HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 21 / 196 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 31 71 121 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 5873

Aihe: Maantielenkit Tampereella, vol. 2

  1. #601
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    156
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Myrtillus Katso viesti
    Terve!

    No nyt alkaa olemaan jo vähän rakentavampaa juttua...

    Yllä olevista ehkä selvimmin käy esille se, että asioista ei kuitenkaan keskustella riittävästi ryhmäajossa. Ehkä ei ole olemassa sellaista kulttuuria, että asioista voisi puhua asioina eikä kukaan vedä hernettä nenäänsä jos omaan toimintaan puututaan rakentavasti. Se että jotain asioita on tehty vuosikymmeniä ei kuitenkaan merkitse mitään, kun ne vuosikymmeniä asiaa harrastaneet A) eivät ole mukana B) eivät avaa suutaan rakentavasti silloin kun se pitäisi tehdä. Aloittelijoilla on myös jonkinmoinen kynnys mennä kysymään varttuneemmalta polkutieteen harjoittajalta, että miksi hän ajelee jonojen välissä / etupyörä limittäin edellä olevan takapyörän kanssa / ei pysy rinnalla / kiilailee toista etumiestä pihalle vaihtotilanteessa.

    Olen Pietun kanssa vahvasti samaa mieltä siitä, että palautetta pitää tulla erilaisista toimista ja välittömästi. Hidas telaketju on "tökkivä" versio jatkuvasta kierrosta ja sitä harrastetaan paljon hitaissa ryhmissä, joissa on mukana kaltaisiani aloittelijoita ryhmäajon tiimoilla. Näin ollen yhdessä on jo kaksi riskitekijää. Hitaan telaketjun kriittisin vaihe on juuri vaihtotilanne ja siihen liittyvä vasemman jonon hidastuminen... kun keula keventää niin kuudes kaveri jo joutuu hidastamaan koska ei ole tietoinen siitä, että vaihto on menossa ja jokainen on pari sekuntia myöhässä kevennyksen kanssa. Tuskinpa 10.5 kasan alimmaisia paljon lämmittää ohjeet, että oikean jonon kulkiessa vakionopeudella kaikki sujuu itsestään, keulan ei tarvitse miettiä mitä perässä tapahtuu, eikä siinä ole mitään keskusteltavaa. Se rytinä selän takana jonon perällä oli niin inhottavaa kuunneltavaa, että en malta olla keskustelematta.

    Tuota vaihtotilanteen rauhoittamista kannattanee korostaa entistä enemmän ja tarjota oikeasti sitä palautetta heti, jos perässä tapahtui jotain kummallista vaihdon yhteydessä. Myös erittäin tasaisista vaihdoista kannattaa mainita, niin jokainen tietää joskus tehneensä asiat oikein ryhmän kannalta. Varoitettakoon todennäköisestä RAKENTAVASTA keskustelusta vaikka lenkin speksissä, niin jokainen voi sitten valita haluaako osallistua keskustelevalle ja kehittävälle ryhmälenkille vai ei.

    Rakentavasti, Antti
    Tässä keskusteluasiassa on ilmiselvästi ollut nyt väärinkäsitys. Tottakai asioista pitää keskustella ja palautetta antaa - en todellakaan sitä tarkoittanut. Tarkoitin sitä, että itse ajosysteemiä ei voi muutella. Siitä miten sitä parhaiten noudatetaan - pitäisikin keskustella. Esimerkiksi Timon ja Cycpediuksen lenkeillä on ajettu huomattavan tasaisesti, koska nämä herrat siitä huomauttavat aina asiallisesti. Enkä minä ainakaan ole vetänyt hernettä kanuunalenkeillä nenään mistään - päinvastoin olen nauttinut suunnattomasti jokaisesta metristä, mukavasta seurasta ja hienoista uusista lenkeistä. Ja vielä erikseen hienosta kartasta, jonka avulla olen saanut opetella maastoajoa (mikä onkin ollut aika kaatuiluvoittoista) ja uusia maastoreittejä.

    Mitä tulee itse porukkalenkkeihin niin mielestäni tämä haitariliikkeen välttely on itse asiassa suurin haitariliikkeen aiheuttaja.

  2. #602
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    ^ joo, en minäkään mitään herneitä ole vetänyt, ihmettelinkin vähän näitä hernepuheita. Toisaalta oma tyyli "keskustella" on välillä provosoiva etten ihmettelisi jos joku vetäisi herneet.

  3. #603
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    174
    Ainakin tälleen vuosi takaperin aloittaneen näkökulmasta palaute on aina toivottua, vaikka se olisi joka jononvaihdosta sama. Ja varsinkin kevyillä lauantailenkeillä sitä on mukavasti saanutkin!

  4. #604
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    No olipa hyvä että tuli tämäkin puheeksi, ei näköjään kaikki olekaan itsestään selvää. Siis, missään nimessä ei saa ajaa täsmälleen samaa linjaa edellä ajavan takapyörässä kiinni. Ennen pitkää kolisee varmasti koska mitään
    pelivaraa ei ole jos edellä ajavan vauhti hidastuu yllättäen. Tällöin joutuisi tekemään yllättävän sivuttaisliikkeen tai jarruttamaan voimakkaasti. Hieman eri linjaa tai hiukan limittäin ajamalla voi vauhtia säätää omalla vartalolla, jarruihin ei pidä koskea vaan mieluummin vaikka liukua vähän limittäin. Tämäkin vaatii pelisilmää, taitoa ja kokemusta joka kertyy vain ajamalla. Jos on epävarma on parempi pitää kunnon rako edellä ajavaan tai pysytellä koko ajan porukan perällä. Kovassa vauhdissa myös peesihyötyä haetaan limittäin ajamalla tai kuljettaja haluaa esim. nähdä paremmin tai väistää jonkin tilanteen. Luultavasti 10.5. kasakin olisi voitu näin välttää. En tiedä kun en ollut mukana. Hitaat kanuunalenkit ovat kyllä vaarallisia ja osittain siksi ajammekin omissa piireissä joissa on turvallista ja yhteistyö toimii.
    Tästä uskallan olla toista mieltä. Pari vuotta sitten Tour de Helsingissä olin aitiopaikalla seuraamassa mitä tapahtui kun takana tuleva meni limittäin edellä ajavan takarenkaan viereen. Edelläajava heilahti hieman sivusuunnassa ja perässätulijan eturengas osui takarenkaaseen. Pieni pelästys, äkkinäinen ohjausliike ja perässajava teki kuperkeikan tms. ilmalennon. Edelläajava ei edes huomannut mitään. Toki kyse oli Tour de Helsingin ei niin kontrolloidusta porukasta, mutta silti en voi suositella limittäin ajoa kuin _erittäin kokeneille_ ajajilla ja silloinkin pitää olla tarkkana koko ajan. Tätäkin keskustelua kun oletettavasti lukevat niin erittäin kokeneet kuin vähemmän kokeneet ajajat. Itse kuulun ehdottomasti jälkimmäisiin.

    Itse ainakin jaksan asiasta huomautella uusia ajajia ja myös lenkillä, jos joku koko ajan ajaa limittäin, parhaimillaan jutellen kaverin kanssa koko ajan.

  5. #605
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Ihan totta turiset kyllä. Oma itseilmaisu on vähän puutteellista ja huolimatonta. Tarkoitin että mieluummin kuin jarruttaa voimakkaasti voi pyörän antaa tilapäisesti valua jonkin verran limittäin edellä ajavan takapyörän kanssa tilapäisesti. Jarruttamista ei monesti voi kokonaan välttää mutta ottamalla ilmaa vähän sivusta vauhti putoaa jo paljon. Samalla takana tulevan ilmanvastus kasvaa. Nyt en puhu metristä enkä edes puolesta. Mutta aivan sanalla linjalla on pelottavaa laskea esim. jyrkkää mäkeä. Sivuvastaisessa parhaan peesin saa limittäin, tällöin takana ajava kyllä kärsii tilapäisesti mutta elämä on. Tasaisellakin oma etupyörä on senttejä eri linjslla kuin edellä ajavalla, tällöin joustavamman hidastamisen mahdollisuus säilyy.
    Tour de Hlsinkiin en ole edes uskaltanut mennä.

    Rinnakkain ajelu jonojen välissä ei tietenkään ole fiksua mutta pikku porukassa täytyy joustaa kun ei ole sulkeisista kysymys. Hereillä pitää muistaa olla koko ajan. Voisiko joku selittää muuten miksi hitaammalla kanuunalenkillä pyöritetään jatkuvaa telaketjua, minusta se on tarpeetonta ja vähän typerääkin. Ilmanvastus ei ainakaan näyttele oikein mitään osaa ellei nyt kova vastatuuli ole. Mielestäni jatkuvan telsketjun pyörittäminen kävelyvsuhdissa on vaarallista ja vaikeaa. Oisko aiempi kasakin johtunut tästä älynväläyksestä?

  6. #606
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    112
    Itse koin hitaimilla kanuunalenkeillä tuon telaketjunpyörittämisen, hyvänä opina itselleni! Vaikka pyöräilyvuosia onkin takana ei ryhmä-ajokokemusta paljoa ole vielä kertynyt. Ehkä se Tärkeä pointti tuossa ketjunpyörittämisessä onkin tuo, oppiminen. Ehkä siten saa paremmat eväät lähteä mukaan myös kovempivauhtisille lenkeille. Uskoisin että, aina on mukana myös uusia ja on turvallisempaa opetella kuitenkin hitaammalla vauhdilla kuin itselleen ehkä liiankovassa seurassa. Yksin ajellessa tuotakaan ketjunpyöritämistä kun ei voi tehdä. Tässä auttaa myös kokeneemman lenkinvetäjän napakka-ote ohjeistuksessa. Positiivinen asia on jos, palaute tulee heti kun tekee virheen. Kuinka sen palautteen antaa, silläkin lienee merkitystä. Hiukan kuin lukemaan opettelemista nämäkin jutut..ensin on opeteltava aakkoset, sen jälkeen pääsee muodostamaan sanoja!!

    Vähäisellä kokemuksellani nostaisin esiin, keulan tärkeyden käsimerkien antamisessa. Jos kärki jättää ne näyttämättä..keskellä letkaa on jo melki myöhäistä osoitella reikiä tiessä, takaa tulevien kannalta. Toinen esiin nostettava asia mielestäni on vetäjän vedon pituus..jos toinen vetää 30s ja seuraava 3min ja taas tulee 20s veto...ei rytmiä kyllä pääse löytymään mitenkään...

  7. #607
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    220
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti retkuilija Katso viesti
    Toinen esiin nostettava asia mielestäni on vetäjän vedon pituus..jos toinen vetää 30s ja seuraava 3min ja taas tulee 20s veto...ei rytmiä kyllä pääse löytymään mitenkään...
    Mä ainakin näen asian siten että vaihtotiheys ei juurikaan vaikuta peesaavan massan rytmiin, mikäli itse vaihto tapahtuu hallitusti. Vedoilta on ei-intervallihenkisillä lenkeillä vaikea vaatia johdonmukaisuutta, koska jotkut ei henkisten ja sosiaalisten ominaisuuksiensa puolesta kertakaikkiaan viihdy kärkipaikalla, vaikka jalkaa piisaisikin.

  8. #608
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    984
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Mielestäni jatkuvan telsketjun pyörittäminen kävelyvsuhdissa on vaarallista ja vaikeaa. Oisko aiempi kasakin johtunut tästä älynväläyksestä?
    ei johtunut, kyseessä oli ihan perinteinen "tökkivä" telaketju

    Edellä olevaan keskusteluun vielä lisään sen, että en ole millään tavalla mollaamassa esim. Padasjoen reissua vauhdin tai minkään muun puolesta, voimat riitti ja kotona oli urheilleen oloinen olo :-). Aikaisempien kirjoitusten tarkoituksena on ollut nostaa esille avoimen keskustelun tarve olemassa olevien periaatteiden toteuttamisesta käytännössä ja miten ne nopeiten saadaan toimimaan tuoreiden kavereiden ollessa remmissä mukana. En ole muuttamassa periaatteita.

    Padasjoen tipahtaminen oli ihan klassinen... ajelin keulilla pari kilometriä loivaan ylämäkeen vastatuuleen, kun mentiin yhdessä jonossa (12 kpl). Kun sitten pääsin perälle huilaamaan, niin pitkän jonon keula meni mäen nyppylän yli ja otti spurtin alamäkeen miettimättä, että missä kohtaa häntä tulee. Yht'äkkiä vain havaitsin, että edessa oleva kaveri otti myös hillittömän spurtin muiden perään ja kun yhdessä jonossa ajettiin, niin sitä ei havainnut ristiin katsomalla. Tuumasin, että ei ole tarvetta lähteä kiskomaan väkisin kiinni, koska seuraavaan ylämäkeen kuitenkin töksähtää, niin sinä on sitten hyvää aikaa ajella kiinni.

    Hienoa, että sanaisia arkkuja on saatu auki ja hyvää käytännön asiaa on pullahdellut seassa esille!

  9. #609
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Eipä ole kyllä ikinä porukkalenkillä nopeuden vaihtelu häirinnyt. Vaihteleehan se muutenkin jatkuvasti maaston mukaan.

    Kaksi ohjettani keskusteluun ovat (vaikka varmaan saankin tyrmäyksen):
    1) Aja aina noin puolen metrin päässä niin on vähän toleranssia jos edellä menijä esimerkiksi nousee putkelle.
    2) Aja aina _hieman_ sivussa edellisestä niin että näet itse joten kuten eteen. Kyllä huonosti käy jos luulee pärjäävänsä huutojen ja näyttöjen perusteella. Ne tulee usein liian myöhään ja sitä enempi myöhässä mitä taaempana olet. Ei ole edes teoriassa mahdollista että kärki voisi nähdä reiät tiessä aina niin aikaisin, että käsimerkeillä kommunikointi tulisi ajoissa perälle asti. Ja vaikka huuto kuuluisi ajoissa niin et tiedä kannattaako väistää oikealle, vasemmalle vai ylös ennen kuin edellä menijäsi reagoi jotenkin. Ajamalla hieman sivulla näet merkit ja tien kauempaa.

    No, noinhan taitaa kaikki ajaakin käytännössä, mutta julkisesti usein annetaan kuva kuinka homma muka oikeasti toimisi pelkällä merkinannolla.

  10. #610
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    96
    Jussi Veikkasen poikkeava mielipide telaketjuajosta:

    Aja Kovempaa!.kirjasta sivulta 46: "...telaketju tekee ajon rauhattomaksi ja aiheuttaa turhaa kiihdyttelyä. Juuri missään ei ajeta tuolla lailla, mutta usein Suomessa se on itsestään selvyys. Telaketjussa tulee myös kilpailua ja muodostuu eritasoisia pareja ,jolloin tasaisuus puuttuu. Kun tulee vaihto, niin joudutaan kiihdyttämään jotta pääsee rinnalle ja porukan perällä joudutaan kiihdyttämään ja jarruttamaan koko ajan. Pitäisi sopia ajoparit, ja vaihtaa keulasta pari kerrallaan. Kun vaihdetaan näin, niin voidaan ajaa koko ajan oman tasoisen saman kaverin kanssa".

    Näin ollen Jussin mukaan ennen lähtöä olisi hyvä jo katsoa suurinpiirtein samantasoiset kuskit ja ne menevät vierekkäin. Sitten kovakuntoisimmat parit voivat vetää pidempiä aikoja keulalla saaden kompensoitua ajohalujaan. Mutta silloinkin on tarkkailtava, ettei vedetä liian lujaa. Sitä voi tarkkailla, jos ei kokemus riitä, esim sykemittarin avulla. Jostain olen lukenut, että jos sykkeesi kohoaa enemmän kuin 20 lyöntiä jonon keulapaikalla verrattuna perällä ajamiseen (3. paikka ->) niin ajat liian lujaa. Sopiva sykkeen nousu on 15-20 lyöntiä.

    Jos ajetaan "1 vaihtaa kerrallaan" taktiikalla, pyörittelin päässäni miten ryhmä olisi jaettava jotta voidaan myös soveltaa edellä mainittua.. Pitäisi olla mahdollisimman saman tasoiset ajajat aina lähekkäin toisiaan, siten että suurimman kuntoeron omaavat ovat mahdollsimman kaukana toisistaan vetovuoroissa. Jos kovakuntoisin on kahden heikon ajajan välissä, syntyy seuraava tilanne.. edellä ajava heikko kuski (vetovuorossa) siirtyy vasempaan jonoon, Kovakuntoinen oikeaan jonoon vetovuoroon ja vauhti tuppaa samalla hieman kasvaa. Heikkokuntoinen vasemmalla pyytää nopeasti vaihtoa jolloin kovakuntoinen siirtyy vasempaan jonoon. Heikko vetämään ja vetääkin vain hetken ja pyytää vaihtoa... näin ollen kovakuntoisin ei vedä juuri lainkaan. Verrattuna siihen, että kovimman ajajan vierustalta löytyisikin vetohaluisia. Huh huh, ymmärtääköhän tästä nyt kukaan mitään...

  11. #611
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Länsikontu
    Viestit
    610
    Muistutetaanpas tähän väliin taas Kulmalan Jarin artikkelista "Turvallinen ryhmäajo", kun keskusteluun alkaa tulla mielenkiintoisia sävyjä Veikkasen Jussi on ajellut enimmäkseen tuolla pääkaupunkiseudun lenkeillä - missä mm. Hepolaiset puhuvat muuten telaketjun sijaan hyrrästä - ja on huomioitava, että siellä ryhmäajokulttuuri hieman poikkeaa tamperelaisesta. Minulla on tuttuja Helsingin suunnalla, ja siellä tilanne on hyvinkin pitkälti Veikkasen kuvaaman kaltainen. Toki onnistuu sielläkin joskus Telaketjua on mahdollista ajaa toimivasti, siitä on jo useamman vuoden kokemus, ja siihenhän kanuunalenkeillä pyritään - toimiva telaketju nimittäin on oikein mukava, turvallinen ja rasituksen kannalta optimaalinen ryhmäajomuoto. Itse asiassa samasta aiheesta keskustellaan joka kevät - syksyyn mennessä homma on jo hioutunut aika hyvin kohdilleen. Sitten tulee taas talvi, ja keväällä hataan uudestaan tuntumaa

    On muitakin ryhmäajomuotoja, ja niitäkin voidaan toki harjoitella. Parin vaihtaminen kerrallaan aiheuttaa haasteen tilan käytön suhteen: vaihdon aikana on kolme pyöräilijää rinnakkain (eräässä vaihtomuodossa jopa neljä) pitkän matkaa, joka jo itsessään maaseututeillä muodostaa turvallisuuriskin. Henkilökohtaisesti en tämän johdosta kannata parijonossa vetovuoron vaihtoa pari kerrallaan.

  12. #612
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    217
    ^^ASIAA Pietu!

    Case 10.5. Valkeakosken "kasa" ja 17.5 Padasjoen reissun kiskomiset ja putoomiset lienevät jo suunnilleen loppuun pureskellut.

    Edelläolevassa jutussa sensijaan on juuri niitä ajatuksia joita itsellänikin on mielessä käynyt vaikken em. kirjaa olekaan lukenut.
    Ei sitä telaketjua aina tartte väkisin yrittää pyörittää joka lenkillä varsinkin jos on kokemattomia saati ensikertalaisia ja muutenkin ryhmäajoon tottumattomia reissussa mukana.

    Sen aika on sitten koulutuksen myöhemmässä vaiheessa. Jos silloinkaan.
    timoht muokkasi tätä : 28.05.2014 at 16.09

  13. #613
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    353
    Lähden Pirkkalan ABC:ltä klo 6:45 ja tähtään ensiksi Metsäkansan kirkolle. Siitä sitten myötäpäivään loput -Valkeakoski-Sääksmäki-Toijala-Urjala-Kylmäkoski-Viiala ja takaisin Pirkkalaan. Vauhtia oletettavasti ajonaikaisesti n. 30-32? Mukaan mahtuu muitakin!
    Reitti Lempäälästä-Viialaan seurailee tätä reittiä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Il ciclista di Roine Katso viesti
    Helatorstaina 29.05.2014 klo 8-16 järjestetään 32. Seitsemän kirkon pyörälenkki Etelä-Pirkanmaalla Valkeakoskella, Akaassa ja Urjalassa. Kaikkien leimapaikkojen kierto teettää kilometrejä runsaat 90.

    Tapahtumassa on pieni osallistumismaksu, €10.
    Kannattaa varata tämän lisäksi sitä kuvetta kahviin ja pullaan tai ruokailuun, jos niitä haluatte.

    Suosittelen reitiksi (1) Valkeakosken kirkko > (2) Sääksmäen kirkko > (3) Toijalan seurakuntatila kirkon läheisyydessä > (4) Urjalan aseman kautta Urjalan kirkolle > (5) Kylmäkosken seurakuntatalo (Kylmäkosken taajaman ja kirkon puolessavälissä!) > (6) Viialan seurakuntatila kirkon läheisyydessä > (7) leima-arkin jättö Metsäkansan kirkolle Valkeakoskella.

    Eikun pyöräilyhöntsäilemään!

    Lisätieto täältä: http://www.saaksmaenseurakunta.fi/fi/seitseman_kirkon_pyoralenkki/?id=1248
    Maaseutulaiset, wiimeksi moniaat Birkkalaiset, walittawat, että polkupyöräurheilijat kowasti pelottawat heidän hewosiansa, kun eiwät ... AL 23.9.1890

  14. #614
    Hyppään Raimon kyytiin.
    http://www.kaupinkanuunat.fi

  15. #615
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.469
    Huomenna TdT:n Maisemareitin läpiajo klo 10.00 startilla Pirkkahallilta.
    http://pkk.nimenhuuto.com/events/5105282
    ****Timo
    ex tusinakerholainen



  16. #616
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    82
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raimo R Katso viesti
    Lähden Pirkkalan ABC:ltä klo 6:45 ja tähtään ensiksi Metsäkansan kirkolle. Siitä sitten myötäpäivään loput -Valkeakoski-Sääksmäki-Toijala-Urjala-Kylmäkoski-Viiala ja takaisin Pirkkalaan. Vauhtia oletettavasti ajonaikaisesti n. 30-32? Mukaan mahtuu muitakin!
    Reitti Lempäälästä-Viialaan seurailee tätä reittiä.
    Pieni varmistus, oletteko siis Lahdesjärven ABC:lla klo 9 (kuten nimenhuudossa sanotaan) vai onko se eri porukka lähdössä sieltä? Voisin meinaan liittyä mukaan sieltä.

  17. #617
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Sääksmäen srk
    Viestit
    501
    Itse lähden liikkeelle hitaalla alurunkoisella cyclocrosserilla, ilman tekstiililogovaatetusta.
    Kurjaa keliä on luvassa, sadetta ja pohjoistuulta.

    Alunperin ajattelin postittaa tästä vuosittaisesta helatorstain kirkkolenkin mahdollisuudesta vain Kanuunoiden sähköpostilaatikoihin, mutta päätin laittaa sen sitten tänne. En itse ole hakemassa lenkkiseuraa. Tampereelta Tampereelle pyöräillen matkaa tulee jo haastavasti yli 150 km.
    | PKK |
    Irma eksytti seuraajat, lenkillä laite näytti isoja lukuja. (11)

  18. #618
    Pantse, nimenhuudon lähtö aikaistettiin, kun sillä aikataululla ei ollut lähtijöitä. Tule siis Pirkkalan ABClle 6.45. Se on tosin jo reilun puolen tunnin kuluttua.
    http://www.kaupinkanuunat.fi

  19. #619
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    82
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esa S Katso viesti
    Pantse, nimenhuudon lähtö aikaistettiin, kun sillä aikataululla ei ollut lähtijöitä. Tule siis Pirkkalan ABClle 6.45. Se on tosin jo reilun puolen tunnin kuluttua.
    Ok, no worries, näin epäilinkin, oli mennyt vaan ohi. Taidan käydä vaan Messukylän ja Kalevan kirkoilla

  20. #620
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    93
    Huomiseksi iltapäiväksi/illaksi luvassa ajettavaa keliä. Uskaltautuuko kukaan tielle - perjantai, työstäpaluuliikenne ja sitä rataa? Lähtö klo 16 Kaukajärven Mäkkäri, matka n. sata, reitti vielä epäselvä, vauhti porukan mukaan - lähtökohtaisesti kuitenkin semireipasta jotain 28+. Tulee kuka haluaa ja pääsee. Sadevarauksella kuitenkin.
    MsBandMe muokkasi tätä : 29.05.2014 at 12.23

  21. #621
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    353
    Seitsemän tapahtumaan kuulunutta ja kaksi sen ulkopuolista kirkkoa tuli bongattua.
    Pientä kosteutta oli ilmassa matkalla, mutta sadetakkia vaatinut ripotus alkoi vasta takaisinpäin polkiessa Pyhällöntien kieppeillä ennen Lempäälää.
    Ajoimme Esan ja Metsäkansasta Viialaan mukana viihtyneen K.N:n kanssa vetovuoroja erityisesti vastatuuliosuudella Urjalasta Viialaaan, joten rasitus ei päässyt nousemaan liian kovaksi.

    Itse tapahtuma on mainio hinta-laatu -suhteeltaan. Esan kanssa vitsailimmekin, että olisi voinut lähteä matkaan ilman omia eväitä ja juomia. Pysähdyksiä oli tiheästi ja tarjoamuksia oli riittävän monipuolisesti.
    Tässä vielä vähän dataa.

    Sorry tuo lähdön aikaistaminen. Sääennuste ja omat aikataulut muuttuivat hiukan ennakkoon ajattelemastani. Nimenhuuto ei ole kommentoinnissa kovin reaaliaikainen väline. Pitäisi laittaa viestit mielummin tänne. Toisaalta nimenhuuto näyttää olevan kyllä kätevä kun näkee onko kukaan halukas lähtemään samalle lenkille...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raimo R Katso viesti
    Lähden Pirkkalan ABC:ltä klo 6:45 ja tähtään ensiksi Metsäkansan kirkolle. Siitä sitten myötäpäivään loput -Valkeakoski-Sääksmäki-Toijala-Urjala-Kylmäkoski-Viiala ja takaisin Pirkkalaan. Vauhtia oletettavasti ajonaikaisesti n. 30-32? Mukaan mahtuu muitakin!
    Reitti Lempäälästä-Viialaan seurailee tätä reittiä.
    Maaseutulaiset, wiimeksi moniaat Birkkalaiset, walittawat, että polkupyöräurheilijat kowasti pelottawat heidän hewosiansa, kun eiwät ... AL 23.9.1890

  22. #622
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    48
    Mikäli keli ei tuosta huonommaksi muutu, niin lähden todennäköisesti mukaan siis tuohon iltapäivälenkkiin kaukajärveltä.

  23. #623
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    82
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MsBandMe Katso viesti
    Huomiseksi iltapäiväksi/illaksi luvassa ajettavaa keliä. Uskaltautuuko kukaan tielle - perjantai, työstäpaluuliikenne ja sitä rataa? Lähtö klo 16 Kaukajärven Mäkkäri, matka n. sata, reitti vielä epäselvä, vauhti porukan mukaan - lähtökohtaisesti kuitenkin semireipasta jotain 28+. Tulee kuka haluaa ja pääsee. Sadevarauksella kuitenkin.
    Lähen meseen

  24. #624
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    93
    Kiitos Pantse! Kiitos Onnikka! Helkkarin hieno lenkki. Torstaispekseihin mentiin: 90 km, kaikkine hidasosuuksineen ja siirtymineen keskari 30. Sopivasti jalkojen rääkkäystä väliin - eikös sieltä joku suuuri urheilujuhla ole kohta tulossa...

  25. #625
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    226
    Onko huomenna normaali lauantain tosi kevyt lenkki, lähtö Winterinmutkan valintatalolta? Itätreeltä lähden aamuselta tulemaan. Jalat vaatii palautustapyöritystä ja mieli totuttelua porukka-ajoon enne Pirkkaa.
    Alussa täysiä ja lopussa kiristää.

  26. #626
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    82
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MsBandMe Katso viesti
    Kiitos Pantse! Kiitos Onnikka! Helkkarin hieno lenkki. Torstaispekseihin mentiin: 90 km, kaikkine hidasosuuksineen ja siirtymineen keskari 30. Sopivasti jalkojen rääkkäystä väliin - eikös sieltä joku suuuri urheilujuhla ole kohta tulossa...
    Jep, aikas hyvä pk tuli rullailtua

  27. #627
    Huomenna lauantaina ajaisin mielelläni lenkin sunnuntaispekseillä jos porukkaa saadaan kasaan. Vähän nopeampi/pidempi kuin helppo lauantai ja ainakin hitaampi keskari kuin lauantain pitkän lenkin ryhmä.
    Vaikkapa Kehäkukkaan "pirkan reittiä" ja takaisin Komin kautta niin tulee "lisälenkki" tutuksi (Sastalama-Hämeenkyrötien osuuden voi jättää pois). Huhuilen porukkaa kasaan Valintatalolla.

    Nimi. epätoivoisesti tunteja satulassa kasaan ennen Pirkkaa.

  28. #628
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    226
    Itsellä on alla mukavasti kilometrejä ja ahterin puutumisia, joten mikäli kyseistä lenkkiä halutaan pidentää niin tuskin tulen paikalle. No menihän viimevuotinen Pirkkakin itseltä "ilman kasaa" veikkai porukkalenkeillä ole tullut taaskaan käytyä. Tällä kertaa menossa vaan siihen ripeimpään ryhmään jo kasilta.
    Alussa täysiä ja lopussa kiristää.

  29. #629
    Ehkä meitä riittää useammallekin lenkille porukkaa.


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  30. #630
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    226
    Tampereella pitäs tulla sadetta aamusta lähtien. Toki kiihtyy vasta klo 15 runsaammaksi.
    Alussa täysiä ja lopussa kiristää.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •