ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 25 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 35 75 125 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #721
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Misukan tai Maxxixen DH sisäkumia ny ainakin on melkein jokaisessa fillarikaupassa.

  2. #722
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Varsinais-suomi
    Viestit
    402
    ...eli minkä kokoinen sisuri venyy vielä tarpeeksi läskirenkaan sisällä? Noi kokomerkinnät näyttää pieniltä.


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  3. #723
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Schwalbe 13F...
    The end of the road is just the beginning...

  4. #724
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Varsinais-suomi
    Viestit
    402
    Thanks. Noihin vois tunkee litkuakin sisään. Käyttääkö joku? Tuohon ei kyllä varmaan ihan pikkupullollinen Docblueta riitä

  5. #725
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Litku saattaa mielestäni olla hieman liioittelua, mulla on muistaakseni 3 ja puolen vuoden aikana tullut 3 rengasrikkoa ihan puhkeamalla, 2 sisuria on talkin puutteessa kulunut puhki. Eli henkilökohtaisesti en näe suurta lisäarvoa sisureiden litkutukselle.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  6. #726
    zipo Guest
    Sisärengas ja litku on varmaan yhtä hyvä combo kuin 2 kortsua päällekkäin.
    Syyskuussa tulee paljon uusia fattisrenkaita tarjolle,kesällä on ihan yhkshailee millä ajelee.
    Paitsi että edessä pitää olla 4,8 Bud 120 tpi 80mm kehällä ja takana joku pieni nappulainen 120 tpi about 4" 47-60mm kehällä.

  7. #727
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PedroK Katso viesti
    ...eli minkä kokoinen sisuri venyy vielä tarpeeksi läskirenkaan sisällä? Noi kokomerkinnät näyttää pieniltä.


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    Maxxiksen DH sisuri, ei sitä ole kuin yhtä kokoa.

  8. #728
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Menetetty Sipoo
    Viestit
    702
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahma Katso viesti
    Kellään vieläkään kokemusta Onniwannin BSCstä / Veerubberin Speedsteristä? Sivulla kehuvat kuivan kelin hardpack mtb kesärenkaaksi, mutta ajaako tuolla edes kuivassa maastossa?
    Pari lenkkiä nyt ajettu, BSC takana ja edessä. Jotain hyvää ja paljon huonoa:

    Getto tubeless nousi laakista ja ilmat on pitänyt.

    Yli puolentoista baareilla vinkeä ajattava asvaltilla ja hiekkatiellä.

    Takarenkaana kesämetsään minulle ihan riittävä. Kuvio ei pidä lainkaan, mutta paineilla pystyy hyvin kompensoimaan. Yllättävän mukava ja keveyden huomaa selkeästi HDhun ja Floateriin verrattuna. Mudassa tai märällä ei todennäköisesti pidä lainkaan. Mutta nopea.

    Edessä aivan kauhea. Järkyttävä itseohjautuvuus matalilla paineilla. Ei ainoastaan päällysteellä vaan myös poluilla. Tekee ajamisesta hankalaa ja epämielyttävää. Lisäksi v-tuttaa snadisti koko ajan. Paineilla joilla ei ohjaudu, ei maastossa saa mitään läskin hyötyjä irti.

    Huomenna eteen kaveriksi lähes sileäksi ajaettu HD. Sitten voi toimia hyvinkin omassa mamoilussa ja matelussa.
    Syvän Idän Fat Biker - vikise, sika, vikise

  9. #729
    Ei ollut Borealiksessa Toobit sisällä vaan Kendan 26x2.4-2.75. Tuli sattumalta todettua.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  10. #730
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Menetetty Sipoo
    Viestit
    702
    BSC kosteassa metsässä sysipaska. En suosittele kenellekkään. HD edessä pelasi jotenkuten. Mukavan pehmeä jousto Floatereiden jälkeen, mutta onniwannin renkaissa selkeästi parempi pito ja yleistuntuma. Tietoa Maxxiksen muhkuista, yläfemmasta ja hintapolitiikasta?
    Syvän Idän Fat Biker - vikise, sika, vikise

  11. #731
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Jimmy mainitsi viimeksi kun kävin yläfemmassa saatavuuden ja hintahaarukan mutta en mä enään muista muuta kun: kohta tulee eikä mikään hinnankirous
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  12. #732
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    589
    Tubeless ready (mitä sitten tarkoittaakaan) talvirengas 45 northilta http://45nrth.com/chronicles/post/introducing-vanhelga

  13. #733
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Speksin mukaan tarkoittaa sitä, että renkaan bead on erityisen muhkea, hyvän tiiveyden takaamiseksi.. Mitä muuta se sitten lie tarkoittaa, en tiä..

  14. #734
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Menetetty Sipoo
    Viestit
    702
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahma Katso viesti
    BSC kosteassa metsässä sysipaska.
    Ja tänään kuivassa Ahma oli metsän nopein eläin. Mä olin ihan unohtanut, että mähän oon nopee kuin salama.
    Syvän Idän Fat Biker - vikise, sika, vikise

  15. #735
    Liittynyt
    12/2013
    Viestit
    88
    3.8" Knardeilla ajettu reilu 1000km sulalla. Näyttävät ja toimivat edelleen kuin uutena.

    Kyyti ei ole ollut kovaa, mutta kivikkoja ja kallio nousuja tai laskuja en ole väistellyt.

    Hiha-arviolla alusta ollut sekalaista polkua 50%, kalliota/kiveä 30% ja loput siirtymiä joista suurin osa asfalttia.

    Eturengas:


    Takarengas:


    Renkaat maineensa mukaan liukkaat märällä ja toimivat kuivalla eli kumiseos luultavasti kovaa.

  16. #736
    Millainen määrä litkua/rengas on kulunut tubeles konversiossa?

  17. #737
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Kulumisesta en tiiä, mutta 3kipollista/rengas laitettiin, en oo kurkannu paljonko on kadonnu, vielä hölskyy, aikaa baut kuukausi..

  18. #738
    Reippaasti vaan tavaraa. Ainakin ton kolme kuuppaa saa lyyä.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  19. #739
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    1.5dl olen 4" laittanut ja puolen vuoden kohilla viimeistään vaatii lisäystä. Oli tossa vajaan kuukauden uusi kumi asennettuna, kun jouduin purkamaan vanteen takuita varten. Imin ruiskuun litkut. 0,9dl oli jäljellä muu oli kumin reunoilla. Pistin renkaan piruuttani muovi pussiin tiiviisti ottelemaan. Kuukauden oli kumi pussissa ja litkut oli ihan, kuin just olis kumin irrottanut eikä kuivaa, niin kuin olisi ollut, jos olisi seinällä roikkunut tuon aikaa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  20. #740
    mutanaama Guest
    Kuivan kelin yhden lenkin testissä Maxxis Mammoth EXO 26X4"

    Sain sitten Maxxiksen mammothit koeajoon. Mitta 4" pitää paikkansa, oli inan verran leveämpi kuin knard, mutta vähän matalampi, ilmatila samaa luokkaa. Renkaan muoto ei ole knardimaisen pyöreä, vaan nappuloilla sitä on vähän väännetty loivemmaksi, mikä tuntui tukevoittavan ajotuntumaa. Painoa on noin 1260g/ kappale, eli ei mikään höyhen, muttei mikään monsterikaan. Kyljet tuntui todella vahvoilta noin sormipelillä ja kumin laatu hyvin sitkeän oloista.

    En alkanut leikkiä litkuilla, huonot kokemukset larrysta ei innostanut, varsinkin kun oikeat tubelesskiekot on jo työn alla, mutta niistä sitten myöhemmin. Rengas pysy kuitenkin hyvin ryhdissään, joten uskon sen olevan aika helppo tehdä tubeless-versio.

    Ja hommiin, vanha rengas pois ja uusi tilalle. Ilmaa noin 2bar, ja ei noussu kokonaan vanteelle. Otin kumin pois, käänsin oikeinpäin ja vetäsin suihkupullosta hiukan saippualiuosta molemmin puolin, niin johan nousi, noin 1,5bar paineilla. Ehkä enemmän kuin yleensä, ehkä ei. Takarenkaalle sama juttu, myös se saatanan oikeenpäinkääntäminen. Kummatkin asettui nätisti ja suoraan, joten tiputin paineet noin 0,6-0,7:n tuntumaan. Semmonen hiekkatiepaine.

    Lähdin asfalttipihasta ja muistin kuin muistinkin pumpata jarruja pari kertaa, että sain taas palat yhteen, olis voinu olla jännä pamauttaa hämeenlinnantielle rekan eteen. Asfaltilla rullas hyvin ja oli suhteellisen hiljainen, itse asiassa rullas pirun hyvin. Knardi jää nyt sitten odottamaan muuta käyttöä. Johtuen ehkä turhan kovasta paineesta takana, takarengas tuntui lukkiutuvan helposti, mutta eturengsta en saanut lukkoon edes kovalla hiekkatiellä takarenkaan nousematta. Samaten sutimisleikki hiekkatiellä ylämäkeen ei nyt vaan onnistu keventämättä ihan perkeleesti, ja siihenhän mä en rupee.

    Pellolla mönkkäriurassa ajaessa rengas käyttäytyi hyvin, isommat reunanappulat piti hämmentävän hyvin, eikä uran vallia vasten tapahtunut nousu juurikaan tuottanut ongelmia, kuten esim larry, husker ja knardi vaati kikkailua.
    Hevosten kavioiden muhkuroima polku tuntu kavioiden muhkuroimalta polulta, siitä ei sen enempää, suht maltilliset paineet poisti pahimman tärinän. Asfaltilla kantatessa noin 35:n vauhdissa takapää vähän haki, mutta en ole koskaan siihen mutkaan niin huoletta ajanut. Vastaavasti hiekalla ja maastossa leveä reunanappula puri kiinni kunnolla, eikä rengas lipsunut em kumien tapaan.

    En tiedä sitten johtuiko se vain lisääntyneestä varmuudesta tjsp, mutta kun maastossa jäin ylämäessa jumiin, pystyin korjaamaan tilanteen ja jatkamaan matkaa jalkaantumatta pariinkin kertaan, samassa paikassa bfl on sutassu jo ihan huolella, näissä ei mitään, sen kun jatko vaan. Kuivassa kivikossa ja juurakossa nyt toimii vaikka mikä, niin siitä ei sen enempää. Sivuttaisessa kallionousussa reunanappula piti hyvin, mutta sekin kun oli rutikuiva, niin taitaa samassa paikassa toimia muutkin, tuo nyt eteni tunteettomasti kuin juna. Muutamassa mutapaikassa rengas toimi aika eleettömästi, mutta siihen nyt on tottunu, että kun mutaa on napaan asti, niin silloin ei pidä mikään. Pitihän se nyt paremmin kuin nuo muut verrokit, mutta häviää taatusti räädeimmälle kumeille.

    Noin muuten rengas sopii tällaiselle harrastajasedälle, jonka maastoajot nyt on vähän sellasia.

    Kumi kuskin silmin:


    Rengaskuvio ja tyyppimerkinnät mutiscarbon etulokari ja romu jokkisauto

  21. #741
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Joko kauppias kertoi koska tulee myyntiin asti?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  22. #742
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Hyvältä yleis kesä kumilta kuulostaa, kun rullaavuuskin ilmeisesti verokkien tasolla ja pito parempi. Tuo uusi EXO suojauskin vaikuttaa hyvältä, kun ei kylkiä ilmeisesti liikaa koveta. Hintakin, kun jäis alta sataseen, niin varmasti kauppa käy.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  23. #743
    Mutis saatana! Myy toi Eskortti mulle!
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  24. #744
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Varsinais-suomi
    Viestit
    402
    Olisko mutiscarbon etulokareita valmiina vai mistäs mulle saatais?

  25. #745
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Taitaa olla ascona , mut ei ole mun.
    Tarkemmin taitaa olla C-koppanen Ascona, joka oli mun nuoruudessa kaikkien poikien unelma auto.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  26. #746
    Ääh. Ei tarvi etuvetoista nyt kun juuri ostin Talbotin. B saati A ois kiinnostannu.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  27. #747
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Ääh. Ei tarvi etuvetoista nyt kun juuri ostin Talbotin. B saati A ois kiinnostannu.
    Eiku se on B Ascona, mä sekoilin itsekseni...
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  28. #748
    No ni! Ei muuta kun hintatietoja tännepäin. Olikin mun silmään liian pyöreä kylkilinja ja rohkea lokarinpullistus c-malliin.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  29. #749
    mutanaama Guest
    uittu ku ootte sekasin

    Hiukka saattais vaatia ruuvaamista


  30. #750
    Ei o paha.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •