FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 74 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 64 72 73 74 75 76 84 124 174 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.191 - 2.220 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #2191
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ynnykkä Katso viesti
    Minkäslaisia määriä litkua paatte MTB 29" sisälle? Itellä 60ml, mut tottakai jokusenkertaa vuodessa tuhahtaa lenkillä ilmat ulos. Ilmeisesti ei ole tarpeeksi? Marathon matkoille pitäs varmaan olla enemmän?
    Uuteen renkaaseen olen laittanut yleensä 90ml. Käytettyyn renkaaseen vähemmän, koska siellä on jo valmiina sitä litkukalvoa/seittiä joka on tilkinnyt renkaan rakenteen vuotavat kohdat. Litkumäärän tarkistus ja täydennys kerran tai pari kesässä jos renkaanvaihtoja ei tule muista syistä. Jos on selkeä havainto reiästä ja vuotamisesta lenkillä, sitten tarkistus toki useammin.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  2. #2192
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    126
    Ensimmäinen litkutus takana ja ihan hyvin tuntui onnistuvan, lukuun ottamatta teipin asennusta.

    Kehät Fun Works Atmosphere SL 29er ja renkaat Schwalbe RoRo Evo TLR SnakeSkin 29x2.1. Tarvikkeet(venttiilit, litku ja teippi) Stan's NoTubes.

    Ensin puhdistin kehät ja aloin asentaa teippiä. No jostain olin lukenut, että teippiä pitää kiristää ja ensin painaa keskeltä kiinni, tämän jälkeen reunoilta. Ensinnäkin ko. teippi ei venynyt juuri ollenkaan ja oli kovaa/jäykkää kuin filminauha. Kehän keskiura oli sen verran syvä, että teippi ei asettunut oikein kunnolla ja jokaisen pinnan kohdalle tuli epämääräinen ruutu.

    Totesin, että ei sitä paremmin saa ja iskin renkaat päälle. Kompuralla ilmat sisään ja hyvin nousi renkaat napsumisen kera. Laskin ilmat pihalle ja litkut sisään venttiilin kautta. Ilmat sisään uudestaan ja tarkkailemaan vuotoja. Ensimmäinen vanne kiekko/rengasyhdistelmä ei vuotanut mistään. Pyörittelin ja vatkasin aikani, tarkastelin saippuaveden avulla vuotoja, mutta ei näkynyt. Sitten toisen parin kimppuun ja se jo vähän sihisi ilmat sisällä. Pyörittelyä ja vatkaamista, niin loppui. Tästä yhdistelmästä löytyi pari vuotokohtaa saippuaveden avulla, mutta sai tukittua kääntelemällä.

    Kävin äsken katsomassa ja ilmat pysynyt sisällä yön jälkeen, joten kait tuo jotenkin onnistui...

    Eniten mietityttää tuo teippi. Teinkö jotain väärin vai onko tuo teippi aina tuollaista jäykkää? Jos jossain vaiheessa teippi pettää ja joutuu sen vaihtamaan, niin onko ehdottaa jotain joustavampia teippejä?

  3. #2193
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    333
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti S.S Katso viesti
    Eniten mietityttää tuo teippi. Teinkö jotain väärin vai onko tuo teippi aina tuollaista jäykkää? Jos jossain vaiheessa teippi pettää ja joutuu sen vaihtamaan, niin onko ehdottaa jotain joustavampia teippejä?
    Se teippi ei saakkaan venyä, sillä sen on tarkoitus kestää painetta. Stanin omiin kehiin sen teipin saa ainakin ihan nätisti ilman ryppyjä, kunhan leveys on oikea. Mutta ei ne rypyt siinä teipissä mitään varsinaisesti haittaa kunhan ilmat pysyy sisällä.

    Myös Gorillateippiä voi kokeilla vannenauhana, jos asettuisi paremmin. Se on ainakin hieman joustavampaa.

  4. #2194
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Kuopion seutu
    Viestit
    262
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    LiquiSole on kans hyvää liimaa reikien parsimiseen, tuolla olen muurannut umpeen 4-5mm läpireikiä mistä aurinko paistaa läpi.
    Täältä ääni LiguiSolelle (Casco). Nobbyn ajoin pahasti vanteelle, tuli kylkeen 1cm reikä. Leikkasin vanhan maantie ulkorenkaan kyljestä paikan jonka liimasin liquisolella. Hyvin on ilmat pysynyt. Kyseessä tubelesrengas ja litkut.
    Samalla metodilla korjasin yhden melkein uuden maantierenkaan kyljen jonka sepeli viilsi, hyvin on kestänyt. Lama aikaan pitää korjailla kaikki mahdollinen, etenkin opiskelijalla ei ole vara aina ostaa uutta.
    Jos ei pysy muiden mukana niin ainahan voi polkea hitaammin

  5. #2195
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Schwalben Big Bettystä asennuskokemuksia; meni kategoriaan "helpoimmat". Rengas vanteelle(meni todella helposti). Bilteman pumpulla nosto vanteelle(nousi heti) ja piti ilmat ilman litkuja. Näin sen pitäisi toimia.

  6. #2196
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    85
    Eilen oli hetken ongelmia, kun normaalisti pahasti mulkaisemalla vanteelle hyppäävä Ikon ei suostunut nousemaan. Ratkaisuna vanteen ja kumin kanssa suihkuun, paskat ja vanhat tiivistymät pois. Sen jälkeen ei ongelmia. Kaippa reunat olivat sen verran epätasaiset, etteivät suostuneet nousemaan.

  7. #2197
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Kuopion seutu
    Viestit
    262
    Tuli tubeless renkaaseen 10mm reikä. Paikkasin kokeeksi tälläisellä.


    Tässä kuva vuoden vanhasta Liquisole ja sisäkumipaikasta. Hyvin on pysynyt. Kiiltävä pinta on osittain lähtenyt, mutta kuvasta muuten näkyy hyvin miten materiaalit ovat muuttuneet/sulaneet yhteen.
    heze muokkasi tätä : 25.05.2014 at 19.52
    Jos ei pysy muiden mukana niin ainahan voi polkea hitaammin

  8. #2198
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Schwalben Big Bettystä asennuskokemuksia; meni kategoriaan "helpoimmat". Rengas vanteelle(meni todella helposti). Bilteman pumpulla nosto vanteelle(nousi heti) ja piti ilmat ilman litkuja. Näin sen pitäisi toimia.
    Muddy Maryn asennus taas vaati käynnin huoltoasemalla.
    Josko se olis napsautin hommattava....

  9. #2199
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Onko ghetto tubeless viritys kuinka burbbailu varma? Mietin uskaltaisiko Dh pyörään kokeilla. Ei kauheasti lämmitä mieltä ajatus siitä että lähtisi ilmat pihalle kova vauhtisessa kaarteessa :-o

    Lähetetty minun C5503 laitteesta Tapatalkilla
    Gravity, what a heartless bitch.

  10. #2200
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Two-Shoes Katso viesti
    Onko ghetto tubeless viritys kuinka burbbailu varma? Mietin uskaltaisiko Dh pyörään kokeilla. Ei kauheasti lämmitä mieltä ajatus siitä että lähtisi ilmat pihalle kova vauhtisessa kaarteessa :-o

    Lähetetty minun C5503 laitteesta Tapatalkilla
    Pitäs olla varmin. Jared Graves käyttää ainoastaan ghettoa juuri samasta syystä endurossa ja jos Gravesilla ei burbbaa niin.......
    - Fear is a mindkiller -


  11. #2201
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Ghetto tubeless on about niin varma ku tubeless voi olla, kunhan pitää paineet sille renkaalle sopivina. Mulla just burppas schwalben nobby nicistä kaikki ilmat terävää kiveä vasten ko lähdin liikenteeseen liian pienillä paineilla. Olis pitäny täyttää ku tiukoissa asfalttimutkissa tuntu semmonen "luikertelu". Eli jos paineet on ok ni se viritelmä on myös ok.

  12. #2202
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Muddy Maryn asennus taas vaati käynnin huoltoasemalla.
    Josko se olis napsautin hommattava....
    Jonsei kiire ole niin sisurilla vanteelle ja vuorokauden odotus. Tämän jälkeen kehälle muotoutunut rengas nousee yleensä melkein puhaltamalla.
    Memento mori

  13. #2203
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    Jonsei kiire ole niin sisurilla vanteelle ja vuorokauden odotus. Tämän jälkeen kehälle muotoutunut rengas nousee yleensä melkein puhaltamalla.
    En mä ala sisureiden kanssa pelleilemään. Nyt puhutaan tubeleksesta.

    Tässä nyt muutenkin ollu rengasjumppaa kokeilujen takia, ei tosiaan viitsi irroitella venoja ja jumppailla sisurin kanssa edestakas. Helpompi hypätä autoon ja käydä huoltoasemalla.
    Ja sielläkään ei tartte käydä, kun hommaan napsauttimen.

    EDIT: Siis KUN saan aikaiseksi hommata sen...

  14. #2204
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Kuopion seutu
    Viestit
    262
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    En mä ala sisureiden kanssa pelleilemään. Nyt puhutaan tubeleksesta.

    Tässä nyt muutenkin ollu rengasjumppaa kokeilujen takia, ei tosiaan viitsi irroitella venoja ja jumppailla sisurin kanssa edestakas. Helpompi hypätä autoon ja käydä huoltoasemalla.
    Ja sielläkään ei tartte käydä, kun hommaan napsauttimen.

    EDIT: Siis KUN saan aikaiseksi hommata sen...
    Mulla Mavicin 819 UST kehät. Schwalben ja Bontragerin tubeless ja tubeless readyt ovat nousseet jalkapumpulla vanteelle. Hieman on kyseiselle vanteelle tubelekset tiukkia asentaa, mutta hyvin ovat pysyneet matalillakin paineilla.
    Jos ei pysy muiden mukana niin ainahan voi polkea hitaammin

  15. #2205
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    26" Ardent EXO 2.25 TR + Arch EX. Kuivana pikku pumpulla nousi ja piti ilmat ilman mitään litkuja. Toki sinne litkut täytyy ajoon laittaa mutta helpoin yhdistelmä hetkeen mitä vastaan on tullut. Ardent 2.4 EXO joka ei ole TR ei noussut tuolla pienellä pumpulla, joten näköjään tuo TR oikeasti merkitsee noissa Maxxiksen renkaissa jotain.

    edittiä: Ardent 2.4 EXOon ei auttanut edes sisurikikat. Kompuraa tartti tuo jotta nousi.
    Tmh muokkasi tätä : 31.05.2014 at 18.57 Syy: lisäys

  16. #2206
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    199
    jaa renkaitako täällä paikkaillaan. Monien kikkailujen jälkeen olen päätynyt tähän
    http://www.loctite-consumer.fi/en/pr...tdetails-panel
    Jos lenkillä sattuu tulemaan hillitty pistos voi senkin korjata rengasta irroittamatta. Sopiva lätkä sisuria pikiksellä reikään nii joha kestää ja on nopee käyttää. Ja HUOM tämähän on siis pikaliima joka käy myös KUMILLE

  17. #2207
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    433
    Tää mun pulma on vähän päinvastasempi kuin yleensä , eli onko normaalia että renkaat liimautuu vanteelle niin ettei pelkin sormivoimin saa vanteen reunasta keskiuraan . Vanteet mavicin 823 tubeles ja renkaat contin x-king tubeles , helppo oli nostaa jalkapumpulla vanteille ja pitää ilman litkuja heti ,
    mutta toi vanteelta poisotto on kyllä työlästä käsivoimin .
    Onko muilla vastaavia kokemuksia ?

  18. #2208
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    On kokemusta,Mavic Crossland + NBX 2,3:na.Vanteen ulkosivuilla on urat joihin renkaan sisäkehä "lukkiutuu",kuten pitääkin.
    Irroitin renkaan sielt urast papukaijapihtien avulla.Varovasti ku toimii ni ei riko rengasta.

  19. #2209
    Ensimmäinen litkutus takana ja ihan hyvin onnistu takarengas mut eturengas ei. Vannenauhassa oli aika iso reikä venttiilin reiän kohdalla ja näin ollen venttiili ei peitä taikka ei ota täysin vannenauhan reunoihin ja näin ollen rengas vuotaa venttiilistä. Välillä pitää mutta eilen kun meinasin lähteä lenkkeilemään niin ilmat olivat taas karanneet. Tämä on varmaan aika yleinenkin ongelma ensimmäisissä litkutuksissa. Kysymys kuuluu millä tuon korjaa?

    Haenko uuden vannenauhan, vai onko teippi parempaa ja saako siihen tehdä itse sen reiän vai onko ne jo valmiina? Vai voisiko tuon reiän päälle laittaa vaikka sisurin paikan ja sitten mattoveitsellä nirhata siihen oikean kokoinen reikä?

  20. #2210
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Savio
    Viestit
    81
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jame1967 Katso viesti
    Tää mun pulma on vähän päinvastasempi kuin yleensä , eli onko normaalia että renkaat liimautuu vanteelle niin ettei pelkin sormivoimin saa vanteen reunasta keskiuraan . Vanteet mavicin 823 tubeles ja renkaat contin x-king tubeles , helppo oli nostaa jalkapumpulla vanteille ja pitää ilman litkuja heti ,
    mutta toi vanteelta poisotto on kyllä työlästä käsivoimin .
    Onko muilla vastaavia kokemuksia ?
    Jos näppivoimat on heikot ja massaa on tarpeeksi, niin renkaan voi irroittaa laittamalla kiekon lattialle makaamaan ja astumalla renkaan päälle. Naps.

  21. #2211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pave Katso viesti
    Koemielessä olen yrittänyt litkutella Panaracer Razer MX 2.3:sta (n. 530-540 g) Merrickin sealentilla. Ei saa pitämään, ohuet kyljet tihkuvat litkua päivästä toiseen.

    Ainakaan tuo litku ei menisi avattavasieluisen prestan kautta sisään, sisältää täyteaineita.
    Minulla oli samoja litkun&ilman vuotamisongelmia Continentalin Race Sport renkaiden kanssa. Litku tuli ohuesta kyljestä läpi viikkojenkin litkutuksen jälkeen ja ilmaa joutui lisäämään päivittäin. Ratkaisu: paljon mainostettu Liquisole! Pesin päällyskumin sisäpuolelta, pyyhin vielä ohenteella. Sen jälkeen sivelin neljänneksen liguisoletuubista hieman ohennettuna kumin reunojen sisäpintaan. Ohenteena taisin käyttää xyleenia, saatoi olla kyllä joku muukin. Sitten kunnon ilmakuivaus (muistaakseni noin 1vrk). Ja sitten normaali litkutus. Tulos: tippaakaan litkua ei tihkunut kumin läpi ja ilmaa joutuu lisäämään noin 1,5 kk välein.

    Vanteelle hankalat kumit olen saanut CO2-pumpulla (Conti+mavic) halvimmalla olen saanut biltemasta. http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...ppu-CO2-27527/

    MP

  22. #2212
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Eilen meni noin tunti ennen kuin sain Maxxis Advantage 2.25":n nousemaan T-pumpun kanssa, vieläkin kädet kipeät siitä pumppaamisesta.
    Eipä tarvinnut enää kiukutella... Sunnuntaina juuri ennen lenkille lähtöä Hanssi pois vanteelta, pyyhkäisin pikaisesti vanteen puhtaaksi. Advantage paikoilleen ja litkut perään. Napsauttimella *humps**naps**naps*. Ajokamat päälle, lenkille ja elämä hymyilee.

    Pitäis ehkä sittenkin hankkia sellainen 2litran säiliö.. tuo 6litraa on aika OP näihin hommiin
    Still rides with 26er

  23. #2213
    Pitääpä kommentoida myös hyviä kokemuksia kun liityin nyt tubeless-joukkooon. Spessun Stumpin Roval vanteet ja Purgatory & Ground Control 2Bliss renkaat nousivat todella helposti ensikertalaiselta ihan vain jalkapumpulla. Vannenauhakin oli valmiiksi spessu asentanut ja laittanut mukaan tubeless venttiilit eli riitti vain että osti Stanin litkua. Helppoa kuin heinän teko!

  24. #2214
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Musta tuntuu, että renkaiden vanhentuessa niiden ilmaantuminen vaikeutuu huomattavasti. mulla on about vuoden vanha spessun ground control 2bliss rengas joka ei enää yksinkertaisesti ota painetta. ensiasennuksella nousi käsipumpulla. Nyt ei edes kompuralla.

  25. #2215
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    174
    Kaks vuotta ajettu rengas vai kaks vuotta hyllyssä ollut rengas? Ajossa luulis että asettuis vaan paremmaks, hyllyssä sitten varmaan kovettuu. Hyvä ja runsas liukaste auttaa vanteelle nousemista paljon, itsellä silicon spray toimi hyvin

  26. #2216
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Mulla meni lopullisesti hermo Contin 2013 vuoden X-kingiin. Ei pitänyt ilmoja edes tubelessvanteella ja kyse ei ollut kyljistä vaan rengas pieri ilmat pihalle
    sillon kun ajoi kovaa patikossa ,hyppi ,tai antoi muuten vaan sikaa. rauhallisessa ajossa ilmat pysyi hyvin. Pa#ka rengas. 2014 Mk II taas piti ilmat heti eli conti on saanut korjattua protection versionsa.

    Ostin tilalle TR Ardent racen ja se tiivistyi ja piti ilmat vaikka yritit miten saada sitä burbbaamaan. Maxxis osaa.
    - Fear is a mindkiller -


  27. #2217
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Muddy Maryn asennus taas vaati käynnin huoltoasemalla.
    Josko se olis napsautin hommattava....
    Asensin Muddy Maryn myös taakse; nousi jalkapumpulla heti. Vaikuttaisko asiaan, että vanteella oli litkua pinnassa kun heivasin Big Bettyn irti ja samoilla lämmöillä uutta kumia niskaan?

    Ja napsautin on muuten tilattu.

  28. #2218
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Vaihdoin viimevuotiset 29 RaRa evo tlr kumit uusiin vastaaviin, mutta snakeskin versioon. Ihan käsittämätön ero toiminnassa.

    Evot vuotivat uusina kyljistä ja reunan alta ja olivat muutenkin ongelmalliset koko ajan, kunnes kyljet pettivät lopullisesti.

    Snakeskinit olivat todella tiukat asentaa, ei puhettakaan, että olisi onnistunut ilman rengasmuoveja (stans arch kehät). Mutta tiiveys olikin sitten ihan eri luokkaan. Nostin vanteelle ensin ilman litkuja joka onnistui niin helposti, että käsipumppu olisi riittänyt. Ihan kuin olisi ollut sisuri. Lisäsin litkut venttiilin kautta ja toisesta kumista tuli yksi (1) pieni pisara kyljestä läpi.

    Toivottavasti toimivat ajossa yhtä hyvin kuin asentaessa. Evot kesti 968 km kohtuullisen helppoa ajoa. Sisäkumien kanssa mulla ei ole ollut ongelpia RaRan kylkien kanssa, mutta tubeleksina NoNo.

  29. #2219
    Liittynyt
    01/2000
    Viestit
    2.115
    No niin ensimmäiset kokeilut menossa. Vanteet DT Swiss Spline M1700 29". Gumekset Continental X-King 2,2" RaceSport.

    Ensin luulin kiekoissa olevan tubeless-ready:n ja tiiviin näköisen vannenauhan tarkoittavan että ne voi litkuttaa ilman teippejä. Ei tainnut pitää paikkaansa, kun ei onnistunut . Hain Prismasta 3M:n läpinäkyvää tough-teippiä ja leikkelin siitä mattoveitsellä sopivan levyistä. Tai luulin että leveys olisi sopivaa mutta eturenkaan kohdalla huomasin että teippi soiroilla piti reunoja hieman paikkailla. Tämän jälkeen eturengas meni ihan normipumpulla ja lisäsin litkua sisään. Takarengas oli kovin ongelmallinen ja se nousi vanteelle vasta kaverin kompuralla ja litkut sisässä. Alkuun vuosi oikein huolella mutta parin iisin lenkin jälkeen alkoi gumexet pitämään paineita yön yli.

    No eilen lähdin sitten innoissaan kokeilemaan suht kovilla paineilla (2 bar) Korson (Vierumäen) XC-kisaradalle. Ajotekniikka on mitä on joten vetäisin kivikkopellossa takarenkaan kyljen auki. Sisureita ei mukana mutta työmatkarepussa oli loctite pikaliimaa jolla sain gumeksen pitämään sen verran että pääsin pumppaamalla kotiin. Nyt sitten mietin että jaksanko enää puuhastella. Kotona olisi bontragerin tonnin painavat tlr-gumexet jotka eivät nousseet ilman kompuraa joten saa nähdä siirrynkö takaisin yestubes-tiimiin.

    EDIT:
    No niin bontragerit laitoin alle ja Teboilin kompuralla nousi takagumi helposti ja etugumi pienen puljaamisen jälkeen. Tonnin painoiset XD TLR:t pitivät samantien ilmaa vaikka pistin vain vähän Conteista jäänyttä litkua. Seuraavana päivänä kävin testaamassa kovassa sadekelissä ja renkaat toimivat ihan ok. Aika lipokkaat nuokin olivat mutta paremmat kuin contit. Saavat jäädä alle kunnes iskee kevennyskuume.
    T.M muokkasi tätä : 13.06.2014 at 11.09
    MCT

  30. #2220
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Tuo Loctite-pikaliima taitaa tosiaan olla aika hyvää ainetta pieniin paikkauksiin. Nirhasin takarenkaan kylkeen eilen sellaisen pienen reiän josta suihkusi litku ulos. No, paikkautui lopulta kun renkaaseen sai lisää ilmaa ja reiän päälle sormella vähän vastapainetta. Tänään otin sitten renkaan kyljen hyllyltään, hankasin sormella litkuseitin pois sisäpinnasta reiän paikkeilta ja varmistin paikkauksen tipalla Loctiteä. Silmämääräisesti näytti toimivan hyvin, jopa vulkanoituvan hieman reiän ympärille. Hetken aikaa sai odotella kuivumista. Tein saman vanhempaan renkaaseen jossa oli samanlainen, hieman hankalampi kylkireikä. Se saa kuitenkin odotella pahempaa päivää.

    Samalla löytyi uusi kikka renkaan nostoon takaisin kehän hyllylle. Aikaisemmin yhdistelmä Mavic Crossmax -kehä (teippaamaton) ja Spessun tubeless-rengas on ollut helpoin nostaa irrottamalla venttiilin sielu ja puskemalla rengas paikoilleen kompuran paineiskulla. Nyt kompurassa ei kuitenkaan riittänyt voima, kyseessä oli siis litkusta kostea rengas ja kehä, jossa on keskiosaan verrattuna korkeahko "hylly". No teinpä niin yksinkertaisesti, että painoin renkaan kulutuspinnan kehää vasten, otin kuvion reunoista kiinni molemmin käsin ja nostin rengasta irti kehältä, jolloin renkaan reunat siirtyivät hyllylle tai ainakin lähemmäs sen reunaa. Toistin viiden sentin välein renkaan ympäri. Sen jälkeen taas kompuralla ilmaa perään, ja nousi ensimmäisellä yrittämällä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •