ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 7 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 850

Aihe: Kuka törttöili silloin siellä?

  1. #181
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Kumisaapaskaupunki
    Viestit
    130
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Jos tien oikeassa laidassa eteenpäin ajavan ajoneuvon ohittaminen vaatii suurta sopeutumista niin sitten kyllä.
    Täytyy vielä heittää hieman lisää pissaa kiukaalle.

    Kun olisikin niin että ohitus ei vaatisi muilta sopeutumista, mutta kun ei ole....

    Esimerkiksi juurikin kohdassa, jossa tapahtuneesta pöljäilystä avauduin, kulkee kohtuullisen tiheä bussiliikenne (käytännössä kaikki tre-nokia välin bussit) ja aikataulullisista syistä bussit yleensä kohtaavat Sarpatti - Mustavuori välillä. Tässä kohtaa voidaan jättää kokonaan miettimättä se että tämän päivän bussikuskeista moni on ajanut korttinsa lentävällä matolla mogadishun aikuiskoulutuskeskuksessa ja keskittyä siihen että kahden bussin kanssa ei ajoradalle enää yksinkertaisesti mahdu pyöräilijää ja sitä kautta sitten todeta että: Kyllä, kyllä tässä tapauksessa pyöräilijän hölmöily vaatii muilta suurta sopeutumista.

    Toki pyöräilijä ajoradalla, jolla ei ole kunnollista piennarta hämmentää monet pienemmilläkin autoilla kulkevat niin pahan päiväisesti että ohitse ei uskalleta mennä ennen kuin vastaantulevaa liikennettä ei ole... suurta sopeutumista sekin vaatii, tuskin kukaan voi väittää ettei vituttaisi himmailla kolmeenkymppiin turhan takia tiellä jossa saisi ajaa tuplaten kovempaa.

    Tässähän on kyse vain ja ainoastaan siitä aina on joku jota vituttaa ja pyöräilijä katsoo olevansa etuoikeuttu muihin tienkäyttäjiin nähden vaikka onkin täysin vapaaehtoisesti ja harrastuksen vuoksi tienpäällä, toisin kuin useammat muut. Puhdasta itsekkyyttä ja välinpitämyyttä muita tienkäyttäjiä kohtaan.

    Joku tuolla tosin valitti jo kelvien muista käyttäjistä (tosin tilanteessa, josta avauduin, kelvillä ei ollut käyttäjiä). Ovathan ne toki usein ongelma, ei käy kieltäminen, mutta useimmat tottelevat selvää suomenkieltä... toki joka keväiset tätipuljat, jotka ryntävät kelveille leveille rivistöinä ja kuuntelevat volyymit kaakossa korvanapeilla Kaija Koon Kaunis, rietas, onnelista tai juoruvat niin kova äänisesti että liikenteen melukin peittyy eivät useinkaan tottele mitään kieltä, mutta Lapinkävijät tietävät miten porotokkaan ajetaan, tätipuljia pitää käsitellä samalla tavoin. Joka tapauksessa pyörää koskee samat säännöt tilannenopeuden sovittamisesta ympäristöön kuin muitakin ajoneuvoja... jos kelvillä on ruuhkaa niin silloin ei survota täysillä. Eihän autollakaan saa mennä lentokentälle vain sen vuoksi että tiellä on muita hidastamassa matkantekoa...

  2. #182
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    448
    Lentokentälle saa ajaa mutta kiitoradalle ei ole mitään asiaa

    Muuten samaa mieltä.

  3. #183
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.801
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti aaltju Katso viesti
    Kun olisikin niin että ohitus ei vaatisi muilta sopeutumista, mutta kun ei ole....

    Toki pyöräilijä ajoradalla, jolla ei ole kunnollista piennarta hämmentää monet pienemmilläkin autoilla kulkevat niin pahan päiväisesti että ohitse ei uskalleta mennä ennen kuin vastaantulevaa liikennettä ei ole... suurta sopeutumista sekin vaatii, tuskin kukaan voi väittää ettei vituttaisi himmailla kolmeenkymppiin turhan takia tiellä jossa saisi ajaa tuplaten kovempaa.

    Tässähän on kyse vain ja ainoastaan siitä aina on joku jota vituttaa ja pyöräilijä katsoo olevansa etuoikeuttu muihin tienkäyttäjiin nähden vaikka onkin täysin vapaaehtoisesti ja harrastuksen vuoksi tienpäällä, toisin kuin
    useammat muut. Puhdasta itsekkyyttä ja välinpitämyyttä muita tienkäyttäjiä kohtaan.
    Ihan hyvä, että autoilijat eivät lähde ohittamaan silloin, kun siihen ei ole tilaa. Tuossa Nokian tiellä olen ajanut aika 50/50 ajorataa tai klv:iä liikenteen määrästä riippuen. Nokian keskustan osuuden aina ajorataa. Jos ajaisin siitä 20 hengen ryhmässä niin en varmasti yrittäisi ajaa klv:ää.

    Pääasiassa pyöräilijät ovat menossa paikasta toiseen siinä missä autoilijatkin. Harrastepyöräilijät ovat vähemmistö.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti aaltju Katso viesti
    Joka tapauksessa pyörää koskee samat säännöt tilannenopeuden sovittamisesta ympäristöön kuin muitakin ajoneuvoja... jos kelvillä on ruuhkaa niin silloin ei survota täysillä. Eihän autollakaan saa mennä lentokentälle vain sen vuoksi että tiellä on muita hidastamassa matkantekoa...
    Asian ytimessä.

  4. #184
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Kummallista...mulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia ajoradalla ajavien pyöräilijöiden kanssa autoillessa. Sen sijaan hitaasti liikkuvien autojen ja niiden kuskien kanssa kylläkin.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  5. #185
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.313
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti aaltju Katso viesti
    ...Lapinkävijät tietävät miten porotokkaan ajetaan, tätipuljia pitää käsitellä samalla tavoin...
    Tiedetään, täysii ja raadot heitetään takaboksiin.

    Highlanderia kompaten. Pyöräilijöiden tai jalankulkijoiden takia ei ole tarvinnut hidastaa montaa sekuntia per vuosi, siis lakia rikkovan. Toisten moottoriajoneuvojen takia päivittäin useita kertoja. Pyörällä ajaessa on myös päivittäin auto(ja) parkissa pyörätiellä jne näin niin kuin vertailukohtana ongelman suuruuteen. Onneksi tulee kuitenkin keskityttyä omiin virheisiin ja niiden välttämiseen niin ei ole pahemmin otsasuoni pullistunut isommaksi jormaksi.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  6. #186
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti aaltju Katso viesti
    Toki pyöräilijä ajoradalla, jolla ei ole kunnollista piennarta hämmentää monet pienemmilläkin autoilla kulkevat niin pahan päiväisesti että ohitse ei uskalleta mennä ennen kuin vastaantulevaa liikennettä ei ole... suurta sopeutumista sekin vaatii, tuskin kukaan voi väittää ettei vituttaisi himmailla kolmeenkymppiin turhan takia tiellä jossa saisi ajaa tuplaten kovempaa...
    a) Hämmentää kenties, mutta oikeinhan siinä toimitaan, kun varmistetaan kaikille tienkäyttäjille turvallinen matka.
    b) ööö...minä kyllä voin väittää, ettei vituta. Siis pyöräilyähän vissiin tarkoitit tuolla "turhalla".

  7. #187
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Äsken veti auto peräkärryä klv:llä vaikka vieressä on hyvä ajorata. Autoilijoiden maine on nyt pilalla.

  8. #188
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Äsken veti auto peräkärryä klv:llä vaikka vieressä on hyvä ajorata. Autoilijoiden maine on nyt pilalla.
    Otitko huomioon, että ajoradalla saattoi samaan aikaan liikkua ihonmyötäisiin vaatteisiin pukeutuneita pyöräilijöitä, jotka estivät urheilullisella läsnäolollaan peräkärryn vetämisen laissa määrätyllä paikalla?

    Joku riuskempi pyöräilijä olisi saattanut kiskaista vaikka ajoradalle erehtynyttä peräkärrymiestä turpaan!

  9. #189
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Otitko huomioon, että ajoradalla saattoi samaan aikaan liikkua ihonmyötäisiin vaatteisiin pukeutuneita pyöräilijöitä, jotka estivät urheilullisella läsnäolollaan peräkärryn vetämisen laissa määrätyllä paikalla?

    Joku riuskempi pyöräilijä olisi saattanut kiskaista vaikka ajoradalle erehtynyttä peräkärrymiestä turpaan!
    Tai sitten syy/tekosyy voi olla yhtä yksilöllisen arvauksellista kuin yhdellä ha kuskilla tiistai iltana Ränkitiellä, ajoi vasemmalla jalkakäytävällä ylinopeutta välttääkseen hidastetöyssyjä ajoväylällä, hyvä ettei viennyt keulaa mennessään kun tontilta olin tulossa.

  10. #190
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482

    Kuka törttöili silloin siellä?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Otitko huomioon, että ajoradalla saattoi samaan aikaan liikkua ihonmyötäisiin vaatteisiin pukeutuneita pyöräilijöitä, jotka estivät urheilullisella läsnäolollaan peräkärryn vetämisen laissa määrätyllä paikalla?

    Joku riuskempi pyöräilijä olisi saattanut kiskaista vaikka ajoradalle erehtynyttä peräkärrymiestä turpaan!
    olin itsekin autolla ja ajorata oli täysin tyhjä succistelijoista

    Olisi ollut edes yksi succistelija ajoradalla niin olisi ollut joku syy vetää autolla klv:llä.

  11. #191
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Kumisaapaskaupunki
    Viestit
    130
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Äsken veti auto peräkärryä klv:llä vaikka vieressä on hyvä ajorata. Autoilijoiden maine on nyt pilalla.
    Ehkä tiellä ei vaan ollut hyvä ajaa, kelvillä oli kivempaa, tiellä saattoi olla joku muu edessä ja sen ohittaminen olisi vaatinut ohjauslaitteen käyttöä, tiellä ei ehkä mahtunut ajamaan kuljettajan mielestä riittävän kovaa... tähän on n+1 tällä palstalla täysin hyväksyttyvää vaihtoehtoa. Ei se nyt voi olla niin iso vaiva väistää autoa pusikon puolelle hetkeksi... kaverihan saattaa harjoitella vaikka peräkärryn vedon mm-kisoihin ja ajella siksi kelvillä että se nyt vain on parempi harjoitusalusta.

    Eihän se niin tarkkaa ole missä ajelee ja miten, se on muiden ongelma jos eivät sopeudu. Yhteispeli liikenteessä on sitä että kaikki muut joustavat, tottahan se pätee molempiin suuntiin.

  12. #192
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.313
    Just kun pääsee kehumaan ettei näitä pyöräilijöitä juuri ole teiden tukkona klv:n vieressä niin sitten sattuu kohdalle yksi spede. Ajeli maastopyörällä myötäiseen ja loivaan alamäkeen jotain 45-50 km/h ja rajoitusalue oli 40 km/h, siis ylinopeutta vieläpä. Kyllä harmitti nimittäin olisin itse ajanut 55 km/h, mutta nyt joutui ottamaan vakkarin pois päältä ja odottamaan vastaantulevia autoja. Sitten hidastetöyssyissä meinasi piru jätättää, mutta onneksi maasturissa riittää joustovara niin ei tarvinnut paljoa himmata. Juuri kun olin taas päässyt tappituntumalle ja sormi pissapojalla odottamassa ohitusta niin tämä sankari päättää **ttuilakseen vaihtaa kevlille ja tietty ilman suuntamerkkiä. Vissiin ei tarvitse edes mainita että spedellä ei ollut kypärää, no mainitsin kuitenkin...
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  13. #193
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    823
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Äsken veti auto peräkärryä klv:llä vaikka vieressä on hyvä ajorata. Autoilijoiden maine on nyt pilalla.
    Tämä autolija oli ystäväni meteorologi Pertti Pasanen. Hän kertoi minulle tapauksesta naama järkytyksestä harmaana. Siinä oli kuulemma ajanut kaksi ihmistä autolla leveästi rinnakkain, oikein olivat kuulemma ohjaamossa jutelleet. Pasanen ei varsinaisesti halunnut sen enempää panetella, mutta oli melko varma, että olivat nämä ruojat peräti hymyilleet. Ei siinä ollut mahtunut edes ohittamaan peiliä niistäen liikenteenjakajan kohdalla. Tästä niin mielensä pahoitti hän.
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

  14. #194
    IncBuff Guest
    Kuka oli se neropatti joka ajoi Limingantietä etelään autotiellä siirtolapuutarhan kohdilla muun liikenteen haittona? Miksi mennä tukkimaan työmatkaliikennettä? Kelvi ei jostain syystä kelvannut vaikka siellä ei liikkunut kuin pari muuta pyöräilijää?

  15. #195
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Siinähän on vielä kohtuu hyvä kelvi?!? Yleensä kun hyppää ajoradalle, syynä on lähinnä risteyksien korkeat ja terävät kanttikivet, ja risteyksiä on 100m välein. Kelvi on hiekkaa tai muuten ajokelvoton.

    Ei tuolla ajoradallakaan ajo mitään herkkua ole ku porukka ohittaa hihaa hipoen!!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #196
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    145
    Tänään n. klo 13:40 veivasi joku maastopyöräilijä "täysii" uimarannalla (Suolijärvi, Hervanta, Tampere) päivää viettäneen perheen läheisyydestä osuen ilmeisesti melkein heidän kertakäyttögrilliinsä tms. Jatkoi matkaansa esteet väistettyään ja hieman jarrutettuaan luonnollisesti pyöräilyn kieltävän liikennemerkin ohi jatkaen matkaansa myötäpäiväisesti Suolijärven ympäri. Okei, oli se ajoreitti kuitenkin selvästi rantahietikon ulkopuolella, mutta siinä oli silti ihmisiä. Paheksun syvästi, kuten paheksun niitäkin (erityisesti autoilijoita), jotka eivät välitä liikennemerkeistä.

  17. #197
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    401
    Näinköhän oli perheellä lupa avotulen tekoon? Käsittääkseni se on kaupungin mailla kielletty. Pyöräilijähän tässä siis koki kauhunhetkiä kun tuollainen vaarallinen aparaatti oli aseteltu pyöräilyä haittaamaan.

    En ole muuten ymmärtänyt, minkä vuoksi osalla Hervannan metsäreiteistä on pyöräily kielletty. Ei luulisi niin paljon ruuhkaa noilla poluilla olevan, ettei sinne pyöräilijöitä mahtuisi.

  18. #198
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    145
    Santerius, kuvittelivat varmaan olevansa sivussa ja turvassa ja olemalla häiritsemättä muita kun ei siitä saa pyörälläkään ajaa Kyllähän se periaatteessa minuakin häiritsi kun grillin käry tunki sieraimiin. Huutelivat toisilleen jotain makkarastakin. Sopivasti löytyikin googlesta juurikin Tamperelaisessa julkaistu juttu, jossa kerrotaan mm. "Kertakäyttögrillillä ei saa grillata kaupunkien mailla tai toisten omistamilla mailla ilman maanomistajan lupaa." ja "Tampereen mailla kertakäyttögrillien käyttö on kiellettyä. Jos lupaa pyytää, sitä ei saa nyt eikä tulevaisuudessa." (lähde: http://www.tamperelainen.fi/artikkel...turha-kapistus päiväys 16.06.2011).

    Veikkaukseni kertakäyttögrilliin tuli siitä, että en nähnyt mitään grilliä missään ja tein grillisavuhavainnon sekä kuulin avainsanan "makkara" Periaatteessa olis voinu olla joku tavallinenkin grilli, mutta miksi sellainelle olisi pitäny kaivaa kuoppa maahan.

    Pyöräilykieltoon en keksi muuta ideaa kuin sen, että pyöräilykieltoreitit voivat olla ns. huonokuntoisia jne. Onhan ne toki (ainakin osin) kapeitakin ja siellä voi olla jalankulkijoitakin jolloin voi tulla ahdasta. Sitten voisi olla vielä jalankulkijaporukka kävelemässä tyylillä "tässä on hyvä kävellä kun ei ole pelkoa pyöräilijöistä" En ole itse maastopyöräilijä (=pysyn kestopäällysteellä), joten olen aika huono ottamaan sen tarkempaa kantaa asiaan.

  19. #199
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Hei sinä hipsterin näköinen hönö, joka rusikoit autoani tänään Koskelantiellä kello 13.15!

    Miten haluaisit kääntyvän auton menettelevän tuossa nimenomaisessa paikassa? Ajan tuosta tosi paljon sekä pyörällä että autolla ja luulin osaavani, mutta nyt olenkin epävarma.

  20. #200
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Lahden seutu
    Viestit
    885
    Nastolasta Lahden suuntaan Villähteen tienoilla 2.6. aamuseitsemän jälkeen. Siinä menee oikein hyväkuntoinen ja tyhjä kelvi, ei tarvitsisi pilata fillaristien mainetta ja suututtaa 312-tien autoilijoita tekemällä jonoa taakseen, kun on näemmä pakko esitellä pyöräänsä ja typeryyttään ajamalla tietä pitkin. Mur!!

  21. #201
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    203
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Salonen Katso viesti
    Hei sinä hipsterin näköinen hönö, joka rusikoit autoani tänään Koskelantiellä kello 13.15!

    Miten haluaisit kääntyvän auton menettelevän tuossa nimenomaisessa paikassa? Ajan tuosta tosi paljon sekä pyörällä että autolla ja luulin osaavani, mutta nyt olenkin epävarma.
    Kuva risteyksestä olisi kiva. Ei se hipsterin näköinen hönö tänne foorumille tule mitään kommentoimaan eli jos jollain on oikeasti epäselvää miten jossain pitää ajaa, niin google mapsin street viewiin linkkiä, niin varmasti joku foorumilainen kertoo oikean ajotavan tuossa toistaiseksi tuntemattomassa risteyksessä.

  22. #202
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JN75 Katso viesti
    Kuva risteyksestä olisi kiva. Ei se hipsterin näköinen hönö tänne foorumille tule mitään kommentoimaan eli jos jollain on oikeasti epäselvää miten jossain pitää ajaa, niin google mapsin street viewiin linkkiä, niin varmasti joku foorumilainen kertoo oikean ajotavan tuossa toistaiseksi tuntemattomassa risteyksessä.
    Kysymys oli ajateltu retoriseksi, sillä olin ajatellut tämän ketjun olevan avautumisia varten ja osaan ajaa ko. risteyksessä.

    Kyse oli tästä ja muista vastaavista, joissa Koskelantielle vastakkaiselta puolelta tuleva tai U-käännöksen tekevä auto ylittää keskikaistaleen. Tässä tapauksessa olen siis kääntymässä vasemmalle kohti Mäkelänkatua, ja oikealta tulee letka autoja. Keskikaistaleella jalkakäytävän ja pyörätien erottavat puskat ovat sen verran korkeita, että ainoa mahdollinen paikka nähdä oikealta tuleva liikenne on auto isoilta osin pyörätien päällä.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

  23. #203
    Pihaltahan sinä tulit.
    "Kuljettajan on kuitenkin aina väistettävä muuta liikennettä, jos hän on tulossa tielle pihakadulta, kävelykadulta, pihasta, pysäköintipaikalta, huoltoasemalta tai muulta vastaavalta alueelta taikka polulta, tilustieltä tai muulta vähäiseltä tieltä tai moottorikelkkailureitiltä." (TLL 14§ 3mom)

    Toisaalta saman lain kolmas pykälä listaa tienkäyttäjän yleiset velvollisuudet:
    "Tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä muutenkin olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi.

    Tienkäyttäjä ei saa tarpeettomasti estää tai häiritä liikennettä."

    Eli pyörän eteen et saa ajaa, mutta jos olet hetken jo odotellut päästäksesi kääntymään, ei sinuun (tai autoosi) törmätäkään saa.

  24. #204
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Herwood
    Viestit
    195
    Tunnustetaan sitten omaa törttöilyä:
    Ajoin kevyen liikenteen vasenta reunaa huonon näkyvyyden omaavaan mutkaan 30.7km/h vauhdilla pyörätien vasenta reunaa. Tietysti sieltä tuli vastaantulija. Oikeus toteutui, että minä olin se joka paniikkijarrutuksessa kaaduin ja lensin tankojen yli, neljä tikkiä leukaan muttei mitään pahempaa.

  25. #205
    Tunnustuksille on jo olemassa toimiva ketju (eli et sitten osannut tätäkään).

    Noin periaatteessa tuommoinen tilanne olisi vielä pelastettavissa sillä että on valmistautunut js kykenevä väistämään oikealle puolelle millä hetkellä tahansa, mutta elävässä elämässä käy tietysti niin että vastaantulija väistää myös (vaikkei pitäisi) omalle vasemmalleen tai että oikealla ei olekaan tilaa koska siellä on äiti, lapset, koira ja sauvakävelevä pariskunta.

    Oma kokemus ns. vastaanottavana osapuolena on tosin sellainen että vasemmalta ajava, olipa sitten kaarretta loiventava tai mutkaa leikkaava, ei tällaisessa muka yllättävässä kohtaamisessa koskaan väiistä oikealle vaan aina ikäänkuin jalankulkijan refleksein varustettuna kohti lähempää reunaa...


    Ai niin, kuka oli se maastopyöräpelle ("päässä värikäs kypärä ja jalassa sellaiset hassut leveälahkaiset sortsit") jonka mielestä oli fiksua leikata kelvin T-risteys oikealle kääntyvän rollaattorimummon oikealta puolelta? Rollin ja roskamoolokin väliä oli toki lähes metri, joten olisihan siitä mahtunut leveämmälläkin tangolla...

  26. #206
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Riza Katso viesti
    Pihaltahan sinä tulit.

    ...

    Eli pyörän eteen et saa ajaa, mutta jos olet hetken jo odotellut päästäksesi kääntymään, ei sinuun (tai autoosi) törmätäkään saa.
    Jep, pihalta tässä nimenomaisesssa tapauksessa, ja pyöräilijä oli noin sadan metrin päässä kun ilmestyin osin pyörätien päälle.

    Käytännössä tuossa ajetaan siten, että ensin ylitetään jalkakäytävä (ja varotaan siinäkin pyöräileviä) ja ajorata. Keskikaistaleella pysähdytään ja tarkistetaan puskien takana (joskus kovaa ja matalana) menevät pyöräilijät. Kun niitä ei tule, otetaan sen verran eteenpäin, että nähdään oikealta tulevat autot. Useinmiten tämä kaikki tapahtuu helposti ja nopeasti, mutta joskus jäädään sitten tien tukkeeksi.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

  27. #207
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    379
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kampinalle Katso viesti
    Nastolasta Lahden suuntaan Villähteen tienoilla 2.6. aamuseitsemän jälkeen. Siinä menee oikein hyväkuntoinen ja tyhjä kelvi, ei tarvitsisi pilata fillaristien mainetta ja suututtaa 312-tien autoilijoita tekemällä jonoa taakseen, kun on näemmä pakko esitellä pyöräänsä ja typeryyttään ajamalla tietä pitkin. Mur!!
    Ihmettelin tätä samaa jo viime kesänä. Heinäkuinen, kaunis lauantai-päivä veti kolmen hengen porukka kaksi rinnakkain, yksi edellä ajoradalla sitä ensimmäistä, isointa mäkeä, joka on lahdesta nastolaan mentäessä heti nastolan puolella. Autoilla on kuitenkin vauhtia >60kmh ja pyöräilijällä vauhti tipahtaa helposti alle 20kmh.

  28. #208
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Salonen Katso viesti
    Kyse oli tästä ja muista vastaavista, joissa Koskelantielle vastakkaiselta puolelta tuleva tai U-käännöksen tekevä auto ylittää keskikaistaleen. Tässä tapauksessa olen siis kääntymässä vasemmalle kohti Mäkelänkatua, ja oikealta tulee letka autoja. Keskikaistaleella jalkakäytävän ja pyörätien erottavat puskat ovat sen verran korkeita, että ainoa mahdollinen paikka nähdä oikealta tuleva liikenne on auto isoilta osin pyörätien päällä.
    Ajan tuosta päivittäin (en kyllä toivoakseni näytä hipsteriltä), ja tuossa todellakin on usein autoilla suuria ongelmia olla pysähtymättä varsin ikävästi vilkkaan pyörätien tukkeeksi. Ei tuossa kyllä näkyvyydessä ainakaan pyörätielle mitään ongelmia pitäisi olla, ellei pyörätiellä sitten nojapyöriä satu ajamaan – sen verta puskat täysikasvuista pyöräilijää matalampia ovat. Enemmänkin olen huomannut, että moni Mäkelänkadulle päin U-käännöstä tekevä autoilija ei katso lainkaan lounaaseen pyörätielle vaan ainoastaan pitää kovasti silmällä vastakkaisesta suunnasta eli koillisesta tulevaa moottoriliikennettä. Moni pysähtyy siihen sitten omaa vuoroaan odottelemaan auto joko osittain tai kokonaan pyörätien päälle pysäköitynä, vaikka monelta huomaavaiselta olen myös kohteliaasti tilaa saanut. Käsittääkseni liikennesäännöt tässä menevät niin, että autoa ei saa ilman hyvää syytä pyörätien tukkeeksi edes osittain pysäyttää – eli toisin sanoen omaa vuoroaan tulisi vain kiltisti siellä puskien kaakkoispuolella vartoa. Eipä liene iso "työ" tuossa myöskään autolla koillisesta Intiankadun valo-ohjatun risteyksen kautta koukata, etenkin kun ruuhka-aikana sekä pyörä- että moottoriliikenteen virta kaikkiin suuntiin on tuossa lähes katkeamaton. Eli U-käännöstä ei tuossa siis voi normaalisti ruuhka-aikaan edes kaikkia huomioiden toteuttaa.

  29. #209
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    145
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hkultala Katso viesti
    Tunnustetaan sitten omaa törttöilyä:
    Ajoin kevyen liikenteen vasenta reunaa huonon näkyvyyden omaavaan mutkaan 30.7km/h vauhdilla pyörätien vasenta reunaa. Tietysti sieltä tuli vastaantulija. Oikeus toteutui, että minä olin se joka paniikkijarrutuksessa kaaduin ja lensin tankojen yli, neljä tikkiä leukaan muttei mitään pahempaa.
    Minkä ihmeen takia ajoit 30,7km/h vauhdilla vasenta reunaa sellaiseen mutkaan, jossa on huono näkyvyys? Aika paljon vauhtia yleensäkin huonon näkyvyyden mutkaan. Ja sitten vielä vasemmassa reunassa. No, etköhän ole muistutuksen saanut. Ikävää silti nuo neljä tikkiä. Vedän ite Herwood-Vuores -välillä Ruskontien alikulkuun ihan helvatan varovasti ja oikeassa reunassa ihan siitä syystä, että koskaan ei voi tietää onko joku sijoittunut huonosti. Jätän sen riskin ottamatta ja käytän mieluummin maalaisjärkeä.

    Ainiin, voitaisko olla omaamatta?

  30. #210
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.801

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •