GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 157 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 57 107 147 155 156 157 158 159 167 207 257 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.681 - 4.710 / 15293

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #4681
    Liittynyt
    12/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -VsQ- Katso viesti
    Hämeenpuisto täynnä superpalloja (=alle kouluikäsiä lapsia) joita ei voi vanhemmat pitää suuresta liikennemäärästä huolimatta kädestä kiinni. Yhtä äitiä asiasta huomautin, niin vastaus oli "soita kelloa!" Kumpaankoha äiti ois halunnut, että olisin kiinnittäny huomioni: jarruttamiseen, etten teilaa ipanaa vai kellon soittamiseen, kun kello ei mahdu tankoon?
    Uhhuh, soittokellon ja jarrun käyttö eivät ole mitenkään toisensa poissulkevia. Niitä käytetään nimittäin aivan eri aikaan. Soittokellolla ilmoitetaan reilusti etukäteen, jolloin ne sinulle hirmuisen ongelman aiheuttaneet superpallot voi ottaa kädestäpitäen siihen viereen. Jatkuva tuollaisen alle kouluikäisen kädestä roikottaminen ei vain ole järkevää, joskus niidenkin on opeteltava menemään nätisti.

    Tuollainen hieman autotiestä erillään oleva kelvi on kuitenkin melko hyvä paikka harjoitteluun. Vielä parempi olisi, jos pyöräilijöillä olisi lainmukaiset merkinantovälineet pyörissään, tai jos haluaa sitä lakia rikkoa niin ymmärtäisi jättää mussuttamatta. Ja menisi asiaankuuluvalla varoivaisuudella ihan hiton hiljaa.

    Toki omani nappaan kädestä sivuun jos se palloilee, mutta usein tuokin suurimman osan ajasta kävelee ihan nätisti. Silloin olisi kiva tietää etukäteen, jos joku on tulossa. Lapset säikähtäessään saattaa reagoida ihan yhtä tyhmästi kun monet aikuisetkin, eli väistää tai hyppää täsmälleen väärään suuntaan.
    Sundo muokkasi tätä : 18.05.2014 at 21.14

  2. #4682
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    145
    Ei voi olla noin vaikeeta! Mulla ei ole ongelmia sovittaa nopeuttani erilaisiin tilanteisiin liikenteessä. Lähestyttäessä lasta/hyökkäysvaunuja/ihmistä ulkoiluttavaa koiraa/muuta vastaavaa, olisi hyvä toimintaohje ja järjestys varmaankin about seuraavaa:

    1. Havaitse este
    2. Vauhtia pois ajoissa (liikenne ei ole mikään kilparata)
    3. Sopivalla etäisyydellä ollessasi kilauta kelloa, jos tilanne ei ole tarkkailun perusteella selvä
    4. Ohitus kohtuullisella vauhdilla

    Liikenteessä on toki luottamusperiaate, jonka mukaan jokaisen liikkujan pitäisi saada luottaa siihen, että muut liikkujat noudattavat sääntöjä. Tästä huolimatta olen ja myös muiden kannattaa olla varovaisia ja varautuneita tiettyihin täysin todennäköisiin ja tässäkin ketjussa lukuisia kertoja esiintyneisiin tilanteisiin. Tahtoo sanoa myös, että liikenne ei ole kilparata ja muut on syytä huomioida asiallisesti. Täysii voi vetää (ja keskittyä siihen "aveen" ) sitten kun on reitti selvä ja yleensä se reitti ei ole lähtökohtaisesti selvä kaupunkien keskustoissa tai vastaavissa olosuhteissa.

  3. #4683
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sundo Katso viesti
    Uhhuh, soittokellon ja jarrun käyttö eivät ole mitenkään toisensa poissulkevia. Niitä käytetään nimittäin aivan eri aikaan. Soittokellolla ilmoitetaan reilusti etukäteen, jolloin ne sinulle hirmuisen ongelman aiheuttaneet superpallot voi ottaa kädestäpitäen siihen viereen. Jatkuva tuollaisen alle kouluikäisen kädestä roikottaminen ei vain ole järkevää, joskus niidenkin on opeteltava menemään nätisti.

    Tuollainen hieman autotiestä erillään oleva kelvi on kuitenkin melko hyvä paikka harjoitteluun. Vielä parempi olisi, jos pyöräilijöillä olisi lainmukaiset merkinantovälineet pyörissään, tai jos haluaa sitä lakia rikkoa niin ymmärtäisi jättää mussuttamatta. Ja menisi asiaankuuluvalla varoivaisuudella ihan hiton hiljaa.

    Toki omani nappaan kädestä sivuun jos se palloilee, mutta usein tuokin suurimman osan ajasta kävelee ihan nätisti. Silloin olisi kiva tietää etukäteen, jos joku on tulossa. Lapset säikähtäessään saattaa reagoida ihan yhtä tyhmästi kun monet aikuisetkin, eli väistää tai hyppää täsmälleen väärään suuntaan.



    Ei tahdo kuulua peruskilikello +20m päästä, jossa pitää alkaa suunnittelee tulevia ajolinjoja ja jarruttamista fiksillä, jolla ei muuten yhdellä kädellä tangosta pitäen paljoa jarrutella voimakkaasti edes käsijarrulla. Tenava keräs katseita jo muilta kulkijoilta, palloillessaan kuin pallosalama. Suurin osa ipanoista kulki kuitenkin varsin ennalta-arvattavasti, joten niistä selvisi varovaisuudella ja ennakoimalla.





    Lähetetty Tapatalkilla Lumia 925 laitteestani
    http://eksyilylenkit.wordpress.com/

  4. #4684
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    401
    Tänään olin joviaalilla päällä, enkä hermostunut laisinkaan siitä, että väylät olivat taas kerran tukossa. Yksi syy siihen on se, että kun olin cyclocrossarilla liikenteessä, ohittelin ojia pitkin. Alan kuitenkin vakavasti harkita sitä, että en enää maantielaitetta ulkoiluta kaupunkialueella kuin viimeisessä hädässä, toisin sanoen kun ei muuta reittiä pääse ilman kohtuutonta haittaa matkan pituudessa. Kevyen liikenteen väylät tuppaavat olemaan niin huonossa kunnossa, liikennesuunnittelu niin ikävää ja kanssaihmiset niin tolloja, että ei siitä mukavaa saa millään. Sen sijaan maantietaipaleilla ja niiden varsillla olevialla kelveillä, joita ei joka vuosi auota putki- ja sähkötöiden takia pyöräily on yhtä juhlaa paitsi jos on vastatuuli tai liikaa vastamäkiä.

  5. #4685
    ^^Hommaa sitten "ei-peruspirikello", jos ei muu riitä. Mutta ihan ekaksi, opettele ajamaan liikennetilanteen mukaan, jos kerran on pakko ajaa laitoksella, jota et pysty pysäyttämään.

  6. #4686
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mattia Katso viesti
    ^^Hommaa sitten "ei-peruspirikello", jos ei muu riitä. Mutta ihan ekaksi, opettele ajamaan liikennetilanteen mukaan, jos kerran on pakko ajaa laitoksella, jota et pysty pysäyttämään.



    Trollit trollailee, pyöräilijät pyöräilee. Ei riittäny em. tilanteessa vaikka vauhtia oli kohdatessa lähes kävelynopeuden verran. Kelloa saisi sun logiikalla kilistää aina lasta lähestyessä, siksi käytän ennemmin suuta näissä tilanteissa, joissa voi tapahtua jotain just sillon, ku käsi on kellolla.

    Ja ettei mee ihan offariksu: Uhkasin muuten poliisilla mamua (asiallisen keskustelun päätteeksi laitteen laillisuudesta), joka ajeli 2-tahti moottorilla varustettua pyörää klv:llä ilman kypärää, kilpeä ja valoja. Kuulema kapineella pääsee 30km/h polkematta.



    Lähetetty Tapatalkilla Lumia 925 laitteestani
    http://eksyilylenkit.wordpress.com/

  7. #4687
    ^Sorry, ehkä ymmärsin tilannenopeutesi väärin, kun kerroit 20 m "jarrutusmatkasta".

    No, tuo "suunsoitto" on kyllä hyvä ja toimiva tapa. Vaikka en ymmärräkään, kuinka kellonsoitolla ja ohjaamisella/jarruttamisella on mitään tekemistä toistensa kanssa...

    ps. kerro minullekin, kun kohtaat trollin.

  8. #4688
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    620
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santerius Katso viesti
    Tänään olin joviaalilla päällä, enkä hermostunut laisinkaan siitä, että väylät olivat taas kerran tukossa. Yksi syy siihen on se, että kun olin cyclocrossarilla liikenteessä, ohittelin ojia pitkin. Alan kuitenkin vakavasti harkita sitä, että en enää maantielaitetta ulkoiluta kaupunkialueella kuin viimeisessä hädässä, toisin sanoen kun ei muuta reittiä pääse ilman kohtuutonta haittaa matkan pituudessa. Kevyen liikenteen väylät tuppaavat olemaan niin huonossa kunnossa, liikennesuunnittelu niin ikävää ja kanssaihmiset niin tolloja, että ei siitä mukavaa saa millään. Sen sijaan maantietaipaleilla ja niiden varsillla olevialla kelveillä, joita ei joka vuosi auota putki- ja sähkötöiden takia pyöräily on yhtä juhlaa paitsi jos on vastatuuli tai liikaa vastamäkiä.
    Mistä löysit tukossa olevan väylän? Hämppi? Siähän oli speetvay..

  9. #4689
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    972
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Eikös se tieliikennelaki mennyt niin että ajoneuvo on kyettävä pysäyttämään tien näkyvällä osalla... Vai miten se oli. Ei tietenkään koske maantiepyöräilijöitä koko tieliikennelaki...
    23§ Tilannenopeus
    Ajoneuvo on voitava pysäyttää edessä olevan ajoradan näkyvällä osalla ja kaikissa ennalta arvattavissa tilanteissa.

    Voisiko joku avata tuon lain merkityksen mullekin? Tässä tapauksessahan Jenkka ilmeisesti näki huomattavasti pidemmälle kuin routaheittoon saakka, eikä kyseistä pykälää siis rikottu.

    Ottaako pykälä ylipäätään kantaa siihen, pitääkö voida erottaa varjopaikoista routaheittoja tai muita esteitä? Pitääkö lasinsirutkin nähdä? Siinähän puhutaan vain ajoradan näkemisestä. Mitä tarkoittaa ajoradan näkyvä osa?

    Mutta tosiaan, pyöräiljät ovat erityisasemassa. Vaatimus ajoneuvon pysäyttämisestä on voimassa vain ajoradalla. Tieliikennelain määritelmien mukaan pyörätie ei ole ajorata:

    Määritelmiä
    Tieliikennelainsäädännössä tarkoitetaan:
    2) ajoradalla ajoneuvoliikenteelle tarkoitettua, yhden tai useamman ajokaistan käsittävää tien osaa, pyörätietä lukuun ottamatta;

  10. #4690
    Liittynyt
    12/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -VsQ- Katso viesti
    Ei tahdo kuulua peruskilikello +20m päästä, jossa pitää alkaa suunnittelee tulevia ajolinjoja ja jarruttamista fiksillä, jolla ei muuten yhdellä kädellä tangosta pitäen paljoa jarrutella voimakkaasti edes käsijarrulla. Tenava keräs katseita jo muilta kulkijoilta, palloillessaan kuin pallosalama. Suurin osa ipanoista kulki kuitenkin varsin ennalta-arvattavasti, joten niistä selvisi varovaisuudella ja ennakoimalla.
    Ahaa, Hämeenpuisto ei siis ollutkaan täynnä ongelmia aiheuttavia superpalloja, vaan siellä olikin vain yksi selkeästi erottuva ongelmatapaus? Jos tuo oli jatkuvasti menossa väärään suuntaan - niinkuin tuossa annat ymmärtää - vauhtia olisi pitänyt olla siinä kohdalla niin vähän, että pyörä pysähtyy kun laitat jalan maahan. Jos 20m matka aiheuttaa ongelmia, sitä vauhtia oli ihan hitosti liikaa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -VsQ- Katso viesti
    Trollit trollailee, pyöräilijät pyöräilee. Ei riittäny em. tilanteessa vaikka vauhtia oli kohdatessa lähes kävelynopeuden verran. Kelloa saisi sun logiikalla kilistää aina lasta lähestyessä, siksi käytän ennemmin suuta näissä tilanteissa, joissa voi tapahtua jotain just sillon, ku käsi on kellolla.
    Jos vauhtia on kävelyvauhdin verran, etkä 20m matkalla pysty soittamaan kelloa ja pysäyttämään pyörää, ehkä sitä ajokin hallintaa olisi syytä harjoitella suljetulla radalla pari vuotta.

    Pakkoko se on ajaa keskustassa pyörällä, jota et osaa hallita vauhtiisi nähden riittävän tehokkaasti. Vaikka se hallinta olisi poikkeuksellisen hyvää fiksikuskiksi, kirjoitus kertoo selkeää sanomaa väärästä asenteesta. Mutta röllit röllää, näköjään myös muiden terveyden uhalla liikenteessä.

  11. #4691
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti latuman Katso viesti
    Jollain perverssillä tavalla toivon että kaatuisin kunnolla ja kypärä suojaisi päätä halkeamalla edestä pois. Tulis niinku semmonen vahvistus että ei oo turhaan potta päässä. Pyrin kuitenkin pysymään pystyssä viimeiseen asti. Vielä en ole oikeasta vauhdista kaatunut, eikä alle 20kmh hissutteluja lasketa. Hitaissa vauhdeissa ne pannut otetaan.
    Voin sanoa ett hitaassa vaudissa otettu otb sattuu muuten ihan prkleesti. Ei edes kissaa kerenny sanoa ja potta hajos noin 20 kohtaa ja naama ku kapakkatappelun jäljiltä. Potta pelasti, käden motoriikan palautus kesti vuoden verran, osuma olkapäähän. Niin vauhtia oli 4 km/h.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  12. #4692
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    628
    Melkein toivoisin että huomenna sataisi aamulla vettä. Oli niin kamalat ruuhka tänään.
    Tommi Vainikainen, fietser & wielrenner

  13. #4693
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulkorengas Katso viesti
    23§ Tilannenopeus
    Mutta tosiaan, pyöräiljät ovat erityisasemassa. Vaatimus ajoneuvon pysäyttämisestä on voimassa vain ajoradalla. Tieliikennelain määritelmien mukaan pyörätie ei ole ajorata:
    Toisaalta kuitenkin TLA 20 § merkki 422 sanoo, että "Pyörätiellä ajettaessa on soveltuvin osin noudatettava, mitä tieliikennelaissa säädetään ajoradalla ajamisesta. "

    Väittäisinpä, että tilannenopeuspykälää tuo "soveltuvin osin" kyllä koskee.

    Silti arvaamaton heitto tai muu tievaurio pitäisi mennä tienpitäjän piikkiin.

  14. #4694
    Itseänikin ärsytti tuo kun kelvillä ajettaessa jalankulkijat eivät kuulleet kellon soittoa vasta kuin metrin päästä. Päätin sitten ostaa kunnollisen, kovaäänisen soittokellon. Mountain bike shopista Helsingistä löysin mustan Bike Attituden ring ring -kellon josta lähtee kova ääni. Uuden kellon ostamisen jälkeen olen voinut rinkuttaa kelloa reilu 100m ennen ohitusta ja jopa puolikuurot eläkeläiset ovat kuulleet sen. Hintaa taisi olla 4€. Suosittelen! Silkkaa typeryyttä ajaa ilman soittokelloa ja valittaa sitten kun joutuu ajamaan ojien kautta.

  15. #4695
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Mul on semmonen kohtuu kookas punainen cateye kello jossa on tää *plinggg* vasara systeemi. Siinä on kohtuu pitkä liikerata, jäykkä jousi ja iso kello, eli kunnon kilautus tuntuu itsellä jopa epämiellyttävän kovalta. Toisaalta raivaa tietä melko hyvin.

  16. #4696
    Kerpele kun otti aamulla kuuppaan reunasta toiseen huojujat. Olin juuri ohittamassa naishenkilöä, kun hän rupesi valumaan vasemmalle. Kun tähän yhdistyy vielä tyytyväisyys näihin Keravan puoliksi jaettuihin kelveihin (liikennemerkkit 424/425), jossa ohitustila on muutenkin kapeahko, niin tunnelma oli pilalla. No onneksi tilannenopeus oli pieni. Jalankulkijoihin ja lapsiin on tottunut varautumaan, mutta kun aikuiset pyöräilijätkin näyttävän seilaavan laidasta laitaan, erityisesti naiset. Ainakin keskellä pyöräilijälle varattua aluetta pitää ajaa, vaikka tässäkin tapauksessa keskellä kelviä ajamalla oli ollut juuri siinä pyöräilyalueen oikeassa reunassa (siis merkki 424).

  17. #4697
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    705
    Itsellä on tapana rennosti vislata jos haluan edellä menevien huomion. Ei ole tullut tympeitä katseita tai mussutusta, ja myös musiikkia huuattavatkin ovat hyvin kuulleet. Kai se on enemmän siitä kiinni minkälaisen signaalin ihmisille antaa, vaikka jokaista väistöstä ei kiittäiskään?!? Ehkä eniten häirittee nuo ihmisiä ulkoiluttavat koirat, ja etenkin silloin ku niitä on yhdellä matkalla puolenkymmentä settiä edessä. Autoilijoista en jaksa edes valittaa, etenkää noista tun Bemu kuskeista!

  18. #4698
    ^Johtuisiko koirien runsaus tuosta viheltelystä. No leikki leikkinä. Kyllä aikuisen pyöräilijän peruslähtökohta pitää olla suoraan ajo ja suuntamerkin näyttö, jos suuntaa vaihtaa (kuten autoilussakin on). Erilaisen melun pitäminenkin on riskitekijä. Juurikin samalla kelviosuudella soitin kerran kohteliaasti kelloa varoittaakseni jalankulkijaa, joka kulkija päätti soiton seuraksesta loikata kelvin reunaan ja tietysti minun eteeni eli juuri pyöräilijöiden puolelle. Yleisesti keskusteluissahan on todettu että mussutusta tulee aina: soittaa kelloa eli ei. Minun asemapyörä pitää onneksi sellaista mukavaa räminää, joka toimii kyllä varoittimena jos kuulolla on.

  19. #4699
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    mansester
    Viestit
    523
    Rämisevä lokasuoja on hyvä varoitin, joka ei syyllistä jalankulkijaa. Mun cyclossa on biltemasta ostettu peltilokari joka rämisee sopivasti. Vaatii parikseen routineen pyörätien.

  20. #4700
    Helle toi mukanaan satunnaistyömatkatempoilijat. Tuulipukuheebot suihkii miten sattuu: useita punaisia päin ajoja, jalkakäytävää pitkin ajoa vaikka kevyenliikenteen väylä kulkee tien toisella puolella. Pyöräilijöitä haukutaan palstoilla ja meille vilautellaan pikkulintua tavan takaa. Edellä mainitut tuulipukutyypit ei kyllä paranna tilannetta lainkaan. Pistää jurppimaan.

    Ja ei, tähän avautumiseen ei ollut millään tapaa syynä, että hävisin TMT:n noille heeboille. Hävettää.

  21. #4701
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Eilen kotiin körötellessä oli välillä hankalaa, kun lämmin ilma oli houkutellut laumoittain jotain pikkuöttiäisiä parveilemaan tien päälle. Ei kauheasti uskaltanut suuta raottaa, kun olisi varmaan hetkessä ollut kitalaki täynnä.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  22. #4702
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    191
    Törmäsin jonkun sortin törttöilyennätysyritykseen, kun vastaan tuli koko KLV:n leveydellä rinnakkain siksakkia ajavat kaksi teinipoikaa, joista toinen näytti toiselle omasta puhelimestaan jotain videoklippiä ja toinen katseli klippiä nenä kiinni siinä puhelimessa. Enää ei siis riitä, että on oman puhelimen lumoissa pyörällä ajaessaan, vaan tämäkin idiotismi pitää pyrkiä maksimoimaan.

  23. #4703
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.297
    Odottelin valoissa fillarilla että pääsisin suojatienjatkeen(vaimikäsenytolikaan) yli kun takaa paukkasi joku nuorisokeihäs punaisiä päin, oli aika hilkulla ettei jäänyt vihreällä nuolella kääntyvän bussin alle. Töötistä päätellen ei bussikuskikaan arvostanut peliliikettä. Tämä sankari jatkoi liikenteenjakajan toiseltakin puolelta punaisia päin, nyt jäi jo puolitoista sekuntia väliä ettei jäänyt bussin alle.

    Ihme jos jamppa selviää 25 vanhaksi.
    tchegge_ muokkasi tätä : 20.05.2014 at 21.01

  24. #4704
    Kouvolassa oli pojat laittaneet lippalakit päähän ja päättäneet lähteä ajamaan kilpaa. Audi edellä liikenneympyrästä ulos, sivuspoilerit kipinää iskien, amiskiilto kuskin silmissä, havaitsemattata ollenkaan voimakasta jarrutustani, "senjatkeella" liikenteenjakajan "turvallisella" puolella.

    Perässä Johtotähtikuski päätti hyödyntää tutun ajolinjan ja löi lämän pohjaan jo ympyrässä, tavoitellen suurinta mahdollista ulostulonopeutta. Onnekseni saksalainen insinööri on jo 90-luvulla varustanut pikkumersun kunnollisilla jarruilla, sillä Audista selvittyäni olin löysännyt jarrut ja valunut suoraan "Ruusperin" kiihdytyssuoran keskelle.

    En tiedä kumpi säikähti pahemmin. Pidän kuitenkin autokuskin ilmettä merkkinä älyisestä kasvusta. Ymmäsi (toivottavasti) olleensa liian lähellä yliajoa. Minäkin pesen mielummin kurat ajohoususta pilvien alla, kuin niiden päällä...

  25. #4705
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    226
    Aamulla jouduin Volvo-kuskin puhutteluun. Ajoin Pohjoiskaarella ajoradalla, kun siinä ei ole pyörätietä ja kääntyessäni siitä Lauttasaarentielle siirryin pyörätielle suuntamerkkiä näyttäen. Ajelin kuulemma välillä kuin auto ja välillä kuin jalankulkija. Ei ole aina helppoa miellytttää kaikkia.

  26. #4706
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    203
    Tampereella Nuolialantielle on saatu viimein yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä myös tien eteläreunaan. Nyt sitten paikallinen kaljakuppila on rakentanut uuden terassin siten, että näkyvyys risteyksessä on varsin huono.

    http://goo.gl/maps/4Emsb

    Tänään ajoin kyseistä pyörätietä pitkin ja kaljakuppilasta seuraavaan risteykseen tuli väistämisvelvollinen auto suoraan eteen ja kuski ei missään vaiheessa huomannut minua. Ja tässä risteyksessä ei ole niin huono näkyvyys kuin tuossa kaljakuppilan risteyksessä. Onkin kovin outoa, että kaljakuppila on saanut luvan rakentaa sellaisen terassin, joka estää erinomaisen hyvin sen, että kevyenliikenteen kulkijat ja risteävältä tieltä tulevat näkisivät toisensa ajoissa.

  27. #4707
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    237
    Volvokuskin aivoissa pyöräilijä on varmaan yhtäkuin kävelijä. Siksikö ne jotkut väistävät pyöräilijää tasa-arvoisessa tien ja pyörätien risteyksessä?

  28. #4708
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Amfinaut Katso viesti
    Volvokuskin aivoissa pyöräilijä on varmaan yhtäkuin kävelijä. Siksikö ne jotkut väistävät pyöräilijää tasa-arvoisessa tien ja pyörätien risteyksessä?
    Varmaankin vähän siitä syystä. Toi on todella yleistä. Olen monen autoilijan(yleensä kokeneemman ) suusta kuullut, että pyöräilijän pitäisi siirtyä pois ajoradalta(jalkakäytävälle). Asiaa tarkemmin tiedustellessa käy ilmi, että saattoi jopa tietää, että sinne ei pyörällä voi mennä, mutta ei tullut ajatelleeksi.

    Johtopäätös. Autoilijoiden(kaan) edesottamuksista ei pidä välittää tuon taivaallista, koska ne ei hyvin pitkälti tiedä mistään pyöräilyyn liittyvästä hevon vi***akaan. Autoista on vaan hyvä tietää, että niiden alle voi jäädä, jos ei osaa varoa. Lopusta ei kannata stressata. Mallia voi toki yrittää näyttää, mutta mitään ei kannata odottaa perillemenon suhteen.

  29. #4709
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.423
    Malminkartanossa tuli (taas) auto vastaan kelvillä. Näytin kädellä että siirtyy siinä tunnelin päällä kanttarin toiselle puolen ajoradalle pois kelviltä. Eikös tämä vaan koukannut vierestä ohi ja jatkoi mäkeä alas kelviä pitkin. Lähdin perään jotta saan rekkarin ja voin todistaa jos aiheuttaa onnettomuuden.
    Pysähtyi kuitenkin ennen Kartanonkaaren pyörätien jatketta ja ajoin rinnalle ripittämään. Kuskilta onttoa omanapaista selitystä, ja vaaran vähättelyä, lupasi kuitenkin olla toistamatta temppuaan. Liikkeelle lähtiessään auto kuitenkin raapaisi sen verran mahastaan kiinni asfalttiin, että uskon kuskin sanaa.

  30. #4710
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    145
    Varma törmäys oli lähellä tänään Kauppatorilla mun tai jalankulkijan kanssa (jos vasemmalta ois tullu joku) kun Batman leikkasi kurvissa. Batmanilla oli nopeutta ehkä 15-20..25
    http://i.imgur.com/vGfDTmr.jpg Miehen suunnasta: http://i.imgur.com/qTNHnHi.jpg huom. kamerassa laajakuvalinssi

    Noh muutenkin olen varuillaan tuolla seudulla.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •