HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 131 / 241 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31 81 121 129 130 131 132 133 141 181 231 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.901 - 3.930 / 7218

Aihe: Pikakysymykset.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopoman Katso viesti
    Omien havaintojen mukaan käyttävät läpinäkyvää vain naisten housuissa.
    Ä -ä. Muistan yhden maljurkan reissun kun Kari A. osti hienot siniset bibsit joissa oli alaselässä läpinäkyvä ilmastointiosa. Vähän ku rekkamiehenymy hunnun takaa.....

. "Olen nainen ja pituutta minulla on 167 cm, joten 720mm leveydellä olevat kädet muodostavat aika tiukan kulman olkapäihin verrattuna."

Tanko on paljon isomman atleettisen kuskin levyinen!
    Tankoa voi lyhennyttää päistä vähitellen. Omaa tankoani lyhensin kaksikin kertaa, jotta sain haluamani tankoleveyden.

"Olen nainen ja pituutta minulla on 167 cm, joten 720mm leveydellä olevat kädet muodostavat aika tiukan kulman olkapäihin verrattuna."
    Lisätään nyt Terun kommenttiin jotan imho-peräistä. Nykymuodin mukaanhan maasturitangon pitää olla helekutan leveä. En minä sillä kuka uskoo tarvittevansa ja viihtyy niin siitä vaan. Termi Back Sweep eli millä kulmalla tanko on taaksepäin taivutettu on merkittävä asia, ranteen pitää olla luontevassa kulmassa kahvoilla.

Oman maasturin tanko on 9 astetta ja 660mm leveä. Mun metsurin harteille ja 173 pituudelle pikkasen kaposeksi koen mutten yli 700 millistä enää halua. Olen koestanut ja 12 asteinen 690millinen vois olla aika hieno.

Lukkogripit jos on ja ranteet ei kärsi niin alkuun siirrä kahvakumeja kumpaakin sentti sisään, arvatenkin paranee ja sitten koeajojen jälkeen voikin rautasahaa käyttää. Mutta jos ja kun ranteissa ei hyvältä tunnu niin tangon taaksetaivutus voi olla liika pieni.

edit, empä tullut kattoneeksi edellistä sivua... samaa asiaahan me eri painotuksin taisimme kertoa. Ja mulla on tuo oma hyväksi kokemani ihannetankokin, tulin vaan pösilönä laittaneeksi Syntacen Vectorin halavatun tamdemiin,prkl.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Itse olen löytänyt onnen rannevaivoihin reippaasti sweepatuista tangoista. Nyt käytössä on Jones Loop jossa back sweep on leppoisat 45 astetta. Kaikille tanko ei sovi, mutta itse olen enemmän kuin tyytyväinen. On Onen uutuus OG stonga saattaisi olla kokeilemisen arvoinen. Kliks.
    To ride, shoot straight and speak the truth

Itse olen löytänyt onnen rannevaivoihin reippaasti sweepatuista tangoista.
    Alkuperäinen pikakysyjä moitti vissiin olkapäitään. Lucky ja minä olemme näemmä samalla rannekulma-asialla.

Ennen sahaan tarttumista tangon kaventamista voi simuloida siirtämällä vipuja ja tuppeja sisäänpäin. Näin ei tule ikävää ylläriä, että huomaa kapean tangon sopimattomuuden.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Alkuperäinen pikakysyjä moitti vissiin olkapäitään. Lucky ja minä olemme näemmä samalla rannekulma-asialla.
    Ei, kyllä minulla on ranne-/kämmen-vaivoja.

Kiitos kaikille vastanneille! Yritän mitata nykyisen tangon back sweepin määrän ja sen jälkeen mahdollisesti ostaa sopivamman tangon tai alkaa hitaasti kaventamaan tuota nykyistä.

Kokemuksia Sourcen juomarakoista? Ja suukappaleista Helix vs. Storm?

permonnalle vielä, tankoa lyhyemmäksi ja kämmenten alle ergo-kädesijat, niin vaivat vähenee.

Vähän nyt hölmö juttu...

Ostin Canyonin maastopyörän tuon kannattimen:
    http://www.bike-discount.de/en/buy/w...0339/wg_id-480

Ihmettelin kun sopi kyllä paikalleen, mutta ei saanut kiristettyä haarukkaan niin ettei liiku. No kun tarkastelin tarkemmin, niin näyttää tuolta:

Kysymys kuuluu, että onko oikea koko tosiaan toteutettu tuollaisilla holkeilla? Joista sitten toinen näyttäisi puuttuvan ja siksi kiristyy vain yhdellä ruuvilla.

^ Mikä kaulaputki keulassa? 1-1/8"? Jos näin, tuo on vääränlainen stemmi eli 1-1/4" kaulaputkelle tarkoitettu.

Tuo pieni putkenpätkä ei riitä shimmiksi, vaan siihen tarvitaan kokopitkä shimmi. Mulla olis yksi Syntacen muttei voi luopua, jos joskus sovitan nykyisiä 1-1/4" stemmejä 1-1/8" normaaliin kaulaputkeen..
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Sulla on väärän kokonen stemmi. Stemmin alla olevan lapun ja nettisivujen tuotetietojen mukaan sulla on käsissäs 1 1/4" ruodolle oleva stemmi. Hakusessa oli varmaan stemmi 1 1/8" ruodolle?
    Holokki auki ku H. Moilane.

Tuohan on siis 1 1/4" stemmi, eikös normaalit maastohaarukat ole ihan tavallisella 1 1/8" putkella?

EDIT:
    tuplahitaus *nolo*

Olet ostanut 1 1/4" stemmin 1 1/8" kaulaputkeen, siitä hämminki. Holkinhan tuo vaatii. Jos tuli yhdellä holkilla kotiin, reklamaatio. Jos hukkasit itse, tilaat sopivan väliholkin, saanee melkein joka nettikaupasta. Löytyy yksiosaisena täysmittaisenakin niin hukkuu huonommin.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Tässä vielä kuva pitkästä shimmistä:

Sekin tietty pitää huomioida, että tarvit vielä lisäksi tuon isomman kävyn korkin 1-1/4" kaulaputkeen. Nähdäkseni 1-1/8" kävyn korkki on liian pieni.

Niin ja sitten vielä tuli mieleen, että tuo syntacen F119 stemmin/shimmin stack on muistaakseni 4mm pienempi kuin Ritcheyssä, joten tuokaan shimmi ei oikein pelittele Ritcheyn kanssa... Hieman hankalaa.
    -L.

Olikohan siinä tarpeeksi monta vastausta?
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Joo hirvee vastaustulva sillä aikaa kun vähän googlasi kuvia
    -L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    Vähän nyt hölmö juttu...

Ostin Canyonin maastopyörän tuon kannattimen
    Siellähän on tehty sama moka kuin itsekin Oma tuli vastaavana pakettina eli oli vain tuollainen lyhyt sisäholkki mukana. Kun en viitsinyt takaisinkaan lähettää (oli kyllä sen näköinen pakkaus, että joku oli sen kertaalleen palauttanut) niin työkaveri sorvasi siihen sopivan kokoisen holkin muovista. Hyvin on pelittänyt toistaiseksi vaikka en siihen ole isompaa korkkia vaihtanutkaan. Eli vanha Syntacen stemmin korkki tuntuisi pelittävän ihan ok.
    Vai mitä, Tetsa

Ameriikan foorumilla näin tässä postauksessa tandemin alaputkeen tehdyn liukusuojan. Mitä mieltä olette, onko PVC-putki paras (kestävin ja kustannustehokkain) vaihtoehto vai saisikohan esim. hiilikuidusta tehtyä toimivan(ja näyttävän) liukusuojan?
    Size is a matter of preference - http://pienetpyorat.blogspot.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Kokemuksia Sourcen juomarakoista? Ja suukappaleista Helix vs. Storm?
    Source on laatutavaraa. Haluatko venttiilin mitä pitää purra ja imeä, että vettä tulee vaiko venttiilin mistä pitää korkkia vetää ulospäin ja imeä(työntämällä taas kiinni, lisäksi vielä kierrelukitus minkä voi pitää auki), että vettä tulee?
    Siinähän ne venttiilien erot lähinnä on. Venttiili on alle kympin jos valinta ei miellytäkkään.

Jos värit miellyttää niin tuolta saa halvimmalla sourcen repun ja rakon http://source-military.com/product.php?id_product=71
    http://source-military.com/product.php?id_product=94 ei tule postikuluja eikä tullimaksuja, koska israelissa valmistetuilla tuotteilla on tullivapaus(niillä on joku sopimus eu:n kanssa). Alv tulee.
    jani86 muokkasi tätä : 24.06.2014 at 12.24

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    ^ Mikä kaulaputki keulassa? 1-1/8"? Jos näin, tuo on vääränlainen stemmi...
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Sulla on väärän kokonen stemmi...
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Tuohan on siis 1 1/4" stemmi...
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Analog Kid Katso viesti
    Siellähän on tehty sama moka kuin....
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Olet ostanut 1 1/4" stemmin 1 1/8" kaulaputkeen, siitä hämminki. Holkinhan tuo vaatii. Jos tuli yhdellä holkilla kotiin, reklamaatio. Jos hukkasit itse, tilaat sopivan väliholkin, saanee melkein joka nettikaupasta. Löytyy yksiosaisena täysmittaisenakin niin hukkuu huonommin.
    Kiitos kaikille vastauksista!

Juu valitettavasti oma moka sitten. Tilasin "mtb-osastolta" enkä tullut perehtyneeksi tarkemmin kun en sillä hetkellä muistanut noita olevan useampia kokoja. Ennen on mennyt sitten tuurilla oikein. Harmi sinänsä, oli kallis ja palautusaikakin mennyt jo umpeen.

Ihmettelen kuitenkin sitä, että miksi tuossa on vain tuo yksi lyhyt holkki mukana? Muuta ei tosiaan mukana tullut. Ainakaan Bike-Discountissa ei näyttänyt olevan valikoimassa sopivaa holkkia, että saisi tuon paikalleen.

Mutta ai että kun harmittaa turha tilaus!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    Mutta ai että kun harmittaa turha tilaus!!
    Älä sure, pääset siitä kyllä eroon ja saat osan omastasi pois, kun laitat myyntiin fillaritorille, ja lisäksi ilmoitat vaivihkaa ylimääräisestä stemmistä tuolla Canyonin maantiepyörät -ketjussa ja 1-1/4"-stemmille omistetussa ketjussa. Ovat kokemuksen mukaan erittäinkin haluttua tavaraa.
    -L.

Laitoin Monroe yv:tä

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla
    Pyöräilyseura Velo Saimaa ry

Pyöräilyn puolesta Mikkelissä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jani86 Katso viesti
    Source on laatutavaraa. Haluatko venttiilin mitä pitää purra ja imeä, että vettä tulee vaiko venttiilin mistä pitää korkkia vetää ulospäin ja imeä(työntämällä taas kiinni, lisäksi vielä kierrelukitus minkä voi pitää auki), että vettä tulee?
    Siinähän ne venttiilien erot lähinnä on. Venttiili on alle kympin jos valinta ei miellytäkkään.

Jos värit miellyttää niin tuolta saa halvimmalla sourcen repun ja rakon http://source-military.com/product.php?id_product=71
    http://source-military.com/product.php?id_product=94 ei tule postikuluja eikä tullimaksuja, koska israelissa valmistetuilla tuotteilla on tullivapaus(niillä on joku sopimus eu:n kanssa). Alv tulee.
    Deuterin rakot ja letkut ovat muuten Sourcen valmistamia, eli jos ei tarvi olla sotilasväreissä niin esim. täältä lähtee kolmelitrainen rakko 30 eurolla. Itsellä on tuo kahden litran versio ja ihan toimiva se on ollut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Älä sure, pääset siitä kyllä eroon ja saat osan omastasi pois.............
    Kiitos lohduttavista sanoista ja homma jo etenikin, eli kannatin lähtee jo pikapuoliin kohti uutta omistajaa. Tämä oli tehokasta, sai hyvät vastaukset ja lisäksi löytyi väärällä ostokselle uusi omistajakin. Enää täytyy sitten tilata uusi, täytynee tällä kertaa vain perehtyä hieman tarkemmin siihen mitä tilaa...

^ Hyvä että ratkesi! Se on ihan positiivista että joku välillä "maahantuo" noita harvinaisempia stemmejä
    -L.

Olisko jollain helposti löydettävissä vastaus.

Maantiepyörän Fsa Omega MegaExo Compact 10 kampien sisämitan väli on polkimien kohdalla 13 cm. Krossarin Shimano CX50 kammissa sama mitta on vain 12 cm. Paljonkohan tuo mitta on paremmissa maantiekammissa, esim. Ultegra-kammissa?

Tuo 13 cm kahden rattaan kammissa on paljon ja ajo tuntuu kummalliselta verrattuna krossarin kapeammalla oleviin polkimiin. Ajoa tulee noilla vuorotellen.

No ainakin hakusanoilla measuring q factor road cranks jotain löytyy. Ja haulla road crank Q factor vaikka tämä https://www.sram.com/sites/default/f...4165_rev_b.pdf
    arctic biker muokkasi tätä : 25.06.2014 at 21.13

Kiitos, kiitos jälleen ab! Sramin kuvat kertoivatkin enemmän kuin tuhat sanaa. Tuosta selviää juuri se mitä epäilinkin omissa maantiekammissa olevan vialla. Kunnon kammissa W5+W6 pitää olla noin 120 mm, ratakammissa vähemmän. Hyvältä tuntuvatkin ajossa nuo krossarin oikeamman mittaiset. Pyöräkasaamot panna roiskauttelevat mitä käteen sattuu, pitää korjata pajan moka.

Vähitellen käsitteet selviävät, nyt tuli selvitettyä tämä Q factor. Joskus oppii toistenkin virheistä ei kaikkia tarvitse tehdä itse. Kelpo kampien mitta n. 145 mm ja "kelvottomien" n 158 mm.
    TERU muokkasi tätä : 27.06.2014 at 07.58

Tämmöisestä meni kierteet (syytä en tiedä, kampi oli löystynyt) eikä enää saanut takaisin.

http://www.bike-discount.de/en/buy/c...3649/wg_id-413

Onko tällä muuta tarkoitusta kuin toimia pölysuojana? Näin valistettiin kahdessa paikallisessa urheiluliikkeessä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •