GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 72 / 134 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 62 70 71 72 73 74 82 122 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.131 - 2.160 / 4013

Aihe: Työmatkatemmon säännöt?

Nyt pieni vinkki Stravan käyttäjille: Stravan tuotekehityslabra on julkaissut tämmöisen palvelun, josta voi katsoa kuka ohitti sut työmatkallasi (olettaen että ohittajakin käyttää Stravaa, tietty). Voi sitten tappion tuomissa tuskissaan itkeä vielä pidempään, kun on kasvotkin niille tappiosi aiheuttajille. Tai vaihtoehtoisesti stalkata mihin aikaan ne yleensä kulkee samaa matkaa ja huolehtia, ettei itselle tule enempää tappiota.

http://labs.strava.com/flyby/

Hyvä havainto, kiitos.

Vahvisti epäilyni että joko Oulussa ei ole todellisia TMT-tykkejä tai sitten ovat tarpeeksi wiksuja olla laittamatta julkisiksi kulkureittejään, tai tyhmiä jotta edes käyttäisivät Stravaa.

Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Pakko antaa tunnustusta tämänaamuiselle kanssatempoajalle. Tulin punaisiin liikennevaloihin, joissa valmiina oli odottamassa vaarattoman oloinen keski-ikään ennättänyt nainen, vähän ehkä maatalouslomittajan näköinen (en tiedä miltä maatalouslomittajat oikeasti näyttävät mutta tämä joka tapauksessa vastasi mielikuvaa), vanhalla 26" maasturilla.

Valot vaihtuivat. Lähdin siitä omalla maasturilla rauhassa kiihdyttämään, niin tämä nainen veti aivan uskomattomalla puristuksella huomattavasti lujempaa tahtia koko ajan olan yli vilkuillen, rupesi oikein naurattaa. Taisi olla vauhti siinä yli 30km/h, kun totesin, että okei, enpä nyt sitten taidakaan ohittaa Kääntyi sitten kohta toisaalle siitä mun edestä. Kumpikaan ei siis hävinnyt, mutta pakko nostaa hattua kanssatempoajalle poikkeuksellisen sinnikkäästä häviämisen välttämisestä.
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Olen pitkään nautti anteeksi kärsinyt tästä jalosta lajista. Ongelmanani on aina ollut se, että työmatkani menevät ns. vastavirtaan, eli kovimmat haasteet tulevat minua vastaan. Nyt siis kysymys: kun vastaantulijatkin teknisesti ottaen ohitetaan, niin kumpi saa pisteen?

Niin, ja tietenkään minua ei ole koskaan ohitettu, ikinä! Eikä mikään voita sitä tunnetta, kun istuu aamulla palaverissa hiestä märässä puvussa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Avisio Katso viesti
    Olen pitkään nautti anteeksi kärsinyt tästä jalosta lajista. Ongelmanani on aina ollut se, että työmatkani menevät ns. vastavirtaan, eli kovimmat haasteet tulevat minua vastaan. Nyt siis kysymys: kun vastaantulijatkin teknisesti ottaen ohitetaan, niin kumpi saa pisteen?
    Voi voi tätä ihmisen unohtamisen taitoa. Minkä pisteen? Ei tässä lajissa jaeta yhtään yhtäkään pistettä. Tarvitsetko naulan ja vasaran, jotta saat sen upotettua kalloosi?-)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Taisi olla vauhti siinä yli 30km/h, kun totesin, että okei, enpä nyt sitten taidakaan ohittaa
    Tietysti tilanteen hyväksi käyttämättä jättäminen voitaisiin laskea tappioksi ehdottomasti .
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Avisio Katso viesti
    Ongelmanani on aina ollut se, että työmatkani menevät ns. vastavirtaan, eli kovimmat haasteet tulevat minua vastaan.
    Jos haluaa lisää haastetta, niin tässä tapauksessa kannattaisi ehkä harkita kodin ja työpaikan sijaintien vaihtamista päittäin.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Voi voi tätä ihmisen unohtamisen taitoa. Minkä pisteen? Ei tässä lajissa jaeta yhtään yhtäkään pistettä. Tarvitsetko naulan ja vasaran, jotta saat sen upotettua kalloosi?-)
    Okei, muotoillaan kysymys toisin: kumpi kärsii tappion, kun vastaantulijat ohittavat toisensa, ja MINÄ olen menossa oikeaan suuntaan, ja vastaantulija väärään suuntaan?
    Lajin luonteen pinnallisesti tuntien oletan että molemmat, mutta tarkka tieto on tärkeä egoni jäänteiden säilymisen kannalta.

Ainakin Tieliikennelain määritelmien mukaan vastakkaisiin suuntiin kulkijat ainoastaan kohtaavat toisensa, vaan ohitus on mahdollinen vain silloin kun molemmat kulkevat (ainakin hetkellisesti) samaan suuntaan.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Lomalla viimeinkin voin ajaa iisimmin! Palanuttaa pinnaa, TMT:tä, kadunmiehiä.. kaikki voittajia!! 3h lenkki takana vailla pelkoa tappioista! Imekää katupölyä

Sent from my iPhone using Tapatalk

On kyllä kutkuttavaa seurata tempoilijoita. Jotenkin siinä vain huokuu sellainen tunnelma, että on elämän ja kuoleman leikki menossa. Eilen kun olin menossa juosten duunista himaan niin minut ohitti ensin keski-ikäinen naisihminen hybridillään. Eikä mennyt kuin muutama sekunti niin mieshenkilö paahtoi omalla hybridillään perässä. Ylämäen tultua nainen oikein nousi ylös penkistä ja vilkaisi vaivihkaa sivulle, että kuinka lähellä mies tulee. Siinä varmaan oli käynyt niin, että naishenkilö oli ohittanut rauhallisesti etenevän miehen ja sitten nostattanut näin kilpailuvietin miehessä. Mutta kyllä mua harmitti kun en pystynyt juoksemaan kovempaa, että olisin nähnyt miten takaa-ajossa tuli käymään. Sehän se nyt olis vielä puuttunut, että minä olisin juossut näiden tempoilijoiden peesissä kun kehtasivat ohittaa minut

Mokoma matkii mua ja ruvennut juoksemaan tappioiden pelossa

^Niin siinä nyt näyttää käyneen =D

Pasi Ahopelto Guest
    ^^ Vaikka tätänykyä kävelen töihin ja vaikka kuinka sanottaisiin ettei jalkaisin ole mukana tmt:ssä, niin silti jokainen ohittava pyöräilijä tuntuu tappiolta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Tietysti tilanteen hyväksi käyttämättä jättäminen voitaisiin laskea tappioksi ehdottomasti .
    Niin sanotut äärimmäisen karun koulukunnan työmatkatempoilijat ajattelevat näin.
    -L.

Hävisin eilen kotimatkalla ja nolotti niin, että en mennyt tänään työpaikalle ollenkaan.

Oma moka. En seurannut selustaa ja kun SPY taustapeiliini vilkaisin, se oli jo täynnä succismiestä joka puhalsi sitten ohi vaikka vähän ehdin nostaa nopeutta. Olin jo valmistautunut aiheuttamaan hänellekin tappion, mutta ajoreitit erkanivat jo parin sadan metrin päästä ohituksesta. Kyllä kyrsii.

Tirsk!

Siellä missä on maatalouslomittajia, ei ole liikennevaloja. Epäilen tarinaa keksityksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Siellä missä on maatalouslomittajia, ei ole liikennevaloja. Epäilen tarinaa keksityksi.
    Se näytti erehdyttävästi maatalouslomittajalta Ehkä. Olin oikeilla jäljillä, nimittäin kun laitoin Googlen kuvahakuun "maatalouslomittaja" ja laskin eräänlaisen keskiarvon Kai ihminen voi näyttää myös Paavo m. Petäjältä sitä olematta.. Vai voiko??
    -L.

LJL:n tarina vaikuttaa varsin uskottavalta, eihän hän väittänyt kanssatempoilijan olevan maatalouslomittaja, ainoastaan sellaisen näköinen. Onhan kevät tuonut liikenteeseen runsaasti ammattilaispyöräilijän näköisiä kulkijoitakin tiimiasuineen, mutta todellisuus on jotain ihan muuta.
    Mosse muokkasi tätä : 28.04.2014 at 13.55

Niin sanotut äärimmäisen karun koulukunnan työmatkatempoilijat ajattelevat näin.
    Hävisin (menin autolla töihin).
    Tappiota lievittää korkeintaan se, että työpaivän aikana pitää suorittaa yli 50 km/suunta siirtymiä ja aikaa alle 40 min.

Se näytti erehdyttävästi maatalouslomittajalta Ehkä. Olin oikeilla jäljillä, nimittäin kun laitoin Googlen kuvahakuun "maatalouslomittaja" ja laskin eräänlaisen keskiarvon
    Tätä piti käydä katsomassa. Keskiarvo ei tuottanut kovin maireaa kuvaa, mutta kun valitsee mielenkiintoisimmat niin pääsee jyvälle millaisesta maatalouslomittaja-tempoilijasta saattaa parhaimmillaan olla kyse. Ei ehkä LJL:n tapauksessa kuitenkaan ...

Nyt Googlella ihmetellään, miksi Suomessa on yhtäkkiä piikki "maatalouslomittaja" kuvahauissa (kun siis kaikki foorumin lukijat käyvät tekemässä tuon)...

Olen ammoin työskennellyt maatalouslomittajana. Minua saa katsella, jos antaa ohittaa työmatkalla.

Se näytti erehdyttävästi maatalouslomittajalta Ehkä©LJL
    Tuohan kommentti kaikessa naiivin ylenkatsovassa halveksunnassaan sai mun vähäisetkin karvani taas pystyyn. Ja vieläpä terhakkaasti, epäilempä ettei Lauri kovin montaa alan ihmistä lakia Rovaniemellä lukiessaankaan ole tavannut. Ei mulla ole karjaa mutta aina noihin ammattilaisiin täällä joskus törmää. Rovaniemen aikoina oli ihan kavereina yksi pariskunta.
    Se on sillai että vaativa ja raskaskin ammatti. Meet vieraan navettaan, siellon se 100 lypsävää ja nuorikarja päälle.

Mietitään millaisesta rahallisesta omaisuudesta on kyse. Kunnon tarkastuskarjan kasvattaminen ei tapahdu vuodessa eikä kahdessa vaan vuosikymmenissä. Tiloille ei huntaloita lomittajia huolita.
    Jaa niin se ulkonäkö, jakkupuku päällä ja kynnet laitettuna naispuolislta lomittajilta ei homma oikein suju,
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    ...naiivin ylenkatsovassa halveksunnassaan...
    Öö, just Pahoittelen toki aiheuttamaani mielipahaa, ja samalla ihmettelen, kuinka se mielensäpahoittaminen tässä(kin) huumoriketjussa on mahdollista.. Noh, kaikki on mahdollista. Jopa työmatkatempoileva maatalouslomittajan näköinen nainen
    -L.

Työmatkatemmon ydinhän on nimenomaan siinä ohituksen aiheuttamassa mielipahassa. Riippumatta siitä miten ohittaja oli pukeutunut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Työmatkatemmon ydinhän on nimenomaan siinä ohituksen aiheuttamassa mielipahassa. Riippumatta siitä miten ohittaja oli pukeutunut.
    Joo näin on, työmatkapyöräily on sillä tavoin harvinaisen tasa-arvoista. Ja lisäksi on hienoa ja arvostettavaa, jos joku aidosti potee pahaa oloaan täällä, johtui se sitten mistä hyvänsä, koska ketutuksesta ja ahdistuksesta on työmatkatempoilu tehty. Niin ja masennuksesta. Ollaan asian ytimessä tunnetasolla.
    LJL muokkasi tätä : 28.04.2014 at 15.48 Syy: Lisätty masennus
    -L.

Kisat menneet penkin alle. Aion siis purkaa turhautumista TMT:ssä Kivikko-Viikki-Vallila akselilla aamuisin ja päinvastoin iltapäiväsin. Oi kunpa joku uskaltaisi edes haastaa.

Öö, just Pahoittelen toki aiheuttamaani mielipahaa, ja samalla ihmettelen, kuinka se mielensäpahoittaminen tässä(kin) huumoriketjussa on mahdollista.. Noh, kaikki on mahdollista. Jopa työmatkatempoileva maatalouslomittajan näköinen nainen
    Selevähän se, Espoossa asuva Bemarilla ajava ja työmatkat kalleimmilla mahollisimmilla rattailla eli pyörillä ajava lakimiehen taimi on tottakai niin täynnä itteään ettei ny kertakaikiaan voi nöyrtyä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Selevähän se, Espoossa asuva Bemarilla ajava ja työmatkat kalleimmilla mahollisimmilla rattailla eli pyörillä ajava lakimiehen taimi on tottakai niin täynnä itteään ettei ny kertakaikiaan voi nöyrtyä.
    Ai ai, on hienoa ja kypsää foorumikäytöstä, eritoten konteksti huomioiden! Huom, minä en edelleenkään ole haukkunut ketään täällä, en edes maatalouslomittajia.

Mutta kerro arctic toki oma ikäsi, millä autolla ajat, mikä on koulutustasosi ja niin edelleen, niin josko minäkin sitten revittelisin samaan malliin... Vai jättäisinkö sittenkin väliin, kun en todellakaan kehtaisi tehdä sitä kasvotusten? Ei sillä ole edes mitään väliä, ihmisiä tässä kaikki vaan ollaan.
    -L.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •