GarminElectrobikeGiant
Sivu 52 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 42 50 51 52 53 54 62 102 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.531 - 1.560 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #1531
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    17
    Dodii elikkäs tuli ostettua muutama viikko sitten Ultimate cf sl 7.0 ja tässä jotain mietteitä ja arvostelua 300km ajon jälkeen.

    Pyörä oli saatavissa suoraan varastosta M kokoisena, jonka sitten hankin. Toimituksessa ei ollut mitään ongelmia ja kotiovelle pyörä saapuikin viidessä arkipäivässä Liuttu logisticsin tuomana.

    Pyörässä oli 11-32 takapakka, jonka vaihdoinkin suoraan 12-25 pakkaan tämän suomen tasamaaston takia. Aikaisemmin teräsrunkoisella maastopyörällä ajaneena pyörä oli tietenkin todella kevyt ja mukavan jäykkä olematta kuitenkaan kova ajaa. Oikeastaan ainoana suurempana moitteena voisin sanoa, että 105 etuvaihtaja pamauttaa isolta rattaalta pienelle ketjun niin raivokkaasti että ketju tuppaa jatkamaan matkaansa suoraan rungon ja pikkurattaan väliin limittien säätämisestä huolimatta. Kerran ketjun tippuessa rattaan ja rungon väliin se repäisi liimatun metallilevyn irti "chainstay?" putkesta. Noh ketju jumittui tiukkaan putken yläpuolelle ja raapaisi hieman maalipintaa ja hiilikuitua mennessään. Eipä tämä kosmeettisesti haittaa mitään kun metallilevyn liimaa takaisin mutta kyllähän se hieman ketuttaa. Mitä tästä opimme? Älä koskaan vaihda pikkurattaalle.

    Toinen pienempi ärsytyksen aihe on se että 105 takavaihtaja tuppaa pitämään jonkun verran ääntä isolla eturattaalla ajettaessa (pienellä eturattaalla äänetön). Olen tullut siihen tulokseen että ketjut saattavat olla pari linkkiä liian lyhyet. Takavaihtajan ylempi "jockey wheel" kulkee takapakan isoimmasta rattaasta noin 1,5cm etäisyydellä, vaikka "b-tension" ruuvi on säädetty niin löysälle kuin mahdollista. Ainiin maantiepyörän jarrut ovat aivan roskat maastopyörän jarruihin verrattuna, mutta tätä osasin odottaa.

    Pyörälle siis arvosanaksi 4,5/5. Tulevaisuudessa voi pisteet nousta täysiin jos nämä vaihdeongelmat saa korjattua. Ja anteeksi englanninkielen termistö. 90% pyörä"tietämyksestäni" koostuu lähinnä englanninkielisistä tube-videoista.

  2. #1532
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.068
    Olen tullut siihen tulokseen että ketjut saattavat olla pari linkkiä liian lyhyet.
    Tuskimpa vain jos se tuli 11-32 pakalla. 12-25 pakalla ketjua voisi moittia liian pitkäksi.

    Nyt kun mietin niin omassani oli 105-etuvaihtaja, nyt on kyllä Ultegrat molemmissa. Kahvassa lienee trimminaksut molemmille rattaille. Isommalle etuselle vaihtaessa menee helposti etuvaihtaja ääri-oikeaan asentoon, Nyt kun pienemmälle vaihdat niin napauta kevyesti pikkuliipaisinta ja häkin pitäisi siirtyä pikkasen vasemmalle ja ketjun pysyä kuitenkin isommalla. Seuraava napautus sitten pudottaa ketjun pienemmälle. Muistelen samaa vaivaa olleen Feltissä.
    arctic biker muokkasi tätä : 24.07.2014 at 22.55
    I väntan på ännu dåligare tidet

  3. #1533
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    626
    Tuli se pyörä sittenkin sieltä Saksasta. Koko on L (58). Kuten huomaamme tuo Movistarin sininen on luonnossa todella tumma, täysin eri värinen mitä Canyonin omissa kuvissa (parempi näin päin imo). Vähän tuo huutelee korkeampiprofiilista kiekkoa alle, kun sellaisiin on mennyt itsensä totuttamaan, mutta mennään nyt toistaiseksi näin. Ja sehän nyt on sanomattakin selvää, että mahtava pelihän tuo on ajaa, nopeasti noihin Choruksiin tämmöinen Ultegra-mieskin tottui.



    Gaastra muokkasi tätä : 25.07.2014 at 01.42 Syy: Koko lisätty

  4. #1534
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    17
    Juu trimmi löytyy molemmille rattaille ja toimii suht. moitteettomastikkin vielä, vaikka onhan se vähän erikoista ettei saa tehtyä vaihtajaa ilman erillisen trimmailun tarvetta. Mistähän löytäisi hyvän ja selvän ohjeen oikeasta ketjun pituudesta? Joka paikassa tuppaa olemaan eri ohjeistusta. Tai ehkä 105 takavaihtaja on vaan luonnostaan hieman äänekkäämpää sorttia?

  5. #1535
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henkari Katso viesti
    Juu trimmi löytyy molemmille rattaille ja toimii suht. moitteettomastikkin vielä, vaikka onhan se vähän erikoista ettei saa tehtyä vaihtajaa ilman erillisen trimmailun tarvetta. Mistähän löytäisi hyvän ja selvän ohjeen oikeasta ketjun pituudesta? Joka paikassa tuppaa olemaan eri ohjeistusta. Tai ehkä 105 takavaihtaja on vaan luonnostaan hieman äänekkäämpää sorttia?
    Onkohan siinä etuvaihtajassa asennettu vaijeri oikein? Meikä on kerran mokannut pistämällä vaijerin kiristyspultin väärälle (eli ulko-)puolelle ja tuloksena oli kuvaamasi pamautus. Isommalle vaihtaminen muuttui myös tosi raskaaksi.

    Myös etuvaihtajan korkeus on aika tarkka asetettava. Kun häkki on ison rattaan päällä, väliä häkin ja rattaan välissä saisi olla vain pari milliä.

  6. #1536
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    506
    Ketju pituus on sopiva kun laittaa sen takaa isoimman rattaan ympäri ja edestä isomman ympäri, siihen pari ylimääräistä palaa vaihtajaa varten ja poikki. Mutta yleensä pienestä ylimääräisetä ei ole haittaa, ainakaan isolla eturattaalla ajaessa. Äänelle takavaihtajasta yleisin syy on että vaihteet ei ole ihan säädössä. Pieni kiristys tai löysäys. Tai sitten jos se tulee vaan isolla rattaalla niin taidat ajaa ketjut ristissä, eli iso edessä ja myös takana, niin ei tietenkään saa tehdä.

  7. #1537
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Kivistö, Vantaa
    Viestit
    36
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Onkohan siinä etuvaihtajassa asennettu vaijeri oikein? Meikä on kerran mokannut pistämällä vaijerin kiristyspultin väärälle (eli ulko-)puolelle ja tuloksena oli kuvaamasi pamautus. Isommalle vaihtaminen muuttui myös tosi raskaaksi.

    Myös etuvaihtajan korkeus on aika tarkka asetettava. Kun häkki on ison rattaan päällä, väliä häkin ja rattaan välissä saisi olla vain pari milliä.
    Kannattaa ihan ensimmäiseksi kiristää etuvaijerin vaijeria hitusen jostain kohtaa vaijeriletkua löytyvästä pikasäätimestä (säädintä väännetään vastapäivään, jolloin vaijeri kiristyy, säädin löytynee jostain aika läheltä kahvaa). Itselläni tämä auttoi 6800-etuvaihtajan liian äkäiseen alasvaihtamiseen.

    EDIT: Canyonin chain catcher on myös varsin näppärä kapistus, kannattaa laittaa tilaukseen yhdessä uuden pyörän kanssa.

  8. #1538
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    17
    Täytyy katsoa josko etuvaihtajan vaijeri olisi ketuilleen kiireessä tehtaalla asennettu. Mittasin häkin etäisyyden isosta rattaasta ja näytti noin 2 milliä, eli pitäisi olla kohdillaan. Takavaihtajassa vaihteet vaihtuvat kyllä ihan napakasti isommalle ja pienemmälle enkä ruuvia kääntämällä saanut ääneen mitään eroa. Huom ääni ei ole siis sellainen click click click, joka tulee kun ketju ei mene ihan keskellä ratasta. En osaa kuvailla ääntä sen kummemmin. Pienellä eturattaalla ajaessa ääntä ei kuulu lainkaan. Voisiko ääni johtua siitä että vaihdoin 105 pakan ultegran pakkaan? Jos vaikka ultegran pakassa hampaat ovat hieman eri muotoiset 105 pakkaan verrattuna?

    Pitääkin tilata tuo chain catcher. Näyttää ihan asialliselta.

  9. #1539
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henkari Katso viesti
    Täytyy katsoa josko etuvaihtajan vaijeri olisi ketuilleen kiireessä tehtaalla asennettu. Mittasin häkin etäisyyden isosta rattaasta ja näytti noin 2 milliä, eli pitäisi olla kohdillaan. Takavaihtajassa vaihteet vaihtuvat kyllä ihan napakasti isommalle ja pienemmälle enkä ruuvia kääntämällä saanut ääneen mitään eroa. Huom ääni ei ole siis sellainen click click click, joka tulee kun ketju ei mene ihan keskellä ratasta. En osaa kuvailla ääntä sen kummemmin. Pienellä eturattaalla ajaessa ääntä ei kuulu lainkaan. Voisiko ääni johtua siitä että vaihdoin 105 pakan ultegran pakkaan? Jos vaikka ultegran pakassa hampaat ovat hieman eri muotoiset 105 pakkaan verrattuna?

    Pitääkin tilata tuo chain catcher. Näyttää ihan asialliselta.
    Olikohan se tilalle vaihdettu pakka jo valmiiksi vähän kulunut? Siinä tapauksessa meteli helpottaa kun ketju kuluu pakkaa vastaavaan kuntoon, eli aika pian.

  10. #1540
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    17
    Uutena ostettu kaupasta. Toivottavasti ei siis kovin kulunut

  11. #1541
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gaastra Katso viesti
    Tuli se pyörä sittenkin sieltä Saksasta. Koko on L (58). Kuten huomaamme tuo Movistarin sininen on luonnossa todella tumma, täysin eri värinen mitä Canyonin omissa kuvissa (parempi näin päin imo). Vähän tuo huutelee korkeampiprofiilista kiekkoa alle, kun sellaisiin on mennyt itsensä totuttamaan, mutta mennään nyt toistaiseksi näin. Ja sehän nyt on sanomattakin selvää, että mahtava pelihän tuo on ajaa, nopeasti noihin Choruksiin tämmöinen Ultegra-mieskin tottui.

    Upiakas kulkine, ei voi muuta sanoa!

    Malttaisitko paljastaa miten sait kuvan otettua? Piilotuki (siima) vai photari?

  12. #1542
    Ainakin ed. sukupolven Shimanon takapää piti aina pientä sirinää isolla etusrieskalla, siitä ei pääse eroon kuin vaihtamalla italialaiseen..

  13. #1543
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    626
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sininen Aasi Katso viesti
    Malttaisitko paljastaa miten sait kuvan otettua? Piilotuki (siima) vai photari?
    Vastaan tylsästi, että tuo jälkimmäinen noista vaihtoehdoistasi.

  14. #1544
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Tuossa jotain säätelin Infliten jarruvaijerin kiristyksiä huomiselle lenkille, niin alkoi sen myötä kuulua outoa naksumista Ultegra 11sp kaffasta kun on jarru pohjassa/lähellä pohjaa.. Ei ainakaan aikaisemmin kuulunut tuota ääntä. Wtf
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  15. #1545
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    69
    Hyvin tasapainoisen oloinen tuo Gaastran pyörä. Ja hienon näköinen. Oletko punninnut? Canyon ilmoittaa nettisivuillaan tuon painoksi 6,85 kg, eli onko ilmoitetuissa lukemissa suunnilleen?

  16. #1546
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    626
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuomo O Katso viesti
    Hyvin tasapainoisen oloinen tuo Gaastran pyörä. Ja hienon näköinen. Oletko punninnut? Canyon ilmoittaa nettisivuillaan tuon painoksi 6,85 kg, eli onko ilmoitetuissa lukemissa suunnilleen?
    Kiitos. En ole punninnut. Aikaisempi pyörä painoi n. 7.5kg ja tämä tuntuu nostaessa kyllä selvästi kevyemmältä, mutta tarkkaa painoa ei ole antaa. Tosin kävin tässä jo Motonetissakin sillä ajatuksella, että haen sieltä kalavaa'an, mutta sitten kun niiden kaikkien hinnat oli luokkaa 20e tai yli, niin hyllyyn jäi. En raaskinut yhdestä punnituksesta kahtakymppiä maksaa.

  17. #1547
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Voithan toki punnita sen myös henkilövaa'alla..

    Pyörien painoista puheen ollen Inflite AL 9.0 painoi VCLS 1.0 -tolpalla, Änkyrä-Veljesten Munanhakkaaja kakkosilla ja Eliten pullotelineellä varustettuna 9,10kg. Mun mielestä ihan sopiva rospuutto-/treenifillariksi, ei ainakaan ollut painosta vaan miehestä kiinni tuossa Malminkartanon mäkeä tahkotessa.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  18. #1548
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    975
    Gaastran laite on komea. Campat sopii esteettisesti kokonaisuuteen hienosti, IMO paljon paremmin kuin virvelitehtaan romut. Huutaisko se pikkasen niitä Boria alle kuitenkin?

  19. #1549
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Kivistö, Vantaa
    Viestit
    36
    Ohessa referenssiä siitä, miltä CF SL 9.0 näyttään syvien kiekkojen kera. Nähdäkseni parantavat kokonaisuuden ulkonäköä huomattavasti. Tämä M-kokonoinen kokonaisuus virvelitehtaan romuilla painaa n. 7,1 kg, sis. polkimet, juomapullotelineet ym.

  20. #1550
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    626
    Ai että kun on makoisan näköinen. Kyllähän tuo näyttää siltä, että vauhtia tulee välittömästi muutama kilsa lisää, kun isketään korkeaprofiilista kuitua alle

  21. #1551
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    69
    Tarvisi Ultimate CF SL 8.0 sopivan kampisarjan/kammet. Mitkä siihen nyt kelpaa? Käykö Athena Ultra Torque? Entäpä pystyykö kampisarjan pienemmän eturattaan vaihtamaan pienemmällä hammasluvulla olevaksi? Kiitos ja anteeksi

  22. #1552
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mzaq Katso viesti
    Tarvisi Ultimate CF SL 8.0 sopivan kampisarjan/kammet. Mitkä siihen nyt kelpaa? Käykö Athena Ultra Torque? Entäpä pystyykö kampisarjan pienemmän eturattaan vaihtamaan pienemmällä hammasluvulla olevaksi? Kiitos ja anteeksi
    Parhaani yritin canyonin sivujen ja googlen kanssa, mutta en löytänyt mikä tuon Ultimate CF SL -rungon keskiölaakeristandardi on. Joku muu saa yrittää
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  23. #1553
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    69
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Parhaani yritin canyonin sivujen ja googlen kanssa, mutta en löytänyt mikä tuon Ultimate CF SL -rungon keskiölaakeristandardi on. Joku muu saa yrittää


    Olisiko se tuo Campagnolo Power-Torque? Siitä ainakin Canyonin sivulla mainitaan.



    Voisin ostaa tuollaiset kammet jos jollain lojuisi ylimääräiset nurkissa.



    E: Kammet tuli tilattua Roselta.


    Cranks Campagnolo Athena 11s Power-Torque black

    Bottom Bracket Campagnolo Power Torque
    mzaq muokkasi tätä : 06.08.2014 at 00.23

  24. #1554
    CF SL rungossa on Pressfit 86,5 keskiö. Miksi muuten noin uuteen pyörään jo ostamassa uusia kampia?

  25. #1555
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    69
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Makemarkus Katso viesti
    CF SL rungossa on Pressfit 86,5 keskiö. Miksi muuten noin uuteen pyörään jo ostamassa uusia kampia?

    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?51845-Campan-kampi-hajosi-gt-onnettomuus-mit%E4-nyt



  26. #1556
    TetedeCourse Guest

  27. #1557
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    100
    Eikö prot käytä lainkaan VCLS2 -satulatolppaa? Näin ainakin noista kuvista voisi päätellä.

  28. #1558
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aali Katso viesti
    Eikö prot käytä lainkaan VCLS2 -satulatolppaa? Näin ainakin noista kuvista voisi päätellä.
    En ole pro mutta heivasin sen 2.0-tolpan kuuseen ensi töikseni ja laitoin 1.0:n tilalle. Saamarin hankala kun pitäisi ottaa koko tolppa ulos että saa satulan kulmaa säädettyä. Samasta syystä luulen ettei isot pojat käytä
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  29. #1559
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    100
    Joo, onhan se kieltämättä hankalampaa, mutta eihän sitä kulmaa nyt alkusäätöjen jälkeen tartte säätää. Voi olla tosin ihan oikea selitys. Ajattelin vaan että onkohan siinä muunlaista vikaa kun ei ole isojen poikien suosiossa.

    Sent from my Surface with Windows RT using Tapatalk

  30. #1560
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aali Katso viesti
    Joo, onhan se kieltämättä hankalampaa, mutta eihän sitä kulmaa nyt alkusäätöjen jälkeen tartte säätää. Voi olla tosin ihan oikea selitys. Ajattelin vaan että onkohan siinä muunlaista vikaa kun ei ole isojen poikien suosiossa.

    Sent from my Surface with Windows RT using Tapatalk
    Sei varmaan ole kaikista aerodynaamisin ja liekö sääntöjen mukainenkaan? En tiedä, mutta ei siitä pehmeästä tolpasta mitään hyötyä ole normaalissa kisassa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •