HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 94 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 44 84 92 93 94 95 96 104 144 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.791 - 2.820 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #2791
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    409
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lucky13 Katso viesti
    Joku voisi vinkata ton Cannondalen huuto.netin ylläpidolle. Ilmoitus näyttää olevan kopio Pinkbiken ilmoituksesta.
    Vinkkasin.

  2. #2792
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Haha, yhteen edelliseen postaukseeni viitaten, http://www.bike-discount.de/en/buy/r...431/wg_id-4386

  3. #2793
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    141
    Instagram-kuvien perusteella Cruzin Dylan Wolsky ja Iago Garay näyttää vaihtaneen Tweedloven EWS:ään Bronsonit alleen.. http://instagram.com/p/ohCSDvxXFn/

    "Do-it-almost-all-bike?"

  4. #2794
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 8 1/2 Katso viesti
    Instagram-kuvien perusteella Cruzin Dylan Wolsky ja Iago Garay näyttää vaihtaneen Tweedloven EWS:ään Bronsonit alleen.. http://instagram.com/p/ohCSDvxXFn/

    "Do-it-almost-all-bike?"
    Bronssoni on vissiin niin monipuolinen pyörä että ei varmaan huono valinta. Mut eihän tuo ole ensimmäinen kerta kun bronsson on noissa karkeloissa.

    DeVinciltä on tullut kunnon "enduro"rassi. Huiman oloinen laitos, itselle olisi vaan aivan liian jytky:
    http://m.pinkbike.com/news/devinci-s...look-2014.html

  5. #2795
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    208
    Saksalainen kollega luopuisi itselleen väärän kokoisesta Radon Slide 160:sta. Pitäisi vaan ostaa ajamatta, kun herra ottaisi pyörän ensi viikon kokoukseen lentorahtina mukaan.
    Onko kenelläkään noista kokemusta? Speksien ( ja Biken testien) mukaan ovat kelpo pelejä saksalisen perinteisesti horstilla linkutettuna.

    Itselle lähinnä on kysymysmerkkinä, että vaivaako näitä sama kuin Cubea ja Canyonia, että runko on suunniteltu pitkäjalkaiselle arjalaiselle ja persjalkaisen ugrin kassien suojelu on unohdettu? Taulukon mukaan standoveria on riittävästi, mutta niin on Cubenkin taulukon mukaan ollut. todellisuus taas on paljastunut heti kun koeajolle on päässyt.

  6. #2796
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    666
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuntsan Palo Katso viesti
    Saksalainen kollega luopuisi itselleen väärän kokoisesta Radon Slide 160:sta. Pitäisi vaan ostaa ajamatta, kun herra ottaisi pyörän ensi viikon kokoukseen lentorahtina mukaan.
    Onko kenelläkään noista kokemusta? Speksien ( ja Biken testien) mukaan ovat kelpo pelejä saksalisen perinteisesti horstilla linkutettuna.

    Itselle lähinnä on kysymysmerkkinä, että vaivaako näitä sama kuin Cubea ja Canyonia, että runko on suunniteltu pitkäjalkaiselle arjalaiselle ja persjalkaisen ugrin kassien suojelu on unohdettu? Taulukon mukaan standoveria on riittävästi, mutta niin on Cubenkin taulukon mukaan ollut. todellisuus taas on paljastunut heti kun koeajolle on päässyt.
    Mulla on Slide ED 160 8.0. Osathan on kunnossa, keulassa ei FIT patruunaa, vaan avoimessa öljy kylvyssä oleva patruuna. Hitaassa ajossa pieni sukeltelu vaivaa, esim. kun "dropista" tiputtaa keula edellä alas. Kovemmassa tykittelyssä toimii todella hyvin. Juurakossa ja kivikossa menee kuin juna. Kovinkaan polku tehokas tuo ei ole, notkuu aika reilusti varsinkin putkelta tykitellessä.
    Niin kassit on kyllä vähä vaarassa kun tuo yläputki ei ole yhtään sloupattu, itsellä kassit kyllä kilahtaa putkeen jos molemmin takajaloin joutuu äkkinäisesti jalkautuun. Mulla on 16" runko ja inseam n.78 cm.
    Mutta olen kyllä kokonaisuudessaan todella tyytyväinen, vaikka runko nyt ei suurta inthimon väreitä aiheutakaan. todella hyvä ja helppo ajaa, kovemmissa vauhdeissa ja vielä alamäkeen. Ainoot mitkä osat mitkä olen joutunut vaihtaan hajoamiseen on, keskiölaakeri sekä ketjuohjuri.

  7. #2797
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    497
    Osat tuli, olin ihan hilpeenä et nyt ajelemaa, ni ei, eturenkaan kylestä fuskaa ilmat pihalle, ja vaihdevaijerin kuori puuttuu vielä.. Osaa pienet asiat ketuttaa ja rankasti


  8. #2798
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.327
    Vaihdevaijerin kuoren saa vaikka Prismasta. Kannattaa mittailla hyvinkin tarkasti tuo keskimmäinen kuorenpätkä takaswingin ja päärungon välissä niin vaihteet toimii hyvin nyt ja myöhemmin. Hyvin pienen mutkan kun jättää niin ei heilu liikaa jouston aikanakaan.

    edit: siisti Vipotti silti.
    marco1 muokkasi tätä : 02.06.2014 at 17.13

  9. #2799
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    53
    Aloha!

    Sagien laitossa noudatin orjallisesti ohjeita... Alussa stressasin paljon ja tuli lopulta soitettua myös Tampereen Fox-huoltoon. Sieltä tullut viesti oli aika simppeli ja suomeksi käännettynä ja huumorilla höystettynä seuraavanlainen: Heitä helvettiin sagien mittaaminen ja ala ajella!

    Iskaripumppu mukaan maastoon. Kokeile ääriasentoja, yksi kerrallaan. Kun huomaa, miten yksi asento vaikuttaa mihinkin, niin alkaa säätämään noita juttuja sen mukaan. Iskarit on tehty ajamista varten ja niitä ei saa rikki, jos säädöt olisivat päin prinkkalaa.

    No laitoin lopulta kuiteskin tehdassuositukset alle. En ole sen koomin asiaa pohtinut, vaan polkenut kropan helläksi. Mahtavaa ja mukavaa on ollut!

    Käytin pyörän eka huollossa Pyhtäällä, jossa nippelit ja nappelit käytiin läpi ja puolia vähän tiukattiin. Joku osa oli löystynyt ja joku ei. Tuli myös hyvä fiilis kun tajusi, että näin lähellä asuu tyyppi, joka tietää näistä asioista aika paljon. Oli puhetta, että minä minä voisin enemmänkin ajella ja hän voisi hoitaa huollot ja säädöt. Kävi koeajolla ja sanoi, että sagit päin kuusta. Laski paineita ja laittoi kunnon joustot. Sanoi, jotta pyörässä pitää olla nääs joustoja...

    Tuon jälkeen heitin lenkin noilla asetuksilla. Homma pelasi hienosti. Oivallus on, että oli sagit mitkä tahansa, en osaa tai ymmärrä kiinnittää niihin huomiota, koska pyörä tuntuu aina hyvältä ajaa.





    -Kimmo-
    Using Tapatalk

  10. #2800
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    53
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Sagin kanssa ei oo ollut ongelmia ja iskari "auki" tulee ajettua kokoajan. Aikalähellä suosituspaineita ollaan.
    Jos tuo auki ajaminen tarkoittaa reboundeja, niin tässä mun kokemus asiasta: Yhdessä pompussa tuli fiilis, että perä heittää mut keulan yli. Mulla oli sekä keulassa että perässä iskarit ihan auki. Laitoin niitä hieman kiinni. Nyt kun ajaa pompusta, niin vähän harmittaa, kun ei tuu ilmalentoa, vaan perä tarrautuu heti töyssyn jälkeen maahan. Olotila on aika mahtava, kun ajaa ryttyyttää kovaa pomppuihin, mutta fillari vaan lungisti jatkaa menoaan.


    -Kimmo-
    Using Tapatalk

  11. #2801
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Veikkaan että tarkoitti ns. alamäkiasetusta ,trail ja ylämäki lisäävät low speed kompressiota jolloin iskari ns. jämäköityy eikä esim. lyö läpi niin herkästi.
    Se on yleensä hyvän pyörän/linkuston merkki mitä vähemmän niitä namikoita joutuu pyörittelemään.
    Sullakin kimmo iskarissas on eri asentoja vivulle jos fox on.
    Kantsii kokeilla koska kompression lisääntyessä voit vähentää reboundia ja parhaassa tapauksessa pyörän saa ilmaan ja se vastaa pumppauksiin esim. bermeissä paljon paremmin kuin ennen.
    - Fear is a mindkiller -


  12. #2802
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    53
    Totta varmaan, että jos saisi perusasetukset eli sagit sopivan joustaviksi, niin pärjäisi ilman namikoiden vekslaamista.

    Kun olen taas jälkeen laittanut tehdasasetukset iskareihin eli 80 psi eteen ja 190 psi taakse niin täytyypi todeta, että sellainen ajamisen hauskuus alamäissä tulee vastaan vasta namikoiden ollessa alamäkiasennoissa. Jos ajaa trail asetuksilla isoja mäkiä alas, niin hauskuus on kaukana. Liian kovaa menoa.

    Voipi olla, että seuraavalla lenkillä otan sen iskaripumpun oikeasti mukaan ja testaan, mitä tuleman pitää, kun lasken ainakin perästä pois paineita.

    Tai sitten noiden namikoiden hienous ja kirous on siinä, että niitä pitää muistaa väännellä sopivaan asentoon aina ennen tietynlaista maastoa.

    Yksi keino olisi laittaa sagit kohdalleen trail asennossa ja ajella noilla asetuksilla koko ajan.


    -Kimmo-
    Using Tapatalk

  13. #2803
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    Kyllä ne nippelit ja nappulat on siellä käyttöä varten ja ainakin omassa pyörässä ne vaikuttavatkin todella paljon. Kannattaa vähän kokeilla niitä säätöjä yksi kerrallaan miten ne tuntuvat ajossa, jotta saisi jotain tolkkua niiden oikeista vaikutuksista. Paluuvaimennusta ei tosin kannata ruuvata johonkin alamäki pommitteluun kokonaan auki tai voit saada pyörästäsi miltei vaarallisen, ainakin sopivasta hyppyristä saa melko helpolla otb:een aikaseksi jos takapäässä ei ole paluuvaimennusta ollenkaan. Itse pärjään aina samoilla noin 25% painaumilla ja vaimennuksia sitten sitä enemmän mitä kovempaa ajaa.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

  14. #2804
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    53
    Tulipa tuossa mieleen, jotta seuraavalla lenkillä saatan "unohtaa" säätimet alamäkiasentoon ja testata, pärjäänkö lenkin ilman vekslaamista...


    -Kimmo-
    Using Tapatalk

  15. #2805
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Tuossa kotimatkalla poikkesin paikallisessa ja pukissa oli joku kohtalaisen menevän näköinen laite kasaantumassa.


  16. #2806
    Kimmo

    Tarkoitin tuota CTD vipua, se alamäki asentoon, muuta ei tarvitsekkaan. Iskarin paineet: mielummin liian vähän kuin liikaa. Iskaripumppu mukaan ja lenkille.

  17. #2807
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    141
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Tuossa kotimatkalla poikkesin paikallisessa ja pukissa oli joku kohtalaisen menevän näköinen laite kasaantumassa.

    Jahans, hyvältä se Nomad näyttää!!

  18. #2808
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Joku sitten speksannu Nomadin Enven kiekoilla.

  19. #2809
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    141
    Ei oo mun..valitettavasti

  20. #2810
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Mulle sentään tulee Vivid Air iskariksi... Oonkohan ainoa?

  21. #2811
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    141
    Se olis varmana upea iskari, ei ainakaan päätä pienemmät kivenmurut turhaan häiritse menoa alamäkeen.. Mä pidättäydyin perus-Debonairissa

  22. #2812
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    168
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Mulle sentään tulee Vivid Air iskariksi... Oonkohan ainoa?
    Miks päädyit Vividiin? Paljon siitä tuli lisähintaa?

    En tiiä ottasinko itse vaikka ilman lisähintaa sais vaihdettua ku Monarch tekee tuosta pyörästä monipuolisemman. Vivid on 200g painavempi, ei platformi vipua, kustantaa varmaan ainakin 200€ lisää. Monarch on tarpeeksi hyvä hissi enskaan ja käy paremmin myös xc kihnutukseen. Ainut minkä kaipais Vividistä ois hidas/nopee rebound erikseen, mutta ilmankin pärjää.

  23. #2813
    Liittynyt
    03/2000
    Paikkakunta
    Rollofunkcity!rulexzz
    Viestit
    8.506
    Mites canecreekin db airi?
    Kaljakori Vasikalle
    AAC Member
    \,,/ Can't Hurt Jelly \,,/
    Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...

  24. #2814
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    CCDBA CS on hyvä, rungosta riippuen joutuu ostaa XV kannun, tai sitten ei, cane creekin sivu osaa sanoa.

  25. #2815
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    168
    Nomadiin on vaihtoehtoisina Vivid air tai Monarch

  26. #2816
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tsadin ydin
    Viestit
    373
    Hmm. Oon kaipaillut tänne enemmän keskustelua kokonaisista pyöristä, malleista ja merkeistä. Esim. Millä merkeillä on käytössä stanut laakerit ja iskarit, ts. onko rakkine käyttökelpoinen jatkossakin, vai voiko valmistaja tehdä vittumaiset ja lopettaa varaosat tai hinnotella ne järjettömiksi.

    Tai kommentteja, miten merkit ja maahantuojat ovat hoitaneet hommat kaupan jälkeen, jos asiaa on ollut.

    Tai ihan niinkin yksinkertaista, kuin että jos edestä haluaa ylimääräiset rattaat pois, täytyykö vaihdella myös kampia tai sitä osaa, mihin ne rattaat on kiinnitetty. Siis ihan aloittelijan juttuja.

    Tai että onko joku Cännärin Jekyli tai vastaavat joissa on säätöjä joustomatkalle ja kulmille, oikeasti enemmän jokapaikan höyliä. Cännärin jousi on toki porokamaa, mutta ainahan noissa jokin asia on kompromissattu.

  27. #2817
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henkka.k Katso viesti
    Miks päädyit Vividiin? Paljon siitä tuli lisähintaa?

    En tiiä ottasinko itse vaikka ilman lisähintaa sais vaihdettua ku Monarch tekee tuosta pyörästä monipuolisemman. Vivid on 200g painavempi, ei platformi vipua, kustantaa varmaan ainakin 200€ lisää. Monarch on tarpeeksi hyvä hissi enskaan ja käy paremmin myös xc kihnutukseen. Ainut minkä kaipais Vividistä ois hidas/nopee rebound erikseen, mutta ilmankin pärjää.
    Joo, Vivid Air maksaa +200€ uudessa Nomadissa. Otin sen, koska sen pitäis olla parempi alamäessä ja itellä ei oo käyttöä platformivivulle. Polkemistehokkuuden voi säätää sopivaksi low speed -namiskasta ja sitäpaitsi VPP vastustaa notkumista jo ihan itestäänkin. Edellisessä Nomadissakin mulla oli DHX RC4 ja se oli mun mielestä parempi kuin DHX Air. Mutta tottahan se varmaan on, että useampi kuitenkin valitsee Monarch Plussan.

  28. #2818
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    CCDBA CS on hyvä, rungosta riippuen joutuu ostaa XV kannun, tai sitten ei, cane creekin sivu osaa sanoa.
    Omasta mielestäni tuo CS on aika turha, kyllä sillä kiipeää vipu aukikin ja jos sen CS:n laittaa päälle, niin ainakin minä unohdan sen yleensä päälle myös alamäkeen.
    Paras ominaisuus CS:ssä on 3mm kuusiokoloavaimella säädettävät nupikat, ei tarvi enää pitää sitä CaneCreek-lenkkiavainta mukana.

  29. #2819
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Mulla on CCDBair ja en ole kyllä CS-mallista haaveillut. Kiipeää hyvin ilman vipujakin.

    EDIT: Josta tulikin mieleeni; kokeilunhaluisena muutin Runen takadropoutit loivimpaan asentoon, kummastus on suuri kun tuntuu kiipeävän paremmin kuin neutraalilla setityksellä.
    Varsinkin teknisemmissä nousuissa.
    Jyrkintä asetusta en ole kokeillut, tiedä siitä sitten.

  30. #2820
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Kuopijo
    Viestit
    10
    Onko kenelläkään muulla ollut ongelmia tubelesshommissa noiden WTB:n ST tai Frequency vanteiden kanssa, jotka molemmat ovat tubeless ready vanteita?
    Itsellä oli sellainen ongelma 29" ST i23 vanteen kanssa, että takakiekon rengas vuosi lähes poikkeuksetta vanteen saumasta, eikä meinannut tiivistyä millään.
    Tuurillaan sitten tiivistyi kun hakkasi maata vasten tai käytti paineita ylös alas ylös alas...
    Eikä tässä kaikki, rengas poksahti tiivistystäytöissä yhteensä 4 kertaa, eikä suostunut pysymään paineistettuna.
    Ensimmäisellä kerralla losahti silmille n.2,5 bar kohdalla, toisella kerralla 2,2 bar paineilla poksahti käsiin n.10min kohdalla kun kannoin kiekkoa.
    Kolmas kerta oli jännin, rengas pysyi 2 bar paineissa peräti 20min ja poksahti itsestään kiekon ollessa seinää vasten varjossa.
    4 kerta poksahti kahdessa barissa täyttäessä.
    Joka kerran välillä puhdistin renkaan ja vanteen litkujen roiskeista niin hyvin kuin pysty.

    Eilen lenkillä sitten kaverilla poksahti kangaspolulla ajellessa osumatta mihinkään ykskaks samalla tavalla, 29" 25 milliseltä vanteelta.
    Tätä ennen oltiin menty kuitenkin jo juurakoita ja kivikoita jonkun verran.

    Molemmilla meillä käytössä sama setuppi kehiä lukuunottamatta eli Bontragerin SE4 Team Issue, Stanin venttiilit, Gorillateippi vanteella ja Zefalin litku.
    Kehät molemmilla vain n. puoli vuotta ajettuja ja hyvässä hapessa.
    Voisiko vika olla tuossa renkaassa? Sekin kuitenkin on vain tubeless ready. http://www.bontrager.com/model/11877

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •