GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 20 / 61 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 30 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 1826

Aihe: 1x10

  1. #571
    Teknisesti täysin noviisina kysyn neuvoa: cyclocrossarini etuvaihtaja (105) oli pyörävarastossa vioittunut naapurin pyörän kaatuessa sen päälle niin pahasti, että vaihtaja on käytännössä entinen. Uuden vaihtajan sijaan mietin kokoonpanon yksinkertaistamista 1X10 -systeemiin. Onko teknisesti mitään estettä vaihtaan nykyisen kampisetin (Sora FC 3450) tilalle esimerkiksi Zeetä http://www.bike24.com/1.php?content=...;pgc=7296:7301 ja takapakaksi Deore XT:tä http://www.bike24.com/1.php?content=...2;pgc=62:3918? Mitä muuta olisi vielä huomioida? Takavaihtajana on toimiva 105-sarjalainen.

    Sekalaisessa lenkkiajossa olen laskeskellut tulevani erinomaisesti toimeen 36/11-32 voimansiirrolla.

  2. #572
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    496
    Ilmeisesti tuo sora on 9-speed, eli 1x10 systeemiin siirtyessä kaikki pitää vaihtaa ketjuja myöten.

    1x9 settiin riittää pelkkä kampisatsin vaihto.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti samu88 Katso viesti
    Eli nyt on selvinnyt että keskiöputken leveys 73mm, ja aukeaa vetopuolelta myötäpäivään. Eli tarvitsenko nyt 73mm BSA keskiölaakerin että käy respondin kampisetti paikalle?


    E: siis tämmönen, vai pitääkö olla RF:n oma laakeri?
    Tähän vielä kaipaisin varmistusta?

  3. #573
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jellona Katso viesti
    ...cyclocrossarini
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bike24.com
    Shimano ZEE FC-M640 Downhill/Freeride Hollowtech II crankset
    En sillä, etteikö crossariin voisi laittaa järeitä DH-kampia, mutta tarkoituksenmukaisempiakin on.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  4. #574
    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    53
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jellona Katso viesti
    Teknisesti täysin noviisina kysyn neuvoa: cyclocrossarini etuvaihtaja (105) oli pyörävarastossa vioittunut naapurin pyörän kaatuessa sen päälle niin pahasti, että vaihtaja on käytännössä entinen. Uuden vaihtajan sijaan mietin kokoonpanon yksinkertaistamista 1X10 -systeemiin. Onko teknisesti mitään estettä vaihtaan nykyisen kampisetin (Sora FC 3450) tilalle esimerkiksi Zeetä http://www.bike24.com/1.php?content=...;pgc=7296:7301 ja takapakaksi Deore XT:tä http://www.bike24.com/1.php?content=...2;pgc=62:3918? Mitä muuta olisi vielä huomioida? Takavaihtajana on toimiva 105-sarjalainen.

    Sekalaisessa lenkkiajossa olen laskeskellut tulevani erinomaisesti toimeen 36/11-32 voimansiirrolla.
    Onko tälläisessa tapauksessa pakko aina kammetkin uusia? Eikö riitä että laittaa nykyisiin kampiin esim Wolftoothin rattaan?

    Toinen juttu on myös että hanskaako tuo takavaihtaja tuon 32-hampaisen pakan?

  5. #575
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    496
    Sattupa muuten tuollaiset silmään, eli ilman kampia osasarja

    http://www.wiggle.co.uk/shimano-xt-1...etrain-bundle/

  6. #576
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    No jo on hintaa tuolle kasalle, vai oliko se halpa mielestäsi?
    Esim. CRCltä sama kasa 230e

  7. #577
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    496
    Tuli mulle ihan uutena juttuna, että tuollasenakin myydään. Hintoja en muualta kattellut

  8. #578
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    333
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti samu88 Katso viesti
    Sattupa muuten tuollaiset silmään, eli ilman kampia osasarja

    http://www.wiggle.co.uk/shimano-xt-1...etrain-bundle/
    Musta tohon pakettiin sopisi paremmin lyhythäkkinen Zee takavaihtataja. Hyvä kyllä että tällaisiä valmiita 1x paketteja tarjotaan.

  9. #579
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    333
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jellona Katso viesti
    Onko teknisesti mitään estettä vaihtaan nykyisen kampisetin (Sora FC 3450) tilalle esimerkiksi Zeetä http://www.bike24.com/1.php?content=...;pgc=7296:7301
    Kuten jo ehdotettiin, niin pelkkä rattaan vaihto riittää.

    ja takapakaksi Deore XT:tä http://www.bike24.com/1.php?content=...2;pgc=62:3918? Mitä muuta olisi vielä huomioida? Takavaihtajana on toimiva 105-sarjalainen.
    11-32 pakka on suurin mitä 10speed 105 takavaihtajalla pystyy käyttämään. Kannattaa tarkistaa että löytyy juuri tuo versio, sillä kaikki 105 vaihtajat ei toimi noin laajojen pakkojen kanssa. Ketju kannattaa aina vaihtaa samalla kun pakka.

  10. #580
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jan52 Katso viesti
    Kuten jo ehdotettiin, niin pelkkä rattaan vaihto riittää.

    11-32 pakka on suurin mitä 10speed 105 takavaihtajalla pystyy käyttämään. Kannattaa tarkistaa että löytyy juuri tuo versio, sillä kaikki 105 vaihtajat ei toimi noin laajojen pakkojen kanssa. Ketju kannattaa aina vaihtaa samalla kun pakka.
    Kiitos! Nyt alkaa homma selvetä ja tiedän mitä kannattaa ostaa. Takavaihtaja on tyypiltään juuri tuo eli 11-32 pakalla pitäisi pelittää. Ja välityslaskureilla uudelleenlaskettuna ja -harkittuna taidan päätyä 38 piikkiiseen rattaaseen.

  11. #581
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Varsinais-suomi
    Viestit
    402
    1x8 tuli nyt ns. budjettiratkaisuna. Aiemmin suunniteltu kampisarja meni puihin ja nyt tuli Shimanon SLX kammet 36/22 rattailla. Köykäsiltä tuntus kammet vanhoihin tinakampiin verrattuna ja keskiökin muuttus nyt Hollowtech2 keskiöön.

  12. #582
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Pietarsaari
    Viestit
    88
    Hmm,... paha threadi oli tämä, kun mietiskelin vaihteiston päivitystä. Mielessä oli alunperin vaihdemonsteri eli 3x10 mutta muutamat viimeaikaset fillarilenkit uusissa maastoissa on sanonut karusti ihan jotain muuta ja tämä threadi käänsi lisää päätä. Itse asiassa viime lenkillä laskin kuinka montaa eri vaihdetta käytän ja luku oli tasan 10

    Nykyinen vaihteisto on varsinainen sekasikiö 3x8 joka on kasattu 8-v ja 9-v osista. Uusi setti tulee olemaan ao. listan mukainen mutta toi eturatas on vähän mietinnän alla. Vaihteista käytän yleensä 32+11-20 ja 22+13-23. Nyt joku hemmo joka on kokeillut molempia eturataskokoja 26" maasturissa niin vois heittää mielipidettä kumpi oli mieleisempi? Itte olisin ehkä kallistumassa tuohon 32T kokoon, kun siinä on nuo pidemmät välitykset samat ku nykyisessä setupissa ja niillä on ihan ok veivata, ja noi tiheämmät välitykset on sitten mitä ku ne paikat joissa joutuu noihin turvautuun menee muutenkin sitten melko lailla ilman tyylipisteitä läpi.

    Uusi vaihteisto tulee oleen:
    - takapakka XT CS-M771
    - takavaihtaja XT RD-M786 GS varjo-plus
    - ketjut XTR CN-HG981
    - vaihdevaihtaja ZEE SL-M640
    - eturatas Raceface N/W 32T tai 34T

    Tuossa vielä noita välityslukuja...

    Nykyinen setti
    frontrear 11 13 15 17 20 23 26 30
    44 121.6 102.9 89.2 78.7 66.9 58.2 51.4 44.6
    32 88.4 74.8 64.9 57.2 48.6 42.3 37.4 32.4
    22 60.8 51.4 44.6 39.3 33.4 29.1 25.7 22.3

    1x10 34T ja 11-36T
    frontrear 11 13 15 17 19 21 24 28 32 36
    34 94.0 79.5 68.9 60.8 54.4 49.2 43.1 36.9 32.3 28.7

    1x10 32T ja 11-36T
    frontrear 11 13 15 17 19 21 24 28 32 36
    32 88.4 74.8 64.9 57.2 51.2 46.3 40.5 34.7 30.4 27.0

  13. #583
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    496
    Mulla ainakin tuli 34T rattaalla äitiä ikävä tiukassa nousussa, ja 32T on juuri siinä rajamailla. Seuraavaksi 30T, ja luulen sen olevan passeli mun ajoihin. Tiukista nousuista alamäkeen ja siltä väliltä tulee ajeltua. Tosin tupakoiva 3 vuotta pyöräilyä harrastanut ei omista sellaisia teräsreisiä kuin moni muu tällä foorumilla

  14. #584
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    749
    Mitä noi rattaiden kertolaskun tuloksena tulevat luvut on? Km/h, rpm?

  15. #585
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.679
    Ratas x ratas = ratas^2

  16. #586
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Pietarsaari
    Viestit
    88
    Rattaiden kertolasku?!?? Eiköhän se taida vain ilmaista vaihdesetupin fillarissa on, "eturattaat x takarattaat = vaihdeluku".

  17. #587
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Perskohtasiahan nämä rataskoot ovat, mutta itselläni 26" Nomadissa 30 piikkinen edessä ja 11-36 takana ja parin tunnin polkuajelun jälkeen ei 30/36 ole yhtään turhan köykänen ylämäessä.
    Lisävauhdin tarve on pientä ja tapahtuu niin harvoin, että isompaa eturatasta en kaipaa (no ehkä työmatka-ajossa joskus)
    29" jäykkäperälläkin pärjää ihan kohtalaisesti työmatkatemmossa 32 eturattaalla.

  18. #588
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Pietarsaari
    Viestit
    88
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti samu88 Katso viesti
    Mulla ainakin tuli 34T rattaalla äitiä ikävä tiukassa nousussa, ja 32T on juuri siinä rajamailla. Seuraavaksi 30T, ja luulen sen olevan passeli mun ajoihin. Tiukista nousuista alamäkeen ja siltä väliltä tulee ajeltua. Tosin tupakoiva 3 vuotta pyöräilyä harrastanut ei omista sellaisia teräsreisiä kuin moni muu tällä foorumilla
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Perskohtasiahan nämä rataskoot ovat, mutta itselläni 26" Nomadissa 30 piikkinen edessä ja 11-36 takana ja parin tunnin polkuajelun jälkeen ei 30/36 ole yhtään turhan köykänen ylämäessä.
    Lisävauhdin tarve on pientä ja tapahtuu niin harvoin, että isompaa eturatasta en kaipaa (no ehkä työmatka-ajossa joskus)
    29" jäykkäperälläkin pärjää ihan kohtalaisesti työmatkatemmossa 32 eturattaalla.
    Okei. Veikkaan, että Teidän asuinpaikkakunnilla on kuitenkin isojakin mäkiä eli täällä Pohjanmaalla vois olla tuo 32T ihan sopiva millä aloittaa kokeilu, kun ei ihan hirveesti noita mäkiä ole näköpiirissä.

  19. #589
    IncBuff Guest
    http://www.on-one.co.uk/i/q/CROOTHTH...ster-chainring onniwannin halpa 1x käyttöön tarkoitettu ratas tullut myyntiin. Pitänee testata seuraavassa projektissa.

  20. #590
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    409
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    http://www.on-one.co.uk/i/q/CROOTHTH...ster-chainring onniwannin halpa 1x käyttöön tarkoitettu ratas tullut myyntiin. Pitänee testata seuraavassa projektissa.
    No niin. Ehdottomasti mukaan mun seuraavaan ostoskoriin!

  21. #591
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.705
    32T ja 34T myyty heti loppuun

  22. #592
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Aika edullinen. Laitoin 30T tilaukseen samalla kun Fattyyn piti ostaa korvake varalle.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  23. #593
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    409
    Nyt oli jo kaikki 30t:kin myyty. Eipä silti ihme että tuolla hinnalla kauppa käy, mutta aika pienen erän olivat vissiin ottaneet kun nyt jo loppui.

  24. #594
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    84
    Kuinka paljon työmatkapyöräilyssä putoo maksimivauhdit, jos

    vaihdatan 38t N/W - rattaan eteen, kun nykyisessäni isoin ratas on 44t..32t ratasta en edes käytä ja 22t ratas ruuvattu irti

    Haluaisin, että pyörä tietysti olisi kevyt, mutta haluan myös , että matk joutuu, eikä tarvii pyörittää tolkuttomasti, että
    saa pidettyä nopeaa vauhtia.

    Ajan jo nyt kaikki mäet ylös 44t rattaalla..

  25. #595
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    tasamaalla ja loivassa ylämäessä 46 on passeli ja en uskaltais pienenpää laittaa jos on vahvat jalat.... 38 menee jalat aika suttua 127 kampikierroksella

  26. Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Lehtinen Katso viesti
    Kuinka paljon työmatkapyöräilyssä putoo maksimivauhdit, jos

    vaihdatan 38t N/W - rattaan eteen, kun nykyisessäni isoin ratas on 44t..32t ratasta en edes käytä ja 22t ratas ruuvattu irti

    Haluaisin, että pyörä tietysti olisi kevyt, mutta haluan myös , että matk joutuu, eikä tarvii pyörittää tolkuttomasti, että
    saa pidettyä nopeaa vauhtia.

    Ajan jo nyt kaikki mäet ylös 44t rattaalla..
    Paras spekulaattori: http://gear-calculator.com/#
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  27. #597
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    ittellä kävi pieni hama kun tilasin maasturiin 40 piikkisen rattaan ja oli alkuperäinen 42 mutta kyllä kai tollakin menee satasen lenkkejä yli 30 avella vaikka joutuu paikoin sitkuttaan aika lujaa

  28. #598
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Lehtinen Katso viesti
    vaihdatan 38t N/W - rattaan eteen
    ...
    Ajan jo nyt kaikki mäet ylös 44t rattaalla..
    Miksi ihmeessä vaihtaa pienempään? Wolftoothilta löytyisi 44t eturattaita.

    Edit: Siis 110 ja 130 bcd.

  29. #599
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VanhaPate Katso viesti
    Miksi ihmeessä vaihtaa pienempään? Wolftoothilta löytyisi 44t eturattaita.

    Edit: Siis 110 ja 130 bcd.
    Jos nykyiset rattaat on 44-32-22 niin kuulostaisi 104/64mm BCD maastokammilta.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  30. #600
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    409
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    tasamaalla ja loivassa ylämäessä 46 on passeli ja en uskaltais pienenpää laittaa jos on vahvat jalat.... 38 menee jalat aika suttua 127 kampikierroksella
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    ittellä kävi pieni hama kun tilasin maasturiin 40 piikkisen rattaan ja oli alkuperäinen 42 mutta kyllä kai tollakin menee satasen lenkkejä yli 30 avella vaikka joutuu paikoin sitkuttaan aika lujaa
    On se kova!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •