HephaElectrobikeGiantGarmin
Sivu 121 / 241 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 71 111 119 120 121 122 123 131 171 221 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.601 - 3.630 / 7218

Aihe: Pikakysymykset.

  1. #3601
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Jaa, eikös tuo pannattoman etuvaihtajan alle jää siististi piiloon?
    I väntan på ännu dåligare tidet

  2. #3602
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    497
    Yritän asentaa Fsa afterburner BB30 kampia Cannondale Flash 29 hiilarirunkoon, mutta huonolla menestyksellä. Kammissa on esijännityksen säätö ja se on niin pienellä kuin voi, mutta silti en pysty kiristämään kampia niin tiukalle kuin pitäisi ilman että ne rupeavat tahmaamaan. Shimmejä ei ole missään välissä. Ainoat jotka voisivat olla liian paksut ovat laakerien taakse tulevat lukitusrenkaat. Niiden oikeellisuudesta en osaa sanoa mitään kun ne tulivat toisen pyörän hollowgram kampien mukana. Heitänkö kammet mäkeen vai mitä keksin?
    Tctic muokkasi tätä : 17.04.2014 at 22.09

  3. #3603
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Varmistukseksi kysyn, kun alkoi mietityttää. Hollowtech II ja Shimano FC-CX70-kammet - irrotin kammet, putsasin, voitelin kierteet etc. Park Tool ASC-1:llä.
    http://www.parktool.com/product/anti...compound-asc-1

    Tuliko mokattua?

  4. #3604
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    668
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Varmistukseksi kysyn, kun alkoi mietityttää. Hollowtech II ja Shimano FC-CX70-kammet - irrotin kammet, putsasin, voitelin kierteet etc. Park Tool ASC-1:llä.
    http://www.parktool.com/product/anti...compound-asc-1

    Tuliko mokattua?
    Ei tullut jos et kampien kiinnityskohtaa kovasti rasvannut.
    Kun heti startissa vetää lipat niin loppumatka on pelkkää nautintoa.

  5. #3605
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Bsa-keskiömuhvin eli myös Shimanon HII-ulkoisten laakereitten elinikää lisäävää huoltohan on varsin yksinkertaista. Halloo on sen verran toivottavasti ajanut Stevens Vapourillaan että on aivan järkevää keskiölaakereitten irroitus. Muhvin kierteiden putsaaminen, uutta rasvaa ja laakerit huollettuina kiinni. Sikäli kuin Stevensissä on BSA-keskiö? Kammen akselin vasemman puolen rihloihin ihan pikkasen rasvaa. Sen verran kuin sormissa on.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  6. #3606
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    BSA, jos oikein olen ymmärtänyt. Kammet irrotin, putsasin, voitelin ja kasasin takaisin. En lähtenyt keskiötä irrottamaan, kun oikea työkalu puuttuu. Mutaisia polkuja vielä odotettavissa lähiaikoina, joten pohdin, että hetken päästä, kunhan sen työkalun on saanut, avaan myös keskiön.

  7. #3607
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    497
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tctic Katso viesti
    Yritän asentaa Fsa afterburner BB30 kampia Cannondale Flash 29 hiilarirunkoon, mutta huonolla menestyksellä. Kammissa on esijännityksen säätö ja se on niin pienellä kuin voi, mutta silti en pysty kiristämään kampia niin tiukalle kuin pitäisi ilman että ne rupeavat tahmaamaan. Shimmejä ei ole missään välissä. Ainoat jotka voisivat olla liian paksut ovat laakerien taakse tulevat lukitusrenkaat. Niiden oikeellisuudesta en osaa sanoa mitään kun ne tulivat toisen pyörän hollowgram kampien mukana. Heitänkö kammet mäkeen vai mitä keksin?
    Joo'o. Kammissa oli kuin olikin välilevy paikallaan ja se oli lian paksu. Nappasin supersixin mukana tulleista kammista välilevyn ja laitoin sen paikalleen. Shimmasin välyksen kampien omalla esijännityksen säädöllä kohdalleen ja nyt kammet ovat ok.
    Tctic muokkasi tätä : 17.04.2014 at 22.09

  8. #3608
    Liittynyt
    02/2008
    Paikkakunta
    Jännevirta
    Viestit
    622
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Jaa, eikös tuo pannattoman etuvaihtajan alle jää siististi piiloon?
    Lueppas se mun teksti uusiks
    I don't want to break these chains

  9. #3609
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Jaa niin tosiaankin ettet koko etuvaihtajaa tarvii... Normihommaa mulle tää luetun väärintajuaminen.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  10. #3610
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    0
    Löytyykö mistään Fsa k-force light kampisarjaan pelkkiä kampia, pituus pitäisi olla 175 mm ja mielellään edullisesti. Nykyiset 170 mm on turhan lyhyet,mutta rattaat on vielä hyvässä kunnossa.

    Sent from my XT890 using Tapatalk
    Ananasakäämä!

  11. #3611
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    vaikuttaako ketjun pituus oleellisesti vaihteiden vaihtumisen napakkuuteen? 1x10 jäykkäperä. vai pitääkö hakea vain sitä oikeaa vaijerin kireyttä ketjun optimaaliseen liikkumiseen?
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

  12. #3612
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Kyllä ainakin omassa uudessa pyörässä vaikutti kun yhden tappi välin katkaisi. Samalla poistui "hankaava" ääni kun ykkösellä polkee ylämäkeen
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  13. #3613
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    749
    Itsellä on Race Facen Next-kuitukammet 40-28t(120mm) ja silloin samalla ostin 38t eturattaan jos tarvitsee. Hämää se että siinä 38:ssa lukee että saa käyttää vain 26t kanssa? Voiko olla noin, miksei käyttäjä saa itse valita miten matsaa? Vai onko vain valmistajan kusetusta.

  14. #3614
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raikku Katso viesti
    Itsellä on Race Facen Next-kuitukammet 40-28t(120mm) ja silloin samalla ostin 38t eturattaan jos tarvitsee. Hämää se että siinä 38:ssa lukee että saa käyttää vain 26t kanssa? Voiko olla noin, miksei käyttäjä saa itse valita miten matsaa? Vai onko vain valmistajan kusetusta.
    Oon ajanut reilun vuoden täpärissä 38/28t eturattailla (Sram XX), hyvin pelitti omat ajot noin 3500km, kunnes 38t TA Specialites alkoi olla finaalissa.

    Tahkon 120km varten tilasin uudet rattaat 39/26t, ja vasta tuon Sramin 39t limpun nurjalta puolelta itsekin luin, ettei saisi olla isompaa kuin 26t kaverina. Ei sillä huomautuksella ole mitään virkaa mun kokemuksen mukaan.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  15. #3615
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Hämää se että siinä 38:ssa lukee että saa käyttää vain 26t kanssa?
    Tuossa jotain taustaa http://janheine.wordpress.com/2013/04/23/chainring-choice-or-shifting-ramps/

    ja tuolla turinaa http://forums.roadbikereview.com/com...on-287976.html
    arctic biker muokkasi tätä : 21.04.2014 at 07.57
    I väntan på ännu dåligare tidet

  16. #3616
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Olihan tuossa ylemmässä artikkelissa ihan hyvää pohdintaa:

    "Some smaller manufacturers offer ramped chainrings that are not designed in pairs. (They are easily recognizable, because they don’t specify for which small ring they are designed.) These ramps are not very effective and mostly serve to reassure customers who see ramps as an important asset of chainrings."

    Omassa TA Specialitesin rinkulassa ei ollut mitään suositusta... Ehkäpä sitten rampituksen toimivuuden vuoksi on syytä mielummin noudattaa niissä rattaissa, joissa on suositus. Ja voihan sitä aina kokeilla erilaisia välityksiä, jos 28t mummurieskan kanssa toiminta ei miellytä niin siinä vaiheessa 26t tilalle.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  17. #3617
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Ta chainrings Peter white haulla lisää aamukahviviihdettä.
    Noille toisilleen siunaamattomille ratasyhdistelmille enin osa vaihdoista menee ihan ok. Toisaalta siksihän noita pirun kalliita kuten xx-kampia ostetaan että ne sitten toimis parhaalla mahdollisella tavalla. Ihmetyttää investointi ja sitten osin vesitetään
    hommaa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  18. #3618
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lähinnä siksi vaihdoin tulevalle kaudelle Sramin bulkkirieskaan, kun ei tuollainen hifihifi TA oikein kestä ympärivuotista treeni-/arkiajoa. Saman hintainen se oli kuin Sram, mutta hieman raceday only -henkistä tavaraa
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  19. #3619
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Justiinsa LJL, aika arvokkaita ovat arkikäyttöön. Viikko sitten kun maantiepyörän kasasin puunattuna ja vahattuna niin laitoin Rivalin kampiin halpis-FSA rattaan isoseksi, oli ajamaton jemmassa. Eilen vaihdoin sitten alkuperäisen Sramin 50-piikkisen takasin. Sram on tietysti jyvitetty 34piikkiselle, ja eron kyllä huomaa. Ei maatakaatava mutta paremmin nousee ketju. Mun pappavauhtiseen maantiepyöräcruisailuun toki Fsa:n ratas on aivan riittävän hyvä.

    Jos nyt kisaa ajasin niin sitten tottakai parhaat ja toisilleen sovitetut rattaat mitä Sramin tai Shimanon inssit on kehittäneet.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  20. #3620
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Tufo Tire Sealant <-- milläs aineella näppärimmin liuotan tämän tukkimat venttiilit auki .. litkujen tuubeihin laiton jälkeen pumppailut pikkasen tiukassa
    -- not fast but furious --

  21. #3621
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    176
    Terve!

    Olisin pikaisesti kysynyt teiltä viisammilta neuvoa. Olen hankkimassa jäykkää etuhaarukkaa hyppykepin tilalle 29eriin. Terästä materiaalina varma, mut kevyempi vaihtoehto olisi mieleen. Exoticin hiilarikeula pyörui mielessä, mutta sen kestävyys ympärivuotiseen ajoon on kysymysmerkki? Onko hyviä alukeuloja jossain myynnissä maastofillareille ja 29:lle?

  22. #3622
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    423
    Onko kenelläkään maantiepyörän punnitsemiseen sopivaa puntaria Helsingin kantakaupungissa tai Länsi-Helsingissä? Haluaisin tietää pyöräni painon.

  23. #3623
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Rapala. Kyseessä siis kalavaaka. Muistaakseni riittää 30kg asti.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  24. #3624
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Henkilövaaka ja vähennyslasku

  25. #3625
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Tokmannilta varsin halpainen oiskohan matkalaukun punnitukseen tarkoitettu vaaka. Täällä rajalla on aina sen verran rautaa että kalibrointikappaleet sain tehtyä. Kaupan vaakoille vaivihkaa ja huomiota herättämättä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  26. #3626
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    forssa
    Viestit
    426
    Olisikos tälläinen RS sid keula mistään kotoisin, 9mm akselilla?
    Satulanhaistelija

  27. #3627
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.173
    Olishan se.


  28. #3628
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mihail Katso viesti
    Olisikos tälläinen RS sid keula mistään kotoisin, 9mm akselilla?
    Ei oo noista soloair-sideistä kokemusta, mutta oma 120mm dual air Sid XX täyttää kohta 10 000km ja on varsin kelpo keula kun on sen säätöihin saanut. Ja kevyt.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  29. #3629
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Tein risukeittimen. Nyt pitäisi testata sitä. Ovatko Bilteman retkikattilat mistään kotoisin?

    http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...-9-osaa-26491/

  30. #3630
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Kyllä nuo Bilteman kattilat hommansa hoitaa, osta sitten riittävästi teräsvillaa! Tulilla keitettäessä noki tarttuu alumiiniin oikein hyvin, sottaa kaikki paikat. Keittimen/kattiloitten kuljetuspussi on hyvä olla. Sitten kunnolla noettuja kattiloita jos käytät tenttu/kaasukeittimellä noen eristävyyden takia polttoaineen kulutus kasvaa.

    Jos on kaksi kattilaa käytössä niin käytä tulilla vain sitä isompaa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •