Alkujaan tämän lähetti
tempokisu
Pirkkalassa todellakin on noita mainittuja "tilanteita" - ja pahin on ehdottomasti sellainen jossa edellä oleva napero päättää just edestäsi kääntyä vasemmalle. Ei tietenkään katsota taakse tai anneta suuntamerkkiä - koska ei edes tiedetä että semmoinenkin kun suuntamerkki on olemassa. Tai muita pyörätiellä liikkujia pitäisi sillee huomioida. Minä itte vaan meen minne haluun.
Noiden naperoiden kanssa tuo vaikuttaa olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, olen ottanutkin tavaksi hiljentää yleensä siihen naperon kulkemaan vauhtiin ja jättämään vähän väliä, ne vaikuttavat keskimäärin pysähtyilevän aika usein ja kulkevat hyvin vähän matkaa kunnes kääntyvät, joten olen katsonut helpoimmaksi odotella hetken tai sitten menen autotien/nurmikon jne kautta ohi, niin ei ole paljoa vaaraa.
Isommassa kaupungissa sillä tietty pääsisi otsikoihin "mies seurasi lasta", "poliisi etsii miespyöräilijää, joka seuraa lapsia kevyenliikenteen väylillä" jne.
Tuossa eräänä päivänä ajelin kaupalle ja tuolla lyhyellä ainokaisella kelvin pätkällä joka täällä on, kohtasin koiranulkoiluttajan, sellainen iso nuori koira, kulkivat aika lähellä keskellä väylää ja koira tietty puolelta toiselle, hiljentelin siihen kävelijän rinnalle ja tervehdin kohteliaasti, jolloin keräili talutushihnaa sisään ja piti koiran hallinnassa vaikka tuo nuori koira tietenkin on utelias tutkimaan kulkijoita, joten tokihan se yritti päästä tarkemmin tutustumaan.
Aivan varmasti olisi saanut tuostakin ongelman jos olisi paahtanut 20km/h hihaa hipoen ohi, pelästynyt koirakin puolustautuu herkästi ja ei se koirakaan mua huomannut ennen kuin tervehdin, tuulen alta kun pääsin lähestymään ja koiralla mielenkiinto edessäpäin.
Sellaista yhteiseloa yhteisillä teillä, yhteiskunnassamme, kaikilla mielestäni noin toimien kivempaa.
Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
Renault Eclaireur hybridi 2005
Jupiter mummis 80-luku
Champion mummis 50-luku ja 60-luku
Joku pappis 50-luku
Kirjanmerkit