiin, liian paksulti kieputetun tankonauhan takia. Jouduin oman mielenterveyden kannalta tankonauhat vaihtamaan. Kerro toki omat kokemukset takajarrun säätämisestä

Vaikka onkin hieman negatiivinen viesti kokemuksista, niin silti olen suht tyytyväinen Bikesteriin, mutta sitäkin enemmän tyytyväinen Roveen. Ensimmäistä kertaa tilasin netistä pyörän ja opin tästä tarkistamaan pyörän paremmin lähettäjän huolimattomuuden takia. Mutta on tuo mahtava pyörä ajaa. On itselläni ensimmäinen kippurasarvinen. Itselläni oli hieman arvuuttelua 53 ja 56 koon välillä. 53 päädyin ja en ole yhtään pettynyt.

Saattaa olla termit hakusessa, kun on pyöräharrastus vasta aluillaan...

Tässä luokattoman huono kännykkä räpsy...

Kylläpäs tuo Rove on ruvennut miellyttämään silmää! Kuinkas noiden 140mm jarrulevyjen pitokyky?

Joo tilasin bikesteristä ja kylläpä hienolta näyttää sun rove luonnossa. Tuo vihreä on kyllä oikea väri rovelle, paljon paremman näköinen kuin uudemmat. Täytyy katsoa pyörä huolellisesti ja toivoa ettei naarmuja yms ole. Muusta en ole huolissaan kun aiemmin on tullut kasattua itse pyörät komponenteista niin voin tuotakin hieman tarvittaessa säätää...

Laitan kokemuksia kunhan saapuu

Cyclo renkaista ei ole minkäänlaista kokemusta, ensimmäinen cc tai gg pyörä tämä, joten varmaan keräillään kokemuksia alkuun. Jos häviää rullaavuudessa 26" maastopyörälle Rocket roneilla niin sitten menee heti vaihtoon
    se vähä mitä rovella ajoin niin hyvin rullaavilla maasturin kumeilla oli aika samat nopeudet.

Hyvä väri Rovelle tuo ja ei kyllä paha hintakaan. Kerrassan komija.

Odottavan aika on pitkä. Kauanko tepsulla meni suunnilleen aikaa tilauksesta pyörän kotiutumiseen?

Odottavan aika on pitkä. Kauanko tepsulla meni suunnilleen aikaa tilauksesta pyörän kotiutumiseen?
    Tilasin 22. kesäkuuta sunnuntaina. Bikester laittoi paketin matkaan 24. päivä ja paketti saapui suomeen 30. päivä. Mutta kuten aiemmin manasin postia/bikesteria, niin sain paketin vasta 4. heinäkuuta.
    Ja tuohon nopeuteen, niin ei minulla hirveästi ainakaan 15km työmatka nopeutunut Trek X-Caliber 7 2014(29er) vs Kona Rove 2013. Trekissä oli Schwalbe Big Applet 2.15" koossa, joissa rullaavuutta riitti mukavasti. Rovessa on vielä alkuperäiset WTB Freedom kumit. Mukavempi droppitankoisella ajella tuulessa ja tuntuu ainakin töihin päästyäni, että olisi jaloissa paremmin virtaa Rovella ajamisen jälkeen. Pari viikkoa Rovella ajelun jälkeen tuntui Trekin leveä tanko järjettömän leveältä Itse olen pitänyt Rovessa nyt noin 3,8 barin paineita ja ainakin omalla 74kg elopainolla tuntuu sopivalta rullaavuuden ja mukavuuden suhteen.

Heh, tilasin pyörän yhteydessä paidan kun sai spesiaali hintaan. Nyt sitten paita oli lähtenyt mutta pyörä ei vielä

Mitä tulee nopeusiin ja rullaavuuteen niin eihän se rengas tosiaan automaattisesti paremmin rullaa vaikka olisikin cyclossa. Itse en vaan pidä maastopyörän ajoasentoa mielekkäänä soratiellä tai asfaltilla. Joku 10-15 km on ihan maksimi mitä viitsin maastopyörällä tiellä polkea. Toisaalta luulen etten Rovella kovinkaan paljoa ihan metsäpoluille tahallaan mene, tykkään sen verran paljon jousituksesta maastossa. Mun grindaus lenkit Rovella tulee varmaan olemaan tuollaisia 20-30% asfaltti siirtymiä ja loput soraa tai metsätietä.

En ole tätä koko ketjua lukenut, mutta ovatko arvon haarukkaspeksaajat tsekanneet jenkkilän Wound up ja Whisky valikoiman n 650 … 720 gr haarukassa löytyy clearancea.

Kyllä käsintehtyjä keveitä rosterirunkoja saa muoalimalta mittoje mukaan jos kukkaro kestää. "hienoimmat" putket on sen verran ohkaisia että jos niitä painaa kovaa peukalolla menevät lommolle. Tiedä sitten minkäläistä kiviin kolistelua kestävät. Kovimmat rosterit lienevät vaikeita työstää ja esim chainstayt kannattaa tehdä notkeammasta putkesta??
    Huonoilla teillä tarvitaan paksut kumit.

Oli pyörä sitten kuitua, titaania tai terästä,
    niin kuntoni on perästä.

Last man out of the water.

Mulla 2013 vuoden rovelle tullut kilsoja jo reippaammin, noin 13tkm ja hyvin kulkeepi Laitoin itse tubuksen vega tarakan kiinni ja tilasin vielä päälle jenkkien amazonista etutarakan jonka kona speksaa niiden sutra -touringpyörään. Runko on sama kuin rovessa joten tiesin etutarakan käyvän siihen siististi, siksi päädyin siihen. Näillä eväillä rovesta sai myös täysverisen retkipyörän melko helposti. Muita päivityksiä ollut levyjen vaihto 160 millisiin. Alkup. satula on mennyt vielä, alkaa tosin jo sen verran irvistellä saumoista että kohta lienee vaihto paikallaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •