FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 23 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 33 73 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #661
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Tuo oli hyvä taulukko. Taidampa ite päätyä Huskeriin. BFL en talveksi itselleni kelpuuta ja nyt ei sitä tarvi.

    Uudet ainakin värilliset Floaterit taitaa olla paksummalla kyljellä. Floatereissa ärsyttää, kun pintaa on reippaasti puolen vuoden ajon jälkeen jäljellä, mutta kun nappoloita repee ja saattaa revetä myös kudokset siitä kohtaa, niin kuin mulla kävi. Kompensoituu tuo halpa hinta aika äkkiä tuolla konstilla. Siksi nyt jottain muuta alle. Talvi ajoahan nuo varmaan kestää pitkäänkin.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  2. #662
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Pehmenikö ajotuntuma huomattavasti Budi Fattyn keulalla verrattuna Floateriin?
    Ei oikeastaan. Kun järjetön vikurointi ja itseohjaus poistui niin tuntuma parani. Pikkuisen voisi painetta laskeakin, näin ensi tuntumalta. Säädetään wappuna sitten lisää.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  3. #663
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Nakkasin tuo Optiflow:n linkin ekaan viestiin että se pysyy tallessa.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  4. #664
    Hmm... pohdiskelut jatkuu itsellä.

    Jos ei nyt vertailukelpoista dataa ole niin HD omistajat, onko tuo mukava yleisrengas edessä ja takana? Entä Knard omistajat, toimiiko Knardit hyvin yleisrenkaana?

  5. #665
    mutanaama Guest
    Hd toimii jotenkuten edessä, takana paremmin kuin knard, mutta rullaa heikommin. Eteen menossa taas larry, kun tuosta nykyisestä alkaa nappulan nurkat oleen loppu bemaksin takia.

  6. #666
    Hmm... tuli nyt testattua komboa larry 27tpi tai 60tpi edessä ja floater takana. Larry on-onen sisurilla, Floater tubeleksena. Jotenkin järkyttävin muutos oli että sisurillakin varustettu Larry edessä oli kuin pilvihattaraa verrattuna Floateri joka oli aiemmin edessä tubeleksena. Onko mun vertailut ihan potaskaa vai onko noissa tuollainen ero fiiliksessä? Tolla perusteella kyllä tulee laitettua Knardi taakse jos on yhtä hyvältä tuntuva kuin Larry. HD kyllä himottaisi myös mutten osaa päättää. Floater jää hetkeksi vielä taakse kun en jaksa Larrya siihen laittaa. Larryt on lainassa kaverilta kun hällä tuli pari vuotta sitten Sandmanin kanssa ekstrana toiset.

  7. #667
    mutanaama Guest
    Hd on yliarvostettu eikä missään nimessä hintansa väärtti

  8. #668
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Hüskeri on kyllä mielestäni parempi edessä kuin Larry, Larry voittaa ainoastaan pehmeässä lumessa suunta vakaudessa ja asfaltilla rullaavuudessa. Hüskerissa huomattavasti parempi jarrutus pito märällä verrattuna Larryn joka muuttuu melkoseksi pulkaksi.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  9. #669
    mutanaama Guest
    Se HD:n paremmuus tulee esiin märällä liukkaalla pinnalla ja kovassa ajossa, mihin taas on sitten paalion pitävempää, toki raskaampaa kumia tarjolla. Mutta imo se on siinäkin vain kohtuullinen, vähän knardia tai larrya parempi. Mutta silti ylihintainen kumiloinen. Mun rauhallisessa ajossa hyväkuntoinen larry pesee molemmat mennen tullen, varsinkin kun ajelen useimmiten siirtymät +10km asphaltilla suuntaansa. Ja toisaalta meillä Syväojalla paistaa aina aurinko ja nää loivat alamäet smuuteilla kovapohjaisilla kangaspoluilla on aina kuivat.

  10. #670
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Onko kellään ground controlin halkaisijaa ja leveyttä mitattuna?

  11. #671
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J_K Katso viesti
    Onko kellään ground controlin halkaisijaa ja leveyttä mitattuna?
    eikös tuossa ylempänä linkitetyssä taulukossa ollu..

  12. #672
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    eikös tuossa ylempänä linkitetyssä taulukossa ollu..
    Ymmärsin niin, että punaiset mitat on arvioita ja mustat mitattuja.

  13. #673
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J_K Katso viesti
    Ymmärsin niin, että punaiset mitat on arvioita ja mustat mitattuja.
    njoo, mobiililla äkkiä vilkaisin, my bad..

  14. #674
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J_K Katso viesti
    Onko kellään ground controlin halkaisijaa ja leveyttä mitattuna?
    Aamulla pikaiseen katsoin, rullamitalla halkaisija 750mm ja tönärillä leveys 113mm. Edit: Mahdetaanko halkaisijalla tarkoittaakaan renkaan korkeutta, siis maasta mitattuna renkaan päälle?
    svheebo muokkasi tätä : 30.04.2014 at 17.21

  15. #675
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Ylläsjärvi
    Viestit
    321
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti svheebo Katso viesti
    Aamulla pikaiseen katsoin, rullamitalla halkaisija 750mm ja tönärillä leveys 113mm. Edit: Mahdetaanko halkaisijalla tarkoittaakaan renkaan korkeutta, siis maasta mitattuna renkaan päälle?

    Samoilla mitoilla siis mennään, kun mitä Lou mursuaa 82 mm vanteella. Mulla tönärimitta tuosta kombosta massiiviset 116 mm - tekee 170 mm perällä olevissa pyörissä kyllä ketjulinjasta melekosen kurjan, vaikka yhellä etukiekolla menisi. Tämä nyt vain huomautuksena, kun J Jokila taisi aiheesta tuumia ittekseen tuossa aikaisemmin.

  16. #676
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti svheebo Katso viesti
    Aamulla pikaiseen katsoin, rullamitalla halkaisija 750mm ja tönärillä leveys 113mm. Edit: Mahdetaanko halkaisijalla tarkoittaakaan renkaan korkeutta, siis maasta mitattuna renkaan päälle?
    Kiitos tästä, kyllä halkaisija on sama kuin korkeus.

  17. #677
    mutanaama Guest
    Sekoitin eilen taas renkaat ja päädyin siihen, että eteen tuli uus knard ja taakse endomorph. DH-kuski kävi koeajolla ja kiitteli pitoa, piti outona, mutta nautti selkeästi rullavuudesta ja pidosta märässä metsässä. Tänään ajelin Raumalla kallioilla ja vaihtelevassa metsässä, eikä mitään valittamista. Toimi edessä paremmin kuin Larry tai HD, kaikki mokat johtui kuskista. Tällä mennään nyt toistaiseksi.

  18. #678
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Kelasin, että vaihtais floaterit (ku on hyllyssä jouten) bfl:en tilalle kesäksi, saako kannatusta tämä ajatus ja millä perusteilla jos..?!

  19. #679
    mutanaama Guest
    Kokeilisin. Ja jäis BFL:n kantit teräviksi talven varalle

  20. #680
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Menetetty Sipoo
    Viestit
    702
    Nyt Floatereilla ajoa takana, ja pakko sanoa, että mitä enemmän niillä ajan, sitä paremmilta ne tuntuu. Tällä hetkellä ne tuntuvat paremmilta kuin HDt ja kuten Lauttis lupaili niin hinta-laatu kohdallaan. Eniten on ihmetyttänyt HDtä selkeästi parempi pito, joka vain korostuu märällä.
    Syvän Idän Fat Biker - vikise, sika, vikise

  21. #681
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Kelasin, että vaihtais floaterit (ku on hyllyssä jouten) bfl:en tilalle kesäksi, saako kannatusta tämä ajatus ja millä perusteilla jos..?!
    Mulla on kans floaterit hyllyssä, mutta ei ne enää alle mene.


    Lähetetty mun iPuhelimesta käyttäen Tapatalkkia
    Ylämäkeä seuraa aina alamäki - ainakin jossain vaiheesa

  22. #682
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Sekoitin eilen taas renkaat ja päädyin siihen, että eteen tuli uus knard ja taakse endomorph. DH-kuski kävi koeajolla ja kiitteli pitoa, piti outona, mutta nautti selkeästi rullavuudesta ja pidosta märässä metsässä. Tänään ajelin Raumalla kallioilla ja vaihtelevassa metsässä, eikä mitään valittamista. Toimi edessä paremmin kuin Larry tai HD, kaikki mokat johtui kuskista. Tällä mennään nyt toistaiseksi.
    Tuosta vois vetää johto päätöksen, että Trekin ajatus ei ole huono kesällä, eli Knard molempiin päihin. Vois kuvitella, että ne kestää kulutustakin enemmän, kuin Larry.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  23. #683
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    TuplaBud, ei voi moittia toimintaa. Vertailukohtaa ei ole kuin Lou pari lenkkiä takana surisemassa. Saas nähdä laitanko Loun myyntiin vai kannattaako sääsätää lumikeleille/varakumina?

  24. #684
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Ajelen knardi edessä ja floateri takana. Hyvä pari on, knardi 120tpi on hyvä ohjattava/tuntumaltaan ja floaterissa on hyvä vetopito kun maasto on pehmeetä. Mulla oli ennen knardit molemmissa päissä mutta löi liikaa tyhjää knardi takapäässä... Molemmat on ilman sisureita ja floateri tiivisty paremmin taakse ko knardi... Vanteet on RD 82mm. Ainoo miinus on et tulee ajettua takanakilla kovemmilla paineilla et rullaa paremmin, jos on enempi siirtymiä tiedossa.

  25. #685
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukahia Katso viesti
    Ajelen knardi edessä ja floateri takana. Hyvä pari on, knardi 120tpi on hyvä ohjattava/tuntumaltaan ja floaterissa on hyvä vetopito kun maasto on pehmeetä. Mulla oli ennen knardit molemmissa päissä mutta löi liikaa tyhjää knardi takapäässä... Molemmat on ilman sisureita ja floateri tiivisty paremmin taakse ko knardi... Vanteet on RD 82mm. Ainoo miinus on et tulee ajettua takanakilla kovemmilla paineilla et rullaa paremmin, jos on enempi siirtymiä tiedossa.
    Miltä nopea ajo tuntui Floater vs. Knard takana. Se kiinnostaa nyt kesää varten enemmänkin. Kun laitoin eteen kovahkon Larryn niin etupää tuli paljon paremmaksi samoilla paineilla. Ei pomppinut etupää niin paljoa kuin Floaterilla. Jos takapäähän saa Knardilla samaa fiilistä niin kyllähän sen pitäisi piestä poluilla/juurakoissa Floaterin.

    En viitsisi hirveästi alemmaksi laittaa paineita Floatereissa kun on ns. sweet spot mulle ettei lyö läpi usein, eikä kuitenkaan ole kuin supertele.

  26. #686
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Miltä nopea ajo tuntui Floater vs. Knard takana.... Floaterilla raskaammalta. Painaa vajaan puolikiloo enempi ja rullaa huonommin pienillä paineilla... Ero tuntuu kyllä kovemmillakin paineilla. Ennen ajelin töihin 7km "keveesti" 25km/h Knardilla, mutta Floterin kanssa tippui keskari jonkin verran...Kotimatkat painelen metsän kautta ja Floateri pitää selkeästi paremmin, parempi nousuissa ja mutasilla pätkillä ei meno hyydy.

    Knardi on pyöreämpi rengas jonka huomaa kantatessa, kun floateri on aika jyrkkä käytökseltää, niin Knardi ei yllätä samalla tavalla.
    Knardi ei pomputa pienillä paineilla niin selkeesti kuin Floateri.
    Knardissa on kestävämmän tuntuiset kyljet ja floaterista on pari kiveä kyljestä ilmat vieneet.. litku paikannut vielä.

  27. #687
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Siinä Himoksen lähellä
    Viestit
    234
    Aika jännää, kun lukee näitä rengaskokemuksia, että miten ristiin ne menee. Itse ajanut vain Floatereilla ja minusta ne on todella liukkaat märällä ja mutaisissa oloissa, todella herkät alustalle ja paineille. Märällä kalliolla suorastaan pelottavat (eipä ole täälläpäin pahemmin kallioita ajettavaksi). Tai sitten ei vaan ole paineet osuneet olosuhteisiin kohdilleen. Tänään laitoin taakse kaikista aikaisemmista viesteistä huolimatta Husker Dun ghetto tubeleksena. Saas nähdä kuinka sillä liukastellaan . Te ketkä olette käyttäneet ko. rengasta, oletteko testannut pyörimissuunnan vaikutusta pitoon?

  28. #688
    mutanaama Guest
    Edessä kannattaa ainakin tarkistaa, tuppaa sortamaan kanteissa pahasti, takana en muista mitään erikoista

  29. #689
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Siinä Himoksen lähellä
    Viestit
    234
    No niin, nyt on molemmissa päissä HuDut. Kävin illalla heittämässä puolentoista tunnin koelenkin. Voi herranjestas mitkä renkaat . Reittinä oli asfalttia, hiekkatietä ja kuivaa kangasmetsäpolkua juurineen. Painetta oli hivenen enemmän kuin mitä olen Floatereilla kesällä käyttänyt, edessä 0,65bar (0,5-0,6bar) ja takana 0,74bar (0,55-0,70bar). Pyörivää massaa putosi 180g/rengas pois (1444g vrt 1264g) . HuDut rullasivat aivan toisellalailla ja olivat silti paljon mukavemmmat kuin Floaterit sekä asfaltilla lisäksi vielä paljon hiljaisemmat. Ehkä isoin muutos oli se, että alusta ei vaikuttanut rullaamiseen samallalailla kuin edeltäjillä. Floatereilla oli joskus todella hyviä hetkiä, mutta sitten yht'äkkiä kun alusta muuttui, saattoi meno olla kuin tervassa ajaisi, talvellakin. Pitoa riitti näille poluille samalla lailla kuin ennenkin. Kummankin pyörimissuunta on tällähetkellä se "nuolikuvion" kärki eteenpäin. Taakse varmaankin saisi lisää pitoa kääntämällä toistepäin. Ghettotubeles oli helpompi toteuttaa näillä, ne nousivat samoille vanteille paljon helpommin kuin Floaterit, ei tarvinnut niin paljoa painetta. Pyörä oli kaiken kaikkiaan paljon hauskempi ajaa kuin ennen. Tai sitten oli vaan lääkitys kohdallaan eilen...
    Eiköhön tästä alkuhuumasta kohta jo tokene, syksyn mutaisia ja talven jäisiä polkuja odotellessa. Niin ja renkaat ostin Suomesta, sai samaan hintaan kuin esim. UK:sta olisi tullut.

  30. #690
    Sain hankittua Knardin taakse ja kyllähän se eri peli on kuin Floater. Tuntuu siltä että Knardiin voisi laittaa hieman enemmän painetta ja silti toimii paremmin kuin Floater samoissa olosuhteissa. Tosin nyt sateen jälkeen märällä kalliolla testatessa ei voinut ihan kunnollista vertailua muistin varassa suorittaa. Knardi tuntui hieman "elävämmältä" kuin Floater. Pitää ajella kuivalla vielä kunnolla niin saa paremman vertailukohdan.

    Täytynee testailla myös hieman eri paineilla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •