Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
Sanokaahan mielipiteenne Fox Van Rc2Fit 180 Kashima keulasta. Tai lähinnä siitä ,että miten paljon mulla keula paranee ja ylipäätään jousitus tasapainottuu laadullisesti
kun meinasin päivittää nyt keulana olevan van 180 r open bath:in jossa jousto on rajattu 170 milliin samanikäiseen Rc2FIT patruunalla ja kashima pinnoitteella olevaan 180mm joustavaan malliin.
Takanahan mulla on DHX Rc2 iskari boostvalvella joka käsittääkseni on laadukkaampi kun toi van r keula.

Olen siinä uskossa ,että tosta Fox Van Rc2Fit 180.tä ei juuri parempia 170-180 mm jousikeuloja löydy ja saan keulan erittäin edullisesti koska joutuisin kumminkin ostamaan nykyiseen keulaan rikkomani akselin joka Fox:illa maksaa tolkuttomasti. Nythän akseli tulee uuuden keulan mukana. Laskeskelin ,että päivitys tulee maksamaan minulle n.120-150 ekua kun laitan entisen keulan kiertoon.

Kai tässä nyt yrittää perustella itselleen hankintaa sekä tytöystävälle jonka mielestä se on rahan haaskausta.

Ilmakeulojakin harkitsin ,mutta kun perässä on kuitenkin yli 170mm joustoa ja tarkoitus olisi käydä ajamassa kavereiden (joilla on DH-pyörät) kanssa parkkia sekä jousikeulan huolettomuus ja tuntuma painoi vaa,an jousimalliin.
Keula keveneekin n.30g
Lainaus Alkujaan tämän lähetti wiggum Katso viesti
Ööö, jousituksen laadullinen tasapaino, aprillipila? Tuon 180 van r keulan omistaneena sanoisin, että siitä saa jopa paremman simmittämällä kuin mitä rc2 on valmiiksi. Lisäksi huolto ja ylläpito on helppoa vaikka ihan itse. Eli tyttöystäväsi linjoilla olen, ei välttämättä järkevintä rahan käyttöä, mutta huonompiakin vaihtoehtoja löytynee
Jep.Nyt on keulaa viimein päässyt kunnolla koittamaan ja tunteet on epäuskon ja riemunkaltaiset. Van r oli hyvä keula mutta tämä Factory 180 van bling kashimalla on
kyllä sellainen peli ,että ...noh uskomatonta.
Minä en voi ymmärtää miten se voi käyttäytyä jokatilanteessa juuri niinkuin pitääkin ja usein silleen etten ole keulojen edes moiseen tiennyt pystyvän. Se on herkkä ja käyttää joustomatkansa. Samalla se on myös jämäkkä ylhäällä pysyvä keula joka ei notku seisaaltaan poljettaessa ja käyttäytyy monissa tilanteissa niin uskomattomasti ,ettei järki riitä. Esim yllättäen tulevat isommat hitit se poimii jotenkin oudon eleettömästi ja matka vaan jatkuu. Ennen oltas jumpattu ja toivottu parasta.Joskus virheen jälkeen kun keula käyttää joustomatkaansa niin tuntuu kuin se jotenkin aistisi ,että nyt pitää nostaa tuo äijä tangolta roikkumasta.

Myyjä työskentelee keulojen parissa ja sanoi sen olevan aika hyvissä säädöissä. USKON. En mene muuttamaan mitään koska en keksi mitään parannettavaa.
se ,ettei tästä foxin pinnoitteesta liukuputkissa olisi apua on kyllä täyttä BS.ä. aivan selva ja huomattava ero.
Uskomaton vehje ja nyt ymmärtää paremmin miksi ne maksaa. Kyllä meikäläinen on nyt taivaassa. Hyvä aprillipila.
Jos joku harkitsee isoa Freeride keulaa niin uskallan suositella ja haluaisin myös kokeilla parempaa kun niitä kuulemma on. On vain vaikea uskoa.
Kyllä noissa huippu/paraslaatu/vahkeissä on näkymä todella selvä ero karvalakkimalliin. Piti avautua kun minunkin silmät avautuivat.