Laitetaas nää nyt tännekin, kun eivät ole vielä tässä vol kolmosessa olleet. Eri kiekoillakin taitaa olla kuin viimeksi. Läskistä en jaksanu räpsiä uutta kuvaa, se näyttää ihan samalta edelleen.
![]()
Laitetaas nää nyt tännekin, kun eivät ole vielä tässä vol kolmosessa olleet. Eri kiekoillakin taitaa olla kuin viimeksi. Läskistä en jaksanu räpsiä uutta kuvaa, se näyttää ihan samalta edelleen.
![]()
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Neitsytmatkalla käytiin vähän Kaupissa mylläämässä ja Mannerheiminkalliolle päädyttiin, on se mahtava ajettava. Kiitos Sportax ja Santa Cruz, takuu todella TOIMII!
![]()
-Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-
Tälle Bilteman ihmeelle on kertynyt kilometrejä taakseen n. 20 000 km. Ostin ihmeen vuonna 2011 ja vielä kaiketi rungon kestävyydessä "kilometrejä riittää!"
![]()
Eka shakedown takana, tankoteippiä ei kannata ihmetellä, se vaihtuu heti kun kaupat aukeaa![]()
Enduro päivittynyt mm. tanko, stemmi, gripit, tolppa ja voimansiirto 1x10...
![]()
The end of the road is just the beginning...
Päivitetty kiekot, renkaat, stemmi 70mm -> 50mm, gripit, satula+tolppa, takavaihtaja, 2x10 -> 1x10, tanko sahattu 780mm -> 750mm.
![]()
No hyvin vähäisillä rahallisilla kuluilla olen pärjännyt, koska tuon fillarin varaosat ovat hyvin halpoja hinnaltaan. Luettelen tässä nippelitasolla, mitä on vaihdettu, meni osa rikki tai vaihdettiin parempaan tai kululeen osan tilalle :
1. Takakurasuoja - katkesi kun ajoin kovalla vauhdilla alamäessä monttuun.
2. Kädensija - ei koskaan pysynyt paikallaan vaan liukui pois asemastaan.
3. Pirikelloja useita - eivät kestä pitkään.
4. Ketjunsuoja - rikkoutui kun vahingossa sitä potkaisin.
5. Pedalit - kuluivat loppuun.
6. Kissansilmät pinnoista - eivät vaan pysyneet paikoillaan.
7. Satula - oli alunperinkin väärän mallinen.
8. Satulan putken kiinnityspultti hirtti kiinni ja katkesi kun kunnolla väänsin. Erittäin heikkolaatuista "terästä".
9. Eturpyörän kiinnitysmutteri katosi - oliko löyhtynyt ja pudonnut pois, mutta niin vaan hetken ajoin ilman toista eturenkaan kiinnitysmutteria !
10. Takaratas - hampaat kului uralle.
11. Ketjuja menee kun ostan Bilteman ketjuja - mutta ei haittaa kun ketju Biltemassa maksaa n. 5 euroa.
Kuten huomaatte vanteet, pinnat, napavaihde, vaijerit, runko, keskiö, kammet, ohjaustanko ovat vielä alkuperäiset. Mutta itse pitää osata tehdä perusremontit että kustannukset pysyvät hallinnassa ja eikä pyörä pääse vikaantumaan ja näin sitten kohta rikkoontumaan. Mikä tähän Biltema-laatuun sitten innoitti, oli ja on työttömyydestä johtuva vähävaraisuus. Mutta fillarilla onkin tarkoitus pääasiassa pudottaa ajajansa painoa mutta tuleehan samalla katseltua luntoakin fillaroidessaan.
Pera Pertsan Yosemite on kerännyt komeat kilometrilukemat. Varmaan palstan edullisimmat kilometrit. Mitä noita ja Inseroita olen seurannut, niin hyvin ne kestää, jos kuski vähän viitsii huoltoja tehdä. Jos ajaisin pyörällä töihin, niin tuolle 10 km edestakaiselle matkalle varmaan samanlainen olisi minun työmatkakulkine. Turhaa noita mollataan, minusta ne on vähän niin kuin Ladat, vaatii kuskilta pientä huolenpitoa, mutta kulkee sitten varmasti ja ylläpito on edullista.
Ride harder - Ride a totally rigid.
Pientä päivitystä, uusia kiekkoja vielä huutaa niin alkaa oleen paketti kasassa.
![]()
Seuraavassa oma kohtuullisella budjetilla kasattu kalustoni. Isommat kuvat löytyy google+:sta.
Haro on todellinen kameleontti. Talvisin sinkula nappulakumeilla ja kesäisin tässä setupissa valmiina työmatkoille sekä peräkärryn vetoon.
Maantietä veivataan vanhalla Trek 1400:lla, silloin kun ranteet suostuu kestämään. Viimeisenä kahtena suvena eivät ole kestäneet. Kahvojen asento on ollut noin edellisen omistajan jäljiltä. Pitäisi varmaan kokeilla pystympää kahvan asentoa ja hieman lyhyempää stemmiä seuraavan kerran kun vaihtaa tankonauhat.
Pitkien matkojen kulkuri Scott Spark 40 alkaa olemaan siinä kunnossa kuin sillä tänä vuonna tullaan ajamaan.
Rakas lenkkikaveri normaalissa värityksessä ja pyhäpuvussa. Kevennystä tuli 370g kun poistin etuvaihtajan huomattuani, että en käyttänyt sitä kuin pari kertaa koko viime kesänä. Nyt välitys 34t/11-34.
![]()
Lopuksi muut perheen mainitsemisen arvoiset pyörät. Pojat 4v ja 1v 9kk.
![]()
larppa muokkasi tätä : 20.04.2014 at 22.16
Siinä se nyt on, cyclocross josta laitoin projekti osioon. Perjantaina viel viimoset hienosäädöt ja sunnuntaina heti 90km ensilenkille Perniöön.
Kyllä kulkee upeasti ja kelikin oli mitä mainioin polkea, ei voinut muuta kuin nauttia![]()
Lokarit on mallia Biltema. Etulokarin yläpään kiinnitys hoituu helposti upottamalla käpy putken sisään alapäästä. Ja jos kävyn haluaa joskus poistaa, niin yläpään kiinnitys kannattaa hoitaa expanderilla kävyn sijaan.
Keksintö syntyi, kun yhdestä projektista oli jäänyt osat yli hyllyyn lojumaan. Sittemmin näitä on askarreltu useampiakin kavereille.
Vanha työmatkamaasturi (50€) lähti jonkun matkaan. Menin sitten erääseen Tamperelaiseen pyörärojupajaan katsomaan olisiko jotain. 30€ pyydettiin tuollaisen pois kantamisesta. Uudet gummit ja hienosti kulkee.
![]()
Jaaha, tais tulla keväthuollon paikka...
![]()
Tmile käytti kymppinsä hyvin. Hyvät kaupat, uskallan väittää.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Kirjanmerkit