ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 25 / 180 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 35 75 125 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 5379

Aihe: Maastolenkit Tampereella Vol2

Keskiviikon yhteislenkit on hyvä paikka alotella yhteislenkkeilyä. Lenkillä vetäjän perään kärkeen, niin ajokin on helpompaa eikä tarvitse kärsiä mahdollisesta haitariliikkeestä. Samalla voi pyytää vetäjää hidastamaan, jos alkaa tuntumaan liian hapokkaalta. Maasto pääsääntöisesti helppoa maastoa, ei kuitenkaan mitään ulkoilureittejä (pienissä määriin tietty pakko mennä niitäkin) ja matka yleensä 2-2.5h ja ~20km. Jos on pitkä matka ensin Lamminpäähän, niin tietty retkestä tulee helposti kokonaiskuormitukselta raskas.

Torstaisin vastaava reissu Linnainmaalta, mutta siellä maasto selkeästi haastavampaa keskimäärin.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

VototheK missäpäin lenkkeilet? Tänään illalla voin illalla lähtee ajeleen Julkujärvelle oppaaksi.

Asun Hervannassa ja pääsääntöisesti täällä (suolijärvi,hervantajärvi,vuores)olen lenkkeillyt. Tuo keskiviikon lenkki kuulostaa hyvältä, 18:30 lamminpäästä? Kesrkeisin sen polkea mukavasti ennen töitä. Kiitos api tarjouksesta, mutta tänään en kerkeä irtoamaan

Hallila on puolillaan hienoja polkuja ja samaten Hervannan kulmilla Lukonmäki, Selkämäki, Kisapirtti. Täältä ketjusta kannattaa kaivella gps-jälkiä niin pääsee vähän polkujen alkuihin käsiksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Hallila on puolillaan hienoja polkuja ja samaten Hervannan kulmilla Lukonmäki, Selkämäki, Kisapirtti. Täältä ketjusta kannattaa kaivella gps-jälkiä niin pääsee vähän polkujen alkuihin käsiksi.
    ja sitten on toi toinen topikki (stickynä) missä näkyy aikalailla kaikki tampereen polut sen suuremmin kaivelematta..

Tätä ketjua pitää suositella. Android luuriin OsmAnd karttasofta ja tunnarit Open Street Map systeemiin, niin seudun polkuverkko avautuu ihan erilailla. Tämän avulla minä olen täällä polkuja etsinyt.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...-Tampere/page8
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VtotheK Katso viesti
    Asun Hervannassa ja pääsääntöisesti täällä (suolijärvi,hervantajärvi,vuores)olen lenkkeillyt. Tuo keskiviikon lenkki kuulostaa hyvältä, 18:30 lamminpäästä? Kesrkeisin sen polkea mukavasti ennen töitä. Kiitos api tarjouksesta, mutta tänään en kerkeä irtoamaan
    vaikka lähellä on hyviä polkuja mutta parhaimat reitit löytyy Nokialta Ylöjärveltä ja Kangasalan puolelta eikä siirtymä vie naapurikuntiin puolta tuntia kauempaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti star trek Katso viesti
    Nyt kun foorumi taas pelittää niin lauantaille 19.7 oon suunnitellu pitempää retkee n. 80-100km Lähtö tesoman jäähallilta 9.00 suuntana lamminpää-ketunkivi
    julkujärvi-koukku-nokian kalliot jne. Lujaa ei mennä mutta matka ja maasto tekee retkestä melko haastavan, toki lyhemmäksikin aikaa saa mukaan tulla
    pois pääsee matkalta helposti kun ei hirveän kaukana kumminkaan olla. Kaikenlaista maastoa on siis ajettavana ja nousumetrejäkään ei vältellä, juomaa
    ja evästä mukaan ja sitä haetaan tarvittaessa matkalta lisää. Jonkin verran on kiinnostusta ollut eli rohkeasti mukaan ja mielellään ilmoittautumisia tänne
    mukaan tietysti voi tulla kunhan ilmaantuu paikalle. Lähtöpaikka https://www.google.fi/maps/place/Tes...d597432afc5858
    Ihan kohtuullista säätä lupailee lauantaille, tämmöstä olis tarjolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Noille suunnille voi joskus saada alkuasukkaita oppaiksikin - vaikka izmon suosittelemalle Kangasalle asti.
    Itsellä on vielä epävarmaa, millä viikolla uskaltaa lähteä metsään: nyrjäytin polveni kun liukastuin polulla KÄVELLESSÄ.

"it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

Mahtava torstailenkki oli tänään!! Kiitos!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nässyn rantakalliolla enempi siellä uimarannan puoleisessa päässä n.10-15 cm vahvuinen mänty kaatunut/kaadettu polun yli. Käsivoimin ei siirtynyt ja ledermannin saha oli vähän pieni tuohon urakkaan. Jos jollain joka liikkuu sielläpäin olisi vähän järeämpi saha matkassa, niin tuo olisi hyvä saada siivotuksi pois.
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

Täytyy käydä ajelemassa siellä päin joskus jos muista. Onko kaupissa muita tuoreita ajoesteitä?

Ei nyt muita sattunut silmään ja tuokaan puu ei ole kyllä itekseen siihen kumoutunut.
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

Oliskohan kukaan lähössä joskus päivemmällä huomenna retkeilylenkille ? Joku kolmituntinen vois olla ok.
    Vanha mutta lihava.

Tuu znood nokiaan ajaan, ollaan varmaan joskus 13 jälkeen näillä nurkilla.

Taitaa olla niin huono kunto etten peesissä pysy.
    Vanha mutta lihava.

Ei mennä kovaa ja meillä on sillon jo muutama tunti ajoo takana... mut pistä viestiä jos oot tulossa tännepäin.

Mikäs on suunta jäähallilta lähtiessä? Kannattaako ajaa Jukulta tesomalle vai onko Julkujärvi ekoja reittipisteitä ja jos on niin mihin aikahaarukkaan osuis tää seutu???
    -en ole hullu, olen erikoinen-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Api76 Katso viesti
    Mikäs on suunta jäähallilta lähtiessä? Kannattaako ajaa Jukulta tesomalle vai onko Julkujärvi ekoja reittipisteitä ja jos on niin mihin aikahaarukkaan osuis tää seutu???
    Sinnepäin ollaan lähdössä ensin, ihan tarkkaa aikaa vaikee sanoo mut 11 aikaan pitäs kyllä siellä olla ehkä viimeistään. En oo ihan joka polkua
    myöden reittiä suunnitellu että pystyy kyllä säveltään vauhdissa

No jos matkalta pääsee kyytiin niin päivystän 10:30 alakaen julkun majan maastossa ja liityn letkaan. ja poistun letkasta noin 14 maissa reittipisteestä x.

Jep joo kello 14 ollaan nokialla jossain...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti star trek Katso viesti
    Ei mennä kovaa ja meillä on sillon jo muutama tunti ajoo takana... mut pistä viestiä jos oot tulossa tännepäin.
    Joo mut silti taitaa olla vuotuisen parola-ahvenisto excun paikka...
    Vanha mutta lihava.

Tuun Tesomalle ysiksi, toivottavasti en nuku pommiin. Jos toiveita saa esittää niin jossain kolmen neljän tunnin paikkeilla pitäisi saada juomatäydennystä.

No vettä voidaan hakee vaikka meiltä Julkun majalta 600m tai voin kattoo olisko siinä majalla mahkua täyttää pulloja.

Vettä on luvattu kyllä.... mutta ei hauskassa muodossa. niin se kelkka kääntyy yön aikana

Lenkille tuli mittaa aika tarkkaan 80 km ketunkivi -nokiankalliot, off road baanaakin tuli ajettua pinsiön majojen takana
    ja koukun suo ylitettiin heittämällä vaikka oli se vähän pehmonen. Parhaimmillaan 5 kuskia jonossa 3 ajo koko lenkin
    Senverran kotisiirtymällä mutkia että tuli itelle satku täyteen, muutama pisara vettä tuli mutta pahimmat sateet kierrettiin.

Hatunnosto. Tohon määrään tuli varmasti paljon aivan huippupolkua a´la Star Trek

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ju$$i Katso viesti
    Hatunnosto. Tohon määrään tuli varmasti paljon aivan huippupolkua a´la Star Trek
    Ei Juhan kuningaslenkeille enää nykyää uskalla lähteä. Ajeltiin sitten puolet tuosta Ruutanan shellille kaffelle.
    Vanha mutta lihava.

Huomenna olis tarjolla alamäkee ja ylämäkee. Iltapäivällä 16 jälkeen ajelen mustavuoressa xco tyylisesti. Hyvää harjotusta alamäkikammoisille. Helppoja laskuja mutta vaatii hieman osaamista ja tekniikkaa.

Ja heikkojalkaisimman takia jätettiin osa suunnitellusta ajamatta mutta kumpikaan ei tainnut loppujen lopuksi olla kauhean pahoillaan. Apilta saatiin vesitäydennystä, juurekset liukkaita ja kalliot nöösille vaikeita. Kiitokset star trekille ja kanssapolkijoille mukavasta päivästä ja hienoista poluista. Ja 26 ei ole vielä kuollut, 3/5 tänään. Ja melkein kaikki maantiekuskit vastasivat morjestukseen.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •