HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 23 / 40 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 33 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 1172

Aihe: Hyvät tuubirenkaat

r.a.i Guest
    1. - http://www.bike-discount.de/en/buy/o...8351/wg_id-247

2. - tarviit jatkot

edit, kannattaa vähän mittailla, että meneekö tuo 26 millinen pyörään, jos ei niin sitten sama 24 millisenä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    1. - http://www.bike-discount.de/en/buy/o...8351/wg_id-247

2. - tarviit jatkot

edit, kannattaa vähän mittailla, että meneekö tuo 26 millinen pyörään, jos ei niin sitten sama 24 millisenä.

Kiitti vastauksesta! pitäis mahtua komeesti, nyt alla on taittumattomat 25mm durano plus renkulat ja tilaa on runsaasti. Jos tilaa samalla paikkalitkut varuille, niin onko väliä minkämoista? Kuinka pitkät jatkot? ??
    MC Kramppi

Tuolle Onelle varmuudeksi caffelatex paikka-aine, koska tuon tuubin sisus on latexia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Tuolle Onelle varmuudeksi caffelatex paikka-aine, koska tuon tuubin sisus on latexia.
    Oliko niin että, tämä on myös latexipohjainen? http://www.bike-components.de/produc...xtmcl=vittoria
    caffelatexia ei taida ihan joka kaupasta löytyä?
    MC Kramppi

r.a.i Guest
    Lateksia on sisurit joten Caffelatex on hyvä valinta. Sitä saa myös paineistetuissa pulloissa, joten saa vähän ilmaa renkaaseen. 30mm jatkolla ei mene pahasti pitkäksi hmm 20 mm:kin saattaisi riittää. Mulla ei ole noita Schwalbeja irrallaan, mutta muissa tallin tuubeissa (michelin ja joku vanhempi schwalbe) on venttiilirungon pituus ihan juuresta 35 mm.

Liimaksi monet suosivat Vittorian Mastik:ia, mutta kait se muillakin onnistuu. Jotkut moittivat, että hiilikuituvanteille tarkoitettu continentalin liima kuivuu liian nopeasti..

Pit stop on myös lateksivaahtoa, joten käy. Tuolla BC:ssä näytti olevan myös tuota Mastikkia tuubissa ja renkaatkin tais olla halvemmalla kuin BD:ssä...
    r.a.i muokkasi tätä : 06.05.2014 at 23.05

Notubesin litku on parasta, sillä olen paikannut tuubeja joita pitstop ei ole saanut kuntoon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Notubesin litku on parasta, sillä olen paikannut tuubeja joita pitstop ei ole saanut kuntoon.
    Olen käyttäny tuota notubes litkua maastopuolella jo monta vuotta. nyt vasta luin mitä etiketissä sanontaan. Contains natural latex!
    Kaikkea sitä oppii
    Lähtee tilaukseen BC:stä+vähän muutaki. Kiitos vinkeistä.
    MC Kramppi

Kyseessä on toki yksittäinen testi, mutta ainakin tuon perusteella Schwalbe Ironman 22mm tubular vaikuttaisi melko nopealta renkaalta, koska peittoaa kovasti nopeaksi kehutun Contin 4000S avorenkaan lateksisisurilla:

http://bikeblather.blogspot.ca/ ja samalta sivulta https://drive.google.com/file/d/0B-J...RONTVVeGs/edit

Onko kenelläkään tietoa, miten tuo Ironman käytännössä eroaa saman valmistajan One 22mm renkaasta (ilmeisesti kuviointi ja muoto)? Ja onko taas tosielämässä One 24mm tai 26mm nopeampi kuin Ironman, jota ei saa kuin 22mm levyisenä? Erittäin huonolla alustalla näin varmasti on. Yleisesti on todistettu, että leveämpi rengas rullaa paremmin. Olettaisin kuitenkin, että Schwalben osaajat ovat testanneet esim. Ironmanin osalta eri leveyksiä ja päätyneet nopeimpaan eli 22mm... Tietysti tuommonen 22mm on epämukavampi, mutta jos hakee vain absoluuttista nopeutta pitkiin aika-ajoihin tai triathloneihin...

Edit: Ja laitoin Schwalbelle kyselyä, että mitä rengasta suosittelevat leveälle ja syvälle kuitutuubikiekolle (Enve 6.7 SES) jos haussa on ainoastaan nopeus. Ja kyselin myös Ironmanin ja Onen eroa. Saa nähdä tuleeko vastausta.
    jhalmar muokkasi tätä : 10.05.2014 at 08.52

Schwalben One 24mm ensitunnelmia.

Kohtalaisen helpot laittaa vanteelle, helpompaakin voisi olla. Ensimmäiset 100km kokeiltu ja myönteinen tunnelma. Rullaa ja ajettavuus hyvä. Ei kokemusta märältä tieltä.

Eilen tilasin taas yhden uuden tuubin varastoon. Vaikka putiikissa olis ollut 25 millisiäkin (joita ennen en ole nähnyt) niin silti hiiri klikkasi tutun ja turvallisen 22 millisen ostoskoriin. Täytys joskus uskaltaa kokeilla noita leveämpiäkin, mutta kun viittis MTB renkailla ajaa... Kyseessä siis Contin Competition.

Kyllä 25 mm kannattaa kokeilla. Itse tuuppasin juuri matalaprofiilisiin hiilarikiekkoihin 25 mm Veloflex Arenbergit alle ja kas, tärinät katosivat kummasti. Takana painetta 6,5 ja edessä 6 (mulla painoa n. 90 kg).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuplaO Katso viesti
    Takana painetta 6,5 ja edessä 6 (mulla painoa n. 90 kg).
    Varmasti "smooth" noilla paineilla... Itsellä 11 baria 22 millisissä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Varmasti "smooth" noilla paineilla... Itsellä 11 baria 22 millisissä.
    Makuasioitahan nämä, mutta 11 baria alkaa kyllä olla yläkantin hujakoilla, vaikka old schoolista saakin lisäpinnoja. Toi 6,5 on siinä mielessä jännä, ettei rullaavuudessa tule ainakaan perstuntumalla takkiin verrattuna 23 mm/8 bar. Mukavuus on kyllä sitten jo täysin eri maata. Jos aikaisemmin rupisissa kohdissa meinas paikat tippua, niin nyt jää melkein tärinäkohdat huomaamatta. Täytyy kokeilla vähän nostaa paineita ja katsoa kurjistuuko ja nopeutuuko meno heti...

Tufo elite ride 25 tuubeilla ja ffwd f4r setillä tässä nyt lenkkiä jonkunverran takana, paineet edessä 7 ja takana 7.5.
    Verrattuna aiempiin mavic ksyrium avot spessun 23mm kumeilla ja 8.5 bar paineilla niin meno on paljon mukavampaa.
    Rullaavuus on sama ja tärinä vanhaan verrattuna olematon.
    Satulanhaistelija

^Tufot kun ajat loppuun, niin kokeile esim. juuri tässäkin keskustelussa jatkuvasti vilkkuvia Veloflexejä. Meno on ainakin oman kokemuksen pohjalta reilusti Tufoa parempaa kaikilla osa-alueilla. Hintakaan ei ole korkeampi, kun tilaa oikeasta paikasta. Paineillakin kannattaa kikkailla rohkeasti; näin olen itse todennut kokeneempian vinkeistä.

^ ja ^^

Noin melkein mitkä vaan on Tufoja parempia... tai makuasioitahan nuo tavallaan ovat. Minä olen tykänny näistä:
    http://www.velo-motion.com/Race-Comp...lack::143.html
    http://www.bike-discount.de/en/buy/o...6927/wg_id-247

Joista jälkimmäiset alla. Sen sijaan en tykänny - vaikka monet ovatkin - näistä:
    http://www.wiggle.co.uk/vittoria-pav...lar-road-tyre/

Ja Tufoista kokemusta on siis vain S3 -mallista, joten mun Tufo dissaushan oli aivan epäasiallinen heitto. Heitin silti.

Mietin eilen miten noita 90-luvun tuubeja uskaltaa käyttää kun niitä tuli käyttämättömiä muutamia kappaleita kaupanyhteydessä. Aattelin sit testata valmiiks vanteelle liimattua tuubia 6,5 barilla ja hetken kuluttua sellanen pamaus et korvat meni lukkoon. Kylki repes 5cm matkalta. Vissiin parempi ostaa uusia.

Schwalben One 24mm menivät sitten molemmat vaihtoon eilisessä Pirkan pyöräilyssä. Tosin ei välttämättä renkaan vika. Ennen lähtöä meni takarenkaasta läpi terävä kivi -> ei enää korjautunut litkulla ja käytetty Contin Competition alle / Kurussa etunen myöskin terävä kivi läpi, mutta nyt paikka-aine piti renkaan ajokunnossa maaliin saakka ja vasta parkkipaikalla ilmat pihalle -> vaihtoon.

Varastossa vielä yksi One, mutta pitäisiköhän Vätterniä varten katsastaa taas kerran jotain muuta.

... ja taas sama kysymys kuin vuosi sitten.

Onko pääkaupunkiseudulla Velosport ainoa paikka, josta voi kysellä tuubeja? Ja löytyykö Contin Competitionia mistään kivijalkapuodista?

Ainakin Itä-Helsingin Pyörähuollosta saa tuubeja, vaikka taitaakin pääasiassa olla Schwalbea...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    ... ja taas sama kysymys kuin vuosi sitten.

Onko pääkaupunkiseudulla Velosport ainoa paikka, josta voi kysellä tuubeja? Ja löytyykö Contin Competitionia mistään kivijalkapuodista?
    Kivenlahden pyörähuollosta voi kysellä.

..tuolla edellä kyseltiin wanhoista tuubeista, että voiko käyttää. --> Kokeilemalla tietää Ja kannattaa käyttää vanneteippiä, niin ei mene liimaus hukkaan... Itsellä, esim., Michelin Liberty 22x700 on toiminut hyvin; kuntoajoinkin sillä viime kuussa eturenkaana (painetta 6-7). Muutamia venäläisiä tuubeja 90-luvulta, btw, olen pitänyt vanteiden suojana, kevyesti pumpattuina, ja hjyviä ovat tässä rajatussa tehtävässä olleet ...säilytys, säilytys, säilytys...

J.k. Yhden wanhan tuubin räjäytin pumppausvaiheessa - onneksi pumppasin ulkona, avoimessa tilassa, niin eivät korvat soineet... kokemus opettaa...
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

^ en tiedä miten noita venäläisiä pitäisi säilyttää, että ne eivät hajoaisi pelkästä kosketuksesta.

iPhone & Tapatalk

Toimiiko Contin alukiekoille suunnattu keltainen liima kuinka todellisuudessa alukiekolla? Joku ainakin joskus manas ettei pysyis kunnolla kiinni.

Retro fillariin olisi suunnitelmissa liimata uudet tuubit ja osassa videoita kävivät vanteen läpi hienolla hiekkapaperilla, mutta onko tämä se turhaa jos vanhat liimat on putsattu pois? Homma ei vissiin muuten eroa laisinkaan kuitukiekkojen liimauksesta.

Tuli sitten laitettua Pirkassa pas2 menneiden Schwalbe One 24mm tilalle uudet. Sama merkki ja malli - paitsi eteen 22mm. Olipa helpompi case tuo 22mm tuubi. Etenkin keskittäminen vanteelle ja suoraan saaminen oli paaaljon iisimpää. Onko ilmiö yleistettävissä eli onko kaposampi tuubi aina helpompi asentaa?

Ehkä asentamisen helppous riippuu enemmän merkistä ja asentajasta kuin leveydestä. Itse en ole ainakaan Vittorioissa eroja huomannut. Minä kuitenkin aina esivenytän tuubeja muutaman vuorokauden ylimääräisellä kiekolla ennen kuin laitan ne alla oleville kiekoille.
    Jos et aja et voi ottaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Ehkä asentamisen helppous riippuu enemmän merkistä ja asentajasta kuin leveydestä. Itse en ole ainakaan Vittorioissa eroja huomannut. Minä kuitenkin aina esivenytän tuubeja muutaman vuorokauden ylimääräisellä kiekolla ennen kuin laitan ne alla oleville kiekoille.

Juu näin varmaan on Hannu, mutta nyt:
    - Sama merkki ja malli; ainoa ero oli koko
    - Sama asentaja, eli minä
    - Molempia oli venytetty ennen varsinaista asennusta 24 tuntia

Silti ihan selvä ero asennuksessa 22 millisen eduksi. Toki molemmissa sai painaa tuubi-kyykkyä (tubular squat), mutta 22 oli iisimpi ja etenkin sitten renkaan asennon korjaaminen oli helpompaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Silti ihan selvä ero asennuksessa 22 millisen eduksi.
    Se johtunee venytettävän materiaalin määrästä.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

^ tämä lienee selitys ilmiölle.

En ole aikaisemmin käyttänyt saman renkaan eri kokoversioita, joten yllätys tämä oli.

...vanteissakin, ts. reunavallin korkeudessa/kourun syvyydessä jne. on eroja (...ei vain tuubien mitoituksissa). Omat vanteet (aina alu) ovat olleet sen verran "kuperia", ettei ole juurikaan tarvinnut tuubien kanssa voimailla. Perus-Vittoria Rally (...ihan asiallinen vararengas, btw) menee helposti paikoilleen ilman 24:n tunnin venytyksiä, ja joskus olen suoraan "pahveista" teipeille laittanut (...pitää vain osata/omata oikea tekniikka ) -- Enempi tekniikkani on huono avorenkaiden kanssa; viimeksi yhden Kendan kanssa meinasi mennä hermo, ennen kuin älysin vähän vedellä avittaa...

J.k. Teipistä vinkkinä, että ainakin Jantexia voi hieman venyttää vanteelle aseteltaessa; näin ei jää näin teipin reunoja näkyviin (jarrupaloja häiritsemään).

J.j.k. Ihan sisätilossa (mielt. vähän viileässä autotallissa tms., muttei kylmässä eikä pakkasessa, ja pois auringosta) velivenäläinen on hjyvin säilynyt...
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •