GiantElectrobikeEfatGarmin
Näyttää tulokset 1 - 30 / 3072

Aihe: Valokuvauksellista keskustelua.

Threaded View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti
    tempokisu Guest

Punapää vaikea aihe

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Elokuvien puolella ei käytetä käytännössä lainkaan puhtaan valkeita paitoja. Ne värjätään, murretaan jolloin, teellä vai muulla kevyesti värjäävällä, jotteivät kirkuisi niin vaaleina, jos mustaa yritetään pitää mustana. Lopullisessa kuvassa näyttävät kyllä sitten valkoisilta. Eli tempokisu, ongelma on varmaan mustan ja valkoisen yhdistäminen - Jos kuvaisit jalustalta, niin voisit kuvata kaksi kuvaa ja yhdistää ne, toisessa musta toistuisi hyvänä, toisessa valkoinen.
    Muotokuvissa olen näin tehnytkin, aina tulee jonnekin harmillinen haitallinen varjo, ja toisessa kuvassa se paikka on hyvin, mutta sitten jotain muuta on kökösti. Eikun rinnat toisesta kuvasta ja hattu toisesta. Juuri äskön teetin yhdelle tytölle uuden paidan, kun tumma lila ei vaan kuvissa näytä hyvältä.
    Ulkona on kyllä muutenkin niin paljon tarviketta mukana etten ole jalustaa ottanut matkaan. Tosin kun muutenkin makaan maassa niin jalusta on hieman korkealla...

ARCTIC: kyllä minä otan vastaan neuvoja, mutta en vaan YMMÄRTÄNYT mitä yritit sanoa, liian teknistä! Halloon ohje oli esimerkiksi sellaisella kielellä jota epätekninen näppääjäkin ymmärtää.
    Joo, toissapäivänä löysinkin sen mainitun "histogrammin", jotain hajua on mitä se on. Mutta tuntuu hankalalta...kas jos on vuosikaudet jotain menetelmää käyttänyt, niin on se tässä yhdenkin asian oppiminen kerrallaan jo "ihan hyvä"?

Tosin tarvii se silti katsoa kuvaa, eikä käppyröitä ( vrt. tempoajaminen ja sykekäppyrät!)

No tuolta löytyi ihan hyvä autokuva. Vanhalla kameralla otettu, ja vanha kamera toimii yhä niin ehkä mun tarvii käyttää sitä.

tempokisu muokkasi tätä : 16.05.2014 at 22.29 Syy: kuva ja asiaa

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •