Itse päädyin vielä 3v tytölle perinteiseen Cresent Svava 16" malliin, painoa klassisella pyörällä itse punnittuna 10,5kg.
http://www.crescent.fi/pyoramallisto/svava-1-v-16
Kun tyttö kasvaa tuosta ohi on edessä ekan maasturin hankinta...
Itse päädyin vielä 3v tytölle perinteiseen Cresent Svava 16" malliin, painoa klassisella pyörällä itse punnittuna 10,5kg.
http://www.crescent.fi/pyoramallisto/svava-1-v-16
Kun tyttö kasvaa tuosta ohi on edessä ekan maasturin hankinta...
Kiitos isomman lapsen potkupyörävinkeista, Pukyyn päädyttiin.
Viime viikolla tuli tytölle Frog 55 343€ postikulujen kanssa. Renkaiden tuuma koko 20" ja runko muistaakseni 11". Värinä sellainen täplikäs. Ensimmäinen vaihde pyörä.
Pyörän mukana tuli muovi lokasuojat, hiejastimia, soittokello jne. Vaihdoin nuo lokarit kuitenkin bilteman 10€ malliin, kun eivät olleet kalliit ja suojaavat paremmin kuin muoviset.
Nyt alkanut työttöä (ja vanhempia) tympimään, kun housut sotkeutuu kettingistä. Saisiko tuohon jotain lisä suojaa.
Tänään tuli paketissa Bulls Tokee Runner. Hyvältä vaikuttaa ja vielä Rothania edullisempi. Kohta lähdetään kunnolla koeajolle.![]()
Taitaa olla Rothan eri teippauksilla. Hyvä jos tämmöinen löytyy kun Isla ei enää toimita Suomeen.
( ಠ_ಠ)
Uusin hankinta: Frog, yllättävän painavan tuntuinen, asiallisesti kasattu, navat jotkut fengshui - rullaa kevyesti
![]()
Islabikes ilmoitti mulle just varaosia kyseltyäni, etteivät toimita niitäkään UKn ulkopuolelle kuin ensimmäisille omistajille.
Joten loppupeleissä jäi hyödyttömäksi se tieto, ettei 2014 vuosomallin Cnoc 14 fillarin ketjunsuoja sovi 2013 ja vanhempiin malleihin, kun eivät kuitenkaan toimittaisi sitä. Kuin vääntääkseen veistä haavassa sanoivat, että vanhempiin malleihin jälkiasennettava laitos on työnalla.
No katselin myös Frogin 43n ja Islan Cnoc 14n eroja. Ratastuksessa enemmän (takana 16 vs 14, edessä 34 vs 25), kammissa jonkin verran (102 vs 89 mm). Renkaat ilmeisesti samat, joten tuosta voi ehtivä laskea eron välityksissä ja vaikkapa huomioida kammet ja kompensoida sen vaadittavaan voimaan. Kuvista ja kampien pituuksista päätellen Islan mallissa lie keskiö alempana, josta aiheutuu se valmistajien ilmoituksissa 5 cm pienempi vähimmäinen sisäsauman mitta.
Eipä sillä ketjunsuojalla niin väliksi. Toistaiseksi, kun tuo bashringin muovinen mukaelma on estänyt vaatteiden tarttumisen ja ketju ei ole paskainen, mutta muovilerpuke hajonnee joskus, ketju paskastuu kuitenkin ja lokasuojatkin lie joskus hajoavia.
Mutta muista tarpeellisista osista tarttis vinkkiä heti. Mistäs löytäis tai muokkais tuohon sopivan jalan? Ja vaikka laitos oleskeleekin käyttämätönnä ollessaan parvekkeella, vois jokin mukana helposti, mieluusti rungossa kulkeva lukko kelvata. Mahtaiskohan olla mitään mahiksia mahdittaa Bästan Click III:tä tuohon? Ehkäpä vaan kokeilen, kun sen lukon voi sitten käyttää muuhun, jos ei sovi.
Mutta en pysty ymmärtämään tuon Islabikesin politiikkaa ja päätöstä. Rungot tulevat jo nyt vietnamilaisilta alihankkijoilta, luultavasti lähes kaikki osatkin ulkopuolelta, joten mikä mahtaa olla se seikka, minkä vuoksi toimintaa ei kannattaisi yrittää kasvattaa.
Alun perin ajattelin ymmärtää heidän ratkaisun, kun vakuuttivat, että jatkossakin toimittavat tarpeen mukaan varaosat jne., mutta nyt toiminta muistuttaa enemmän harmaatuonnin hankaloittamiselta. Mutta kenen eduksi, kun ei niillä virallisiakaan tuojia ole?
Minusta se on helvetin huonoa liiketoimintaa jos ei ymmärrä/osaa kasvattaa kapasiteettia kun kysyntä kasvaa. Markkinat hoitaa kyllä homman, eli uutta tulee tilalle, mutta joku aikahan siihen väistämättä menee -> omat muksut kasvaa ohi.
Meillä on vielä kolme Islaa käytössä, joten minä vaan hykertelen eksklusiviteetin vaikutukselle, kun myynnin aika tulee...
MoreCowbell++
Tänään ajeltiin Teurastamolla taitorataa Frogeilla ja vähän muillakin:
https://app.younited.com/?shareObjec...2-9e5ded29aae7
http://instagram.com/p/oGIYWFolWL/
Ens lauantaina Roihuvuoressa koeajoja jossain siinä K-marketilla. Koitetaan ehkä tehä tommonen rata taas sinne. Liidut ovat hauskoja! Kandee kokeilla ihan omallakin pihalla. Vähän mutkia, joku laudalla ajo ja jotain poikittaista kakkosnelosta eikä se paljon kummempaa vaadi. Aikaakin voi ottaa.
juminy muokkasi tätä : 17.05.2014 at 22.56
Meilläkin on neljä erikokoista islaa mutta kohta finbred tässä käy niin ettei islan hyvyyttä ja hienoutta enää tunneta ja myynti ei käykään enää niin kuin ennen tai vielä täll hetkellä. Siis kun pyöriä ei enää muutamiin vuosiin ole kukaan uutena ostanut ja islojen ylivoimaisuutta täällä kehuttu ja hehkutettu.
Meillä on nyt neljäs Isla alla. En suostunut vaihtamaan merkkiä. Sen verran vainoharhaisia ovat, että jopa britiltä tenttasivat, ettei pyörä vain mene vientiin, kun ei heti ollut antaa kaikkia mittoja, vaan sanoi, että tulee sukulaiselle ja vanhempansa ovat mitanneet. Silkkaa ilkeyttäni aion hoitaa vielä seuraavankin pyörän tuolta, jollei vastaavaa tule markkinoille. Kuten yllä todettiin, luulen että tulee. Ei tuon kopioiminen ja vastaavan teettäminen Taiwanissa ole kumoinenkaan juttu jollekin valmistajalle. Suuri massa nyt vain vielä ostaa niitä julmetun painavia mahdollisimman halpoja tykkilavetteja lapsilleen, kun ei paremmasta tiedä.
A Gentleman will walk but never run
Huh, siis ihanko oikeasti tenttaavat brittiasiakkailtaankin, etteivät olis bulvaaneja, jotka vientiin pistävät. Hmm. Ei pysty ymmärtämään.
Erikoinen tuote täytyy olla tuo Islabike, kun myyjän vastustelusta huolimatta se kiinnostaa.
Mahtaako Trekin tilaaminen Amerikasta olla yhtä vaikeaa? Siellä on tarjolla sellaisia malleja, kuten Superfly 20", MT200 ja FX, joita ei Eurooppaan tuoda, mutta jotka paperitietojen perusteella ovat enemmän kuin kiinnostavia.
Minun sukulaiseni (Walesista) soitti Islalle ja tarkoitus oli tilata heille Rothan ja sitten sieltä postittaa tai jotenkin kuljettaa se tänne. Menivät kysymään sitten puhelimessa paketin kokoa ja sehän oli vikatikki. Vielä kun taisivat kertoa jo minne päin pyörä olisi tulossa, niin turha enää soitella vähään aikaan. Taitavat pistää heti merkille. No onneksi tuli nyt vastaan tuo Bullsin Tokee Runner, joka mielestäni korvaa Rothanin aivan loistavasti (okei painoa nettisivujen mukaan 300g enemmän ja itsekin sen punnitsin noin 3,9kg). Seuraavaksi tarvitsee miettiä lasten pyörän hankkimista vasta noin 1,5v päästä, jolloin tilanne voi olla aivan toinen. Jos ei parempia pyöriä ole markkinoilla, niin täytyy koittaa taas keplotella Isla.
Bonk, miten olet muuten tuon kuljetuksen kotimaahan hoitanut? Kaikenkaikkiaan vaikuttaa kyllä erittäin hämärältä tuo Islan touhu, vaikka selittelivät toimintaansa sillä, että lainsäädäntö takuuasioissa voi poiketa eri maissa ja ovat joutuneet sen takia ongelmiin/tekemään turhaa työtä tms..
Ymmärrän hyvin, että jos on tullut vaikeuksia ja siitä kohtuuttomasti työtä niin myynti lopetetaan vaikka suurin osa asiakkaista on ollut tyytyväisiä. Jos myynti UK:ssa ja USA:ssa vetää riittävän hyvin niin ei siinä ei edes liiketoiminta kärsi. Montako pyörää foorumilaiset ostavat vuosittain? Kun miettii asioiden mittakaavaa niin päätös on helppo ymmärtää.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Bulvaanin kautta ostatuttamalla ei lie noita haittoja koituva, sillä vastuun pitäisi jäädä kuluttajien välisessä kaupassa myyjälle tai muussa tapauksessa maahantuojalle. Siis mikä on se järkiperuste yrittää estää pyörien ja maineen leviämistä? Toisekseen, kun tuotanto esim runkojen osalta on kuitenkin ulkoistettu, jolloin ratkaisevaa on laadunvalvonta, niin miten nihilistinen tosiasioiden kieltäminen kysynnän osalta auttaa? Ymmärrän, että laatuongelmat voivat pelästyttää, mut vastareaktion ruuvit meni hallinnossa löysälle ja käytännössä kireälle.
Onko kukaan keksinyt, miten virittää seisontajalka Islabikesin Cnoc 14ään?
Onko kukaan keksinyt kätevää tapaa kuljettaa pientä pyörää pyörällä? Laatikkopyörän laatikkoon se toki mahtuu, mutta en vielä ole keksinyt, miten sen kiinnittäisi, ja usein olis kätevämpää viedä se tarakalla.
Remmeillä selkään.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Reppuun kiinni, kuten lumilauta tai sukset talvisin?
Oletko nahnyt varastettua fillariani?
Metallinvihrea -97 Tunturi Kayapo
-hopeinen 70mm Marzocchi keula
-hollowtech keskio
-mustat DMR V8 avopolkimet
Tällä kertaa toin matkatavarana. Paketti oli sen verran kevyt, ettei ongelmia ollut. Kääritin laatikon vielä kentällä sellaiseen muovikelmuun (Plastiwrap) Edelliset ovat siis vielä suostuneet lähettämään. Pyörä oli siis tilattu ja maksettu ja toimitettu paikalliseen osoitteeseen, josta hain. Olisi sen voinut Royal Mailinkin kyytiin laittaa.
Takuuasioiden hoito on varmaan se juttu, jota Islabikes ei halua hoitaa. Jos pyörällä on kahden vuoden tai vuoden takuu (tai mitä nyt sitten Kuluttajaviranomainen edellyttää), ei siihen omistajan vaihdos vaikuta. Eikä tietenkään valmistajan virhevastuuseen. En ajatellut vedota näihin.
A Gentleman will walk but never run
Eikös säännöt edellytä virhevastuuta, jossa näyttötaakka on kuluttajalla. Ja takuut ole ylimääräistä ja sopimuksien varaista asiaa?
^ Nimenomaan näin. Ei mikään pulju pääse virhevastuustaan vaikka kieltäytyisi myymästä kaikille muille kuin punatukkaisille alle 170-senttisille vähintään 45-vuotiaille brittirouville ja rajaisi takuun koskemaan vain romuttamon prässissä vahingossa litistettyjä runkoja ja takuuajan viikon mittaiseksi. Että ihan siksikään en ymmärrä noita myyntirajoituksia. Käytettyjen jälleenmyyntiähän he eivät voi mitenkään rajoittaa eikä virhevastuu riipu siitä monennellako omistajalla hyödyke on.
Projekti Takatukka:
http://fillarikeskustelu.com/index.php?/topic/4-mullett-aka-takatukka/
Tosta lastenfillarien kuskaamisesta fillarilla... tarttis varmaan kehitellä jostain Bilteman kattotelinefillaritelineistä ja fillarin peräkärrystä traileri, johon menee kans vierekkäin ja yks potkupyörä vaikka mustekalalla siihen väliin. Jos jaksais siis...
Skidit tykkää kellottaa kiekkoja pihassa. En tiedä miks.
Saisikohan rakennettua jonkin välikappaleen, jolla pikkupyörästä tulisi peräpyörä? Ohjaustankoon kiinnitettävä aisa, joka nostaisi eturenkaan ilmaan. Tuotekehitystä pitäisi harrastaa sen verran, että aisan saisi kasattua pieneen tilaan silloin, kun sitä ei käytetä. Ideoita vaan tulemaan, eiköhän joku sen kuitenkin toteuta. Toivottavasti omat lapset ei sitä ennen ehdi kasvaa isoksi.
No niin, Islabikesin Cnoc 14 kolahti postista eilen. Oikein hyvältä näyttää ja tuntuu. Näkyy olevan mukava määrä parannuksia muutaman vuoden takaiseen malliin nähden.
Melkoista säätämistä tuo Islan myynti kyllä on. Tuotteet on laadukkaita, mutta asiakas saa nähdä melkoisesti vaivaa pyörän saadakseen. No toisaalta tällä kuviolla nuo pyörät pitää jälleenmyyntiarvonsa todella hyvin. Käytetyn voi varmaan myydä uuden hinnalla parin vuoden päästä.
Mitäköhän nuo edellisissä viesteissä puheena olleet Islabikesiin liittyvät takuujutut oikein on? Onko jollakin oikeasti ollut jotain ongelmia näiden pyörien laadun kanssa?
Ankka riitelee - Asiat eivät
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Kirjanmerkit