FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 21 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 31 71 121 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #601
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Tietenkään halpa hinta (tai no, eihän tää nyt sentään tolkuttoman paljon halvempi ole kuin huippusuosittu On One,,,) ei synny tyhjästä eli osasarjat ovat baselinea ja renkaat ne samat halvat Vee Rubberit kuin Kona Wo:ssa. Itse olen tuohon kaikin puolin tosi tyytyväinen. Ei ole esim. vaihteiden toimivuudessa mitään huomautettavaa ja ajellut olen kaikentyyppisissä maastoissa ja ihan pikipintaakin kymmenen kilsan siirtymiä. Jarrut tuossa ovat kyllä varsin tehottomat vaikka hydrauliset ovatkin. Ehkä palat vaihtamalla sais tehoa lisää. Noillakin tosin pärjää kun tietää minkälaisia hidastuvuukIa on odotettavissa. Jos perheessä olis toisen läskin tarve niin sumeilematta tekisin saman valinnan toistamiseen.
    Vaikea ottaa kantaa tuohon korroosiojuttuun. Päällepäin on laadukkaan näköinen. Katsotaan sitten vuoden päästä keväällä onko norjankromia päässyt syntymään ja jos niin missä määrin


    Tapatalkista iLuuri vitosella
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  2. #602
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    472
    Minullakin budjetti rajoitti läskipyörän hankintaa. Vaihtoehtoina Wo, Fatty ja Cooker maxi. Wo ei sytyttänyt ja viimeaikaisten fatty uutisten myötä pistin tilaten tuon CookerMaxin. Tuo on nyt halvennuksessa wigglellä ja yksi nuista pitäis saapua alkuviikosta tänne.. Onko tuosta pöörästä kokemuksia ja kertooko mitään nuo Promaxin hyd.levyjarrut?

  3. #603
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^ Eikös Whitessä ole Shimanon SLX jarrut? Kyllä niissä voimaa on läskin renkaisiin ainakin 180mm levyillä ihan riittävästi. Oisko ilmaa tai jotain. Shimanon jarrut yleisesti ihan kovassa suosiossa tällä hetkellä sekä hinnan, että laadun suhteen.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  4. #604
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    472
    ^^^Jarruista löytyy varmasti pitoa, kunhan on uutuudenkiilto kulunut. Sama ilmiö oli omassa 29tuumasessa aikoinaan...

  5. #605
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    264
    Oletetaan sellainen kuvitteellinen tilanne, että joku haluaisi rakentaa Blutoon sopivan etukiekon esmes Halo Tundrasta ja Hope 150mm Fatsnosta (linkin takana mainitaan kylläkin vain 135mm/142mm). Miten pinnojen pituuden saa selville? Hopen navasta ei tunnu löytyvän tarkkoja mittoja laskureita varten ja laskurit eivät ilmeisesti älyä mitään sen päälle, että pinnoille on kaksi riviä reikiä kiekossa.

  6. #606
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    58
    ^^ Kyllä Shimanon SLX:t tehottomilta tuntuu jos on tottunut esim. Avidin tekeleisiin.
    Parempi tuntuma noissa Shimanoissa on mutta Avidit vie tehon puolella voiton.
    Tälläiset olivat ainakin omat kokemukset Shimanoista.

  7. #607
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    kyllähän noissa shitmanoissa juurikin on se on/off-tuntuma ennemminkin verrattuna avideihin ja tehoahan noissa on ihan sikana kunhan on "sisäänajot" suoritettu..
    The end of the road is just the beginning...

  8. #608
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Se kirjoitetaan Shimano. Mitähän se japanin kielelllä tarkoittaa?

  9. #609
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Shitmano nimeä käytetään noista ihan läpällä

    http://www.cyclingforums.com/t/25256...re-sora-tiagra


    Tapatalkista iLuuri vitosella
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  10. #610
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Mustan OnOne carbon fatty -keulan omistajat; onko decalit maalattu/lakan alla, vai onko ihan tarroina??!

  11. #611
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Lakan alla olivat ainakin siinä yksilössä joka siirtyi veli Hooseelle, kynnellä rapsutellen ei tuntunut mtn pykälää

  12. #612
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Kuitti, tietää vähän enemmän Iglulle töitä, mutta hyvä siittä tulee.. :P

    kuvaa "siittä" sitten joskus, kun on valmista..

  13. #613
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Näin myös valkoisessa. No ei kannata välittää vaikka joutuu mainostamaan ihan Ok keula, jos ei 100mm/Bud kompoa suunnittele.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  14. #614
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Ihan tolla samalla hrd/bfl -setillä on tarkootus jatkaa.. Keula vain vaihtuu..

  15. #615
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Tänään hiipi ajatus Pluton tarpeellisuudesta, kun tuli ajettua 4 tuntia Juustopolkua Heinolasta-Vuolenkoskelle ja takas. Sen verran oli teknistä pompotusta koko setti, että kädet oli aika makaroonia tosin olis pitäny heti ajaa pienemmillä paineilla ja kääntää ergonin tupit tukemaan enemmä ranteita. Huskeria alussa 0.71bar ja lopussa 0.63bar, sen verran oli kiveä, että alle 0.6 tuskin olis keulaakaan voinu pudottaa. No, jos malttas mielensä ja oottelee talven yli, kun Bud tulee kuiteskin talveksi hommattua eteen. Kotipuolen poluilla tulee aina lyhyitä siirtymiä, niin helpottaa käsiä ja ei muutenkaan ole yhtä pompottavia polut.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  16. #616
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Kuitu vai Alu -stonga? Ite huomasin valtavan eron, kun vaihdoin jäykkääkin jäykemmästä eastonin alu-havocista mitoiltaan about identtiseen Azonicin kuitustongaan, ei hakkaa käsille lainkaan samallai..

    + sopivan paksut foamitupit (pro:n paksuin malli, lukkorengasversio..)

  17. #617
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Ylläsjärvi
    Viestit
    321
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuupo Katso viesti
    Oletetaan sellainen kuvitteellinen tilanne, että joku haluaisi rakentaa Blutoon sopivan etukiekon esmes Halo Tundrasta ja Hope 150mm Fatsnosta (linkin takana mainitaan kylläkin vain 135mm/142mm). Miten pinnojen pituuden saa selville? Hopen navasta ei tunnu löytyvän tarkkoja mittoja laskureita varten ja laskurit eivät ilmeisesti älyä mitään sen päälle, että pinnoille on kaksi riviä reikiä kiekossa.
    Mittaat itte tai sitten katot esim Freespokesta, jonka mitoilla onnistuu ihan hyvin. Ottaa offsetit huomioon, kun ne sinne syötät. Perinteiseen tapaan tiputin 1-2 mm pois tuosta mitasta, jotta pinna ei jää vahingossakaan törröttämään nippelistä.

  18. #618
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^Answerin 20/20 kuitu ja Ergonin GS1 gripparikahvat on muutes tosi pehmoset. Tuppaa vaan ranteissa olemaan jotain häikkää muuteskin, niin käy tömmonen pidempi pompottelu oudokselttaan.
    Antza44 muokkasi tätä : 21.07.2014 at 13.40
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  19. #619
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    448
    Tuli eilen vastaan oikein "iloinen" yllätys, kun laskin Muklukin ohjaamoa ja mies painosti katsomaan ohjainlaakerin kunnon samalla. Pyörä on jonkin aikaa voimalla runtatessa paukkanut ja ääni ei vaikuttaisi tulevan keskiöstä, mies jo aiemmin tarkistikin sen kunnon. Etupäätä purkaessa kävi aika nopeasti selväksi, että ohjainlaakeri tyytyväisenä itki ruostetta minkä ehti, ei tainnut viime talvi olla sille ihan suurinta herkkua... Laakerit mitä ilmeisemminkin ovat vielä suunnilleen ehjät, mies elvytti niitä vielä parhaansa mukaan putsaamalla ja rasvaamalla. Noihin kai saa erillisiä laakerisettejä aika hyvin varaosina, muuten kun tilanne näytti vielä ihan hyvältä, ei tarvitsisi alkaa paukuttamaan koko härdelliä irti pyörästä.

    Pahoitteluni epäselvästä selityksestä, sanasto on himppu hakusessa. Kyseessä on kuitenkin ohjainlaakeri, jossa laakerit ovat omassa irtonaisessa kiekossaan ja niitä laakerikiekkoja kai saa ostettua ilman koko ohjainlaakerisettiä. Mies puhui teollisuuslaakereista?

    Ja sitähän ei vielä tiedetä poistiko tuo purku/kasaus sitä alkuperäistä pauketta/napsetta, sen näkee sitten seuraavan kerran runtatessa.

    Ja niin, miehellä on se periaate, että minun pitää sen verran osallistua oman pyörän laittamiseen, että osaan aina tehdä vähintään jotain itsekin. Hän sitten istuu vieressä ja latelee neuvoja ja kun minä menen kädettömäksi, tarttuu vasta sitten itse hommaan. Mutta itse täytyy vähintään yrittää, hän kyllä neuvoo ja opastaa mielellään. Tuo äijä kun meillä on se pyöräinsinööri, vaikka minä se nimellinen insinööri taloudessa olenkin.

  20. #620
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    797
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paulix Katso viesti
    Kesä on pitkällä mutta Blutoraportteja ei näy. Nyt ryhtiä näppäimiin!!
    Ei ole raporttia kirjoittaa, kun puuttuu jarruadapteria. Käpistelin Blutoa kaupassa, on se leviä Mulla on kiekossa 135mm napa, koska halusin säilyttää option orkkiskeulasta talviajoa varten ja muutenkin. Napa vaatinee jarrusatulaan adapterin ja pidemmät "akselihatut".

    Tuommoista ylösalaisin keulaa ilman nimeä tuli koeajettua. Ei juuri sotke 100 millisenä mun geometrioita, koska alkuperäisessäkin on selänoikaisupino spacereitä stemmin alla. Kunnoa ajoa ei voinut tehdä, koska kaulaputki oli hieman liian lyhyt, mutta mukavaltahan tuo tuntui juurakossa ja vauhtiakin taisi tulla lisää. Tiukassa nousussa vähän keuli, vaikka painoa tuli n. 1,5 kg lisää hiilariin verrattuna , mutta äkkiä tottui.

  21. #621
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^Minä kans eilen tuumailin Muklukkiani, että katkeeko sarvet kohta. Ainakun nosteli keulaa kuiluui outo narina. Kas sen kerran, kun jätin ohjainlaakerin vähän löysemmälle, niin siinä hän se syy oli laakeri tiukalle, niin loppui natinat. Laakeeri Cane Creek konelaakerimalli mikä lie.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  22. #622
    Terveisiä perseestä. Yampan chainstay murtunut puoliksi poikki. SE siellä naksuu.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  23. #623
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    O
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Terveisiä perseestä. Yampan chainstay murtunut puoliksi poikki. SE siellä naksuu.
    No johan ponppas, ookko kolhinna sen johonki, vai ihan "vanhuuttaan" murtunu?
    [haihattelua]
    onko tässä jo vedettävä hätäinen johtopäätös, että kuitu ei sovi läskin runkoon, kun siihen kohdistuu niin suuria voimia, isojen kehämassojen ja murjovan ajotyylin takia..
    [/haihattelua]
    ^ ylläolevaa ei pidä ottaa ihankaan vakavasti..

  24. #624
    Ei oo kolohuja havaittavia, ihan on itellään mennynnä. Kauheasti en oo paiskonna. Tiätty ny joku roppi ja loikka, mutta kai ny maastovehkeen pitäis semmottiset kestää. Olisin kyä tolla hinnalla luullunna jotta jotain kestäisikin. Vähän kyllä luotto kärsii, saapi nähä jotta mitä maahantuuttaaja huomenissa tuumii.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  25. #625
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Tiedän tunteen, jos ei mene takuuseen on mailman 5 ihme. Se mikä -tulee mieleen, että kestääkö seuraavakaan. Taitaa vaan olla valitettavasti, niin että hinta ei ole kestontae nykyään. Noissa keisseissä voi käydä kuskillekkin hullusti ja siinä ei uusi runko lohduta, jos napsahtaa kuskiinkin kunnolla.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  26. #626
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Tankille iso VoimaHali™
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  27. #627
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Tankille iso VoimaHali™
    Kiitos. Tuli tarpeeseen. Hienosti on Bore tähän asti takuunsa maailmalla hoitanut, joten ongelmia tuskin tulee. Vituttaa vaan kuin pientä kirahvia kun ei pääse läskillä metsään. Onneksi on toi semikakskuusplusjoustin niin saapi jollain ajettua. Soijjerikin on pajalla levällään. Saapa taas rauhassa speksailla kun odottaa takuuasiain etenemistä.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  28. #628
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    589
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Se mikä -tulee mieleen, että kestääkö seuraavakaan.
    Minusta enempi vaikuttaa siltä, että kyseessä on yksittäistapaus ja valmistus/materiaalivirhe. Ei tuolla amerikan foorumilla ainakaan ole kuulunut muita vastaavia tapauksia.

  29. #629
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Varsinais-suomi
    Viestit
    402
    Aikamoista runtua joidenkin läskit saa, joten ei ole mikään ihme, että paikat joskus on kovilla. Itse en ainakaan säästele Fattyä kivikossa. Eipä ainakaan vielä ole rikki mennyt. Toisaalta ulkomaan foorumeilla ei ole Fattyn rungostakaan raportoitu yhtään sen kummemmin ongelmia.

  30. #630
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lauttis Katso viesti
    Minusta enempi vaikuttaa siltä, että kyseessä on yksittäistapaus ja valmistus/materiaalivirhe. Ei tuolla amerikan foorumilla ainakaan ole kuulunut muita vastaavia tapauksia.
    No aika uusi vehe tuokin on, että pitkä aikaistestit on aika vähissä vielä no aika näyttää. Muutenkin tuntuu, että postimyynti vehkeiden hajoamisesta raportoidaa helpommin foorumeille, kuin "maahantuojan vehkestä". Perseestä joka tapauksessa, kun vehkeet ei kestä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •