GiantElectrobikeHephaGarmin
Sivu 12 / 46 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 1352

Aihe: Gravel Grinding ja Gravel Racing

  1. #331
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    ^ Hyvältä näyttää. Mää tota runkoa ole katellut sillä silmällä jo pidempään ja pidin sopivan kokoista ihan käsissäni Shokki Terapiassa. Vähän oudon oloinen dropoutosasto, mutta lienee toimiva. Vielä kumminkin mennään ilman levyjarruja ainakin vuosi kunnääs just tilasin 4 paria Kool Stopin lohenvärisiä paloja

  2. #332
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Puusillan takana olevan lutakon elikko näyttää siltä, että lutakossa virkistäytymistä ei suositella. Vähän eksoottisemmat graindausmaisemat siellä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  3. #333
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Ei ollut pitkä matka uimarannallekaan tuosta alligaatorista, vesi tosin oli aivan ruskea muutama päivää edeltävän tulvan jälkeen, paikoin satoi jopa yli 500mm vettä yhtenä yönä, joten uida ei tehnyt mieli muutenkaan:


    Runkoon ja erityisesti etuhaarukkaan olen erittäin tyytyväinen, tärinänvaimennusominaisuudet ovat kunnossa. Kaiken kaikkiaan oli erittäin mukava lenkki, vaikka kuumuuden takia lopussa olikin aika heikko olo.

    Tämähän on läskipyöräversio maantiepyörästä ja ensikosketuksen tunnelmakin sen mukainen.

  4. #334
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Välillä täälläpäin hiekkateitä 'parannetaan', sitten on niin hauska ajella niillä pyörällä, etenkin kun pitäisi pitää sykkeet alle 130




    Toisaalta voi ajella tälläisiä teitä, joita ei mitenkään ylläpidetä, sateiden jälkeen ne ovat oikein mainioita, saa lyhyelläkin matkalla pidettyä sykkeet pitkään siellä 120-130 välillä eikä ole tylsää ja yksitoikkoista, kun saa ajolinjoja katsella ja vähän tekniikkaakin kai tuossa tarvitsee.


    No, tulee sitä 20km ajeltua noinkin, oikea käsi puutui sormista olkapäähän niin, että oikein kihelmöi, samoin varpaat, piti taukoja välillä pitää, mutta ihan hyvin muuten kulki, appelsiinitäysmehua litra ennen lenkkiä, niin kulkee aina paremmin.

    Oli vain 2x9 käytössä, kun kampisetti olisi kaivannut kapeamman kampilaakerivirityksen, ketjulinja ihan pielessä siitä syystä, mutta toimi se jotenkin, kunnes nyt uusi osa tulee. 22 edessä ja 36 takana tuossa 26" maasturissa on ihan hyvä, saa passattua kohtuullisen hyvin rasitusta, että sykkeet pysyy siinä missä pitää.

    Senkin huomasi, että se 42 ratas edessä on aika turha, ajelin tuollakin 50km/h, kadenssi jotain 150 lähellä, 25km/h ajeli vielä ihan miellyttävällä siirtymäkadenssilla, enkä minä oikein tiedä miksi maasturilla pitäisi kovempaa ajaa siirtymillä ja noilla pikkuteillä nopeus jää alle 15km/h kokolailla jatkuvasti.

    Voimansiirron jatkuva putsaaminen alkaa kiusaamaan, pitää kokeilla jotain noita kuivavoiteluaineita, jos edes sen 100km pääsisi ilman tuntien askartelua, nyt on ollut se noin 20km ja täysi putsaus ja uusi voitelu, odottelu ja ketjun huolellinen kuivaus ja pyyhkiminen. Voi tosin olla, että odotan liikoja, kun olosuhteet on vähän tälläiset.

    Asfalttia, kovaa savea, kiviä, mutaa, kaikkia noita kun on, niin rengasvalinta on aina oma haasteensa, slikseillä olen paljon ajanut ja ne toimii hyvin kivillä ja asfaltilla sekä kovalla savella, mudassa ne on ihan ok, mutta muutaman kerran lenkillä eturengas lipsuu sivulla ja meno stoppaa, usein takarenkaan sutimiseen. Noin Bontragerin LT3 kumit toimii suht ok asfaltilla ja kivillä, sekä erinomaisesti mudalla ja kovapintaisella savella. Yllättävän pieni ero slikseihin pienissä nopeuksissa, sitten yli 30km/h alkaa meno hidastumaan verrattuna slikseihin kun ääni alkaa kasvamaan.

    Onhan se välillä olo vähän kuin junanradan kivipenkalla ajelisi, mutta jotenkin noille harvalukuisille polkumaisille teille sitä pitää päästä, ei taida olla kuin 3 tai 4 sellaista ja tuo on lähin, tosin tuolla on mahdottomasti karhujen jälkiä, niin ei voi iltalenkkiä siellä ajaa.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  5. #335
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Yksi Great Dividelta -vimeo lisää:

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #336
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    662
    Olen useamman vuoden jo lukenut Guitar Tedin edesottamuksista ja Trans Iowasta. Olisikohan Suomessa tilausta samankaltaiselle underground-tapahtumalle, jossa muutama "kestävyysurheilun kuningas" tai muuten "kova luu" yrittää valloittaa nuotitetun (ei merkityn) reitin käypään aikaan.

    Olen pienessä päässäni pyöritellyt ajatusta ko. jutusta, mutta en ole tohtinut siirtyä nojatuolista pyörän päälle.
    Periaatteita voisi olla mm.
    - Yhteislähtö, mutta muuten omatoimimatkailuna omalla vastuulla
    - Reittiä ei merkitty, tarkoitus ajaa tielistan (cue sheet) mukaan. Kukaan ajajista ei tiedä reittiä etukäteen.
    - Pieni on kaunista, joten pieni porukalla järjestään ja ajetaan
    - Palkintona hyvä mieli, ehkä pala A4:sta ja kaunis kiitos osallistumisesta.
    - Hiekkaa niin paljon kuin mahdollista.
    - Trans Iowa on n. 360 mailia, mutta meillä varmaan riittäisi 100-300 km. Riippuisi siitä, mikä saa ihmiset liikkeelle.
    - Tavoite: Joku järjestäisi toisen, jotta minäkin voisin osallistua ;-).

    Ajatuksia?
    Size is a matter of preference - http://pienetpyorat.blogspot.com

  7. #337
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Mulla on pari valmista reittiä tänne lähinurkille. Esim. Gravel d'Espoo -hengessä tai vaikka kaumpaakin, Kirkkonummen kautta kiertäen, mutta silloin on pakko ottaa vähän asfalttiakin reitille. Nuotittamisen ongelmana täällä on se, että kun joutuu osittain hyödyntämään ulkoilureittejä, tulee risteyksiä tolkuttoman paljon. Siksi olen itsekseni mietiskellyt konseptia, jossa ajettaisiin vaikka kolmihenkisin joukkuein ja vähintään yhdellä joukkueesta pitäisi olla Joukkueet eivät saisi peesata toisiaan, jolloin ei muodostuisi alun ulkoilutiepätkille yhtä liian isoa pelotonia - noin niinkuin muita liikkujia ajatellen ja olettaen, että osallistujia tulisi enemmän kuin yksi joukkueellinen . Mun kunnolle lähempänä 100 kuin 300 kilometriä oleva reitti sopisi paremmin
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #338
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    662
    Minullakin on valmiina noin 250 km reitti, josta reilu parikymmentä on asfalttia. Reitti pyörii Hyvinkään pohjoispuolella. Tällä reitillä nuotittaminen ei ole kovin hankalaa, mutta joistakin risteyksistä puuttuu tiekyltit, joten ne joutuisi merkkaamaan. Itse ajattelin, että jos saisin jotakin aikaiseksi, niin parikymmentä osallistujaa olisi ihan maksimi.

    Turha kai tässä on ihmisten kiinnostusta kysellä. Costnerin Kevin sen hoksasi, miten unelmat toteutetaan:

    Size is a matter of preference - http://pienetpyorat.blogspot.com

  9. #339
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    Onhan noita mietitty muodossa ja toisessa, kun on näitä GG-hommia ollut tapetilla. Ja Saishan tuollaisen aikaiseksi täällä Oulun seudullakin näillä tutuilla reiteillä, kun sais vaan aikaiseksi. Hmm..
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  10. #340
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    662
    Virallisen GG-tapahtuman järjestäminen Suomessa taitaa olla tekemätön paikka. Parhaat pätkät ovat metsäauto- ja yksityisteitä, joten luparuljanssi taitaa olla mahdoton...
    Size is a matter of preference - http://pienetpyorat.blogspot.com

  11. #341
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Ei täällä keskisuomessa ainakaan metsäauto tiet ole yksityisiä. Turhan moni päättyy tosin umpiperään mutta 100+ km onnistuu helposti jos lyhyet asfaltti siirtymät hyväksytään.

  12. #342
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    968
    Samanmoista ajoa olen minäkin miettinyt Reitti2000 tahkotessani. 100-150km voisi olla sopiva ajettava ellei sitten järjestä monipäiväistä kisaa. Tietty pienellä porukalla voisi kokeilla epävirallisesti ilman luparuljanssia.

  13. #343
    Kävin kokeilemassa gravel grindingia ja sehän oli vallattoman hauskaa!
    Tässä kuvaraporttia jos jotain kiinnostaa: http://wandereronwheels.wordpress.co...nding-weekend/

  14. #344
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    ^ mukava rapsa, kiitokset.

  15. #345
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    ^ mukava rapsa, kiitokset.
    Olepa hyvä. Kiva kuulla, että miellytti!

  16. #346
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Ei täällä keskisuomessa ainakaan metsäauto tiet ole yksityisiä. Turhan moni päättyy tosin umpiperään mutta 100+ km onnistuu helposti jos lyhyet asfaltti siirtymät hyväksytään.
    Mullon käsitys että suurin osa Suomen metsäautoteistä on valtion rahoituksella aikonaan saatu aikaan. Toisaalta aivan jokamiehen oikeuksilla, kunhan on ajettavaa uraa niin saa liikkua. Olen täällä huommannut että joskus on syytä nöyrästi kääntyä takaisin!
    I väntan på ännu dåligare tidet

  17. #347
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Moni metsätie johtaa vain mökille. Sellaisiahan on aika hyödytöntä ajaa. Mutta kartastahan voi katsoa, minne menee. Kivalta näytti jäsen d33b0n ajelut, tekee ihan mieli itsekin lähteä käymään.

  18. #348
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Kun viime syksynä asiaan sopivan kaluston ilmaantuessa otin, yhden projektin puitteissa asiakseni perehtyä nykyisen asuinpaikkani pienempiin sora- ynnä metsäautoteihin niin yllätti kuin helekutan paljon niitä onkaan. Vaikka puolityökseni niitä ajoin lumentuloon asti niin noita täällä piisaa. Parin viikon päästä alan uuvestaan, melkein tuntuu etten joka tienpätkää ikinä kerkee löytämään saati muistamaan. No nyt GPS auttanee... Oikein hauskaa touhua muuten!
    I väntan på ännu dåligare tidet

  19. #349
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Mullon käsitys että suurin osa Suomen metsäautoteistä on valtion rahoituksella aikonaan saatu aikaan. Toisaalta aivan jokamiehen oikeuksilla, kunhan on ajettavaa uraa niin saa liikkua. Olen täällä huommannut että joskus on syytä nöyrästi kääntyä takaisin!
    Välillä meno on hitaampaa kuin kävely, mutta melkoisesta vellistä sitä selviää, kunhan on valinnut sellaiset välitykset joista löytyy aina pienempää, niin että pehmeässäkin upotuksessa sitä voi veivata ilman, että sykkeet karkaa tappiin, sitä puuroa kun joskus on koko lenkin edestä.

    Tai ehkä se vaan on joku perversio, että josko tuosta vielä voisi ajaa vaikka kävely olisi paljon nopeampaa?

    Mutta millä tahansa tiellä saa periaatteessa ajella, kunhan pitää mielessä sen, että jokamiehenoikeuksissa on kirjoittamaton kohteliaisuussääntö, jos on asumusta näköpiirissä, niin sitten olisi hyvä välttää sellaisessa paikassa ajelua, kotirauhan ja jokamiehenoikeuksien jatkuvuuden vuoksi.

    Jollain valtion rahoittaman tahon sivulla oli jokamiehenoikeuksista varsin kattavasti juttua ja siellä oli tuokin mainittu, liittyi toki marjastukseen, mutta se kuinka oli laitettu antoi itselleni ainakin sellaisen kuvan, että no see no harm, mikä tavallaan jonkinlainen kirjoittamaton sääntö sitten kai olisi.

    Itse olen katsellut yleensä noiden pienimpien teiden ja polkujen osalta vähän tolta kantilta sitten, etten ole talojen lähistöiltä kulkevilla ajellut, siltikin noita ajeltavia muulla kuin asfalttipinnalla varustettuja pätkiä on ihan mukavasti löytynyt.

    Kovat savitiet toki sopii kaikille fillareille, mutta täällä ainakin kovalla innolla noille tungetaan mursketta niin, että tuntuu kuin ajaisi ratapenkalla, sellainen menee maasturilla, mutta en minä kippurasarvisella kovin mielekkääksi ajoreitiksi mieltäisi jos moista mursketta on paksusti tiellä. 37mm ja 50mm renkaissa on kumminkin aika iso ero moisella alustalla, leveämmillä varmaan paljonkin mielekkäämpää.

    Yksi ongelma on sekin, että milloin hyvä kova pinta lanataan sepelimatoksi, eri teillä eri aikoina, vaikka kartalta suunnittelette reittiä ja käytte ajamassa, niin kas kummaa joku 30km voikin olla sepelimattoa, jolla ei kovin hyvin voi ajaa muilla kuin maastopyörillä
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  20. #350
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Kun viime syksynä asiaan sopivan kaluston ilmaantuessa otin, yhden projektin puitteissa asiakseni perehtyä nykyisen asuinpaikkani pienempiin sora- ynnä metsäautoteihin niin yllätti kuin helekutan paljon niitä onkaan. Vaikka puolityökseni niitä ajoin lumentuloon asti niin noita täällä piisaa. Parin viikon päästä alan uuvestaan, melkein tuntuu etten joka tienpätkää ikinä kerkee löytämään saati muistamaan. No nyt GPS auttanee... Oikein hauskaa touhua muuten!
    Itse siirryin turhan paksun murskematon jatkuvan kohtaamisen myötä maasturiin ja nyt on avautunut paljon enemmän reittejä, vanhoja karjapolkuja yms. joita pitkin voi yhdistellä eri tavoilla niitä pieniä sorateitä ja yhdistelmien määrä kasvoi aika paljon. Noilla karjapoluilla on usein pehmeitä notkopaikkoja, joissa on kiitettävästi sitä mutaa.

    Noiden polkujen ajamisessa tosin on välillä haastetta, kun se polku alkaa hyvin, sitten kun on jossain puolivälissä, niin heinä vaan pisenee ja pian alkaa olemaan puitakin väisteltävänä, sen jälkeen pitää vaan luottaa GPS tietoon polun sijainnista, kun mitään merkkejä polusta ei enää erotu, eikä paljoa muutakaan, kun se kasvillisuus on niin tiheää, että maata ei paljoa yli metriä näe eteensä, tai sivuille, kyllä sieltä on silti yleensä löytynyt sitten se polun toinenkin pää, mutta mielenkiintoista seikkailua tuollainenkin.

    Vaan mihin sitten vedetään maastopyöräilyn ja gravel grindauksen raja, pitääkö gravel grindauksessa olla se kaksi pyöränuraa ja maapohjan selkeästi jotain sorantapaista eli ruskeaa ja enemmän tai vähemmän kidemäistä, että kun siirrytään mullalle, niin alkaa olemaan maastopyöräilyä? Toisinaan noita karjateitä pitkin kun siirtyy sorapätkältä toiselle on enemmänkin maastopyöräilyltä tuntuvaa se ajo, kun pitää hakea ajolinjoja ja osaa toisinaan olla teknistä nousuakin renkaan alla pyörivine kivineen yms.
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  21. #351
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Vaan mihin sitten vedetään maastopyöräilyn ja gravel grindauksen raja, pitääkö gravel grindauksessa olla se kaksi pyöränuraa ja maapohjan selkeästi
    Taija ny niin kovasti tärkeää olla kun itse yksikseen ajaa. Sitten jos oikeesti grindausteitä haluaa kartoittaa joko omaksi tai muitten hyödyksi niin aivan eri asia. Eikä sekään vissiin niin kirkossa kuulutettua ole mikä tie on riittävän hyvä mihinkin tarkoitukseen.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  22. #352
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Taija ny niin kovasti tärkeää olla kun itse yksikseen ajaa. Sitten jos oikeesti grindausteitä haluaa kartoittaa joko omaksi tai muitten hyödyksi niin aivan eri asia. Eikä sekään vissiin niin kirkossa kuulutettua ole mikä tie on riittävän hyvä mihinkin tarkoitukseen.
    Joskus katsoin valokuvia tourin alkuajoilta, melkoista kivikkoa se tie näkyi olevan ja soraahan sekin, muistelenkohan väärin vai oliko viiksitankoja peräti pyörissä, miehillä niitä viiksiä ainakin oli, mielestäni renkaat eivät olleet mitään superkapeita, mutta aika sileä näkyi kuviottomuus olevan, jotain harmaita tai valkeita ne renkaat taisivat olla. Sellaista nyrkinkokoistakin kiveä muistelen, että olisi kuvissa näkynyt.

    Joten ehkä se karumpi tienpinta on vain sitä paluuta pyöräilyn juurille ja ehkä sitä vain kilpailijan pitäisi osata varautua olosuhteisiin joita on tarjolla.

    Ne kuvat oli samassa paikassa, jossa kerrottiin siitä kun se yksi tyyppi joutuis sepänpajaa lainaamaan, kun etuhaarukkako sillä katkesi ja kun taju palautui niin joutui epämääräisen matkan pyörää kantamaan lähimpään kyläänkin, se oli mielestäni jonkun vanhan pyöräilijän blogi, joka oli itsekkin pyöräillyt tourilla tosi tosi kauan sitten, mutta olen hukannut osoitteen enkä kyennyt löytämään nyt todisteita, mutta ehkä tossa grindauksessa on tosiaan jotain paluuta juurille ja sitä sopeutumista olosuhteisiin eikä sitä priiman pinnan hakua, mikä sitten on osa sitä viehätystä.

    Kuten aina, asennehan se ratkaisee mikä on ajokelpoista
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  23. #353
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.135
    Tuli lomalla ajettua hieno hiekkatie, Kontiovaaran harjutie. Kapeimmissa kohdissa oli mittakeppejä ojissa, joten kohtalona varmaan on mutkien oikaisu ja tien leventäminen.


    Youtubessa oli joku ottanut oikein kunnon otoksen pätkästä:http://youtu.be/CGPE72u75_0
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

  24. #354
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Olihan mahtava keli eilen! +27 ja vilvoittava tuuli.







    Kaikessa rauhassa ajettuna noin 50 km ja hieman päälle 2 tuntia.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  25. #355
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  26. #356
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Facebookissa törmäsin tällaiseen: Hepo-vetoisesti siis tämän viikon lauantaina tarjolla ohjattua GG-ajelua Hesa-Sipoo-akselilla.

    http://fillaristi.fi/strade-bianche-sipoo-23-8-2014/
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  27. #357
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Huomenna Strade Bianche. Sen verran hiekkatietä, että sopii varmaan tännekin. Lotta Lepistö mukana. http://www.cyclingnews.com/races/str...15-1-1/preview

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  28. #358
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    Trans Iowa v11 parhaillaan käynnissä. Tai käynnissä ja käynnissä, ensimmäiselle tarkastuspisteelle ehti vain yksi kuski ennen aikarajan umpeutumista. Keli on vähän heikohko.
    6.7 WTF/kg


  29. #359
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Tuolta linkistä löyty hienoja fotoja. Melkoinen keli tosissaan..

    http://imaginegnat.com/2015/04/25/tr...bw-11-jpgw600/
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #360
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Turun saaristo
    Viestit
    662
    Oisiko tälläsesta 1470€ hyvä diili ? http://www.giant-bicycles.com/fi-fi/...2/20357/79769/
    Pysähdy välillä katsomaan maisemia... voit oppia jotain.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •