FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 11 / 47 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 10 11 12 13 21 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 1409

Aihe: 29+ semi

  1. #301
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    77
    Black sheepilta ja traversillta lainatut muodot. Ohjainlaakeri on jo titaaninen, mutta muut pitää hankkia. Northpaw kehiä ei oikein löydy mistään. Mango voisi olla hyvä teema.

  2. #302
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    77
    Tuplaatuli!

  3. #303
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti saint Katso viesti
    Black sheepilta ja traversillta lainatut muodot. Ohjainlaakeri on jo titaaninen, mutta muut pitää hankkia. Northpaw kehiä ei oikein löydy mistään. Mango voisi olla hyvä teema.
    Traversilta saa custom kiekkosettejä mm. Kingin navoilla ja Northpaw kehillä. Ainoastaan kiilotetut kehät näyttää olevan out of stock. Gun metal navat ja kehät kirkkailla pinnoilla voisi olla myös aika hyvä värikombo. Nämä speksailut menee kuitenkin puihin jos haarukka on 135mm FDS navalla kuten mun truss.

    Sääli ettei foorumilla ole omaa aluetta projekteille. Tämäkin ansaitsisi ehdottomasti oman lankansa.
    To ride, shoot straight and speak the truth

  4. #304
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    77
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lucky13 Katso viesti
    Traversilta saa custom kiekkosettejä mm. Kingin navoilla ja Northpaw kehillä. Ainoastaan kiilotetut kehät näyttää olevan out of stock. Gun metal navat ja kehät kirkkailla pinnoilla voisi olla myös aika hyvä värikombo. Nämä speksailut menee kuitenkin puihin jos haarukka on 135mm FDS navalla kuten mun truss. Sääli ettei foorumilla ole omaa aluetta projekteille. Tämäkin ansaitsisi ehdottomasti oman lankansa.
    Ei ole traversille kehiä kuin ehkä yhdet kirkkaat, olen kysynyt ja ilmeisesti lisää ei ole tulossa. Pinnat tulevat olemaan kirkkaat, sen olen päättänyt. Keula on 135mm navalla, joten voi laittaa vähän leveempää rengasta alle jos kokee tarvetta. Laitan varmaankin Hopen navat ja kyllä niitä löytyy gunsmokena tuohon. Olin miettinyt väriteemaksi punaista, mutta en ole enää varma siitä.

  5. #305
    Eijeijeijei ja vielä kerran jei punaiselle.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  6. #306
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    PK-seutu
    Viestit
    350
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lucky13 Katso viesti
    Traversilta

    Sääli ettei foorumilla ole omaa aluetta projekteille. Tämäkin ansaitsisi ehdottomasti oman lankansa.
    Sori OT, mutta onko tällaisesta esitetty toivetta ylläpidolle? Itse olen useasti harmitellut samaa, sillä olisin vakiolukija moisella alueella ja itsekin olisin lankoja omille projekteilleni perustanut - nöösi kun olen ja usein neuvoja vailla. Täällä on kuvaketjujen ja yleisen projektiketjun perusteella noin tsiljardi hienoa projektin kautta syntynyttä fillaria, uutta ja entisöityä, jotka olisivat oman lankansa ansainneet. Erillinen projektiosio olisi jonkin vuoden päästä huikea tietopankki.
    Projekti Takatukka:
    http://fillarikeskustelu.com/index.php?/topic/4-mullett-aka-takatukka/

  7. #307
    Onpa siinä hard core mutkaa. Meenasin kysyä tyhmiä mutta siellähän oli piirustuksetkin jotka selvitti jopa mullekkin.
    Kyllähän tuollainen ei mustan ja kirkkaan lisäksi kaipaa kuin ruskeaan satulaan sopivaa bronzea mausteeksi, mikä on toki makuasia.

  8. #308
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    820
    Nyt on Krampluk on ollut käytössä kaksi viikkoa ja jotain kokemuksia on. Takana on muutama retkivauhtinen lähilenkki, pari vauhdikasta (mutta silti epäonnistunutta) pyöräsuunnistuslenkkiä ja yksi yli kymmenentuntinen lenkki.

    Pyörä toimii oikein hyvin ja on mielestäni selvästi nopeampi kuin läskipyörä kesäpoluilla. Se on kevyempi ja kiekkojen pienempi pyörivä massa auttaa selvästi joissakin paikoissa. Renkaat rullaavat hyvin, mutta pehmentävät silti menoa aika paljon. Pyörä on kuitenkin täysjäykkä ja etenkin kivikkolaskuissa täytyy olla varovainen ettei käärmeet purevat eturenkaaseen. Painetta minulla on ollut noin 1 bar, Bilteman lattiapumpun mittarilla. Ei siis ole ihan samanlainen kuin täyspaksu pyörä, missä riittää että kerää vauhtia ja ottaa suunnan 20 asteen tarkkuudella. Rockshox Bluto on jo tilattu, mikä myös tulee olemaan kiinnostava tämän kanssa. Se ei kuitenkaan ehdi tulemaan ajoissa, joten lähden ajamaan 240 km Tahkoa tällä täysjäykällä setupilla. En usko että pyörä rajoittaa minua, se on pikemminkin kiinni kunnosta ja huonosta selästä (jota suojaa Thudbuster-joustotolppa).

    Jos pääsen retkeilemään tuntureilla tänä kesänä, voi silti olla että laitan paksut renkaat ja Rolling Darryl-kiekot takaisin. Se on kuitenkin vakaampi yhdistelmä, asia josta on paljon iloa kun pyörään on lastattu kaikki retkikamat.


    www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

  9. #309
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Kiiminki
    Viestit
    147
    Laitetaampa tähänkin ketjuun kuvia omasta projektista. Kaikki lähti siitä, kun halusin 29er täysjoustoon vähintään 3" Knardit Rabbit holella. Ei oikein tuntunut semmoista runkoa löytyvän, jotin päätin leventää takahaarukkaa. Paikalline pyöräliike löysi ja möi hyvään hintaan Trek Rumblefish 2012 rungon ja siitä projekti alkoi.

    Aluksi mittailin, että paljonko takahaarukkaa pitää leventää, jotta alle mahtuis 3" Knardit. Nälkä kasvoi syödessä ja kohta huomasin työntömitan hakevan tilaa 3,8" renkaille Rolling Darryleillä. Mittailun jälkeen katkaisin alkuperäiset tukipuut.





    Sen jälkeen piirtelin 3D-mallit levennysosista ja koneistutin levennyspalikat.



    Levennyspalikoiden teon jälkeen laitoin takahaarukan jigiin ja hitsautin sen.





    Nyt runko on siinä vaiheessa, että laitoin palikat runkoon kiinni hitsauksen jälkeen. Näin sain tarkistettua, ettei tullut mittavirheitä ja haarukka ei muuttanut muotoa hitsauksen aikana.

    Nyt vaan takahaarukan lasikuulapuhallus loppuun ja sen jälkeen osat maalautukseen. Tarkoitus olisi saada pyörä alle 2vkn sisällä. Joustohaarukka on lainassa/testissä ja heinäkuun alussa pitäisi Bluton saapua.



    Kaiken kaikkiaan projekti on ollut mielenkiintoinen ja vaimo jo kyseli, että milloin hän saa oman.

  10. #310
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    1.126
    Tällainen 26+ rakentui vahingossa. Menin kauppaan ostamaan xc-rengasta, ja tulin ulos näiden kanssa.



    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

  11. #311
    Seitan! Menisköhän noi Duneen..?
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  12. #312
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    1.126
    DW asentuu Mavicin 321:lle melko kapoisena. Menisin tällä kokeilulla väittämään, että mahtuu runkoon sun toiseen. Vapaa tila voi kyllä jäädä paljon pienemmäksi kuin Surlyssä.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

  13. #313
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    1.126
    Leveys 56 mm kyljistä, 64 mm nappuloista (2,2" & 2,5") ja korkeus 54 mm. Vanne Mavicin 321.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

  14. #314
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    797
    No kun kerran 26+ sotkettiin tähän topikkiin

    Flow & Wizard tubeleksena, nappuloista 69mm, runko 62, korkeus? 60. Lyrikkiin jää sivuille ja ylös n. 6mm ja taakse vähän reilummin

    Verrokkina 2,5" räkäkumiKenda.



    En nyt tiedä onko sen ihmeellisempi kuin esim. 2,4 Ardent, rullaa kyllä hyvin. Vaatisi ehkä leveämpää vannetta, mutta sitten ei eteen oikein sovi. Ja en osaa enää ajaan senkäänvertaa joustopyörällä kuin ennen, kun on läskiin tottunu.

    Siis taakse mahtuu hyvin, tässä 3" Gazza.

  15. #315
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #316
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tätä olen odottanut jo pitkään, vanhaan Salsa Speerfish runkoon tämä olisi sopinut hyvin. Tietenkin tämä uutinen tuli heti, kun minun Salsa on varastettu.

  17. #317
    Pasi Ahopelto Guest
    Geokätkölenkiltä tänään:


    Samalla tuli mieleen kysyä millaisia rengaspaineita olette käyttäneet? Itsellä 0.7 bar edessä ja 1.0 bar takana, joka tuntuu olevan melko toimiva kompromissi, mutta kosteassa kivikossa olisin kaivannut taakse vähän enemmän sivuttaispitoa. Vertailun vuoksi 3.8" Larryillä (Muklukissa) monesta paikasta saa ajaa huolettomammin, mikä ei ole sinänsä yllätys.

    Listataan samalla muita vertailuja Muklukiin: isommat renkaat rullaavat paremmin esteiden yli, vetopito tuntuisi olevan 29+:ssa parempi ja polkimilla/kammilla tulee vähemmän maakosketuksia. Etupään sivuttaispidon rajoja en ole vielä testannut. 29+ täristää enemmän, mutta toisaalta sillä tulee ajettua myös nopeammin maastossa ja maaston ulkopuolella. Krampus tuntuu Muklukia ketterämmältä ja erityisesti takapää tuntuu kevyemmältä.
    Pasi Ahopelto muokkasi tätä : 04.06.2014 at 19.53

  18. #318
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185
    @Matti H, oliko millanen pito noissa kumeissa? Knardit on livakkaat vähän joka suuntaan.

    Pasi, Miulla on takana tubeleksena alta bar ja edessä 0,5-0,7 bar näin kesällä ja talvella vielä alhasemmat. Mut mie oonki neuvolan kirjevaa'alla punnittava (alta 70 kg kesäkunnossa)
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  19. #319
    Pasi Ahopelto Guest
    Painoa on kymmenen kiloa enemmän, mutta taidanpa kuitenkin kokeilla takana vähän pienempää painetta. Jos rengas käyttäytyy yhtään samalla tavalla kuin Larry, niin siitä huomaa rullausvastuksesta aika helposti koska paine putoaa liian alas omiin mieltymyksiin nähden.

  20. #320
    Mulla painoa reilusti (liikaa) enemmän ja tällä hetkellä ajan siten että takana on paineita noin 1bar ja edessä 0.8bar. Pitää viritellä renkaat tubeleksiksi jotta uskaltaa alkaa pudottamaan paineita enemmän, tuntuu että mennään sisureiden kanssa aika alarajoilla ennen kuin alkaa kolisemaan.

  21. #321
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    19
    Mun henkilökohtaisesta mielestäni 29+:ssa ainakaan Knardeilla tubeleksella ei saavuta suhteessa yhtä paljon etuja kuin normilevyisillä renkailla ja vanteilla. Leveillä vanteilla normi 29" sisureillakin 3.0 Knardit suhteessa aika harvoin sai snakebiteja. Talvella tuli kirottua muutama kerta, kun Notubesin litku nihkeästi tukki Knardin reikää kylmässä. Molemmilla kerroilla lämpimässä sisällä umpeutui kunnolla.

    Mulla (85kg) on kuivassa kesäajossa ghettotubeleksissa edessä 0,7-0,8 ja takana 08,-0,9 bar, märällä 0,1-0,2 vähemmän ja pehmeellä lumella sit kikkaillaan aika löysillä...

    Odottelen innolla 29+ Dirtwizardeja. Toikka toissa viikolla arvioi niiden ilmaantuvan syksyllä Suomenkin markkinoille. Kuulemma lienevät sittenkin 3.0 leveitä. Ainakin 26" kokonen DW tuntui käteen aika kivalta niljakkaan ja lumisen kelin renkaalta.

    Vähän ihmettelen, kun ukot speksailee kaikenlaisia JOUSTO- 29+ ja läskipyöriä. Kandee mun mielestä kokeilla ihan täysjäykkää teräs 29+:aa... Aika paljon olen viimesen 1,5 vuoden aikana oppinut ajotekniikasta kun ei ole mitään varsinaista iskaria. Jos on tarkoitus voittaa nopeudessa itsensä lisäksi vielä joku muukin, niin sit on ehkä muutenkin väärä suuntaus tuo leventäminen?
    (lausutaan [teräs ä:s])
    Suuni suljen vasta hevonpaskaan ajettuani.

  22. #322
    ^Vaan kun kaikilla ei ole samat tavoitteet... itseäni ei läskin kanssa vähempää voisi kiinnostaa kuinka kovaa voin ajaa, vaan pikemminkin päinvastoin. Mitä hitaammin pystyn möyrimään, sitä tyytyväisempi olen. Eli leveämpää ja joustavampaa vaan kehiin, niin olen aina askeleen lähempänä tavoittetta. Varmaan jollain 29x6" täysjoustovirvelillä pystyisi ajamaan niin hiljaa, ettei oikeastaan lenkillä pääsisi omasta pihasta pois

  23. #323
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Vantaa, Ristiraja
    Viestit
    612
    ^En voi vastustaa kiusausta horista aiheen vierestä... Moonlanderiini reilu kuustuumaset renkaat ja sivuvaunu, johon drinkit. Sais kerrankin nojata kunnolla

    Täysjäykät kihnuttimet kyllä ylipäätään tekevät hyvää ajotekniikalle ja koko ukon ryhdille.

  24. #324
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    1.126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grandi66 Katso viesti
    @Matti H, oliko millanen pito noissa kumeissa? Knardit on livakkaat vähän joka suuntaan.
    Aika jäätävä on pito joka suuntaan sateenniljastamalla kalliolla. Paineita oli vajaa 1 bar. Hiukan uskaltanee vielä pudottaa.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

  25. #325
    Sisäänettujen Knardien nappulat alkavat repeytyä takarenkaassa toiselta puolelta hieman samaan tapaan kuin pehmeiden kumien (Vertstar, Super Tacky) nappulat kuluvat / repeävät. Tämä tosin vain takarenkaassa, ei vetopuolella; vetopuolen nappulat näyttävät kuluvan normaalisti. Sivunappulat alkavat syöpyä juurestaam ja seuraava rivi sisäänpäin alkaa jo paikoin irrota pinnastaan.

    Tosin ei eturengaskaan kaikkien nappuloiden kohdalla näytä hyvältä. Ajettu sekalaista maastoa, paljon kiviä, aika vähän kestopäällysteitä. Renkailla taitettu lenkkiä alle 100km.

    Hieman yllättävää, itsellä Surlyn Bud / Lou on joutunut mm. aikamoiseen kivihierontaan ja ei mitään ongelmaa kulumisen suhteen. Luulisi Knardien "laattamaisempien" ja matalempien nappuloiden kestävän hieman enemmän.

  26. #326

  27. #327
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    ^hieno, yhtäkkiä alkoi pikkuläskikonsepti tuntua taas kiinnostavalta


  28. #328
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kyprok Katso viesti
    Sisäänettujen Knardien nappulat alkavat repeytyä takarenkaassa toiselta puolelta hieman samaan tapaan kuin pehmeiden kumien (Vertstar, Super Tacky) nappulat kuluvat / repeävät. Tämä tosin vain takarenkaassa, ei vetopuolella; vetopuolen nappulat näyttävät kuluvan normaalisti. Sivunappulat alkavat syöpyä juurestaam ja seuraava rivi sisäänpäin alkaa jo paikoin irrota pinnastaan.

    Tosin ei eturengaskaan kaikkien nappuloiden kohdalla näytä hyvältä. Ajettu sekalaista maastoa, paljon kiviä, aika vähän kestopäällysteitä. Renkailla taitettu lenkkiä alle 100km.

    Hieman yllättävää, itsellä Surlyn Bud / Lou on joutunut mm. aikamoiseen kivihierontaan ja ei mitään ongelmaa kulumisen suhteen. Luulisi Knardien "laattamaisempien" ja matalempien nappuloiden kestävän hieman enemmän.
    Tarkastelin omia Knardeja, joita on huolella hierottu kiviin ja juuriin sen verran että ulommaisten nappularivistöjenki valukarvat on saanu suuremmalta osin kyytiä etu- ja takarenkaasta. Nappulat jokapuolella näyttäisi olevan vain pinnasta normaalisti kuluneita ja sormella nitkuteltuna nappuloiden juuret tuntu olevan ihan ok kuosissa.

    Varmaan laadunvaihtelua eri valmistussarjoilla ja sitten se on tuurista kiinni, että mistä satsista renkaat allensa saa.

  29. #329
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Manensky Katso viesti
    Tarkastelin omia Knardeja, joita on huolella hierottu kiviin ja juuriin sen verran että ulommaisten nappularivistöjenki valukarvat on saanu suuremmalta osin kyytiä etu- ja takarenkaasta. Nappulat jokapuolella näyttäisi olevan vain pinnasta normaalisti kuluneita ja sormella nitkuteltuna nappuloiden juuret tuntu olevan ihan ok kuosissa.

    Varmaan laadunvaihtelua eri valmistussarjoilla ja sitten se on tuurista kiinni, että mistä satsista renkaat allensa saa.
    Näinhän se on. Katsastin tänään lenkin jälkeen takarenkaan tilanteen uudelleen. Näyttäisi että nyt kuluminen näyttäisi tasoittuvan enemmän normaalin kaltaiseen; valukarvat ovat hävinneet lähes kokonaan ja kuvion pinta alkaa kulumaan sen sijaan että nappula syöpyisi juuresta. Verrokiksi kävin katsastamassa uudelleen Moonlanderin Lou:n ja ihmetyksekseni huomasin että myös siinä oli jarrupuolen sivunappuloissa huomattavasti enemmän repeymää ja kulumaa kuin vetopuolen reunanappuloissa jotka näyttivät olevan huomattavasti paremmassa kuosissa. Tosin on niillä ajettukin moninkertaisesti Knradeihin verrattuna, mutta kaippa se on omassa ajotyylissäkin jotain joka syö toispuoleisesti takarengasta.

    Hypistelin yläfemmassa maxxiksen chroniclea. Hyvän tuntuinen seos, reunanappulat olivat koon puolesta parempaan suuntaan mutta turhan tiheästi sijoitettuna. Keskikuvio on todella pientä ja todella matalaa kuviota. Ei oikein sormituntumalta vaikuttanut parannukselta Knardeihin verrattuna. Itse ainakin toivon vain että Dirt Wizardit tulisivat saataville ennen syysliukkaita.

  30. #330
    Liittynyt
    02/2003
    Paikkakunta
    Paimio
    Viestit
    180


    Tahko MTB 240 km. Surly Knard 29x3.0 Bontrager Duster vanteilla (28mm) tubelessina. Ei pienintäkään ongelmaa, ei burppailuja, ei mitään. Rengas ja vanne toimivat loistavasti Tahkon kivikkohelvetissä.
    "Pyöräily ei ole koko elämä, se on paljon enemmän."
    www.tonilund.fi

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •