Lainaus Alkujaan tämän lähetti NDKExp Katso viesti
Tuossa Intiankadun ja Kumpulantaipaleen (kelvin) risteykessä on kelville kolmiot molemmista suunnista. Kolmiot on sijoitettu Intiankatua kulkevien kelvien reunaan antaen etuajo-oikeuden myös näillä kelveillä kulkeville. Eli ovat jonkun matkan päässä itse autokaistoista ja liikennemerkit ovat hieman peittyneet puiden oksien taakse, mitkä saattavat haitata tiedostamista ja havaitsemista.

Päivittäin tuota Intiankatua pitkin autolla ajeassani, olen monesti kauhulla katsellut pyöräilijöitä jotka posottavat kelviä pitkin väistämissäännöistä piittaamatta. Onnettomuus on roikkunut ilmassa jo jonkin aikaa. Onneksi ei uutisen mukaan kuitenkaan käynyt pahasti - tällä kertaa.

Autoilijoille pitää antaa myös piiskaa, koska liian usein ko. paikassa pyöräilijöille annetaan tietä selkeästi etuajo-oikeutettussa tilanteessa. Tämä saattaa luoda joillekin pyöräilijöille valheellisen tunteen omasta etuajo-oikeudesta.
Minäkin fillaroin tuota Intiankadun kelviä pitkin töihin ja olen jotenkin jäänyt siihen käsitykseen, että Intiankadulla olisi autoilijoille hidastetöyssy tuossa Kumpulantaipaleen kelvin ja Intiankaudun 'risteyksessä'. Jos olen oikeassa, niin sittenhän tuo voi saada aikaan sen käsityksen, että autoiljoiden on väistettävä. Tai sitten vaan kuvittelen, että tuossa kohdin olisi hidaste autoilijoille...