GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 55 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 45 53 54 55 56 57 65 105 155 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.621 - 1.650 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #1621
    mutanaama Guest
    Sillä se minäkin tuohon laitoin, millä vanteella ajettu.

  2. #1622
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Jep, my mistake.

  3. #1623
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Pannaan nyt tänne kun epäilin että tulee pahoja ongelmia. Nimittäin kun tein ghetto-tubeless konversion tuossa vuoden alussa ja nyt on epäilys että litkut ei enää ole parhaassa iskussa... niin päätin laittaa lisää.

    Ne ongelmat mitä pelkäsin on että kun venttiilin sielun ottaa veks niin rengas saattaa blurpata niin pahasti että sen ja vanteen välissä oleva sisuri siirtyy paikaltaan ja/tai rengasta ei saa enää kunnolla ja tiiviisti paikalleen.

    Koska takana on 29er kiekko jossa kovemmat paineet ja Stans:n teippiä löytyy niin päätin kokeilla ensin sillä. Kun ilmat oli pihalla niin renkaan reuna ei ollu enää vannetta vasten. Venttiilin läheltä tuli litkua vähän ulos. Ei muuta kuin puolikas Stans:n tuttipullosta sisään ja venttiili paikalleen. Ja kokeillaan mitä sanoo Lezynen minipumpusta... ei täyty tai olis vaatinu puudelin tahtista nylkytystä.

    Kompuraan virrat ja hetihän se kumi hyppäsi takaisin paikalleen. Ghetto-sisurikin pysyi täsmälleen omalla paikallaan ja renkaasta tuli pitävä. Pistin ensin 2.4 bar ja hytkyttelin litkut molemmin puolin, sitten justeerasin tavoitepaineet 1.6 bar.

    Kun homma kerran toimi niin 26" etusen kimppuun. Sama homma mutta vähemmän litkun vuotoa ja onnistu yhtä hyvin, pysyy 0.9 bar paineet. Tuo takanen vuosi samoista paikoista kun sen muutin tubeless:ksi.

    Vaikuttaa siltä että jos metsässä blurppaa niin jotain toivoa on saada pikkupumpullakin nousemaan takaisin vanteelle. Auttavia käsiä tai nippusiteitä tai teippiä saattaa kyllä tarvita. Hyvä uutinen oli sisurin pysyminen vanteella paikallaan, en olis uskonu ilman näkemistä.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  4. #1624
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Vannenauhan tarkoitus on peittää vannnekehällä olevat nippelien reiät. Sulla ei ole niitä reikiä tuossa UST-kehässä etkä tarvitse vannenauhaa.
    Tubeless-jutuissa vannenauhan toinen funktio on kasvattaa BSD:tä. UST-renkaan toki pitäisi sopia UST-vanteelle ilman mitään välikappaleita, mutta vähän löysänpuoleisen renkaan saa istumaan vanteella tiukemmin (vähentäen vuotoja ja burppailua), kun vanteen ympäri vetäisee kierroksen verran teippiä.

  5. #1625
    mutanaama Guest
    Jeps, tarkistin tänään paineet FA 2.4" /mavic 823 combosta, 1,5 bar takana ja 1,3 edessä sopii mainiosti täysvauhtiseen kivikkojuurakkorymistelyyn myös märällä kelillä. Pitoa piisas liki paksupyörän verran liukkaissa nousuissa, ja maantiellä rullaavuus oli parhaimmillaan. Jopa parempi kuin paksupyörällä. Ehkä tuossa videossa takana paineet oli kuitenkin lähempänä 1,2 baria, tarvii joku päivä ottaa toisto videolle jos jaksaa

  6. #1626
    mutanaama Guest
    http://www.youtube.com/watch?v=nUasEO_BZsA No, onhan siinä melkoinen ero, kun painetta on 1,5bar.

  7. #1627
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    49
    Mahdollisia pahoja tulevia tube-ongelmia välttääkseni, niin kertokaas voiko tollasen Contin perus Xking-renkaan laittaa esim Stansin kitillä pystyyn? Vai pitääkö ehdottomasti olla tlr-tai ust-rengas? Parituksen kohteena siis 26" DT swiss x1600 ja xking 2.2 eilman mitään tlr merkintöjä.
    forrelly muokkasi tätä : 27.05.2013 at 07.48
    - Born to be Wild... paitsi himassa -

  8. #1628
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Onnistuu, mutta en tunne sinulla käytösä olevaa kehää, joten vaikea arvioida asennuksen helppoutta. Contin renkaat on olleet siitä ikäviä, että sisäpuoli tuntuu hylkivän Stanin litkua ensialkuun ja eivät tahdo tiivistyä heti tai kovin helposti. Itse olen Contin (Supersonic) renkaita puhdistanut jarrukliinerillä ja kyllähän ne muutamassa viikossa ovat alkaneet pitää ilmoja sisällä.

  9. #1629
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Etelä-Pohojanmaa
    Viestit
    171
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti forrelly Katso viesti
    Mahdollisia pahoja tulevia tube-ongelmia välttääkseni, niin kertokaas voiko tollasen Contin perus Xking-renkaan laittaa esim Stansin kitillä pystyyn? Vai pitääkö ehdottomasti olla tlr-tai ust-rengas? Parituksen kohteena siis 26" DT swiss x1600 ja xking 2.2 eilman mitään tlr merkintöjä.
    Ainakin 29" Xking muuntautui tubelekseksi suht helpolla. Vanteena mavic crossride,pari kierrosta teippiä ja tubelessventtiii.Sisään noin desi litkua. Äbaut viikon verran vuoti ilmoja mutta nyt on ruvennut pitään sisällä. Vanteelle ei noussut kuin kompuralla.
    Born to lose - Live to win

  10. #1630
    Onko UST-vanne ja normirengas litkuilla toimiva combo?

  11. #1631
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    On .


  12. #1632
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Eilen meni noin tunti ennen kuin sain Maxxis Advantage 2.25":n nousemaan T-pumpun kanssa, vieläkin kädet kipeät siitä pumppaamisesta. Menin sitten illan aika kiukuspäissäni tilaamaan co2-pumpun, että olisi edes teoreettinen mahdollisuus saada hankalat renkaat nousemaan jatkossa..
    Still rides with 26er

  13. #1633
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti gts/R Katso viesti
    Onkos LJL:n reklamaatiot ottanu tuulta alleen?
    Palatakseni taannoiseen Crossmax SLR:n kehän räjähdykseen, tänään tuli Canyonilta vastaus reklamaatioon:

    "We are very sorry that you wheel got damaged this way. But still we need to check you warranty claims. Please return wheel to Koblenz, if this is covered under warranty we will refund your shipping cost. But only them, no extra costs for express, pick up or insurance. Please try to find a cheap offer from local post."

    Eli takakiekko lähtee Saksan-matkalle, mitään hävittävää ei ole (paitsi postikulut). Tilasin tämän episodin myötä Actionsportsista kokonaan uudet kiekot täpäriin, Stanin Alpinet + DT Swissin 240s -navat. Eli kesti mitä kesti, niin ajaminen jatkuu. Myyn sitten nuo Crossmaxit jos saan takuuseen uuden takakiekon.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  14. #1634
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Onkos kukaan litkutellut maxxiksen larsen tt 2.35 folding rengasta?
    Mulle on semmonen tulossa ja ajattelin yrittää litkutella sen stanin teipillä teipatulle roval traverse kehälle.
    - Fear is a mindkiller -


  15. #1635
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    98
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Onkos kukaan litkutellut maxxiksen larsen tt 2.35 folding rengasta?
    Mulle on semmonen tulossa ja ajattelin yrittää litkutella sen stanin teipillä teipatulle roval traverse kehälle.
    Kyseistä rengasta en ole litkuttanut, mutta esim Maxxiksen Ardentit 2.25 ja 2.4 nousevat Stanin kehille helposti ja pitävät ilmaa ilman litkuvuotoja.
    Jopa Maxxis Maxxlite 285 rengas nousi Notubes Crestille helposti ja ei tihkuttanut tippaakaan litkua läpi kyljistä. Helposti on tässä tapauksella jalkapumpulla ja kahdella kiekalla keltaista teippiä.

    Omien kokemusten perusteella veikkaisin että pitäisi Maxxis litkuttua helposti jos vanne sen sallii.

  16. #1636
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Jkl
    Viestit
    713
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Eilen meni noin tunti ennen kuin sain Maxxis Advantage 2.25":n nousemaan T-pumpun kanssa, vieläkin kädet kipeät siitä pumppaamisesta. Menin sitten illan aika kiukuspäissäni tilaamaan co2-pumpun, että olisi edes teoreettinen mahdollisuus saada hankalat renkaat nousemaan jatkossa..
    Lainaan itseäni näihin ongelmatilanteisiin:

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti dILETANTTI Katso viesti
    Harhaisille epäuskoisille Vappu-aamun askartelua, häh!

    http://youtu.be/m8I-ruPY4HY

    Noin kahden ja puolen minuutin kohdalla kilahtaa:
    http://youtu.be/90pIvPCRssI

    EDIT: nousihan se Mountain Kingikin, että heilahti.

    EDIT2: jokohan nyt onnistui linkit oikein.
    ---
    Parempi pipo taskussa kuin oksalla.

  17. #1637
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Onkos kukaan litkutellut maxxiksen larsen tt 2.35 folding rengasta?
    Mulle on semmonen tulossa ja ajattelin yrittää litkutella sen stanin teipillä teipatulle roval traverse kehälle.
    Vanhemmalla Lumikolla on muistaakseni juuri tuo rengas edessä litkutettuna Mavic Crossmaxilla (myös muistaakseni). Renkaan reunoista hiottiin pahimmat epätasaisuudet pois ennen asennusta, kyllä se sitten vanteelle nousi, tiivistyi nopsasti ja on pelannut ongelmitta.

  18. #1638
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    Eilen meni noin tunti ennen kuin sain Maxxis Advantage 2.25":n nousemaan T-pumpun kanssa, vieläkin kädet kipeät siitä pumppaamisesta. Menin sitten illan aika kiukuspäissäni tilaamaan co2-pumpun, että olisi edes teoreettinen mahdollisuus saada hankalat renkaat nousemaan jatkossa..
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti dILETANTTI Katso viesti
    Lainaan itseäni näihin ongelmatilanteisiin:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti dILETANTTI Katso viesti
    Harhaisille epäuskoisille Vappu-aamun askartelua, häh!

    http://youtu.be/m8I-ruPY4HY

    Noin kahden ja puolen minuutin kohdalla kilahtaa:
    http://youtu.be/90pIvPCRssI

    EDIT: nousihan se Mountain Kingikin, että heilahti.

    EDIT2: jokohan nyt onnistui linkit oikein.
    Pitäisiköhän jatkossa kokeilla Tulin vain mieleen, että voisiko toinen kierros Stanin -teippiä auttaa noiden Maxxis:n kumien asennuksessa?
    Still rides with 26er

  19. #1639
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viesti
    ...että voisiko toinen kierros Stanin -teippiä auttaa noiden Maxxis:n kumien asennuksessa?
    Mä mielummin kävisin huoltoasemalla pullauttamassa ne paikoilleen ellei pumpulla nouse....


  20. #1640
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sauli Lumikko Katso viesti
    Vanhemmalla Lumikolla on muistaakseni juuri tuo rengas edessä litkutettuna Mavic Crossmaxilla (myös muistaakseni). Renkaan reunoista hiottiin pahimmat epätasaisuudet pois ennen asennusta, kyllä se sitten vanteelle nousi, tiivistyi nopsasti ja on pelannut ongelmitta.
    Larssen ei noussu jalkapumpulla ,mut kun tuhlasin yhden co2 16 gramman patruunan niin johan nousi paukahtaen.
    Tiivistyi heti eikä vuotanut kyljistä yhtään. Helppo homma.
    - Fear is a mindkiller -


  21. #1641
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    51
    Tulipas viikonloppuna litkuteltua ensimmäiset renkaat. Etunen (Spessun Purgatory) meni helposti: rengas paikalleen, Stania sisään, renggasmuovilla avittelin paikoilleen ja loppu jalkapumpulla. Helppo homma - miksi näistä foorumeilla itketään? No eikun seuraavan renkaan kimppuun (Captain). Rengas paikalleen, litkua sisään ja muovilla avittamaan. Mutta tämä pentele ei sitten pysy paikallaan millään ja jalkapumpulla turha yrittääkään, kun on puolen sentin rako renkaan ja vanteen välissä. Meuhkasin siinä takapihalla varmaan tunnin verran niin, että taisi naapurin asuntonäytöltä jäädä tarjoukset saamatta (sorry!). No sitten meni hermot ja rengas autoon ja huoltoasemalle, missä se sitten nousikin suht helpolla.

    No siinä kohtaa sitten huomasin, että takarenkaassa oli n. puolen sentin mittainen viilto kyljessä, mitä en ollut edes huomannu sisureilla ajaessa. Litku kyllä sen tukki, kun osui kohdalle, mutta heti kun kumi vähän elää, niin johan litkut taas suihkuaa. Kysymys kuuluukin, että mahtaako tuo tuosta tiivistyä vielä jossain vaiheessa ajokelpoiseksi vai asentelenko sen suosiolla vaimon kauppakassiin sisurin kanssa? Tai onko tubelesseille olemassa jotain järkeviä paikkavirityksiä?

  22. #1642
    mutanaama Guest
    Muistaakseni parktoolilta löytyy erikokoisia venymättömiä paikkoja tuohon käyttöön.

  23. #1643
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tpn Katso viesti
    Tulipas viikonloppuna litkuteltua ensimmäiset renkaat. Etunen (Spessun Purgatory) meni helposti: rengas paikalleen, Stania sisään, renggasmuovilla avittelin paikoilleen ja loppu jalkapumpulla. Helppo homma - miksi näistä foorumeilla itketään? No eikun seuraavan renkaan kimppuun (Captain). Rengas paikalleen, litkua sisään ja muovilla avittamaan. Mutta tämä pentele ei sitten pysy paikallaan millään ja jalkapumpulla turha yrittääkään, kun on puolen sentin rako renkaan ja vanteen välissä. Meuhkasin siinä takapihalla varmaan tunnin verran niin, että taisi naapurin asuntonäytöltä jäädä tarjoukset saamatta (sorry!). No sitten meni hermot ja rengas autoon ja huoltoasemalle, missä se sitten nousikin suht helpolla.

    No siinä kohtaa sitten huomasin, että takarenkaassa oli n. puolen sentin mittainen viilto kyljessä, mitä en ollut edes huomannu sisureilla ajaessa. Litku kyllä sen tukki, kun osui kohdalle, mutta heti kun kumi vähän elää, niin johan litkut taas suihkuaa. Kysymys kuuluukin, että mahtaako tuo tuosta tiivistyä vielä jossain vaiheessa ajokelpoiseksi vai asentelenko sen suosiolla vaimon kauppakassiin sisurin kanssa? Tai onko tubelesseille olemassa jotain järkeviä paikkavirityksiä?
    Pikaliima tai Park Tools tyre boot TB-2

  24. #1644
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Syntacen W35 kehä ja käytetyt Contin MK Supersonicit, kierros Stanin teippiä pohjalla. Sisulla piti taistella että sai pysyviä ilmanpaine-eroja aikaan. Venasta sielu irti, pistoolilla ja letkunpätkällä ilmaa sisään. Sitä ennen litkut ja kumin huolellista asettelua rengasmuovilla. Onnistui vihdoin, mutta jos olette harrastusta aloittamassa, niin älkää kokeilko ensimmäisenä. Alkoi nimittäin jarrukliinerin käyttö houkutella.

  25. #1645
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mä mielummin kävisin huoltoasemalla pullauttamassa ne paikoilleen ellei pumpulla nouse....
    Mitä jos syystä tai toisesta tarvii maastossa nostaa rengas vanteelle? Etukäteen nähty vaiva palkitsee yllättävissä tilanteissa. Joo, on mulla sisurikin mukana, mutta jotenkin jo ajaessa tuntuu luottavan renkaisiin paremmin, kun ne on sovitettu vanteelle niin hyvin, että nousevat ilman hiilaripatruunoita tai kompressoria.

  26. #1646
    mutanaama Guest
    Mulla taisi viime kesänä usti-rengas kerran antautua, ei ehkä sitäkään. Edelliskesänä kahdesti. Joten ei noita sisureita nyt alvariinsa tarvii olla tarjoomassa.

  27. #1647
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    Viikko sitten alkoi rengas (Slant-6) tyhjentyä. Oli viimevuotiset litkut jo haihtuneet kun reikä tuli (ja tietysti väärä sisuri mukana repussa), harmittelin laiskuuttani. Kotiin 10 pumppauksella päästyä litkuttelin siinä niiden lisäksi sitten useampia, kerran kaatui litkupurkki ja jalkapumppu kävi kuumana. Vanhat MK:t oli haastavimmat asentaa kun oli sisureilla niitä tähän asti käytänyt. Eihän ne alkuun tahtoneet pitää ilmaa, kuplia tuli paljon ja pari isompaa reikää meni tukkoon vasta kolmannella pumppauksella. On pari päivää pitäneet ajettavat paineet, joten nekin alkavat toimia.
    - siis ei noista ustikumeista harmia lenkillä yleensä tule, kunhan muistaa vuosittain lisätä litkua

  28. #1648
    Mitä ihmettä! Vaihdoin takarenkaan kun sain hankittua RaRa ja RoRo renkaat. Päätin pistää RoRo:n taakse kun edessä oli jo RaRa. Käytin samaa kikkaa kuin viimeksi, eli suikale sisuria kaksinkerroin venytettynä vanteelle ja rengas perään. Keksin myös ehkä oikean tavan saada ulkokumi vanteelle tekniikalla ja kahdella rengasmuovilla.

    Perhana että oli jotenkin paremman tuntuista tuolla RaRa/RoRo yhdistelmällä kuin Ignitoreilla

    Tosin ongelmaksi on muodostunut hieman se, että renkaissa ei pysy ilma niin hyvin kuin Ignitoreissa. Ehkä pitää vain olla malttia mukana ja heilutella litkut kaikkiin nurkkiin parina päivänä. Olisiko tähän jotain yleispätevää neuvoa?

    Oli kyllä kiva rullata siirtymät ja kokeilla metsässä menoa myös. Paineet sopivasti 1.35 ja 1.55.

  29. #1649
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    236
    Kuukausi sitten litkutin uudet Mountain King Protectionit Joen setillä http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=74009. Joku tubeless ready mainintakin noissa renkaissa on. Ei vain meinaa ilma pysyä kunnolla. Lenkin ajan kyllä pysyy mutta vuorokaudessa ovat tyhjät. Veteen upottamalla huomasin, että kyljistä vuotaa useammastakin kohdasta todella pienesti. Ostin lisää litkua mutta ei vaan ala pitämään. Pitänee kokeilla sisäpinnan putsaamista jarrukliinerillä.

    Tilasin setin 17-19mm vanteelle. Vannenauha vaan oli aivan liian leveä 17mm Dt Swiss X455:lle. Sain kuitenkin käymään leikkaamalla mattoveitsellä ylimääräiset pois. Renkaan nosto vanteelle meni helposti kompuralla. Pumppua en edes kokeillut.

  30. #1650
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Eilen paikkasin isohkon reijän saaneen muddy maryn ja yritin nostaa jalkapumpulla vanteelle (Mavic 823) sisurikikkailua käyttäen.
    Ei toivoakaan ,et ois noussu. Sitten muistu mieleen CO2 adapteri ja patruuna.
    http://www.hi5bikes.fi/~EjqLx0000001/?Y999=PIF&Y104=SN-PROCO2P

    Tuolla nousi kertalaakista ja napsahtelu vaan kuului. 3 ekuahan tuo maksoi ,mut säästyinpähän huoltarireissulta ja tuli todettua ,että tuo 16g patruuna riittää nostamaan löysän ja isonkin renkaan vanteelle.
    Tubeless paikkakin toimi niinkuin pitää.
    Näitä tuskailuja seuratessa on tullut muutamaan kertaan mieleen, että onko kukaan kokellut väsätä adapteria sodastreamin hiilari pulloon. Vois olla aika paljon halvempaa täytellä

    Mulla on 4 kW 3-vaihe kompura, joten ei itsellä tarpeen. Mutta jos asuisin kerrostalossa, niin aika varmasti kokeilisin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •