ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 24 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 22 23 24 25 26 34 74 124 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 691 - 720 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

zipo Guest
    Vieläkin Liqui Sole pelittää irronneiden nappuloiden paikalla.

mutanaama Guest
    Tänään ajettu rajamäen mara endo takana ja knardi edessä. Pidossa ei mitään valittamista, mutaisillä märillä kivillä hiukka haki, muuten ei pahaa sanaa. Afaltilla ja kovalla hiekkatiellä olis kaivannut lisää painetta, muuten ok.

On siinä eroa hiekallakin:

Nyt on löytynyt kunnon sisärengas – pakkauksessa lukee Q-tubes 24x2,75”, kumissa Kenda. Täyttää jopa Bud&Lou renkaat erinomaisesti ilman makkarataitoksia, painoa on 230 – 240g:

Näitä vaan en ole valitettavasti tältä mantereelta löytänyt.

On One ehdottelee pre-orderia not so fatty kiekoille.
    Pohdinnassa on ne, tai sitten jotain keposempaa floateriden tilalle. Toisaalta sais toiset kiekot, toisaalta esim. knardit ois kivat, kun niillä vois sit ajellaa bemaxia ja sitten vielä toisaalta muksujen nykiminen peräkärryssä on nyt jo aika raskasta... ei oo helppoo
    Toisaalta knardit on niin per..een kalliit, et siihen hintaan saa jo ton kiekkosatsin ja kumit vielä päälle.
    http://faijapolkee.blogspot.fi/

mutanaama Guest
    Suosittelen lämpimästi Larryä tiekäyttöön tai muutenkin jos haluaa edetä rivakasti eikä pikku sutiminen mutaisissa maastoissa haittaa
    .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Suosittelen lämpimästi Larryä tiekäyttöön tai muutenkin jos haluaa edetä rivakasti eikä pikku sutiminen mutaisissa maastoissa haittaa
    .
    Mutta millä ^:#ulla sen saa nousemaan Kemistin vanteelle
    Etupää litkuttui kauniisti, mutta takakumi pistää vastaan enemmän kun pitäis.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    ja tarkennuksena, kyseessä siis bfLarry...

27 tpi natet muuten kestää kulutusta aika hyvin.

Joku 4-500 kilsaa assulla/hiekkateillä rääkkiä ja nappulaa löytyy edelleen hyvin, reunat on tietty nappuloissa pyöristyneet keskeltä, mutta aika hyvin noi kestää tota rääkkiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    no nousihan sekin, mutta sitten suhisi seuraava onkelma, kyljessä on sen kaliiberin vaurip, että tuskin litkulla paikkautuu, mitäs sisäpinnalle, että kestää?

Mä paikkasin omasta bfl:stä keskellä rengasta olleen ison reiän (oksa meni läpi) ihan tavallisella sisäkumin paikalla. Putsasin vaan renkaan hyvin vanhoista litkuista ja liimasin paikan sinne sisälle. Nyt on kestänyt jo sellaiset 4 kuukautta.

Lähetetty mun iPuhelimesta käyttäen Tapatalkkia
    Ylämäkeä seuraa aina alamäki - ainakin jossain vaiheesa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ylämäessä heikottaa Katso viesti
    Mä paikkasin omasta bfl:stä keskellä rengasta olleen ison reiän (oksa meni läpi) ihan tavallisella sisäkumin paikalla. Putsasin vaan renkaan hyvin vanhoista litkuista ja liimasin paikan sinne sisälle. Nyt on kestänyt jo sellaiset 4 kk..
    joo, jotain ton tyylistä toi apupoika tuolla pajalla kuulemma värkkää..

LiquiSole on kanssa hyvää. Sillä oon paikannu isojakin läpireikiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    LiquiSole on kanssa hyvää. Sillä oon paikannu isojakin läpireikiä.
    juu, näin oon ymmärtäny, enihau, nyt ollaan tubeless..

edit: Iglunpajan virallisen puntarin mukaan painonLISÄYS tubelesoinnista seuraavasti:
    etu 25g, taka 65g, pois lähti schwalbe 13f:t ja tilalle tuli eteen kierros ja taakse 2kiekkaa Iglu-spezial-FatTubeless-teippiä ja 3 mitallista Stania..
    Kemizti muokkasi tätä : 15.05.2014 at 20.26

Ja siihen paikalleen nostamiseen auttoi amerikanteippi, elikkäs kutistekalvo, jolla sai kumin puristettua tasaisesti kasaan.

Kellään vieläkään kokemusta Onniwannin BSCstä / Veerubberin Speedsteristä? Sivulla kehuvat kuivan kelin hardpack mtb kesärenkaaksi, mutta ajaako tuolla edes kuivassa maastossa?
    Syvän Idän Fat Biker - vikise, sika, vikise

Kävi niin mukavasti, että sain www.hi5bikes.fi sedältä Maxxis Mammoth esituotantorenkaat testiin.

Ensimmäisen pikatestin fiilikset täällä: http://www.packgofind.com/maxxis-mammoth

Lyhyesti: kohtuu kevyt, rullaa hyvin, erittäin mukava ja pehmeä tuntuma matalilla paineillä. Nopea ja hyvä ohjaus. Toimii.

Kaupoissa suurinpiirtein heinäkuun tietämillä.

Ensi yönä ohjelmassa Specialized Fatboy Tubeless projekti. Odotettavissa ylläreitä vai helppoa kuin heinän teko?

Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

Silmiä hivelevä vannenauhan kuosi 😁

Ei värillä väliä kunhan se on pinkki 😁

^Mui bien .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    ^Mui bien .
    +1
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

^No nyt on sit lanseerattu karvanopat läskipyörään.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Kävin yötyön jälkeen niin hitaalla että nyt vasta tajusin tuon karvanoppa kommentin 😮 Sen sortin repeäminen että nyt putsataan tuulilasin sisäpintaa 😁

Osui silmään nuo pinkit Floaterit ja kun hintakin on kohtuullinen...
    Paperilla painavampi kuin Spessun omat kumit, mutta miten rullaavuus?
    Lähes poikkeuksetta kun kirjoiteltu ongelmista paksukumin kanssa on rengas ollut juuri tuo Floater?
    Jotkut suvikumit olisi tarkoitus hankkia kun nuo Spessut tuntuvat hätävarjelun liioittelulta pääkaupunkiseudun maastoon.

^Kyllä se Floateri on ihan ok kumi. Minulla ainakin on ne orkkis 1.5kg mallit, nyt ajelen Huske Duilla ero on tietty kovalla polkiessa rullaavuudessa selvä Huskerin eduksi, mutta rungon joustavuus/muovaantumis eroa en vielä havainnut. Pehmeässä en huomannut mainittavaa eroa. Floatereista nappulat saattaa irrota agressiivisessa kesä käytössä. Itse ohjaus ei johdu olennaisesti Floatereista vaan Fattyn suuresta keula Offsetistä. Munklukkissa ei Floatereilla ollut lähellekkään, niin paljon itse ohjausta.

Veikkaan, että Floater on yhtäpaljon hätävarjelun liiottelua, kuin Groundcontrol ja 4" alkaa 90mm vanteet oleen herkillä kivikossa, joten ääni BFL renkuloille, mut jos pinkki on must, niin ei ole kallis kokeilu Floaterit.

Onko kukaan punnannut noita värillisiä Floatereita painaako ne oikeesti yli 1.6kg?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Hyvä tuo vanne pointti. Musta tuntuu että musta on parempi vaihtoehto tuo musta rengas. Kiitos ja kumarrus.

Pääkaupungin kuskeille rengaskysymys: Mikä on teidän valintanne rengaskomboksi?

Kysyn tätä nimenomaan teiltä siksi, että tiedätte millaista muhjua talvella klvit täällä on ja minkälaista kivijuurakkoa ja mutaa poluilta löytyy. Itse tätä ketjua lukeneena olen hieman ristiriitaisissa tunteissa. Pistääkö eteen rouheeta ja taakse pientä nappulaa, vaiko toisin päin? Etunen ei kuitenkaan saisi lipsua alta ja pehmeässä keulan pitäisi edetä suoraan. Takana myös vetopito on tärkeä, sillä ajetaanhan läskillä lähtökohtaisesti siellä altaan syvässä päässä. Kuulostaisi rouhealta, mutta täällä ei myöskään pitkiltäkään hiekkatie-/asfalttisiirtymiltä voi välttyä, jolloin pomputus käy varmasti hermoon. 29erissa polkuajoon omat mieltymykset ovat selkeät - eteen pehmeä rouhija ja taakse kovempaa pikkunappulaa. En kuitenkaan ole vakuuttunut, toimiiko sama lääke myös paksuilla renkailla, kun pitoa antavaa pinta-alaa on jo muutenkin enemmän.

Mitä livenä olen ihmisten kanssa jutellut, olen saanut hyvinkin erilaisia suosituksia. Tosin siinä, missä yksi ajaa Lapin soilla, toinen polkee etelän hiekkaa. Pelkkiä kuvioita katselemalla ottaisin heti Maxxikset mutta niitä ei vielä saa.

Edit: Ympärivuodenrengas oli mielessä, mutta ehkäpä kukin voinee taustoittaa omaa valintaansa. Kannattaako edes kuvitellä pärjäävänsä viisi vuodenaikaa samoilla kumeksilla? Talvista työmatkaa on varmuudella edessä.
    adelaine muokkasi tätä : 12.06.2014 at 17.47 Syy: Shimaanin ihmettely

Cool Kumi polkemistottumusten mukaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti adelaine Katso viesti
    Pääkaupungin kuskeille rengaskysymys: Mikä on teidän valintanne rengaskomboksi?.......
    Tästä vois melkein tehdä semmottisen vaalityyppisen Gallupin....
    Jos yksillä kumeilla pitää pärjää myös talvella (marras-huhtikuu) joka paikassa ja kaikilla alustoilla niin eteen ja taakse Nate, hienosäätö kelin mukaan paineilla. Lumiränneillä pärjää etuLarry takaEndomorphilla ihan hyvin mutta edessä kannattaa pitää vanteelle sopivankokoinen kumi, esim BigFatLarry ja 80mm kehä on mutkissa jo melko nulju ellei aja hirmupaineilla. Kehnoimmallakin kombolla leijjuu helposti laidasta laitaan puikkivan hibriidiluikertelijan ohi sohjossa... Ei oo helppoa, ei. Kesäkelissä kelvillä ja poluttomassa kangasmetsässä etenee millä tahansa, suopyöräilyyn taas natenate on hyvä.
    Ensitalveksihan niitä maksiksiksia jo saa kai.
    Shimaani muokkasi tätä : 12.06.2014 at 17.07 Syy: ei ihan selvinnyt haetaanko yhtä ja oikeaa kumia talveksi vai ympärivuodeksi

Mitä 4" sopivaa sisäkumia ootte käyttäny mitä sais suomesta äkkiä?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •