HephaGiantElectrobikeGarmin
Sivu 16 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 26 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 1300

Aihe: Teltta

^tuota mietin itsekkin. Jos lai luet tätä ja innostut, viititkö laittaa yyveetä nii sovitaan tarkemmin. Toki joku muukin Porissa oleileva saa apua tarjota.
    I don't want to break these chains

Mitähä käytännön eroo täl teltal on yllä olevaan power lizardiin? http://www.ultralightoutdoorgear.co....-2p-tent-p1820

Painos 250gr eroa. Onko muuta eroa? Mistähä tuo 250gr muodostuu?

Thankx

^ Mulla on noista kahdesta vain Lizardista kokemusta. Hoganissa on enemmän kaaria, siitä voi tulla lisää painoa. Esittelyn mukaan se myös pystytettäisiin sisäteltta ensin, mikä ei ole sateella niin mukavaa. Tosin mulla on yksi samaan tapaan pystytettävä pikkuteltta, eikä se ollut omilla retkillä ongelma. Sisäteltta pysyy ryhdikkäänä, kun kaaret on siinä kiinni, ja ulkokuoren kondenssi tuulettuu nopeasti aamulla nurinpäin nurmikolla.

Hoganin absidi vaikuttaisi pienemmältä, ainakin lyhyemmältä. Absidissa on kiva säilöä laukkuja, sadevaatteita ja kenkiä, ja tilaa saisi jäädä vielä ulos kömpimisellekin, tuulisella ilmalla myös kokkailulle.

Mulla on kokemusta sekä Power Lizardista että Hoganista. Itse asiassa kumpikin löytyy tällä hetkellä hyllystä. Ovat muutaman vuoden vanhoja malleja ja en ole varma mitä nuo listoilla olevat ilmeisesti vähän parannellut mallit ovat.

Lizard
    + keveys
    + pakkauskoko
    + hivenen isompi absidi kamasäilytysmielessä
    + nukkumispituus
    + leveä oviaukko mukava hyvillä keleillä
    - mataluus jota korostaa roikkuva sisäteltta, jos pystytys ei ole just optimi.
    - tarvitsee pystytystä varten pehmeää maata tai vaihtoehtoisesti sopivat mestat narujen sitomiseen
    Tilat: hyvin tilaa yhdelle, mutta pitkälle kaverille mataluus vaiva istuessa. Kaksikin miestä nukkuu kamojen kanssa, mutta yksi kerrallaan melkein istutaan. Absidissa kokkaa ja saa myös kamaa seinän vierustalle talteen. Tosin kastuvat herkästi helman alta.
    Lopputulema: Mukaan kun paino on tärkein kriteeri. Samoin jos tarvitsee lisäpetejä leiriin. Näppärä backup.

Hogan
    + itsestään seisova (lähes)
    + kestää paremmin keliä
    + pääkorkeus oviaukon edessä
    - jalat ottaa helposti kiinni telttakankaaseen (olen 189)
    - Kahden yövälineenä oviaukko koko ajan tukossa
    Tila: ruhtinaallisesti yhdelle. Kamat pitää ottaa sisään. Pystyy kokkaamaan absidissa, mutta säilytystilaa siellä huonosti. Kahdella kamat käytännössä ulkona tai sitten niiden päällä nukutaan.
    Lopputuloma: Mukaan esim melontaretkille, jossa alustana monesti kalliota ja keli voi olla herkästi kovempi. Samoin vuorille.

Kiitos paljon vastauksista! Jos jollakulla on vielä kokemuksia nii saa kertoa. Täytyy jatkaa pohdintoja.

MTBVespa, sulla on privaboxi täynnä. Tiistaina Porissa ja telttahomma onnistuu.
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti BONK Katso viesti

Omissa teltoissa on nuo arvot 4000 ja 3000 mm eikä kumpaisestakaan ole tullut koskaan vedet läpi vaikka on sateisia reissuja tehty. Parhaillaan on juurikin Kaitum kuivumassa sisällä ja kyllä tässä on tullut itseään taputeltua olalle useaan otteeseen, että raaski Hillebergin ostaa (tosin olihan tuo -40 % alessa...).
    viime kesänä Valtijoen kalastusreissulla tuli todettua Kaitumin hyvät ja huonotkin puolet. Räntää ja vettä tuli välillä reilu puoli vuorokautta vaakasuorassa eikä sisällä teltassa ollut mitään hätää. Puuttumalla alueella tuulee välillä reippaasti

+kestää kovaakin säätä
    +hyvä ja säädettävä tuuletus
    +tilaa riitti erinomaisesti kahdelle miehelle, varusteillekin oli tilaa.
    +riittävä sisäkorkeus istuskella ja odotella sään paranemista
    +ilman sisäteltta loistava suoja kolmelle vaikka ruokailuun.
    +valoisa tunnelma sisällä
    +pientarvikkeille taskuja
    +pyykkinaru katossa
    +helppo pystyttää ja purkaa huonoissakin säässä, ainakin kahden miehen voimin
    +pystytys ulkoteltta ensin tai koko teltta yhdessä. Sisäteltta pysyy kuivana.
    +molemmille oma ovi ja varastotila.
    -pitkä teltta tarvitsee paljon tilaa, joten haastavassa maastossa jouduimme etsimään sopivaa paikkaa ajoittain kauan.
    -onko pohjamateriaalissa menty keveydessä jo kestävyyden kustannuksella? Kuusi yötä ja pohjassa oli jo selvät jäljet kivistä, risuista ja muusta maakosketuksesta. Jotenkin hupaisa on se, että kevyt telttoihin myydään aluskankaita suojaamaan teltan pohjaa maakosketukselta. Voisihan sen pohjan tehdä valmiikisi kestävästä materialista.
    -hinta?

paino on vielä kohtuuden rajoissa kahdelle. Yhdelle on liikaa.

En tiedä Kaitumin suunnitteluvuotta, mutta rakenteeltaan se on melko tarkka kopio omasta Tena Polaris -teltastani vuodelta n. 1986. Kaitumissa on korjattu Polariksen puutteita: lisää tilaa, lähes kilon kevyempi (Polaris on pomminkestävä, ehkä 120 yötä eikä mitään ongelmia), helpommin pujotettavat kaaret, paremmat yksityiskohdat, parempi tuuletus.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

viime kesänä Valtijoen kalastusreissulla fob
    Offarina, yksi parikiloinen jäi tuohon puroon. Liukastuin viime hetkellä kivikossa. Mahoitko saaja, se ois nytten iso taimenen möllikkä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Yläjuoksulla saimme paljon rautua. Alempaa oli heikko syönti, yksi alamittainen taimen ja yksi harjus.

Teltta

Joko Wild Country Zephyros 1 Lite on mainittu? Kaveri hankki sellaisen. Kevyt yhden hengen teltta. Terra Novan valmistama, malliltaan samanlainen kuin Laser. Pystytys melko helppoa kovassakin tuulessa. Isolle ihmiselle varsin ahdas. Hinta muistaakseni 250 euroa jossain suomalaisessa nettikaupassa. Kiiloista kaksi täysin kelvottomia, mutta helppo ja halpa korvata kunnollisilla kiiloilla. Ei ilmanvaihtoaukkoja ulkoteltassa.
    mnph muokkasi tätä : 16.06.2014 at 01.32

Innostuin näin kesäisen räntäsateen aikana suunnittelemaan kesäreissuja ja tilasin teltaksi MSR Hubba Hubba NX:n, joka löytyi XXL.fi:n verkkokaupasta hintaan 349€ ilmaisella toimituksella. Tuossa on 100vrk:n palautusoikeus niin ehtii vielä pohtia mahdollisia vaihtoehtoja ennen reissun alkua.

Tilasin Hillebergin Nallo 3 GT:n kevyeksi kesäkaveriksi Tarptentin Double Rainbow'n. MSR Hubba Hubba NX kiinnosti kovasti, mutta Double Rainbow'n keveys painoi vaakakupin (pun intended) sen puolelle. Ohuen sisäkankaan, maavaatteen ja saumauskitin kanssa hinnaksi tuli hieman alle 400 euroa sisältäen tullin ja alv:n. Paketti tuli viikossa jenkeistä eli hyvin samanlaiset kokemukset edellisellä tilaajalla
    “I'm a little bit whoor, a little bit whaeey, a little bit swish-swish-swish! I'm a little bit dodgy, I'm a geezer."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mnph Katso viesti
    Joko Wild Country Zephyros 1 Lite on mainittu? Kaveri hankki sellaisen. Kevyt yhden hengen teltta. Terra Novan valmistama, malliltaan samanlainen kuin Laser. Pystytys melko helppoa kovassakin tuulessa. Isolle ihmiselle varsin ahdas. Hinta muistaakseni 250 euroa jossain suomalaisessa nettikaupassa. Kiiloista kaksi täysin kelvottomia, mutta helppo ja halpa korvata kunnollisilla kiiloilla. Ei ilmanvaihtoaukkoja ulkoteltassa.
    Siinä suomalaisessa kaupassa 219 egee, sama kivijalassa. Oli haettava kun voi joutua laavukartan ulkopuolelle. Olipa hupaisaa koettaa ekaa kertaa pystyttää, kun netti näytti puuskassa 14 m/s tuulta, ja kiipesin vielä kaupungin korkeimmille vuorille testiä varten. Liian kova alusta, mutta kyllä se nousi, ja oli hauskaakin... kamera kaatui kolme kertaa jalustan kanssa, tuuli vei kaikki irtonaiset pussukat. Sai juosta kiinni.

Muuten ok, mutta kyllä minuakin nauratti ne kaksi tikkua... kun muut 8 on ihan toimivia. Miksi 2 kpl sellaisia rimpuloita joukossa? Ne katoaa, ne rikkoo kankaan jne.

Etsi kuvasta kolme (3) tikkua...

Hilleberg Nallo Gt 2: kokemuksia kenelläkään? Käyttötarkoitus olisi tukikohta kalastusmatkoilla pääasiassa puuttomalla alueella kesä-syksyllä. Viikon aikana 1-4 leiriä, joten kantomatkat olisivat lyhyitä 5 - 12 km. Telttaan majoittuu 1-2 täysikokoista miestä tavaroineen. Olisi ehkä mahdollisuus saada edullisesti.

Ostin sen, kun poikani oli tarkemmin tutkinut eri telttojen ominaisuuksia. Olen harrastanut kuntopyöräilyä ja kesäisin 1-2 viikon pyörämatkoja. Teltta on hyvä ja helppo koota. Ne ominaisuudet, mitä mainostetaan, pitävät paikkansa. Kun ikää ja mukavuudenhalua on tullut, en enää käytä sitä. Annoin sen seuraavalle polvelle, kun pyörämatkoilla yövytään kaverin kanssa erilaisissa majoitustiloissa.

Huomasin vasta nyt, että tämä on pitkä ketju ja olen vastannut tähän asiaan perusteellisemmin 09.11.2009.

Hilleberg Nallo Gt 2: kokemuksia kenelläkään? fob
    Nallosta ei mutta Nammatj2 on oikein tuttu lyhkäisenä ynnä jonkin verran myös Gt-mallissa olen yöpynyt. Ja mulle yksi tärkeimpiä ominaisuuksia teltassa on hyvä tuuletus.

Nammatjin jos tuulensuuntaisesti saa pystytettyä niin iso-absidinenkin säilyy taatusti kuivana. Nallosta uupuu se takapään tuuletuslunkka ja iso eteinen kerää maasta kosteutta. Tietyssä kelissä pientä kondenssia pääliteltan sisäpinnalle pakosti kertyy. Nuo molemmat oli 90-luvulta eli vielä Ruotsissa tehtyjä.

Toisaalta vaikken ole aikoihin seurannut mitään telttakeskusteluja niin Hilleberg on ainut kalliimpi merkki jonka uskaltaisin tosta vaan tilata.

Tosin jos kovasti tarvista niin kupolina ja kalottituuletus eli räppänä siellä teltan korkeimmalla kohdalla. Kupolissa mahtuu myös kunnialla istumaan, näin aikuisempana teltan reilua sisäkorkeutta alkaa arvostamaan!

@ab

olen samaa mieltä teltan tilavuudesta. Kun sattuu kehno keli, ruumispussissa on pitkästyttävää odotella tai pukea suojavaatteita. Metri sisäkorkeutta ja 120 senttiä sisäleveyttä on minimi kahdelle miehelle karuissa oloissa. Varusteetkin on mukava saada katon alle.

kiikarissa on myös Fjällräven Akka Dome 2 (ehkä liian painava 3600g) ja Akka View (3000g). Hinta olisi siedettävällä tasolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Hilleberg Nallo Gt 2: kokemuksia kenelläkään? Käyttötarkoitus olisi tukikohta kalastusmatkoilla pääasiassa puuttomalla alueella kesä-syksyllä. Viikon aikana 1-4 leiriä, joten kantomatkat olisivat lyhyitä 5 - 12 km. Telttaan majoittuu 1-2 täysikokoista miestä tavaroineen. Olisi ehkä mahdollisuus saada edullisesti.
    On kokemusta useammalta viikon vaellusreissulta lapissa emännän ja lainakoiran kanssa. Erinomainen teltta. Ei tule heti mieleen mitään negatiivista jos hintaa ei oteta huomioon.

Itselläni on The North Face Rock 2 teltta, nyt toista kesää käytössä. Kolmen vuoden ajan teltta. Käytetty yli 1100 metrissä yö pakkasilla viime vuoden keväällä Italian Alpeilla ja tänä vuonna Viron lakeuksilla. Hyvää siinä on et molemmille on oma ovi ja eteinen mihin saa tavaraa säilöön, hylly pikkutavaroille teltan keskellä (arvostan suuresti ku käytän silmälaseja ja kuulolaitteita), tuulettuu kohtalaisen hyvin, pystyy kokoamaan ulkoteltta ensin, sisäteltta ensin tosin molempia yhtäaikaa en ole vielä kokeillut. Pitää tuulen ulkona hyvin ja pysyy paikallaan. Yksin hyvät tilat ja kaksin nukkuu ihan hyvin ja jää vielä päihin tilaa. Ajaa miun tarpeet täysin, ei ehkä kevein mutta eipä tartte muuta telttaa ku lähtee reissuun yksin tai kaksin.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Hilleberg Nallo Gt 2: kokemuksia kenelläkään?
    Nallo 3 GT on toiminut hyvin kolmen isokokoisen miehen tukikohtana kalastuksen ja maastopyöräilyn yhdistävillä reissuilla puuttomassa maastossa. Nallossa en ole myrskyä kokenut, mutta isoveljessä eli Nammatj 2 GT:ssä ja toisaalta Kaitum 3 GT:ssä olen. Kokemusteni pohjalta olen varma, että Nallo 2 GT toimii hyvin 1–2 miehen tukikohtana.

Kaitumin pohja on toki ohuehko, tosin ei meille siihen ole mitään normaaleja käytön jälkiä kummempaa ole tullut. Täytyy myöntää että ollaan kannettu mukana peitekankaan palaa joka on laitettu aluseksi, jos on ehditty/viitsitty/pystytty. Koirille on absidiin omat kevyet petialuset. Hintahan noissa Hillebergeissä on ihan kamala, joten tarjoukset kannattaa käyttää hyväksi, niitäkin välillä löytyy.

Nuo fob:n plussat kyllä voi allekirjoittaa ja missään kovassa "myrskyssä" en ole telttaillut vuosikausiin eikä pystytyksessä ole yksinkään ollut mitään ongelmaa. Ensimmäinen päätykiila vaan kunnolla maahan, levitys ja vaikka rinkkaa vähän painoksi sopivaan paikkaan jos joutuu pahaan sivutuuleen pystyttämään. Tunneliteltta toki sen oman tilansa tarvitsee. Meillä Kaitum 3 GT oli se kaikista sopivin koska siinä on kaksi absidia ja sitä kautta kunnollinen päätykorkeus (vrt. Nallo). Kaksi aikuista saa ruhtinaalliset tilat ja kolmaskin menee tarvittaessa, tuulettuu mukavasti ja painokin on ihan kannettavan rajoissa.

Kesän reissulle katsoin telttaa ja nyt pitäisi löytää joku edullinen 4 hengen teltta. Reissussa mukana siis minä sekä 8, 13 ja 15 vuotiaat pojat. Kohtuullisen kevyt pitäisi olla sillä kuormajuhtana olen pääosin minä.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Ostin MSR Hubba NX:n ja kävin kokeilemassa sitä kolmen yön retkellä Karigasniemi - Nuorgam - Ifjord - Lakselv -Karigasniemi retkellä viime viikolla. Kelinä tarjolla oli lunta, vettä ja tuulta. Teltta vastasi odotuksia ja saa täydet 10 pinnaa. Teltta oli satulan takana pussissa, makuupussi ohjaustangossa. Pikkureppuun tungin telttakepit, pienen keittimen ja hieman ruokaa. Näin keveillä varusteilla matka taittui maantiepyörällä. Kahden hengen retkille varastosta löytyy jo valmiiksi MSR HubbaHubba (kahden hengen teltta). MSRn teltat on laadukkaan tuntuisia ja täyttää hyvin pyöräretkeilijän tarpeet.

Tarvis halpaa itsestään seisovaa 1-2h.. DX:ssä olis mutta taitaa mennä tulliin jos isompaa pakettia tilaa .. naruilla seisova Tenan Rukka old school teltta löytyy.

Terra Nova Zephyros Lite 1 on pienessä alennuksessa Scandinavian Outdoorstoressa. Painoksi ilmoitetaan 1,3 kg, joka lähestyy järkeviä lukemia yksin kulkevalla.

Oma vanha Haltini painaa ilman säilytyspussia melko tasan kilon. Jos vastaan tulee järkevän laatuinen, vähän kevyempi, niin saatan hyvinkin vaihtaa.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    OLMO Dynamic 2005
    Specialized Tricros single 2008
    FUJI Classic Track 2011
    Colnago Master 2014

Tarvis halpaa itsestään seisovaa 1-2h.. DX:ssä olis mutta taitaa mennä tulliin jos isompaa pakettia tilaa .. naruilla seisova Tenan Rukka old school teltta löytyy.
    Tuntemattoman Koskelan sanaan kun mie oon ennenkin ollut niin Smo ei ihan väärillä telttajäljillä ole. Ovat jos oikein muistan myös sisätilakorkeudeltaan oikein mukavia, mullon käytössä tämäkin, ainakin halpa ; http://www.jack-wolfskin.com/equipme...-gossamer.aspx Tuohon pitää jalat eillä ryömiä, ei hyvä mutta hommansa hoitaa.

Ja Caravanin Soolo. mallia ennenkuin 90% foorumilaisita on ees syntynytkään, yhdellä kaarella ja mahdun hyvin absidiin istumaan, pari kiloa painaa ja aivan priimakuntoinenkin.

Oulussa on jemmassa 90-luvun alulta oleva Fjellu Camp Q2. Oikein ilmava kupoli, tuuletusräppänä katossa kalotin alla ja teltan pohja "hieman lainassa " kärsinyt

Hillebergejä absidilla tai ilman tai vaikka Akto sitten Rovaniemeltä löytyy käyttöön jos tarvista mulla tulee.

Näissä superkevyissä olen tietenkin ajastani jäljessä, toisaalta kun noita majoitteita vuositasolla vähintään kuukauden kannoin tai ahkiolla raahasin niin olin nykyistä 5-10 kiloa tukevammassa formussa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Kesän reissulle katsoin telttaa ja nyt pitäisi löytää joku edullinen 4 hengen teltta. Reissussa mukana siis minä sekä 8, 13 ja 15 vuotiaat pojat. Kohtuullisen kevyt pitäisi olla sillä kuormajuhtana olen pääosin minä.
    Itse miettisin ainakin vakavasti 2*kahdenhengen teltta ratkaisua. Jokin tälläinen Power lizard kopio, olisi asiallinen vaihtoehto: http://www.highmobilitygear.com/PBSC...ItmID=10453722
    2* noita telttoja painaisi 2.6kg. Tietenkin voi harkita toiseksi senioriteltaksi, jotain hieman tilavampaa mistä pääsee aamuisin ulos vanhuksetkin.

Porin Prisma oli muuten pistänyt Vaude Hogan SUL 1-2p:n hintaan 300€. Ei mikään huipputarjous, mutta kohtuuhinta kuitenkin.
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lai Katso viesti
    Itse miettisin ainakin vakavasti 2*kahdenhengen teltta ratkaisua. Jokin tälläinen Power lizard kopio, olisi asiallinen vaihtoehto: http://www.highmobilitygear.com/PBSC...ItmID=10453722
    2* noita telttoja painaisi 2.6kg. Tietenkin voi harkita toiseksi senioriteltaksi, jotain hieman tilavampaa mistä pääsee aamuisin ulos vanhuksetkin.
    Hyvä ajatus, mutta mieluusti pitäisi olla sellainen eteinen, että ruokaa saa tehtyä sateelta suojassa. Teltta kun palvelisi muutenkin perheen retkeilytarpeissa, eikä kovin monta erilaista viitsisi ostaa. Tunnelitelttoja löytyi, mutta edulliset ovat aika painavia. Fjällrävenin tai Hillebergin tunneleista löytyisi ideaaliratkaisu jos eivät olisi niin julmetun kalliita. Toisaalta kyllähän hyvästä kannattaisi jotain maksaakin. Kipuraja on siinä 6 kilon tietämillä, kun mitään automatkailutelttaa tässä ei olla ostamassa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Kuopion Prismas Vauden Hogan 1-2 sul 247e

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •