PPJ muokkasi tätä : 01.07.2014 at 17.43 Syy: kun ei osaa kirjoittaa
Tervetuloa torstaina 3.7. Tammaraveihin klo 18. Lähtöpaikkana Bembölen kahvitupa, Kuninkaantie-taulun edusta.
Lähtöpaikalla ryhmäajo-opastusta klo 17:50 alkaen, erityisesti uusille kuskeille ja ryhmäajajille, myös vanhat tervetulleita!
Ryhmät: hitaampi 21-23 km/h sekä itseorganisoituneesti ISO-O:n vetämä 25 km/h -ryhmä ja ekstrana mahdollisesti Hiilarin 27-28 km/h -ryhmä. Nopeudet sovitetaan osallistujien mukaan, tämä on HePon naisten lenkki, joten naisten ehdoilla ajetaan.
Kalustoksi sopii parhaiten maantiepyörä.
Reitti: Hitaampi ja ehdotuksena Nopeampi.(Toistaiseksi vielä tällä samalla reitilla ainakin hitaampi ryhmä, katsotaan josko ensiviikolla jo olisi vaihtelun vuoksi jokin toinen reitti, kun saan uuden Garminin avittamaan.)
Lenkin aikana ainakin hitaammassa ryhmässä harjoitellaan mahdollisuuksien mukaan HePo-hyrrää eli ns. hidasta telaketjua. Mikäli muodostelma ei ole tuttu, löytyy lisätietoa ryhmäajosta ja muodostelmista in english: Circular paceline.
Tervetuloa mukaan kaikki uudet ja vanhat pyöräilijät! Säästä huolimatta![]()
Reittihahmotus 25km/h tasavauhti/tasateho-ryhmälle 3.7.2014, HePo Tammaravit:
Bemböle-suoraan Veikkolaan-Veikkolasta 1131 tietä Lapinkylään-Evitskogintie-
Juusjärventie-Volsintie-Vilhonkummuntie-Gesterbyntie-Veklahdentie ja sitten
ollaankin 'tutulla' loppureitillä kun tullaan Österbyntielle.
Eli jätetään Heinästien mäet ja montut väliin, sijaan uutta asfalttia Veikkolaan
(alkuun klv pitkin ja jätetään Sjökullantien mäet ja montut väliin myöskin).
Veikkolasta kohti Lapinkylää on uskoakseni mahdollista ajaa
(ryhmän koosta riippuen) jopa parijonossa aina viimeiseen vastanyppylään ennen
Lapinkylän risteystä: näkemäeste ohittajalle. Lapinkylän ohitse uutta asfalttia pitkin
ja sitten käännös vasempaan(ryhmitysmahdollisuus tien oikeassa reunassa jos ruuhkaa)
Juusjärventielle ja lasketellaan sieltä alas Kirkkonummen keskustan tuntumaan.
Gesterbyntie tarjoaa hieman huonompaa asfalttia ja yhden tiukemman kaarroksen
oikeaan jotka on hyvä huomioida-ja kärjen merkata myöskin. Kääntyminen vasemmalle
Veklahdentielle on hyvä tehdä rauhassa vaatimattoman näkyvyyden vuoksi: jokainen
muistaa myös itse varmistaa muun liikenteen läsnäolon 'vapaa' huudosta huolimatta..
Veklahti tarjoaa maalaismaisemaa ja mukavan nousun / laskun piristäen matkantekoa.
Vitträskin tasalla on tiessä vielä parit koloset jotka on hyvä tiedostaa ja merkata myöskin.
Sitten olemmekin toisaan tutulla loppureitillä!
Ja emännän kanssa olemme tulossa lenkkiä vetämään:-)
Infoa: http://www.hepo.fi/retket-ja-lenkit/kuntolenkit/
ISO-O muokkasi tätä : 02.07.2014 at 14.56 Syy: tasateho
Kiitokset lenkistä! Hitaampi ryhmä ajoi tällä kertaa hieman yli speksin, yhteistuumin kylläkin eli ajossa n. 23,5 km/h. Tasajaolla mentiin 5+5 ravaajan voimin. Pari pientä teknistä pysähdystä mahtui mukaan, muttei mitään vakavaa. Hidasta telaketjua mentiin taasen, useimmille tämä oli ensituntuma ko. muodostelmaan. Paljon oli ensikertalaisiakin mukana, tervetuloa uudestaankin
Nimimerkki ISO-O ohjasti puolisoineen 25-ryhmän, kuinka teillä sujui? Lisäksi saatiin kokoon 28-ryhmä. Joka joukkoon näytti naisia riittävän, mainiota!
ETA. Tässä vielä Garmin-jälki lenkistä reitistä kiinnostuneille hitaamman ryhmän osalta.
Moi! Olihan siinä vetämisessä omat haasteensa: tasateho(=himmausta vastamäissä esim), tavoitevauhti koko matkalle, vastatuulta, ei ennalta 'koeajettu' reitti, matkan pituus vain noin.. Mutta keskimäärin arvioisin että speksissä pysyttiin. Matkaa kertyi about 58km (karkea arvioini oli 53km) ja matka-aikaa muistaakseni noin 2h20min aktiiviajoaikana ilmaisten. Yksi puskatauko / realitytsekkaus ja yksi ärhäkkä pakettiautokuski ajosta poikkeavat huomiot. Eniten taisi ajoneuvoja olla lopulta Lapinkylää
ohittaessamme-muutenhan siellä liikenteessä on nyt todella mukava konkeleilla ajella. Reitti oli mielestäni ihan ok. Muuttaa voisi siten ettei koukkaa Vanhalle Lapinkyläntielle laisinkaan: monttuja..(kunhan muistaa sitten olla varovainen Lapinkyläntietä ylittäessä ja / tai ajaa Lapinkyläntietä edelleen ja kääntyä Kuninkaankartanontien risteyksestä
huoltoaseman jälkeen vasemmalle. Siinä oikealle jää muuten vesikaivo! Kehä 3 vartta vedättäisin porukkaa Mikkelään mutta kun se piennar on niin röpelöinen ajaa.
Reitti toiseen suuntaan ajaen tarjonnee turvallisempia risteyskohtia mutta on mäkiprofiililtaan ilmeisesti hieman vaativampi minkä voinee ottaa huomioon mikäli vetää joukkoa
25km/h tavoitekeskarilla? Ja en tiedä onko hyvä juttu mutta Veikkolastahan voisi antaa vapaavauhdin aina Brobackantien filoväylälle asti, mahdollisesti sinne Nupurintien baarille asti ja siitä porukka sitten yhtenäisesti filoväylää loppumatka.. Uutta asfalttia:-)
Nuppiluku eiliselle oli 13 joista 2 naista. Veturi kiittää mahdollisuudesta ja mainiosta ajoseurasta!
Viikonlopun ajelut saattavat suuntautua meillä vaikkapa tänne: http://www.raseborg.org/slott/fin/ on mainio seivova pöyty ja miljöö. Sekä kahvit Tammisaaressa: http://www.cafegamlastan.fi/Cafe_Gam.../Suomeksi.html
Ja kiekoistani kyseltiin myöskin: https://www.facebook.com/#!/JEDbike?fref=ts
Maantiehommeleita tulee harrastetuksi myös täällä: http://www.mtbcf.net/phpbb3/viewtopi...p=36690#p36690
Rohkeasti vaan mukaan myös kuntoajoihin!
Kesää kaikille ja iloisia hetkiä konkeleiden päällä!
-Harri aka Trekman aka ISO-O
Tammaraveihin kuuluu tasainen rasitus ja hitaampien odottelu, ei vapaavauhtinen tykittely tai mäkien kiriminen putkelta. Vanha Järvikyläntie on paljon rauhallisempi reitti nousta mäen päälle kuin Lapinkyläntie minkä takia lenkit kulkevat nykyään sitä kautta. Montut eivät haittaa koska vauhti on ylämäessä hitaampaa ja reiät on helppo kiertää. Kehä III ei ole mielestäni sopiva reitti porukkalenkeille, varsinkaan rauhallisella vauhdilla ajettaville.
Kiitos 25km/h lenkistä. Tiet olivat "nopeampaan" reittiin verrattuna paremmassa kunnossa, mutta toisaalta liikennettä tuntui olevan enemmän. Veikkolan jälkeen mentiin mielestäni ihan ok vauhtia, mutta lähdöstä Veikkolaan piti vähän jarrutella. Voi olla, että oli vain liikaa energiaa lähdössä![]()
Näille Tammaravien lenkeillehän tulee monentasoista porukkaa, osa aloittelijoita ja osa palauttelijoita. Eroja syntyy myös fyysisten ominaisuuksien puitteissa, miehet pystyvät aloittelijoinakin kovempiin tehoihin kuin naiset ja tämä näkyy etenkin ylämäissä. Mielestäni on ihan hyvä idea antaa osan porukasta ajaa jokin lyhyempi pätkä lenkistä vapaalla vauhdilla, jos intoa riittää. Tällöin on huomioitava sopiva odottelupaikka, jonka kirittelijät tietävät. Tärkeää on myös, että vetäjä ei ole kirittelijöiden mukana, ainakin mitä tulee Tammaravien 21-23 ja 25-27 -ryhmiin. Tällöin ei kenellekään tule paineita lähteä punaisella painamaan ja lenkki sujuu turvallisesti HePon "ketään ei jätetä" -periaatteen mukaan.
Tuo perinteisempi reitti tarjoaa alkuunsa ihan tarpeeksi mäkiä, jotka on alkulenkistä syytä ottaa rauhallisesti. Tämä on syytä huomioida myös vetäjän. On aina mukavampaa osallistujillekin jättää paukkuja lopun mäkiin ja myös turvallisempaa aloittelevien porukkalenkkeilijöiden kannalta. Jos tuntuu, että lopussa on liikaakin paukkuja jäljellä, kannattanee siirtyä nopeampaan ryhmään (Vantaankosken sunnuntailenkit tarjoavat suht laajan skaalan nopeusryhmiä). Aika moni aloittelija ei vielä osaa voimiaan jakaa ja reittiä tuntematta se voi myös edistyneemmille olla haasteellista.
Itse aion jatkossakin suosia hitaamman ryhmän kanssa samaa reittiä. Aion kyllä speksailla vaihteluakin mukaan, mutta saamani palautteen mukaan tuo reitti on sopiva matkaltaan ja haasteiltaan ja maisemiltaankin, vaikka osa matkasta onkin heikompaa asvalttia. Taustalla on myös ajatus siitä, että reitti tulee porukalle tutuksi ja jatkossa reittiä voi tarpeen vaatiessa joku muukin ohjastaa.
Toivoisin myös, että nopeampi ryhmä ajelisi pääosin samaa reittiä hitaamman kanssa(tämä on jo vanhan toistoa). Vaihtelu toki virkistää, mutta etukäteen sovitut ja speksatut reitit ovat oman näkemykseni mukaan mukavuutta ja laatua osallistujillekin. Mietinnässä on ollut myös pidempi lenkki (n. 55-60 km), tämä tosin vaatii muutakin kuin vain pidennyksen, tällä erää tuo reitti on kuitenkin kohtuullisen mäkinen. Huomiotavaa on myös ajankohta (arki-ilta) ja jo takana oleva työviikko/työpäivä. Allekirjoittaneella ei kesä ole lomakausi...
Palautetta ja ehdotuksia voi tämän julkisen puolen lisäksi laittaa minulle foorumin yksityisviestillä, myös gmail-osoite tunnuksella lyttis kuuntelee. HePon naisten kuntopyöräilyvastaavaan voi halutessaan myös ottaa yhteyttä, hänet löytää foorumilta nimimerkillä hannahoo, muut yhteystiedot HePon sivuilta.
Tervetuloa torstaina 10.7. Tammaraveihin klo 18. Lähtöpaikkana Bembölen kahvitupa, Kuninkaantie-taulun edusta.
Lähtöpaikalla ryhmäajo-opastusta klo 17:50 alkaen, erityisesti uusille kuskeille ja ryhmäajajille, myös vanhat tervetulleita!
Ryhmät: hitaampi 21-23 km/h sekä itseorganisoituneesti 25-27 km/h (mahdollisesti vetämässä nimimerkki 42x17). Nopeudet sovitetaan osallistujien mukaan, tämä on HePon naisten lenkki, joten naisten ehdoilla ajetaan.
Kalustoksi sopii parhaiten maantiepyörä.
Reitti: Hitaampi. Tällä kertaa ei ehdotelmaa nopeammalle, mutta tuosta saa lisälenkin Volsintieltä jatkamalla Juusjärventielle ja sieltä Evitskogintielle ja edelleen Lapinkyläntielle ja tuttua reittiä takaisin.
Lenkin aikana ainakin hitaammassa ryhmässä harjoitellaan mahdollisuuksien mukaan HePo-hyrrää eli hidasta telaketjua. Mikäli muodostelma ei ole tuttu, löytyy lisätietoa ryhmäajosta ja muodostelmista in english: Circular paceline.
Tervetuloa uudet ja vanhat pyöräilijät!
Masalasta Kirkkonummelle kannattaa ajaa mieluummin Sepänkyläntie-Gesterbyntie.
Joo, sitä reittiä mentiin sillon aikaisemminkin. Tuo "väärä reitti" oli kylläkin myös siinä tuota reittiä alkuperäisesti piirretyssä google-kartassa, jonka silloin linkkasin, mutta silti ajettiin tuolta Sepänkyläntie-Gesterbyntie. Eli mennään sieltä myös tällä kerralla.
Reittiä korjattu, kiitos Snow ja VPR!
Iso maantie oli (Sirukujalta itäänpäin) muistaakseni viime su päällystetyön alla-lienee jo saanut uuden asfaltin. Onhan siinä vieressä toki klv:-)
https://maps.google.com/maps?q=Espoo...Suomi&t=m&z=16
Kesälomani kynnyksellä voisin tulla kertaalleen keulille vetämään noin 25km/h lenen edellä ehdotetun reitin pohjalta. Parempi puolisko potee kesälenssua.
Koitanpa siis hommata jonkun muun mukaan apukuskin virkaan;-)
Hi,
Sorry about the English.
New user and wanting to join your group today.
I am a man though, but have read this group is often mixed, so I hope you don't mind the new guy! I haven't ridden in over a year, so need to get back in the saddle and since I live in Espoo, it would be very nice to start learning some routes.
I'll eventually also try the weekend rides.
As I understand you meet at Bembölen kahvitupa, Espoo at 18h, which is by Kehä III near a Shell station? I'll try to find it (Google maps says 33min cycling from where I live) and be there earlier.
Looking forward to meeting you.
Kiitos eilisestä, oliko se nyt sitten olevinaan 28 vai mikä, lenkistä. Omassa datassa näky keskinopeutena 31.1 kun pääsin kotiin. Sai taas hieman sitä kaivattua itsevarmuutta mennä vähän nopeampiinkin ryhmiin, sen verran oli kevyttä. Ehdottomasti yks tän vuoden parhaita lenkkejä omalta kohdalta.
PS. Erityiskiitos sille huipulle IK-32:n kuskille, joka kävi vetämässä mulle vielä lenkin jälkeen sen ex tempore tykittelyn Kuninkaantiellä![]()
"25" ajoi 9 kuskin voimin, yksi nainen, em. reitin lisäksi koukaten sieltä Juusjärventien kautta sekä loppumatkasta ajaen Muurlantietä ja Kellonsoittajantietä: 50km / 2h toteutui hyvin.
Kiitokset omasta ja järjestävän seuran psta mukavasta porukka-ajohetkestä! Mielenkiintoisia päällysteitä siellä täällä ja ennen kaikkea hiljaisia teitä ajella![]()
The road to happiness is best traveled on a bicycle
Kiitokset lenkistä kaikille! Kiitokset myös nopeampien ryhmien vetureilleNäyttäisi siltä, että tällä nopeusjaolla ovat nyt kysyntä ja tarjonta kohdanneet mukavasti.
Hidas ryhmä ajeli taas jonkun verran päälle 23 km/h vauhtia. Mun Garmin tilttasi eikä tallentanut koko lenkkiä, joten tarkemmat käppyrätiedot löytyvät mm. Snowlta ja muilta mukanaolleilta. Ryhmä ajeli kymmenen hengen voimin (neljä naista), osa ensikertalaisia. Reitti oli mukava, vaikka uusi "asvaltti" olikin vähemmän kiva yllätys, josta kuitenkin selvisimme rengasrikoitta.
To Redshift: Welcome aboard! Men are welcome to ride alongI'm happy to answer, if you have any further questions.
Hitaan ryhmän lenkki 10.7 on löytyy vaikkapa täältä
Tervetuloa torstaina 17.7. Tammaraveihin klo 18. Lähtöpaikkana Bembölen kahvitupa, Kuninkaantie-taulun edusta.
Lähtöpaikalla ryhmäajo-opastusta klo 17:50 alkaen, erityisesti uusille kuskeille ja ryhmäajajille, myös vanhat tervetulleita!
Ryhmät: hitaampi 21-23 km/h sekä itseorganisoituneesti 25-27 km/h. Nopeudet sovitetaan osallistujien mukaan, tämä on HePon naisten lenkki, joten naisten ehdoilla ajetaan.
Kalustoksi sopii parhaiten maantiepyörä.
Reitti: Hitaampi. Ehdotus nopeammaksi reitiksi.
Lenkin aikana ainakin hitaammassa ryhmässä harjoitellaan mahdollisuuksien mukaan HePo-hyrrää eli hidasta telaketjua. Mikäli muodostelma ei ole tuttu, löytyy lisätietoa ryhmäajosta ja muodostelmista in english: Circular paceline.
Tervetuloa uudet ja vanhat pyöräilijät!
Moi!
Uskaltaako MTB -tyyppisellä Crescentillä lähteä hitaimpaan ryhmään mukaan? Aika paljon sillä tulee muutenkin poljettua maantietä, renkaissa suht kevyt kuviointi. En ole aiemmin ollut yhteislenkeillä, mutta olen viimeaikoina innostunut lisää pyöräilystä ja haluaisin kasvattaa lenkkien pituutta.
Varsinaisen maantiepyörän hankkiminen ei juuri nyt ole ajankohtaista, ehkäpä vuoden päästä.
Hei! Aina välillä lenkeillä on mukana muutakin kalustoa kuin maantiepyöriä. Ihan on yhteisajo onnistunut näillä kerroilla. Reitti on toki kumpuilevan mäkinen, mutta kuskistahan se eteneminen on enemmän kiinni kuin välttämättä kalustosta.
Ryhmäajoon kannattaa tutustua etukäteen teoriatasolla, HePon sivulta löydät materiaalia. Ennen lenkkiä on vielä pieni opastus.
Jos kaikki menee hyvin pääsen huomenna ekaa kertaa kokeilemaan :-)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeejee, heinäkuu ja hyvät ajosäät! Kolmentoista ajajan voimin ajelimme 23,7 km/h keskarilla. Hitaampaakin mennään, jos tarvitsee, ei sen takia kannata jättää tulemattaTällä kertaa porukka oli miesvoittoista, mutta neljä naista meitä sentään oli. Vanhalla Järvikyläntiellä oli Tourin hengessä mäkikirimaali, itse ajelin tasarasituksella eli hitaasti ylös. Kuka lie vienyt pilkkupaidan?
Kiitokset osallistuneille!
25-27 km/h -ryhmässä 16 kuskia nautiskeli upeasta kesäillasta kiertämällä suunnitelman mukaisen 59 km lenkin.
Aurinko paistoi ja luonto on vehreimmilläänKiitos osallistujille ja apuveturille
![]()
Veikkola kiittää
http://connect.garmin.com/activity/543602286
Tervetuloa torstaina 24.7. Tammaraveihin klo 18. Lähtöpaikkana Bembölen kahvitupa, Kuninkaantie-taulun edusta.
Olisivatko nämä sitten synttäriajot? Viisi vuotta sitten on tämä ketju saanut alkunsa![]()
Lähtöpaikalla ryhmäajo-opastusta klo 17:50 alkaen, erityisesti uusille kuskeille ja ryhmäajajille, myös vanhat tervetulleita!
Ryhmät: hitaampi 21-23 km/h sekä itseorganisoituneesti 25-27 km/h. Nopeudet sovitetaan osallistujien mukaan, tämä on HePon naisten lenkki, joten naisten ehdoilla ajetaan.
Kalustoksi sopii parhaiten maantiepyörä.
Reitti: Hitaampi. Ehdotus nopeammaksi reitiksi.
Lenkin aikana ainakin hitaammassa ryhmässä harjoitellaan mahdollisuuksien mukaan HePo-hyrrää eli hidasta telaketjua. Mikäli muodostelma ei ole tuttu, löytyy lisätietoa ryhmäajosta ja muodostelmista in english: Circular paceline.
Tervetuloa uudet ja vanhat pyöräilijät!
Taas ravattiin, kiitokset osallistujille!
Kolme ryhmää taas lähti Bembölestä, määriä en kovin tarkasti katsonut mutta suurimman suosion sai keskimmäinen. Hitaimman ryhmän koko oli kahdeksan ajajaa, tällä kertaa tasajaollaMatkalla saatiin pari pientä sadekuuroakin niskaan, aika kesyjä olivat.
---Pari tapahtumaa viikonlopun ratoksi:
Mainostan tässä lauantaista Jouko Mattilan muistoajoa kaakonkulmalla: tästä lisätietoja.
Viikonloppuna myös ratapyöräilyä velolla, kisoista lisätietoja Facebookin Velo-ryhmästä. Kyseessä siis ratapyöräilyn ISM- ja SM-kisat, ajoa pe-su.
Kirjanmerkit