FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 95 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45 85 93 94 95 96 97 105 145 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.821 - 2.850 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. Kuullostaa enemmän renkaan ongelmalta, meillä on tässä porukassa ainakin 5-6 WTB i23:set käytössä, ilman ongelmia. Itselläni Maxxiksen kumeja, muilla mm. Schwalbea, Maxista jne. Vanteessahan on "tuplalukitus" renkaalle eli sekä vanneprofiilin pohjalla että reunassa on harjanne: http://cdn.shopify.com/s/files/1/020...g?v=1380219377


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti blu3 Katso viesti
    Onko kenelläkään muulla ollut ongelmia tubelesshommissa noiden WTB:n ST tai Frequency vanteiden kanssa, jotka molemmat ovat tubeless ready vanteita?
    Itsellä oli sellainen ongelma 29" ST i23 vanteen kanssa, että takakiekon rengas vuosi lähes poikkeuksetta vanteen saumasta, eikä meinannut tiivistyä millään.
    Tuurillaan sitten tiivistyi kun hakkasi maata vasten tai käytti paineita ylös alas ylös alas...
    Eikä tässä kaikki, rengas poksahti tiivistystäytöissä yhteensä 4 kertaa, eikä suostunut pysymään paineistettuna.
    Ensimmäisellä kerralla losahti silmille n.2,5 bar kohdalla, toisella kerralla 2,2 bar paineilla poksahti käsiin n.10min kohdalla kun kannoin kiekkoa.
    Kolmas kerta oli jännin, rengas pysyi 2 bar paineissa peräti 20min ja poksahti itsestään kiekon ollessa seinää vasten varjossa.
    4 kerta poksahti kahdessa barissa täyttäessä.
    Joka kerran välillä puhdistin renkaan ja vanteen litkujen roiskeista niin hyvin kuin pysty.

    Eilen lenkillä sitten kaverilla poksahti kangaspolulla ajellessa osumatta mihinkään ykskaks samalla tavalla, 29" 25 milliseltä vanteelta.
    Tätä ennen oltiin menty kuitenkin jo juurakoita ja kivikoita jonkun verran.

    Molemmilla meillä käytössä sama setuppi kehiä lukuunottamatta eli Bontragerin SE4 Team Issue, Stanin venttiilit, Gorillateippi vanteella ja Zefalin litku.
    Kehät molemmilla vain n. puoli vuotta ajettuja ja hyvässä hapessa.
    Voisiko vika olla tuossa renkaassa? Sekin kuitenkin on vain tubeless ready. http://www.bontrager.com/model/11877
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  2. #2822
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Se renkaan reunanauha saattaa olla paskana, kokeile pysyykö vanteella edes sisurin kanssa.

  3. #2823
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Kuopijo
    Viestit
    10
    Joo kyllä tää nyt jotenkin liittyy tuohon renkaaseen.

    Laitoinkin tuon episodin jälkeen sisureiden kanssa, asettui ja on pysynyt tällä tavalla moitteetta kuten muutkin renkaat.
    Eilisellä lenkillä sitten yksin jäätyäni tarjosin renkaalle runtua ihan urakalla kivikoissa ja juurissa.
    Niin ja nää oli ihan tuliuudet renkaat kun rupesin virittelemään.

    Kaveri ei enää ehtinyt eilen kokeilemaan sisureiden kanssa, naplasi tosin ne paikalleen ja ilmeisesti olivat asettuneet ok.

    No, ajellaan sisureiden kanssa kun ovat muuten tosi hyvät renkaat.

  4. #2824
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Kun tässä taas harhauduttiin renkaisiin, niin mitäs porukka meinaa laittaa alle Laajavuoreen?

  5. #2825
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Muddy Maryt. Trailstarina. Ne mulla on muutenkin aina alla.

    EDIT: Jos nyt oikein alkaa maa kostumaan, ehkä Vertstar eteen. Jos viitsin jumpata.
    brilleaux muokkasi tätä : 12.06.2014 at 13.44

  6. #2826
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Omasta mielestäni tuo CS on aika turha, kyllä sillä kiipeää vipu aukikin ja jos sen CS:n laittaa päälle, niin ainakin minä unohdan sen yleensä päälle myös alamäkeen.
    Paras ominaisuus CS:ssä on 3mm kuusiokoloavaimella säädettävät nupikat, ei tarvi enää pitää sitä CaneCreek-lenkkiavainta mukana.
    Hiekkateillä ja siirtymillä mä tota lähinnä käytänkin, tehdäänköhän vanhaa CCDBA'ta enää ollenkaan? Olin lukevinani jostain että tuo CS korvasi sen kokonaan.

  7. #2827
    Ei-aivan-halpa enskapyörä Canyonilta on lanseerattu tänään:

    https://www.canyon.com/_en/mountainb...strive-cf.html

    Edellisen Striven takajousitus ei aivan varauksettomia kehuja saanut, joten Güntteri-insinööri suljettiin takaisin labraan kolmeksi vuodeksi tekemään parempi. Markkinamiesten mukaan nyt on sitten saatu aikaiseksi hyvä ratkaisu :-)

    https://www.canyon.com/_en/technology/shapeshifter/

  8. #2828
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    168
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Ei-aivan-halpa enskapyörä Canyonilta on lanseerattu tänään:
    eikös tuo nimenomaan ole järkevän hintainen hiilarienska. Tuota halvemmallla ei taida saada vastaavaa vekotinta kuin YT Capran, monella merkillä pelkkä runko 3000€.

  9. #2829
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henkka.k Katso viesti
    eikös tuo nimenomaan ole järkevän hintainen hiilarienska. Tuota halvemmallla ei taida saada vastaavaa vekotinta kuin YT Capran, monella merkillä pelkkä runko 3000€.
    Milläköhön rengaskoolla tuota saa, kun sitä ei ole kotisivuilla mainittu?

  10. #2830
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fir3fly Katso viesti
    Milläköhön rengaskoolla tuota saa, kun sitä ei ole kotisivuilla mainittu?
    Zuumasin kuvaa. Näyttäisi olevan 27.5 .

    Jos tuo takajousituksen shapeshift-viritys oikeasti toimii, siitä on vielä paljon harmia kilpailijoille.

  11. #2831
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Zuumasin kuvaa. Näyttäisi olevan 27.5 .

    Jos tuo takajousituksen shapeshift-viritys oikeasti toimii, siitä on vielä paljon harmia kilpailijoille.
    Niinpä näyttäisi olevan kun tarkemmin katsoin. Mulla olisi syksyllä kaluston vaihto edessä niin tuo race 9.0 olisi mielenkiintoinen vaihtoehto. Pitää vielä odotella hieman infoa tuosta muodonmuuttajasta.
    Pinkbike on jo testannut ko laitetta http://www.pinkbike.com/news/canyon-...irst-look.html

  12. #2832
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Zuumasin kuvaa. Näyttäisi olevan 27.5 .

    Jos tuo takajousituksen shapeshift-viritys oikeasti toimii, siitä on vielä paljon harmia kilpailijoille.
    Tähän mennessä bionicon tai cännäri ei ole näillä systeemeillä valloittanut maailmaa, tosin tässä on isona etuna se että ei tarvitse mitään foxin pull-shockeja tai bioniconin spesiaali keppejä millä tuo muutos tehdään, ekana tuli mieleen että kuinkahan paljon iskarin yläpusla saa kyytiä vai onko sinne laitettu vakiona neulalaakeri.

  13. #2833
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fir3fly Katso viesti
    Pinkbike on jo testannut ko laitetta http://www.pinkbike.com/news/canyon-...irst-look.html
    Tuo vertaus hissitolppiin ei herätä kovinkaan suurta luottamusta...:

    "Vincent Thoma, the Canyon engineer who led the Strive CF project doesn't see as a problem with Shapeshifter, saying, "It's a lot like a (dropper) seatpost, but the travel is a lot less, and it's a lot better protected."

  14. #2834
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Voisiko joku kertoa kokemusta Transitionin pyöristä? Hieman polttelisi hommata covertti. Nykyinen on trekin remedy. Mitäs uutta transitti tuo remedyyn nähden?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  15. #2835
    Liittynyt
    11/2012
    Viestit
    58
    Mitäs mielipiteitä Wicked 650b herättää: http://www.yt-industries.com/shop/en...il/Wicked-650B ? Arvosteluja netistä ei juurikaan osunut silmiin.. hinta toimitettuna varakorvakkeen kanssa olisi noin 2200e.

  16. #2836
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ben Katso viesti
    Mitäs mielipiteitä Wicked 650b herättää: http://www.yt-industries.com/shop/en...il/Wicked-650B ? Arvosteluja netistä ei juurikaan osunut silmiin.. hinta toimitettuna varakorvakkeen kanssa olisi noin 2200e.
    Äkkiseltään geometria ja palikat näyttää ihan hyviltä. Tietenkään tuohon hintaan ei voi saada kaikkia hipopalikoita, mutta mun mielestä hintaansa nähden tosi hyvät osat. Itse en ole sen enempää jaksanut perehtyä linkustoihin, joten polkemistehokkuudesta en lähde arvaamaan mitään. Joku insinöörimpi kommentoikoot sitä
    Mud, sweat and beers.

  17. #2837
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    TRE
    Viestit
    191
    Ei yhtään hassumpi hinta, noi YT:t on kaikki sen verta tyylikkään näkösiä et ajaisin tosi mielelläni.
    Osalistaa kun katselee, näyttää sekin passelilta, omaan ajoon en tiedä mistä napinaa keksisi.
    Mielipide, joka heräsi: Kyllä kelpais! Haluaisko joku sponssata
    (en mä kyllä orangesta noin vaan luovu, ehkä testiajo ensiks?)
    Ride happy!

  18. #2838
    Liittynyt
    11/2012
    Viestit
    58
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Itse en ole sen enempää jaksanut perehtyä linkustoihin, joten polkemistehokkuudesta en lähde arvaamaan mitään. Joku insinöörimpi kommentoikoot sitä
    http://linkagedesign.blogspot.fi/201...650b-2014.html tässä dataa ja jotain sanallista tulkintaa.

  19. #2839
    Liittynyt
    11/2003
    Paikkakunta
    saari
    Viestit
    2.652
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Voisiko joku kertoa kokemusta Transitionin pyöristä? Hieman polttelisi hommata covertti. Nykyinen on trekin remedy. Mitäs uutta transitti tuo remedyyn nähden?
    Ainaski huomattavasti katu-uskottavampi merkki ku joku Reki

    ...ikinä en oo Remedyllä ajanu, mut Covertti on kyl hyvä.
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

  20. #2840
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoF Katso viesti
    Ainaski huomattavasti katu-uskottavampi merkki ku joku Reki

    ...ikinä en oo Remedyllä ajanu, mut Covertti on kyl hyvä.
    Pinkbiken arvostelussa coverttia jonkun verran moitittiin joustosta. Sanottiin että oli vaikea saada pyörä normi sageilla käyttämään koko joustomatka. Sagia jos kasvatti niin sitten taas pohjasi herkemmin(aijaa).

  21. #2841
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    No tuostahan selviää iskarin tuunauttamisella linkuston progressioon sopivaksi?
    Toki tuo pitäisi olla pyörän valmistajan toimesta tehtynä valmiiksi.

  22. #2842
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Takaiskari pitäisi ollakkin valmiiksi tuunattu transitionin mukaan. Hieman polttelisi vaihtaa rungoksi tuo coverrti ja swapata osat rekistä siihen(keula 34 talas).
    Voi päätöksen vaikeus. Ja jos vaihdan niin 26":ssa pysytään.

  23. #2843
    Saisikohan vanhoja nomadeja vielä? Vaihdoin rekin stutsiin (bronson), ei oo rekkiä ikävä. Pitää kuitenkin pitää mielessä, että rutsin hinnalla saa useamman trekin. Tuo VPP rokkaa.

  24. #2844
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    141
    Aiemmin taisi vielä jotain kokoja löytyä tehtaalta, kannattaa kysyä jos niitä vielä olis jäljellä

  25. #2845
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Saisikohan vanhoja nomadeja vielä? Vaihdoin rekin stutsiin (bronson), ei oo rekkiä ikävä. Pitää kuitenkin pitää mielessä, että rutsin hinnalla saa useamman trekin. Tuo VPP rokkaa.
    Mulla on fillaritori.com:ssa vanha Nomad myynnissä!

  26. #2846
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.116
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Mulla on fillaritori.com:ssa vanha Nomad myynnissä!
    Eiks TD jo luvannut ostaa sen?

    ---

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Niin ja jos oottaa pari kuukautta, niin multa saattaa saada tolla 2750€:llä Nomad Carbonin...
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Eihän se karbiininomadi vaan ole ällä tai äksällä?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Mun NomadC on ällä.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Alustava varaus mikäli otat vastaan.


  27. #2847
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Pinkbiken arvostelussa coverttia jonkun verran moitittiin joustosta. Sanottiin että oli vaikea saada pyörä normi sageilla käyttämään koko joustomatka. Sagia jos kasvatti niin sitten taas pohjasi herkemmin(aijaa).
    Spaceria iskariin, olettaen ettei ole jo isoin kalikka ängetty jo keppiin sisälle, sit menee vaikeemmaks. Bandit 29'n piti tehä sama homma.

  28. #2848
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tsadin ydin
    Viestit
    373

    Maastopyörä Enduroon!

    Koon valinnasta... Commencal kuumottelee, ja mittani, pituus ja sisäsauma on sentilleen M- ja L-kokojen välissä. M-koko löytyisi ehkä kokeiltavaksi, mutta voiko kokoa arvella jotenkin muutoinkin, kuin Commencalin ohjeen mukaan. Reach-mittaa eivät ilmoittaneet, eikä sitä tainnut, ainakaan ilman trigonometriaa saada ilmoitetuista mitoista laskettua.
    vauhtikorjaavirheet muokkasi tätä : 19.06.2014 at 11.44 Syy: karkas aluksi.

  29. #2849
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Onko tietoa tuosta transitista että onko 2014 26" covertissa hissitolpalle stealth letkuvientiä? Transun sivu sanoo että valmiiseen pyörään saa optiona stealthin tai normin. Muutoin www tarjoaa ristiriitaista tietoa.

    E:Runko tilattu, tulee kun tulee. Tovottavasti ajossa vielä tänä suvena.
    Polun tukko muokkasi tätä : 21.06.2014 at 16.31
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  30. #2850
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Republic of Aurinkolahti, Helsinki
    Viestit
    9
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vauhtikorjaavirheet Katso viesti
    Koon valinnasta... Commencal kuumottelee, ja mittani, pituus ja sisäsauma on sentilleen M- ja L-kokojen välissä. M-koko löytyisi ehkä kokeiltavaksi, mutta voiko kokoa arvella jotenkin muutoinkin, kuin Commencalin ohjeen mukaan. Reach-mittaa eivät ilmoittaneet, eikä sitä tainnut, ainakaan ilman trigonometriaa saada ilmoitetuista mitoista laskettua.

    Mehän taidettiin tänään törmätä ylävitosessa? EDIT: Ei taidettukkaan. Näytät olevan Oulusta.

    Mutta joo. Tänään törmäsin yhteen kaveriin Hi5bikessa, jolla oli sama ongelma. Oma Meta AM1 (2013) oli hälle ainakin passeli L kokoisena.

    Hän oli myös juuri molempien kokojen välissä
    Rotary muokkasi tätä : 19.06.2014 at 23.11 Syy: hups
    Commecal Meta AM1 2013

    --Paremmat ryynit pitäis olla--

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •