Alkujaan tämän lähetti
OMT
Minulle ei ihan aukea, että mitä järkeä on kuvata kolmella valolla jos ei pysty kontrolloimaan sitä, että miten valo osuu kohteeseen. Oletko kokeillut kuvata yhdellä salamalla siten, että pidät sitä toisessa kädessä tai vaikka monopodin päässä, jolloin voit suunnata sen tilanteen mukaan?
Minulle suunnattu?
Tuo monopodi tai salaman kädessä pitäminen ei ainakaan minulle ole oikeastaan urhelua kuvatessa oikein vaihtoehto. Yksi käsi ei kyllä minun voimilla ja taidoilla riitä kameran käsittelyyn. Tripodia tietysti olisi mahdollista tietyillä rajoitteilla mahdollista käyttää tuolla tavoin. Liian hidas se siihen tietysti on, kun tilanteet kestää usein alle sekunnin optimallisessa kuvausalueella.
Lisäksi usein olen joutunut rajoittamaan salaman sijoittelua etten häikäise kuskia. On suhteelisen ikävää paukuttaa 20-30km/h dropista alas tai tarkan ajolinjan kivikkoon jos ampuu salamalla väärästä suunnasta. Mitä verkaisempi kuski sitä todennäköisemmin ehtii katsoa välähdykseen.
Pidän tietyntyyppisistä keinotekoisista varjoista, joita siis haluan tehdä salamoilla. Lisäksi kamerassa salama pehmentämään näitä varjoja. Nykysellä kuvauskokemuksella vaan tahtoo tulla suurimmasta osasta kuvista ei toivotunlaisia.
Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.
Kirjanmerkit