GiantElectrobikeGarmin
Sivu 47 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 45 46 47 48 49 57 97 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.381 - 1.410 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #1381
    Liittynyt
    10/2010
    Viestit
    27
    Höh just kun olin päässyt pahimman fillarikuumeen yli niin tämmöinen paukahtaa ilmoille... Jäämme innolla odottamaan!

  2. #1382
    TetedeCourse Guest
    Endura(n)ce pyörä levyjarruilla ??? Kuvalla ei ole mitään tekemistä tämän uutisen kanssa !

    TetedeCourse muokkasi tätä : 14.05.2014 at 14.22

  3. #1383
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    497
    Must have...

  4. #1384
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    94
    Kokemus oman Roadliten hankinnasta:
    Maaliskuussa tilaus sisään. Toimitusajankohdaksi arvioitiin viikko 18.
    26.4. paketti matkaan. 30.4. paketti Suomessa ja UPS lykkää toimituksen Itellan hoidettavaksi. 2.5. paketti perillä.

    Pyörä muuten päällisin puolin kunnossa, mutta takakiekko huonosti pakattu. Paketin reunaa vasten akselissa tulppa, mutta toinen puoli liikkunut runkoa vasten istuinputken (jos lie seat tube suomeksi) kohdalla. Seurauksena muutaman sentin naarmut. Sähköpostia välittömästi, eli perjantaina. Kun ei vastausta kuulu, niin kyselyä perään tiistaina ja toteamus, että jos eivät ole halukkaita asiasta sopimaan, niin kulkee se posti Saksaankin. Perjantaina sitten vastasivat ja tarjosivat 80 euron hyvitystä, jonka hyväksyin. Rahat tulivat tilille tänään keskiviikkona.

    Pyörää en viitsinyt tuossa välissä laittaa ajokuntoon, joten testailut jäävät viikonlopulle. Toivottavasti ei ilmene muuta...

  5. #1385
    Nuo CF SL ja CF SLX mallithan on aika endurance tyyppisiä nekin geometrialtaan niin mielenkiintoista nähdä minkälainen geometria tuossa Endurace CF:ssä on. Oma "French Fit" vastaa vaakaputken ja satulaputken osalta juurikin CF malleja. Droppiakin on pari senttiä vähemmän kuin yleensä saman kokoisissa pyörissä.

  6. #1386

  7. #1387
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TetedeCourse Katso viesti
    Endura(n)ce pyörä levyjarruilla
    Eipä tullut tällä kertaa. Näyttää ainakin sneak peak kuvan perusteella ihan samalta kuin Ultimate CF ja CF SLX. Vakiona 25mm kumit, paksumpi teippi ja isompi läjä rautaa stemmin alla = Endurace CF

  8. #1388
    TetedeCourse Guest
    Joo olen pettynyt - Instagramissa kuva esittelytilaisuudesta:


  9. #1389
    TetedeCourse Guest

  10. #1390
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    975
    Ei jummarra, miten toi nyt eroaa tavallisesta? Jotain parannuksia geoon(en kyllä pysty sanomaan mitä), levyt, ja hienoja värejä mallistoon niin voisi kiinnostaa. Leveämmät renkaat ja paksu teippi löytyy kyllä halvemmallakin ihan lähikaupasta.

  11. #1391
    Emäputki vähän eri muotoinen (pyöreämpi) ja ehkä sentin tai puoli pidempi. Haarukka näyttää myös yläosasta erilaiselta (pyöreämmältä). Erot niin pieniä että tuskin huomaa ajossa jos muut komponentit on samoja.

  12. #1392
    Endurace CF julkaistu: http://www.canyon.com/_en/roadbikes/...durace-cf.html

    The Endurace CF sets new standards in comfort and ergonomics, which is why all models come equipped with our VCLS Post 2.0, Ritchey WCS EvoCurve handlebars and Fizik Bull saddles. Extra wide DT Swiss rims with 25 mm Continental Grand Prix 4000s II tyres complete this perfect overall package with an even smoother ride and more stability.
    Lisäksi emäputkelle tuli lisää pituutta M koossa 9mm ja spacereita on nyt kaikissa malleissa 25mm. Ei ollut kovin vaikea arvata tämän pyörän ominaisuuksia

  13. #1393
    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    69
    Olen harkinnut vakavasti Ultimate CF SL 9.0:n ostamista. Olen vielä aloittelija, ja ajan noin 30-80km lenkkejä keskimäärin. Tulevana kesänä matkat tulevat pitenemään.

    Olisiko tuo Endurace CF 9.0 edellämainittua Ultimatea huonompi, ts miten ne käytännössä eroavat? Hinta sillä on ainakin kolmisen sataa halvempi.

  14. #1394
    Endurace CF:ssä rennompi (pystympi) ajoasento eli selkä ja niska ei joudu niin kovalle rasitukselle. Sopii paremmin pidemmille matkoille ja varsinkin niille jotka ei aja kilpaa. Rungon laatu luultavasti sama. Endurancessa ehkä parempi koska uudempi. Jos rungon väritys miellyttää ja jaksat odottaa heinäkuun alkuun niin valitse Endurace.

    Täällä lisää infoa Canyonin geometriaeroista: http://www.canyon.com/_en/technology...ept/index.html
    van damme muokkasi tätä : 17.05.2014 at 21.48

  15. #1395
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.133
    Vähän ehkä speksatuttaisi tuo Endurace CF:n Ultegra-malli. Nyt käytössä Roadlite, näyttäisi M-kokoisena aika samat geometriat olevan molemmissa?

    Mitenköhän tuo sopii Bob Yakin vetoon, kestääkö tuommoinen hiilaripyörä sitä sen paremmin kuin Roadlitekään?

    Ja huomaakohan tuossa mitään parannusta tuohon tonnin Roadliteen verrattuna
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

  16. #1396
    Hep,


    Vaihdoin eilen stemmin tämän vuoden ultimate al:n ja heräsi kysymystä I-Lock systeemistä.


    Eli tein homman niinkuin canyonin sivuilla neuvottiin:
    - stemmin pultit löysälle
    - hattu irti
    - Löysätään ilock ruuvia (kuinkahan paljon?)
    - Stemmin irrotus ja uuden asennuspaikoilleen
    - hattu takaisin
    - stemmin pultit kireelle
    - Ilock ruuvin kristys


    Kysymys kuuluukin tuosta viimeistsetä vaiheesta, miten kireälle se ilock ruuvi pitää kiristää ja
    mistä tietää oikean kireyden? Ohjeissa puhuttiin "play"stä eli jonkin sortin välyksestä.

  17. #1397
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pystäri Katso viesti
    Hep,
    Kysymys kuuluukin tuosta viimeistsetä vaiheesta, miten kireälle se ilock ruuvi pitää kiristää ja
    mistä tietää oikean kireyden? Ohjeissa puhuttiin "play"stä eli jonkin sortin välyksestä.
    Seiso pyörän päällä, purista etujarru pohjaan ja nytkyttele pyörän etupäätä. Jos tuntuu klappia laitetaan ruuvia kireämmälle. Jos ei niin hyvä. Ruuvi on pieni ja heikko niin kuin väänninkin joten ei sitä ole takoitus voimalla kiristää...

  18. #1398
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    ilockin voi/kannattaa löysätä niin paljon kuin se löystyy. Kiristäessä ole varovainen ettet käytä voimaa liikaa.. ite sain ruuvin vastakappaleen irtoamaan, kun väänsin turhan ronskisti.

  19. #1399
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jannevaro Katso viesti
    Seiso pyörän päällä, purista etujarru pohjaan ja nytkyttele pyörän etupäätä. Jos tuntuu klappia laitetaan ruuvia kireämmälle. Jos ei niin hyvä. Ruuvi on pieni ja heikko niin kuin väänninkin joten ei sitä ole takoitus voimalla kiristää...
    Joo, kiitti
    Sen tiesinkin ettei aleta kaksin käsin sitä vääntämään. Pitänee ravistella pyörää josko sielä on vielä tuntuu välystä.

  20. #1400
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Tiedän, jääviä porukkaa tässä säikeessä mutta kysytään nyt kuitenkin. Mitkä fillarit mielestänne kilpailevat Canyon CF SLX 7.0 DI2 kanssa jos kriteereinä on:
    - Rungon jäykkyys vs mukavuus vs keveys
    - Osasarja (DI2)
    - Hinta
    ja jätetään kiekot ja gummit laskuista.

    Mielelläni päivittäisin nykyiseen runkoon DI2:en mutta uusi osasarja + uusi runko ~ uusi pyörä joten vähän tuntuu hölmöltä lähteä hommaamaan nyt pelkkää osasarjaa vanhaan runkoon jos rungonkin vaihto on jossain vaiheessa edessä varsinkin kun nykyiseen runkoon pitäisi ostaa ulkopuoliset piuhat jne.
    Ride and Smile!

  21. #1401
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    506
    No ainakin Stevens Xenon; tsekkaa uusi fillarilehti siinä on vertailussa tämäkin pyörä. Canyonistina voin myös puhua perstuntumasta, silla olen ajanut molempia. Stevens on kyllä vähän junamaisempi kuin Ultimate CF. Ehkä uudemmalla Canyonin etuhaarukalla on vähemmän eroa...


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  22. #1402
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Tuo Endurace 9.0 voisi olla tällaiselle ikääntyneelle kuntopolkijalle soiva peli. Itselle (176 pit./80 haarus) sopiva koko on lähinnä tuo 53/s ja siinä koossa on kovin loiva keulakulma 71,6 astetta. Miten asiantuntijoiden mielestä tuo vaikuttaa ajettavuuteen yhdessä normaalia pidemmän takapään kanssa. Pyörä on arvatenkin vakaa ajaa, mutta olisiko tuo jo liian "rekkamainen" ? Nyt alla on Feltin F-sarjalainen jossa on aika matala asento ja tuon seuraajaksi haen rennompaa peliä ajaa.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  23. #1403
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Itä-Vantaa
    Viestit
    62
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti_S Katso viesti
    En nyt jaksanu koko topikkia kahlata läpi, liekkö ollut aikaisemmin puhetta.

    Jos joku tuskailee korkean emäputken ja i-lockin kanssa korkealle jäävää tankoa niin tässä vähän lääkettä:

    Canyonilta tilaukseen:

    Smolik Wedge for One One Four fork" (Article No.: A1005848)
    Acros Head-Set-Cap 4.5mm" (Article no.: A1005740)
    Kuluineen n. 50e

    Alkuperäinen i-lock systeemi:



    Uudet hilut:



    Kaula putkea lyhyemmäksi ja valmista tuli:



    Näillä konsteilla tanko tippui n.12-13mm.

    Nyt on itselle sopiva droppi.


    Aeroad CF 7,0 2014 kaipaa vastaavaa viritystä.
    Canyonilta vastattiin että nämä hilut eivät sovi Aeroadiin ja että ajoasentoa ei alemmaksi saa.
    Toisin näyttää olevan Pro-tallien fillareissa.
    Onko kokemuksia ?

  24. #1404
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    299
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti k.t.s. Katso viesti
    Aeroad CF 7,0 2014 kaipaa vastaavaa viritystä.
    Canyonilta vastattiin että nämä hilut eivät sovi Aeroadiin ja että ajoasentoa ei alemmaksi saa.
    Toisin näyttää olevan Pro-tallien fillareissa.
    Onko kokemuksia ?
    Eikös Aeroadissa ole "perinteinen" 1 1/8" putki haarukassa. Eipä nuo tosiaan silloin siihen käy.

    Vaihtoehtoja ohjaamon alentamiseen on vaikka millä mitalla. Vastaavia i-Lockin korvaavia kiristimiä tai -kulmaisia stemmejä.

    esim. http://www.bike-components.de/produc...ad-Klemme.html

  25. #1405
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Itä-Vantaa
    Viestit
    62
    Ihmettelin asiaa Canyonille uudemman kerrran.
    Tarkistivat pikaisesti asiaa teknikoilta sillä seurauksella, että lupasivat lähettää samat hilut, mitä
    Katusha ja Movistar käyttävät Aeroad-rungoissaan.

  26. #1406
    Liittynyt
    12/2001
    Paikkakunta
    Stadi
    Viestit
    2.344
    Ultimate Al 8.0 lähti tilaukseen. Ensin meinasin kyllä laittaa Endurace CF 9.0:n, mutta koska halusin pyörän ajoon mieluiten jo ennen kesälomia niin nyt kävi näin. Oikeastaan ihan hyvä näin koska Campa on aina Campa eikä hyvässä alurungossa mitään vikaa ole. Nyt sitten odotellaan.

  27. #1407
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti_S Katso viesti
    Vaihtoehtoja ohjaamon alentamiseen on vaikka millä mitalla. Vastaavia i-Lockin korvaavia kiristimiä tai -kulmaisia stemmejä.

    esim. http://www.bike-components.de/produc...ad-Klemme.html
    Mulla on fillarina 2007 tai 2008 vuoden Canyon Ultimate AL. Tänään piti säätää ajoasentoa poistamalla tavaraa stemmin alta, mutta eihän siellä ollut muuta kuin kahdesta erillisestä osasta koostuva systeemi (osassa teksti: Acros Ai-70 501).

    Mikä olisi helpoin tapa alentaa ohjaamoa? Osaako joku heittää esimerkiksi jostain nettikaupasta sopivia osavaihtoehtoja, että menisi tilaus kerrasta oikein? Oon koittanut vähän googlailla asiaa, mutta en ihan täysin tajua, että millaisella kokonaisuudella nykyisen systeemin voisi madaltaa.

    Nykyinen systeemi näyttäisi olevan sama kuin kuvassa oikealla:



    Stemmin päällä on aioastaan tuollainen keskireijällä varustettu pääliosa:


  28. #1408
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    443
    Ritcheyn -17 asteinen stemmi on yksi vaihtoehto.

  29. #1409
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    506
    Eikös Ultimate AL:ssäkin ole oneonefour -haarukka joten tuo k.t.s:n lainaama ohje pätee sinullekin.

  30. #1410
    Taas on Canyonia testailtu:

    http://www.bikeradar.com/road/gear/c...-7-0-14-48364/



    • Highs: Simply awesome spec, performance and looks
    • Lows: Its single-minded nature won’t suit everyone
    • Buy if: You feel the need for speed, and don’t mind sacrificing a little comfort


    Tuohon komforttiin auttanee se ekstra-joustava VCLS 2.0 tolppa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •