HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 7 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 713

Aihe: Sähköpyörä/ sähkö kitin hankinta.

  1. #181
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    "Yritämme edistää sähköavusteista pyöräilyä ja kampanjoida sen puolesta. Pyörien sallittu moottoriteho nousee 250 watista tuhanteen wattiin vuoden vaihteessa. Uudistus on osa lakimuutosta, joka koskee mopoja, mopoautoja, moottoripyöriä ja polkupyöriä", kertoo yli-insinööri Maria Rautavirta liikenne- ja viestintäministeriöstä."

    http://www.hs.fi/kotimaa/Py%C3%B6rie...a1402641704074

  2. #182
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Olisikohan tuosta lakimuutoksesta jossain jotain tarkempaa tietoa. Sen luulisi olevan jo kohtuu valmista kauraa jos meinaavat ottaa sen käyttöön puolen vuoden kuluttua.

  3. #183
    Itsekin luin tuon uutisen hetki sitten ja ihmettelin, ettei asiasta ole tuota sivulausetta enempää tietoa. Luulin jo, että unta oon nähny. Halutaankohan sitä ollakin vähän hyshys, koska nythän saattaa 250wattiset setit ja pyörät jäädä myymättä, kun odotellaan vuodenvaihdetta? Luulisi, että uudistus on sitten eu-tasoinen, koska eikös koko 250w -rajoitus ole eu-tasoa?

    Oma kiinnostus kyllä taas vähän pompsahti. 1000w täysjousto 29"-tuumainen maasturi alkaa kuulostaa jo melkein enduromoottoripyöräilyltä. Ois varmasti huikeeta suihkia menemään polkuja.

  4. #184
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Liittynee ilmeisesti tähän: http://www.bike-eu.com/Laws-Regulati...ikes-1311002W/ eli jos nyt oikein käsitän, moottori saa avustaa maksimissaa 4x poljetun tehon verran, eli 1000w maksimitehon ylläpitäminen vaatii jo hieman reittä kuskiltakin. Ja pyörien pitää olla tyyppihyväksyttyjä, joten DIY-viritykset on kyseenalaisia.

  5. #185
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Ei kai kukaan uskonut, että suomessa ryhdyttäisiin oma-aloitteisesti väljentämään olemassaolevaa lainsäädäntöä?
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  6. #186
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Ei kai kukaan uskonut, että suomessa ryhdyttäisiin oma-aloitteisesti väljentämään olemassaolevaa lainsäädäntöä?
    Mulla ainakin ko uutinen herätti enemmän kysymyksiä, kuin innostusta. Itseä kiinnostaisi eniten 200W teholla ja max 200% avustusasteella avustava mahdollisimman kevyt setti, keskiömoottorina, jotta saa vaihteet mukaan.

    Ainoa muutos mitä kaipailen nykylainsäädäntöön on avustusnopeuden salliminen max 45 km/h saakka.

    Tarpeita on toki monenlaisia, mutta ei tuollainen pelkkä 1000W välttämättä vie kehitystä oikeaan suuntaan, jos samalla ei sallittuja nopeuksia nosteta reilusti.

    Jokamiehenoikeuden puitteissa noilla isotehoisilla tuskin saa ajella....

  7. #187
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108


    Aika pähee laitos!


  8. #188
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Aika pähee laitos!
    Finnpower on electricity ....
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  9. #189
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Nöösiö
    Viestit
    15
    Eihän kukaan ole vielä huomannut, että Köpiskiekolle tai Flyklylle olis ilmaantunu jakelijaa/huoltoa Euroopan puolelle?

  10. #190
    Satuitteko huomaamaan että tänä vuonna Ringin 24h kisassa on luokka sähköpyörille?
    http://www.radamring.de/de/news/54-a...dextro-service

    Kesselchen mennee vähän kevyemmin.

  11. #191
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Ainoa muutos mitä kaipailen nykylainsäädäntöön on avustusnopeuden salliminen max 45 km/h saakka.

    Tarpeita on toki monenlaisia, mutta ei tuollainen pelkkä 1000W välttämättä vie kehitystä oikeaan suuntaan, jos samalla ei sallittuja nopeuksia nosteta reilusti.
    Juhan linkkaamasta jutusta:
    "pedal assisted bicycles with assistance up to 45 km/h"

  12. #192
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    70
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Tee nyt kuitenkin koe ja täytä 2 kpl 5 litran kanistereita tiukkaan hiekalla ja kokeile. 20 kg lisäpainoa on mun mittapuun mukaan järjettomästi.

    Veneessä lyijyakut vielä menettelee, mutta maalla kuleviin en laittaisi.
    Tuossa pari viikkoa sitten tuli juuri ajeltua 20 kilon painoisella mummopyörällä 20 kiloa lastia tarakalla 60 kilometriä alle kolmeen tuntiin hengästymättä. Ei se 20 kiloa lastia ole kovin paljon, vaan pikemminkin ihan perusmäärä lisäpainoa, jos sillä pyörällä tekee joskus jotain hyödyllistä. Tietysti se saattaa tuntua paljolta, jos on kermaperse ja käyttää pyörää vain lenkkeilyyn tai joihinkin 500 metrin pituisiin kauppareissuihin kelvillä puolelta toiselle siksakkia hortoillen.

  13. #193
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smoppi Katso viesti
    Tuossa pari viikkoa sitten tuli juuri ajeltua 20 kilon painoisella mummopyörällä 20 kiloa lastia tarakalla 60 kilometriä alle kolmeen tuntiin hengästymättä. Ei se 20 kiloa lastia ole kovin paljon, vaan pikemminkin ihan perusmäärä lisäpainoa, jos sillä pyörällä tekee joskus jotain hyödyllistä. Tietysti se saattaa tuntua paljolta, jos on kermaperse ja käyttää pyörää vain lenkkeilyyn tai joihinkin 500 metrin pituisiin kauppareissuihin kelvillä puolelta toiselle siksakkia hortoillen.
    Jokainen tekee niinkuin tahtoo, mutta sun pitää laskea tuo 20 kg+lisäksi toinen 20 kg siitä sun hyötykuormasta. Kannattaa sitten valita sellainen aiho, jossa runko, etuhaarukka, akselit, jarrut ja kiekot kestää tuon 40 kg lisäpainon ettei käy näin

    Pari lainausta alusta:

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smoppi Katso viesti
    Minulla ei mikään taka-akseli kestä.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smoppi Katso viesti
    Ei minulla aina kestä ne muuntyyppisetkään rakenteet. Vakiopyöristä (napavaihteellisista ja vaihteettomista) saan myös vääntymään taka-akselit.


    ot:
    Lauantaina ajelin pikkurengastien (115 km) päiväreissuna. Kukupelinä 5 renkainen pelkällä lihasvoimalla kulkeva yhdistelmä ja yhdistelmän kokonaispaino oli reilusti yli 0,2 tonnia. Meni ihan mukavasti, kun paino oli jaettu 5 renkaalle (täytyy myöntää, että muutamassa ylämäessä olisi sähköt olleet kivat). Edelleen olen sitä mieltä, että käsiteltävyyden, kaluston keston ja matkanteon hauskuuden takia kiinteä runkoon pultattu massa kannattaa pitää järkevissä rajoissa. Mutta kukin tyylillään.

  14. #194
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Käpylä Helsinki
    Viestit
    5
    Paljonko painaa kevein 36v/10Ah akku? Entä kevein moottori? Oletan, että jos pyörällä mennään pois asfaltoiduilta teiltä, on sen oltava kevyt. Jos pyörä on tehty alunperin kantamaan 100kg pyöräilijää kuka jousittaa osin itsensä, ei akselit ja runko kestä pidemmän päälle kivikossa ja juurakossa. Krooninen kymmenien kilojen rasitus on mille tahansa kevyelle rakenteelle liikaa. Painopisteen on oltava käsiteltävyyden vuoksi niin alhaalla, kuin se vaan on mahdollista.

    Asensin viime syyskuussa perheen molempiin pyöriin sähköt. Julkisillakin pääsee, mutta pyöräily on paljon hauskempaa. Vaimo on pyöräillyt pitkästä aikaa koko talven läpi, vaikka kärsiikin astmasta. Kunto on kohentunut 1500km e-pyöräilyn ansiosta. Itse pyöräilen omaksi iloksi useiden kymmenien kilometrien lenkkejä yksin ja yhdessä. Ollaan huomattu, että Helsinki on ihan kelvollinen pyöräilykaupunki, etenkin kun pääsee pitämään samaa vauhtia muun liikenteen kanssa. Useasti on käynyt niin, että vaimo on ensin pihassa, vaikka lähdetään samaan aikaan; minä autolla ja vaimo tuunaamallani e-fillarilla. Rakentaminenkin on hauskaa: https://www.youtube.com/watch?v=Wp1Nh3yUvqA

    Parhaimmillaan e-fillariointi on hieno koko perheen harrastus, myös iäkkäät vanhemmat voi pyytää omilla pyörillään mukaan esimerkiksi picknikille Suvisaaristoon. Pienet lapset kulkevat hyvin peräkärryssä tai lastenistuimella. Työmatka on kevyt heittää, eikä ruuhkista tarvitse pyöräteillä välittää. Pyörällä ajaa töihin likipitäen saman ajan joka aamu. Pysäköintiongelmaa ei ole ja kotivakuutus riittää vakuutukseksi. E-fillari on enemmän liikkumismuoto, kuin liikuntamuoto. Mikäli haluaa, voi avustuksen kytkeä kokonaan pois, jolloin itse tuunattu fillari muuttuu kevyesti liikkuvaksi tavalliseksi fillariksi.
    E-power muokkasi tätä : 24.06.2014 at 09.27

  15. #195
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E-power Katso viesti
    Paljonko painaa kevein 36v/10Ah akku? Entä kevein moottori? Oletan, että jos pyörällä mennään pois afaltoiduilta teiltä, on sen oltava kevyt. Jos pyörä on tehty alunperin kantamaan 100kg pyöräilijää kuka jousittaa osin itsensä, ei akselit ja runko kestä pidemmän päälle kivikossa ja juurakossa. Krooninen kymmenien kilojen rasitus on mille tahansa kevyelle rakenteelle liikaa. Painopisteen on oltava käsiteltävyyden vuoksi niin alhaalla, kuin se vaan on mahdollista.
    Myös huonon talvikunnossapidon kaupungin kelvi ja kesäiset sorateiden pyykkilaudatkin voi olla liikaa...

    Ei varmaan kevein, mutta kohtuuhintainen moottori, 1,9 kg.

    Ei varmaan kevein, mutta kohtuuhintainen sähköfillarikäyttöön suunniteltu 36V, 10Ah lion akku, 3kg
    Hinta laturin ja suojapiirien kera 132€ (Ilman rahteja) mutta jos haluaa lyijyä raahata mukanaan, niin mikäs siinä...

    Kevyempää ja halvempaa saa luultavasti RC-akuista, mutta niiden käyttö vaatii enemmän osaamista, ettei polta itseään tai kämppäänsä.

  16. #196
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E-power Katso viesti
    Paljonko painaa kevein 36v/10Ah akku? Entä kevein moottori? Oletan, että jos pyörällä mennään pois afaltoiduilta teiltä, on sen oltava kevyt. Jos pyörä on tehty alunperin kantamaan 100kg pyöräilijää kuka jousittaa osin itsensä, ei akselit ja runko kestä pidemmän päälle kivikossa ja juurakossa. Krooninen kymmenien kilojen rasitus on mille tahansa kevyelle rakenteelle liikaa. Painopisteen on oltava käsiteltävyyden vuoksi niin alhaalla, kuin se vaan on mahdollista.
    Vivax lienee keveimmästä päästä, mutta akku on toivottua pienempi ja hinta jonkunverran hapokas http://www.vivax-assist.com/en/produ...ax-assist.html


    Sent from my iPad using Tapatalk

  17. #197
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Käpylä Helsinki
    Viestit
    5
    "Toistaiseksi akkuja, tai niitä sisältäviä tai niiden kanssa pakattuja laitteita ei voi kuljettaa Suomessa/Suomesta lentopostina vaikka lähetys vapautuisi kaikilta merkinnöiltä ja asiakirjoilta. Tämä on huomioitava kansainvälisessä liikenteessä sekä kotimaan pitkillä etäisyyksillä. On mahdollista, että laitteisiin asennettuja ns. vapautettuja akkuja saa jatkossa kuljettaa lentopostina myös Suomessa/Suomesta. Ilmoitamme saatuamme toimintaan vaaditun viranomaishyväksynnän." Vieläköhän tuo pitää paikkansa? http://www.itella.fi/liitteet/palvel...iumakut_fi.pdf

    Jos siis tilaan EU:n ulkopuolelta Litium- akkuja, maksan tullin lisäksi rahdin ja alvin 24%. Lisäksi menetän palautusmahdollisuuden, koska Itella ei halua kuljettaa Litium- akkuja. Olenko oikeassa? http://www.ostaulkomailta.com/viewtopic.php?f=45&t=441

  18. #198
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Voi sen kai jonkun lähettifirmankin matkassa pistää takaisin - tosin ihan läpihuutojuttu tuokaan ei taida olla, kun läheskään kaikki ei suostu litium-akkuja kuljettamaan. Mutta TNT ainakin kuskaa, tosin sekin perii lisämaksun vaarallisesta lähetyksestä.

  19. #199
    Sanokaa ettei näitä löydy testattavaksi mistään päin maata. En tiedä pystyisikö kiusausta vastustamaan.



    http://www.grace-bikes.com/Bikes/Mx2

  20. #200
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E-power Katso viesti
    Jos siis tilaan EU:n ulkopuolelta Litium- akkuja, maksan tullin lisäksi rahdin ja alvin 24%. Lisäksi menetän palautusmahdollisuuden, koska Itella ei halua kuljettaa Litium- akkuja. Olenko oikeassa? http://www.ostaulkomailta.com/viewtopic.php?f=45&t=441
    Sanoisin, että takuut ja palauttelut kannattaa unohtaa noiden Kiinankamojen kanssa. Se on mitä tulee ja sillä hyvä. Tai näin mä olen ainakin suhtautunut asiaan. Jos haluat takuun, niin osta EU-alueella toimivalta kauppiaalta.

  21. #201
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    41
    Tällainen tuli rakennettua kiinan osista joskus 2010/2011 tähän 2008 Konan täysjouston runkoon. Aivan hemmetin hauska ajettava metsässä jollei ole ihan juurakkoa.

    Oma kokemus on että jos mennään yli 250W tehoille niin tällaisen 36V 10Ah akun kapasiteetti alkaa nopeasti loppumaan. Noin 50-60km tällaisella setillä pystyy helposti ajamaan maastoss jamaantielläkin, sitten alkaa hyytymään. Testasin tätä oman pyörän ohjelmoitavalla kontrollerilla ja lopputulos on että nykyisen lain mukainen 250W on optimi tehontuotto - lujempaa ei mutkiin uskalla ajaa ja nousuissakin avustus on juuri sopivalla tasolla.

    Loppukommenttina kuitenkin se että samat reitit ajaa cyclocrossilla nopeammin kuin tällaisella 25kmh rajoitetulla eMTB:llä, tosin välillä on hauskempaa päästellä eMTB:llä kun silloin joutuu miettimään että mihin kurviin jarruttaa ja mihin ei...
    P3triK muokkasi tätä : 24.06.2014 at 22.09

  22. #202
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    127
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Ja sähköpyörässä sitä on? ..en edelleenkään ymmärrä kyseisen laitteen funktiota jos sillä ajaa perusterve ja kunnossa oleva henkilö. Liikuntarajoitteiset ja vanhukset ovat sitten asia erikseen.
    Ajattelin ensi talveksi vaimolle laittaa sähköpyörän, ja luin tietenkin asiaan liittyvät ketjut foorumilta. Tämä (kuolematon) lausahdus jäi mietityttämään. Haluaisin hieman laajentaa keskustelijoiden tajuntaa erilaisista olosuhteista, joissa sähköpyörällä voi olla järkeväkin funktio, ottamalla esimerkiksi vaimoni keissin: Hän on juuri tällainen määritelmän mukainen perusterve ja hyvässä kunnossa oleva henkilö. Kuitenkin hänen handicappinsa ovat fyysiset ominaisuudet: 151 cm/45 kg/naissukupuoli.

    Hän antaa siis tasoitusta jo siinä, että käyttämänsä hybridifillari on tehty kestämään 120 kg painoinen ajaja, ja fillarin paino on kolmasosa hänen omasta painostaan. Jokainen voi omasta painostaan laskea, paljonko se itsellä tekisi. Tehdastekoisia fillareita ei kuitenkaan tehdä 50 kg painorajalla, lastenpyörien rungothan ne vasta järkyttävän järeitä ovatkin. Lisäksi nimenomaan talvipyöräilyssä eteen tulee vastusvoimien kasvu. Ilmanvastus kasvaa 15 % lämpötilan laskiessa +20 -> -20. Laakerikitkat kasvavat, koska olen liian laiska vaihtamaan talvivaseliineja napoihin ja keskiöön (ainiin ei siihen voi vaihtaa kun on kasetti). Lisätään vielä nastarenkaiden vierintävastus, ajoittain pehmeä lumipinta kevlillä.. Kevyellä henkilöllä tämä vastuksien kasvu syö huomattavasti suuremman osan käytettävissä olevasta tehosta kuin painavammalla, koska nämä vastusvoimat eivät vähene samassa suhteessa ajajan massan pienentyessä.

    Koska pyörä on hänelle käytännössä ainoa järkevä kulkuneuvo työmatkoihin, liikkeelle on lähdettävä säällä kuin säällä, joka aamu seitsemältä, joskus palaten tuplavuoron jälkeen nippa nappa saman vuorokauden puolella, vireys- ja energiatason ollessa mitä on. Niinpä ajattelin hieman helpottaa hänen urakkaansa hommaamalla sen sähköavusteisen pyörän.

  23. #203
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Sähköpyörä on monessa suhteessa todella optimaalinen väline kaupunkiliikkumiseen, mutta tosissaan jonkunverran pöhkö harrastamiseen. Tämä on pitkälti harrastusfoorumi, joten kaikille ei aukea liikkumisen ja liikunnan ero.

    Sähköfillarissa on sekin etu, että sateella voi pukeutua vaikka Rukkan kumipukuun, kun hikoilla ei tarvitse jos ei halua, joten vaatteetkaan ei tunnu hiostavilta.

  24. #204
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    157
    Sähkökitti nimenomaan laskee kynnystä lähteä pyörällä liikenteeseen, töihin tai muualle. Sen ei ole tarkoituskaan korvata kuntopyöräilyä vaan auto. Kyllähän sähköillä polkiessakin liikuntaa saa ja halutessaan saa myös hikoilla ihan yhtä paljon kuin ilman sähköjä, mutta kukaan tuskin sitä liikunnan takia hankkii. Itse olen tänä kesänä säästänyt yli 200l polttoaineissa sähkökitin takia, matkoissa jotka muuten olisin mennyt autolla.
    Polje poika, polje vaan.
    Ketju ei lopu milloinkaan.

  25. #205
    Liittynyt
    08/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    443

    Liikkuminen, liikunta, kuntoutus

    Mulla rapsahti jotain oik. pohkeessa juoksulenkillä pari päivää sitten. Piti kinkata kesken lenkin pois. Eilen kävin ajaan 70km kuntouslenkuran sähköfilolla. En ois pystyny ajaan normipyörällä, mutta toi meni hyvin ja nyt pohje tuntuu jo paremmalta. e-bike:t sopii myös vauhdikkaaseen kuntoutumiseen!

  26. #206
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    mansester
    Viestit
    523
    Nimenomaan talviajoon ja autoiluun lankeamisen estämiseksi sähköpyörä on oiva laite. Sähkö poistaa kelin raskauden, liikuntaa saa suunnilleen saman verran kuin lempeänä kesäpäivänä maantiepyörällä rullaillessa. Vaikka sohjoa olisi 10 cm. Maastopyörää pidän hyvänä alustana. Jos puhtaalta pöydältä valitsisin, niin tekisin 29" jäykkiksestä ja takanapamoottorilla. Oma Kona Dawg -projekti tässä kasauksen jälkeen 2v sitten, nyt kahtena talvena takana yhteensä n. 5 tkm:


    Miksi perusterveet henkilöt muuten ajelevat kesällä kevytkulkuisilla hiilikuituihmeillä?

  27. #207
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tilley Katso viesti
    Haluaisin hieman laajentaa keskustelijoiden tajuntaa erilaisista olosuhteista, joissa sähköpyörällä voi olla järkeväkin funktio
    Itse olen kovasti lueskellut ja mietiskellyt, että voisikohan sähköavusteisella fatbikellä hoitaa työmatkat talvellakin. Tottakai maastopyörälläkin pääsee. Ja fätillä ilman sähköjä. Mutta kun matkaa on 35km/suunta, niin keskinopeus näyttelee kuitenkin aika isoa roolia. Omassa elämässä on muutakin tekemistä, ettei viitsi ihan kaikkea vapaa-aikaa kuluttaa pyöräilyyn.

    Vaihtoehdoksi jää siis...ja puhun nyt tietenkin vain itsestäni, jos joku muu haluaa ajella tuollaista siivua ilman sähköjä huonossakin kelissä, niin siitä vaan...joko sähköavusteinen pyöräily, tai autoilu. En minäkään oikein ymmärrä näitä ajatusmaailmoja, että pitää olla niin ehdoton. Eihän tässä muutenkaan enää istuta ison eturenkaan päällä, missä on suorat kammet, vaikka aikansa vanhoilliset ovat varmasti pitäneet niitä ainoana ajateltavana vaihtoehtona.

  28. #208
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    Vuodenvaihteen jälkeen 1kW limppu läskiin ja fillari fast Pedelecicsi (avustus max 4x polkuteho ja huippunopeus max 45km/h) Vaikea kuvitella hauskempaa laitetta arkiaamujen 35 kilometrin "hankihurjasteluun". Ajatus tosin taitaa kilpistyä siihen että vehkeen pitää olla tyyppihyväksytty, joten DIY-virityksistä tuskin saa lainmukaisia.

  29. #209
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    379
    Minulla oli suunnitteluasteella sähköistää cc joko etu- tai takanapamoottorilla jotta voisi talvellakin käyttää työmatkaan. Kuitenkin kun kokeilin lumella 35mm leveitä nastarenkaita, jätin homman sikseen. Varmaan pitäisi olla juurikin maastopyörä johon rakentaa sähköistys.

  30. #210
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Käpylä Helsinki
    Viestit
    5
    Onkohan tuo niin, että energiaa kuluu tuossa 1Kw systeemissä niin reilusti, ettei siinä pysy akkukapasiteetti järkevästi mukana. Millaiset piuhat ja akku? Mistä saa tietää, millainen peli on streetlegal, pitääkö ottaa Trafiin yhteyttä?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •