HOME BICYCLE MOUNTAIN
HIGH ROLLER II
A trail version of the redesigned High Roller
Open tread design
Improved braking and traction
Loose. Loose over hard. Medium. Wet.
Väittää Maxxis itse kummankin kohdalla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
HOME BICYCLE MOUNTAIN
HIGH ROLLER II
A trail version of the redesigned High Roller
Open tread design
Improved braking and traction
Loose. Loose over hard. Medium. Wet.
Väittää Maxxis itse kummankin kohdalla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Fear is a mindkiller -
High rollerista en tiedä. On vain yksi ja oikea valinta. Contin black chili seos. Kuvio sitten oman ajon mukaan
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
 Vakiovieras
					
					
						Vakiovieras
					
					
                                        
					
					
						Lammila muokkasi tätä : 04.04.2014 at 00.08 Syy: F*cking typos
"The fear of death is the most unjustified of all fears, for there's no risk of accident for someone who's dead."
-Albert Einstein
 Aktiivijäsen
					
					
						Aktiivijäsen
					
					
                                        
					
					
						Itse kyllä valaistuin. Bronson toimii kelillä kuin kelillä. Ja jopa rullaakin ihan ok.
Menee todellakin ihan jokapaikan renkaana. Ja kaikenlaisella alustalla.
Jäällä toki on liukkaampi kuin saippua. Paljon liukkaampi
EDIT: Omaan käyttöön saattaisi riittää talvea lukuunottamatta ainoana renkaana. Toki täpärin Minionit antaa jotenkin enemmän luottamusta, kun mennään alaspäin.
brilleaux muokkasi tätä : 04.04.2014 at 11.44
Eilen täpärillä juurakko-/kivikkojumppaa. Kosteaakin oli, välillä. Renkaina Minion DHF 2.5 molemmissa päissä. Edessä 3C terra EXO ja takana 60a EXO.
Edessä toimii ihan ok, mutta omaan makuun takana ei. Voi olla kuivalla ja tosiaan alaspäin mennessä ihan ok.
Mutta tasamaalla kostealla juurella, kivellä ja mudassa ei vetopito vakuuta yhtään. Eikä oikein pito noin yleensäkään.
Jäykkäperässä olevat WTB Bronsonit antavat ajoon luottoa aivan eri malliin.
Tosin taas Maxxikset antavat kyllä kestävyyden puolesta enemmän luottoa kivikossa hakkuuttamiseen.
Pitää jatkaa testejä, laitoin nyt 2.3 DHR 2 EXO:n taakse. Katsotaan miltä tuo kompo vaikuttaa.
Saattaa kyllä olla, että ostan varaston täyteen WTB Bronsonia. :P
Olishan se mainiota ja helppoa jos olisi yksi rengas jolla hoitaa kaikki ajot. Bronsonista saattaa siihen ollakkin.
^Ihan hyvä kombo oli. Ei vaan EXOsta ollu DHR:ssä apua. Kivikossa kylki auki ja sisurilla kotiin.
Eli DHR roskiin ja varastosta seuraava kokeiluun. DHF saa jäädä vielä eteen, toimi tänään kivikoissa ja juurakoissa melko hyvin.
Jos iskis vaikka parjaamani Fat Albertin taakse.
Albert on mainio kuivan kelin rengas. Otsilonmukaisessa maastossa en oottas paljon jos et sit laita nallekarkkiseoksista rengasta.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Fear is a mindkiller -
Jäi nyt nämä kokeilut, kun myin täpärin pois Alberteilla.
Jäykkäperässä ollut nyt Minion DHF 3C terra EXO edessä ja takana WTB Bronson .
Hyvin toimiva yhdistelmä, yllättäen kyllä Bronson takana on lipsunut enemmän. Etupää pysynyt kuin liimattuna alustassa. Ajettu sekä kuivalla että märällä.
Tietty etupään jousto vaikuttaa myös asiaan.
Mutta ainakin edessä Minion DHF on pirun toimiva.
Tulin vaan kertomaan, että kokeilin tänään Ardent 2.4 EXOja läpimärässä metsässä. Oli juuria, kiviä ja mutaa muttei lipsunut missään. Jatkossa mun valintani märälle.
Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla
www.ajokoiralaika.blogspot.com
Nämä on nykyään myös mun ihan lempparit yleisrenkaat. Rullaa hyvin ja tosiaan märän kelin sattuessa myös pitää ihan hyvin. Itselläni nuo ovat kuitenkin kuivan kelin renkaat pääosin. Seos on aika kova (60a), joten mistään suoranaisesta märän kelin renkaasta ei mielestäni voi puhua. Sen kun tiedostaa myös ajaessa eikä tee mitään hölmöä, niin ihan hyvin menee. Otsikon mukaiseen käyttöön taas ajattelin varmaan ensi syksynä kokeilla takana Hans Dampf Trailstaria ja edessä Chunky Monkey Trail Extremeä.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Ei ollut minulle suunnattu, mutta IMO Hanssin kuvio ei toimi edessä kovin hyvin vaikka seos toimisikin. Nappulat ovat liian tiheässä että saisi kantatessa pehmeällä kunnolla pitoa. Trailstar seos kyllä toimii märällä hyvin ja takarenkaana tuo on otsikon käytössä yksi omia lemppareita ja miksei edessäkin jos kurvit ottaa rauhassa, itse en malta.
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						Mulla on chunky monkeyssä parin sadan kilsan ajolla,kumiseos alkanut lohkeilemaan.Edessä olevassa saman verran ajetussa smårgbrd:ssa en vastaavanlaista halkeilua ole huomannut.Reklamaatio lähtee on one:lle kun vaan saan renkaan pestyä ja otettua kuvan.
Mulla kans on noi HD:t trailstarilla lohkeillu. Päädyin tosin siihen johtopäätökseen, että talven paukkupakkasilla kun nuo pehmeät seokset kovettuvat niin ne sen jälkeen lohkeavat alhaisilla paineilla ajettaessa. Kumin kovettuessa se ei jousta ja muotoudu yhtä hyvin enää vaan lohkeaa. Samaten aika huikea vierimisvastuksen aleneminen tapahtui, kun päästiin lähemmäs nollaa ja rengas alkoi paremmin mukautumaan tien pintaan sen sijaan. Nämä ajatukset nyt vain subjektiivisiin ja empiirisiin havaintoihin perustuen.
 Jäsen
					
					
						Jäsen
					
					
                                        
					
					
						^ pohdin myöskin tuota pakkasten aiheuttamaa kumin haurastumista.Samassa pyörässä kuitenkin ollut smårgsbrd. sekä chunky mnky,en sitten tiedä ovatko samasta seoksesta valmistettu.Smårgsbrd.ssa ei kuitenkaan lohkeilua ole havaittavissa.
En usko, että kyse on välttämättä haurastumisesta vaan siitä, että kun kumi kovettuu ja ei jousta niin se halkeaa. Tyyliin lasi ei jousta vaan rikkoutuu. Kyllä noihin molempiin renkaisiin on ainakin saatavilla se sama trail extreme-seos, joten lohkeilu voisi johtua esim. alemmasta paineesta takarenkaassa tai siitä, että takarenkaalle kohdistuu enemmän painoa. Tai sitten se on valmistusvirhe, enhän minä sitäkään toki tyrmää.
Omalla kohdalla paineet olivat jotain luokka 15 psi, joten ajattelin että tämä yhdistettynä tuohon kumin kovettumiseen olisi saanut halkeilua aikaan, mutta mene ja tiedä. Hyvin on kuitenkin litkut pysyneet vielä sisällä, joten eihän toi vaadi muuta kuin kovaa ajoa.
Kävin tänään ensitestit Contin 2,3 baron BC.llä ja kylähän se tarras juuriin ja kiviin niinkuin orava käpyyn eikä rullaus minusta hävinnyt HR II:lle juurikaan. Eturenkaana siis.
Aika huolettomasti sai ajella vaikkei mikään pahakeli ollutkaan. Välillä oli mutaa ja silloin tuo renkula pääsi loistamaan. Hyvä. Erittäin hyvä rengas.
Tällasessa maastossa missä välillä mutaa aika lyömätön.
Tein huvikseni testin ja ajoin ison mutakon läpi ja vertailin miten baron ja rakana ollut 2,4 Ardent puhdistuivat.
Kuvat puhukoon puolestaan. Kummatkin otettu pahimmasta kohdasta.
Ardent:
baron.
Edit:En minä ardenttia tässä halua millään lailla mollata tai haukkua. Loistatava rengas sekin ja ei mulla ollut sen kanssa mitään tilanteita
mutta en minä sitä kyllä eteen välttämättä laittaisi. Takarenkaanahan se toimii loistavasti. Harmi kun olin yksin liikkeellä. Olisin todella halunnut myös Higroller II:ta
saman vertailukuvan. Veikkaan että se puhdistuu aedenttia nopeammi avoimemman kuvionsa ansiosta.
Kaikkee hölmöö sitä tulee testailtua ja vertailtuakin.
syklopaatti muokkasi tätä : 15.05.2014 at 23.55
- Fear is a mindkiller -
Huh. eilen testasin sit oikein kunnolla ton baronin pitoa 5 tunnin kivikkomutarälläilyn merkeissä ja se todella pitää. Pitää melkein kuin DH rengas ja ohjautuu sinne minne haluat.
Pahoissa jyrkissä märissä kohdissa huomasi pian ajattelevansa vaan takana ollutta Ardenttia ja sitä et pitääkö se. Rullaakin suhtkoht hyvin.
Odotan kyllä innolla millainen se uusi Baron 2,4 projekt trailirengas on.
- Fear is a mindkiller -
Vaikka nyt kuivaa onkin, hommasin Muddy Maryn (trailstar) eteen ja Big bettyn (pacestar) taakse.
Katsotaan miltä vaikuttaa Maxxikseen verrattuna kun saan väännettyä alle.
Ja vielä ajettuakin.
brilleaux muokkasi tätä : 23.05.2014 at 22.58
Ensimmäinen lenkki takana kombolla Minion Dhf edessä ja Schwalpe big betty(pacestar) takana:
Toivotaan että bettyn käytös johtuu siitä, että rengas oli ajamaton. Jos tuo ei ajaessa parane, saa mennä roskiin.
Odotukset oli kovat, mutta ei; märällä juurakolla ja kivellä sivuttaispito on luokkaa onneton. Takapää lähtee alta sivulle hyvinkin yllättäen.
Taas on ihmeteltävä mikä porukkaa näissä schwalpen kumeissa kiehtoo, millä ominaisuudella suosio on ansaittu?
Toki Big Bettyn veto- ja jarrutuspito on (pirun) hyvä, mutta muutoin Dhf takarenkaana hakkaa Big Bettyn mennen tullen.
Karkeasti voi sanoa, että takana märällä Minion on ennustettava ja turvallinen. Vain veto- ja jarrutuspito on kehnohko.
Schwalpe on vaarallinen. Karmii ajatuskin tuosta edessä.
Kunhan Muddy maryn(trailstar) saan eteen, laitan kokemukset. Jos olen hengissä.
Ties monesko kokeilu Schwalpella, ja taas sai pettyä. Harmi, koska kumi oli helpoimpia mitä on tullut vastaan asentaa tubeleksena. Ja ilmatilaa on mukavasti+se, että renkaan tukevuus antaa mahdollisuuden ajaa kohtuu pienillä paineilla. Ja vetopito on tosiaan hyvä.
Mutta ei heitetä vielä kirvestä kaivoon, jospa tuo paranee saadessaan kilometrejä allensa.
Elä heitä kirvestä. Betty on oikeastaan kuivankelinrengas.Jopa enempi kuin Fat Albert. muddyMaryyn et kyllä trailstarseoksella märässä metsässä pety.
Näin uskallan ennustaa.
- Fear is a mindkiller -
En missään nimessä halua nyt ruveta väittelemään mutta kyllä Minion on IMO jokakeliin yleisrengas jolla pärjää mainiosti märälläkiin kunhan ei ole mutaa ja kyllä tässä ketjussa aina on haettu nimenomaan niitä renkaita jotka pitää syksyn limajuurakoissa ja kivikoissa eikä kesäkuuron kastuttamilla auringon jo osin kuivattamilla poluilla.
Betty oli minusta Swhalben ainoa todellinen kuivankelin Freeriderengas vielä joku aika sitten ja Mary oli enemmänkin se saksalaisten jokapaikanhöylä ja pitoihme ja Fat Albert jossain siinä välissä.
Sithän tuli nää hans D:t ja meitsi putos kärryiltä ,mutta olen kyllä yllättynyt jos iso B ei pidä märällä yhtään ja edessä suorastaan hasardi.
Elämässäni yhden bettyn omistanut mut se olikin OEM ja ei tietenkään pitänyt p4skaakaan missään.
- Fear is a mindkiller -
Kirjanmerkit