GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 47 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 45 46 47 48 49 57 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.381 - 1.410 / 2033

Aihe: Radonin pyörät

Liekkö kirjoitteleevat liian vauhdilla vai mitä mut kyseessä varmaankin "Quick-releases are fixed with an allen key." Allen key=kuuskulma.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti late. Katso viesti
    Eilen oli jännä huomata, kuinka itseäni paljon kokeneempi ystävä jäi juurakossa huomattavasti jälkeen 26" jäykkäperällä. Tällä lyhyellä kokemuksella ja tähän astisten lenkkejen perusteella annan ääneni 29erille.
    Anna vaan se ääni suosiolla täysjoustolle niin menee enemmän sinne mihin pitää. Itse olen ajanut samaa polkua 26" jäykkäperällä, 29" jäykkäperällä sekä 26" täysjoustolla ja kahden ensimmäisen välillä on toki eroa (joka voi toki johtua siitä että 29er on muutenkin laadukkaampi pyörä kuin edeltäjänsä) mutta täysjousto pyyhkii molemmilla lattiaa mennen tullen mitä nopeuteen tulee. Hitaassa vauhdissa ja hankalassa maastossa 29er saattaa olla parempi sen vähän paremman esteiden yli rullaavuuden ansiosta mutta vauhdin kasvaessa kasvaa täysjouston hyödyt sellaista tahtia että jäykkäperän puikoissa on oltava melkoinen guru jos haluaa tulla perässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti telliv Katso viesti
    Liekkö kirjoitteleevat liian vauhdilla vai mitä mut kyseessä varmaankin "Quick-releases are fixed with an allen key." Allen key=kuuskulma.
    Joo, mutta siis tuo Bilteman setti sisältää jonkinlaisen viisikulmaisen avaimen tai vastaavan epästandardin eli se on varmasti harvinaisempi työkalu ainakin opportunistisen varkaan takataskussa kuin tuon setin kuusikulma. Sitä tarkoitin tuossa yllä.
    orc biker muokkasi tätä : 25.05.2014 at 16.36

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Hitaassa vauhdissa ja hankalassa maastossa 29er saattaa olla parempi sen vähän paremman esteiden yli rullaavuuden ansiosta mutta vauhdin kasvaessa kasvaa täysjouston hyödyt sellaista tahtia että jäykkäperän puikoissa on oltava melkoinen guru jos haluaa tulla perässä.
    Minä näen yleistyksenä täysjouston olevan nopeampi aina juurakoissa ja kivikoissa ja muissa jatkuvasti esteisiin hakkaavassa menossa. Sellaisessa, jossa esteisiin törmää niin, että pomppii. Sen sijaan, mitä enemmän mennään hyväkuntoiseen ja tasaisempaan polkuun, niin sen enemmän 29er voittaa. Kun siis esteet ovat niin pieniä, että niistä voi tosiaan vain rullata ylitse, tai niin harvassa, että ne eivät paljoa hidasta. Täysjouston kohtaamiskulma on huomattavasti "loivempi", koska se myötäilee estettä, liikkuu esteen edestä pois, ja näin energiaa hukkautuu vähemmän ja kontrolli säilyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ___ Katso viesti
    Jep jep... Mutta on se kyllä kumma, kun B-D:ltä ei tällä hetkellä löydy kuin yksi <50€ 80mm stemmi 1 1/8"-paksuudella, ja sekin on valkoinen. 70mm ja 90mm stemmejä taas löytyy vaikka muille jakaa. No, täytyy ajaa vielä yksi lenkki ja pohtia että otetaanko tyylikäs 70mm vai eksoottisempi 80mm kokeiluun, ja tilailla sitten sen mukaan.

Olisiko tässä sitten Bilteman settiä turvallisempi valinta renkaiden kiinnittämiseen, ja tässä ratkaisu satulan kiinnittämiseen? Muuten voisin hyvinkin ottaa vaikka sen Salsankin, mutta sitähän ei tuolta saa... Toinen, suht järkevältä vaikuttava vaihtoehto olisi Zefalin Anti-Theft linkut, mutta tiedä sitten, että aukeavatko nuo enään vuoden päästä hieman likaisena ja pakkasen paukkuessa?

Edit:

Ai Tokmanniltakin saa? Sehän on hyvä tietää, niin ei tarvitse lähteä vartavasten merta edemmäs kalaan.
    Ohjainlaakereita en ole koskaan erityisemmin puhdistanut, onko siihen mitään erityisiä vinkkejä tai varoitksia?
    Ei niitä stemmejä tarvii saksasta asti tilata, hi5bikes tai fillariosasta löytyy esmes truvativin stemmejä muutaman kympin hinnalla.

Radonin pyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Anna vaan se ääni suosiolla täysjoustolle niin menee enemmän sinne mihin pitää. Itse olen ajanut samaa polkua 26" jäykkäperällä, 29" jäykkäperällä sekä 26" täysjoustolla ja kahden ensimmäisen välillä on toki eroa (joka voi toki johtua siitä että 29er on muutenkin laadukkaampi pyörä kuin edeltäjänsä) mutta täysjousto pyyhkii molemmilla lattiaa mennen tullen mitä nopeuteen tulee. Hitaassa vauhdissa ja hankalassa maastossa 29er saattaa olla parempi sen vähän paremman esteiden yli rullaavuuden ansiosta mutta vauhdin kasvaessa kasvaa täysjouston hyödyt sellaista tahtia että jäykkäperän puikoissa on oltava melkoinen guru jos haluaa tulla perässä.
    Itsellänikin siis täpäri 29er jolle annan ääneni. Taisi unohtua mainita edellisessä viestissä tarpeeksi selkeästi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Joo, mutta siis tuo Bilteman setti sisältää jonkinlaisen viisikulmaisen avaimen tai vastaavan epästandardin eli se on varmasti harvinaisempi työkalu ainakin opportunistisen varkaan takataskussa kuin tuon setin kuusikulma. Sitä tarkoitin tuossa yllä.
    Ja sitten kun pyörän omistaja hukkaa tai on ihme-avain jääny matkasta kun tarvis tulee
    I väntan på ännu dåligare tidet

Hei,

Olen jo tovin harkinnut paremman pyörän ostoa ja ajattelinkin kysäistä teiltä mielipidettä moiseen.
    Aikaisemmin ajellut markettimalleilla ja tuon takia ei ole tietämystä noista vehkeistä
    Ajajan mitat ovat: pituus 175cm ja jalan sisämitta on 80cm
    Paketti jota olen katsellut(pyörän koko 18") ja tulee käytettäväksi mäkisille hiekkateille + asfaltilla ajoon:
    Pyörä(ulkonäkö ja mallimerkintä kolahti kohdalleen):
    http://www.bike-discount.de/en/buy/black-sin-29-9.0-18011/wg_id-117

Polkimet:
    http://www.bike-discount.de/en/buy/s...ery_country=39
    tai:
    http://www.bike-discount.de/en/buy/m...427/wg_id-1878
    Myöhemmin sitten lukkopolkimia sun muita varusteita.

Pärjääköhän mokomalla vaikka muutaman vuoden?
    Olisin kiitollinen mielipiteistänne mahdollisista haitoista ja hyödyistä

No jos rahaa on tolkuttomasti tuhlattavaksi niin kyllä tollaseen käyttöön tulevaan pyörään voi sen kakspuolitonnia tuhlata. Ja varmaan pärjää muutaman vuoden. Eri asia on tykkänään sitten se että kannattaako siihen sijoittaa noin paljon.

Kiitoksia vastauksestanne ja oli alunperin tarkoitus vaihtaa auto, mutta luovuin siitä niin sillä tuo summa ei haittaa.
    Canyonin pyöriä katselin ensin, mutta saatavuus on aika huono.
    Tuosta käyttötarkoituksesta vielä, että myöhemmin olisi tarkoitus metsä lisätä mukaan ajeluun.
    Mitä olen tuosta pyörämallista lukenut niin ei välttämättä tarvitse heti olla vaihtamassa osia vaan pitäisi olla kelvolliset alusta alkaen?

näin ohimennen, mistä löydän radonin sarjanumeron että voin verrata sitä tarraan joka toimitettiin mukana?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ilmari_83 Katso viesti
    näin ohimennen, mistä löydän radonin sarjanumeron että voin verrata sitä tarraan joka toimitettiin mukana?
    Keskiön alapuolelta rungosta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Ja sitten kun pyörän omistaja hukkaa tai on ihme-avain jääny matkasta kun tarvis tulee
    Ostaa uuden setin sitten tai varmasti tuo nyt lähtee muutenkin auki ajan ja välineiden avustuksella. Ideanahan tuossa on se, että ihan kuka tahansa ei vain voi kiertää rengasta mukaan paljain käsin, eikä ehkä mukana taskussa olevalla monitoimityökalullakaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Keskiön alapuolelta rungosta.
    Kiva juttu, siellä on ihan eri numero ku itse tarrassa. Tai sitten itse numero on jotain vaijeria pitävän muovikikkareen alla piilossa.

*sielläpä se numero taitaakin olla muovikikkareen alla piilotettuna, oikein kun tirkistää niin näkee muutaman numeron alalaidan*
    Ilmari_83 muokkasi tätä : 29.05.2014 at 20.44

Eilen tuli uus slide 130 9.0 ja tänää pääsin käymää lenkillä. Mielenvikasen hyvältä tuntu ainakin omasta mielestä. Kyseessä siis mulle ensimmäinen ns. Kunnon pyörä. Ainoo vaan, että iskareihin ja kumeihin oli kaikkiin laitettu 3,5bar painetta. Nyt pitäs olla paineet kohillaan, niin pääsee huomenna uudestaan koeajolle.

Sent from my RM-846_eu_finland_204 using Tapatalk

Miten Radonin takuu toimii suomessa? Voinko viedä pyörän suoraan Fillariosaan takuuhuoltoon, vai täytyykö takuuasiat hoitaa aina bike-discountin kautta?

Tarvetta huollolle taitaa olla kun pari viikkoa vanhan Slide 130 8.0n takaiskari vuotaa vähän öljyä ja poploc lopetti toimintansa / etuhaarukka on jämähtänyt lukittuun asentoon.

Miten Radonin takuu toimii suomessa? Voinko viedä pyörän suoraan Fillariosaan takuuhuoltoon, vai täytyykö takuuasiat hoitaa aina bike-discountin kautta?

Tarvetta huollolle taitaa olla kun pari viikkoa vanhan Slide 130 8.0n takaiskari vuotaa vähän öljyä ja poploc lopetti toimintansa / etuhaarukka on jämähtänyt lukittuun asentoon.
    Minun muistaakseni tuo Fillariosa ei enää kuulu tuohon Radonin jakeluun. Saatan olla väärässäkin, joten kannattaa tarkastaa asia. Jos irrotat iskarin pyörästä, niin sitten pitäisi onnistua huollon Suomessakin olettaen, että sillä on Suomessa maahantuoja. Sillä on oma takuunsa, mutta pyöräänhän suomalaisilla liikkeillä ei ole velvollisuutta koskea, kun sitä ei Suomessa myydä. Ainakin Rockshoxin ja Foxin huollot onnistuvat. Varmasti siis ainakin joissain liikkeissäkin, eikä tarvitse postitella maahantuojalle (tai kenties liike postittaa tai kenties liike itse on myös maahantuoja).

Etuhaarukka näyttää varmalta huoltocaselta. Sen sijaan takaiskareilla on taipumusta uutena vähän tihkuttaa. Ainakin oma Fox RP23 -pulikkani lopetti vuotamisen aivan itsekseen muutaman lenkin jälkeen.

Soita Fillariosaan. Rockarin ainakin huolti.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Radonin pyörät

Kiitos vastauksista! Olin yhteydessä fillariosaan ja tilanne on todella se ettei heillä ole enää suoraa yhteistyötä Radonin kanssa. Suosittelivat pyytämään maksusitoomuksen Bike Discountilta, jolloin huolto onnistuisi suoraan siellä. Laitoin juuri meiliä Saksaan, toivottavasti vastailevat sieltä pian. Jos ei muu auta niin täytyy varmaan opiskella vähän haarukan irroitusta..

Note to self ja mahdollisille muille untuvikoille:
    keula oli lukossa koska poplocin vaijeri oli jostain syystä löystynyt. Vaijerin kirsitys auttoi ja nyt näyttäis fillarin toimivan taas normaalisti.
    late. muokkasi tätä : 04.06.2014 at 21.26 Syy: status update

Pakko kysyä apuja, kun olen näiden runkokokojen kanssa jo ihan pihalla. Fillareita on tullut kateltua jo joku tovi ja vihdoin olen Radoniin päätynyt. Tarkempi malli on tämä: http://www.radon-bikes.de/xist4c/web...902_.htm#geo16
    Mitat on mulla 167/ 79 cm. Kumman näistä nyt valitsen 16" vai 18", kun 17" olisi kai se sopivin?

Aiempi fillari oli Trekin 8000 15,5" ja se oli ihan passelinoloinen.

Mä oon 178cm ja 18" oli hyvä lyhyemmällä stemmillä, joten ostaisin 16". Pyörä oli radon stage, eli geometrialta samantyylinen kuin slide.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kiitos! Kyllä taidan tuohon 16" päätyä. Laskurit pukkaa ehdottamaan tuota 18" ilmeisesti tuon jalan sisämitan mukaan.

Täytyy laittaa luottokortti laulamaan ja ruveta odottelemaan lähetystä

HOX HOX .. pari radonia omistaneena vinkkinä kaikille täysjoustoston ostajille :

-avaa kaikki linkkujen pultit ja kiinnitä ne lukitteella
    -rasvaa samalla laakerit

Tuossa uuden radonin laakerit.. EI RASVAA OLLENKAAN YHDESSÄKÄÄN LINKKUJEN LAAKERISSA ! Näin ollut jo kahdessa pyörässä. Kuvassa näkyvä ruskea on pintaruostetta.
    Vanha mutta lihava.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti unik Katso viesti
    Kiitos! Kyllä taidan tuohon 16" päätyä. Laskurit pukkaa ehdottamaan tuota 18" ilmeisesti tuon jalan sisämitan mukaan.

Täytyy laittaa luottokortti laulamaan ja ruveta odottelemaan lähetystä

Ehdottomasti 16" siinäkin on jo 3 senttiä pidempi efektiivinen vaakaputki, kuin 15,5 Trekissä, jos löytämäni geo kuva piti kutinsa. Kompensoitsen sen sitten stemmiä lyhentämällä, niin hyvä tulee. Noissa Slideissä tuppaa muutenkin olemaan aika pitkät stemmit vakiona.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Znoodin viestin innoittamana nykäsin eilen illalla tärisevin käsin linkun laakerit auki, tarkoitus siis tarkastaa kuinka ruosteessa nuo minulla on, no kerrankin positiivinen yllätys,
    laakerithan oli hyvässä vaseliinissa! Fillari siis tuo 130 slide 29". Eipä tullut edes mieleen uutena tarkastaa onko laakereissa rasvaa.
    Mites, onko muut 130 slide-omistajat olleet tyytyväisiä fillariin? Itse ajatellut että pitäisikö joskus tehdä sellainen litku-konversio renkaisiin, aika monet tuntuvat sitä harrastavan. Jostain olin lukevinani ettei onnistuisi noihin contin mountainkingeihin mitkä vakiona pyörässä, tiedä sitten. Tokko monimutkainen homma, ilmeisesti teipit vanteisiin ja sitä rataa.
    Vaultdweller

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Parru Katso viesti
    Znoodin viestin innoittamana nykäsin eilen illalla tärisevin käsin linkun laakerit auki, tarkoitus siis tarkastaa kuinka ruosteessa nuo minulla on, no kerrankin positiivinen yllätys,
    laakerithan oli hyvässä vaseliinissa! Fillari siis tuo 130 slide 29". Eipä tullut edes mieleen uutena tarkastaa onko laakereissa rasvaa.
    Mites, onko muut 130 slide-omistajat olleet tyytyväisiä fillariin? Itse ajatellut että pitäisikö joskus tehdä sellainen litku-konversio renkaisiin, aika monet tuntuvat sitä harrastavan. Jostain olin lukevinani ettei onnistuisi noihin contin mountainkingeihin mitkä vakiona pyörässä, tiedä sitten. Tokko monimutkainen homma, ilmeisesti teipit vanteisiin ja sitä rataa.
    Mites muut radonistit.. Nämä mun rasvattomat pyörät on olleet siis :
    -QLT Litening (100mm -09)
    -Slide Enduro (160mm -11)
    -Slide 150 10.0 (150mm -14)
    Vanha mutta lihava.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti znood Katso viesti
    Mites muut radonistit.. Nämä mun rasvattomat pyörät on olleet siis :
    -QLT Litening (100mm -09)
    -Slide Enduro (160mm -11)
    -Slide 150 10.0 (150mm -14)
    Itsellä on jäykkäperäinen niin laakereista en tiedä, mutta muuten oli pientä laatu ongelmaa maasturissa alussa. Fillari on 2013 vuoden ZR Race 29 7.0. 100km ajettuna ketju katkesi ja vanteet oli huonosti kasattu. 100km ajetussa fillarissa takavanteesta oli pari kolme pinnaa melkein irti. Tiedän että ensi huolto on, mutta että noin löysällä pinnat. Toisaalta taas Radonin maantie fillarissa ei ole ollut mitään. pari sataa kilsaa ajettuna vähän joutui vaihteita hieno säätää, mutta muuten ei ole ollut mitään. Ei edes tarvetta sille ekalle ensi huollon pinnojen tiukkaukselle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ribbe Katso viesti
    Itsellä on jäykkäperäinen niin laakereista en tiedä, mutta muuten oli pientä laatu ongelmaa maasturissa alussa. Fillari on 2013 vuoden ZR Race 29 7.0. 100km ajettuna ketju katkesi ja vanteet oli huonosti kasattu. 100km ajetussa fillarissa takavanteesta oli pari kolme pinnaa melkein irti. Tiedän että ensi huolto on, mutta että noin löysällä pinnat.
    Nuo hinnat-alkaen kiekot (ja vähän kalliimmatkin) ovat koneella kasattuja ja tietääkseni siihen prosessiin ei välttämättä kuulu kiekon "sisään ajaminen". Pinnat saattavat olla tasakireydellä ennen ensimmäistä lenkkiä, mutta ne asettuvat lopullisesti paikoillensa vasta kunnon kuormituksessa. Sitten voikin muutama pinna olla todella löysällä. Jos kiekko on edelleen suora, korjaus on varsin triviaali operaatio: kiristetään löystyneet pinnat korvakuulolta samaan kireyteen muiden kanssa.

2014 Slide 130 yksi vai kaksi laakeria taisi olla lähes täysin kuivat ja muissa sitten jonkin verran rasvaa. Ainoastaan sieltä eturattaidan takaa olevaa laakeria en tarkastanut kun en jaksanut alkaa enempää purkaa pyörää.

Muuten kyllä ollut tosi tyytyväinen pyörään. Stemmin vaihdoin 60mm pitkään ja mielestäni pyörästä tuli entistä leikkisämpi ja siis omaan käyttööni parempi ajella. Muuten ollut kyllä täysin ongelmaton pyörä tähän mennessä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •