Jaa, eikös tuo pannattoman etuvaihtajan alle jää siististi piiloon?
Jaa, eikös tuo pannattoman etuvaihtajan alle jää siististi piiloon?
I väntan på ännu dåligare tidet
Yritän asentaa Fsa afterburner BB30 kampia Cannondale Flash 29 hiilarirunkoon, mutta huonolla menestyksellä. Kammissa on esijännityksen säätö ja se on niin pienellä kuin voi, mutta silti en pysty kiristämään kampia niin tiukalle kuin pitäisi ilman että ne rupeavat tahmaamaan. Shimmejä ei ole missään välissä. Ainoat jotka voisivat olla liian paksut ovat laakerien taakse tulevat lukitusrenkaat. Niiden oikeellisuudesta en osaa sanoa mitään kun ne tulivat toisen pyörän hollowgram kampien mukana. Heitänkö kammet mäkeen vai mitä keksin?
Tctic muokkasi tätä : 17.04.2014 at 22.09
Varmistukseksi kysyn, kun alkoi mietityttää. Hollowtech II ja Shimano FC-CX70-kammet - irrotin kammet, putsasin, voitelin kierteet etc. Park Tool ASC-1:llä.
http://www.parktool.com/product/anti...compound-asc-1
Tuliko mokattua?
Bsa-keskiömuhvin eli myös Shimanon HII-ulkoisten laakereitten elinikää lisäävää huoltohan on varsin yksinkertaista. Halloo on sen verran toivottavasti ajanut Stevens Vapourillaan että on aivan järkevää keskiölaakereitten irroitus. Muhvin kierteiden putsaaminen, uutta rasvaa ja laakerit huollettuina kiinni. Sikäli kuin Stevensissä on BSA-keskiö? Kammen akselin vasemman puolen rihloihin ihan pikkasen rasvaa. Sen verran kuin sormissa on.
I väntan på ännu dåligare tidet
BSA, jos oikein olen ymmärtänyt. Kammet irrotin, putsasin, voitelin ja kasasin takaisin. En lähtenyt keskiötä irrottamaan, kun oikea työkalu puuttuu. Mutaisia polkuja vielä odotettavissa lähiaikoina, joten pohdin, että hetken päästä, kunhan sen työkalun on saanut, avaan myös keskiön.
Tctic muokkasi tätä : 17.04.2014 at 22.09
Jaa niin tosiaankin ettet koko etuvaihtajaa tarvii... Normihommaa mulle tää luetun väärintajuaminen.
I väntan på ännu dåligare tidet
Löytyykö mistään Fsa k-force light kampisarjaan pelkkiä kampia, pituus pitäisi olla 175 mm ja mielellään edullisesti. Nykyiset 170 mm on turhan lyhyet,mutta rattaat on vielä hyvässä kunnossa.
Sent from my XT890 using Tapatalk
Ananasakäämä!
vaikuttaako ketjun pituus oleellisesti vaihteiden vaihtumisen napakkuuteen? 1x10 jäykkäperä. vai pitääkö hakea vain sitä oikeaa vaijerin kireyttä ketjun optimaaliseen liikkumiseen?
Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.
Kyllä ainakin omassa uudessa pyörässä vaikutti kun yhden tappi välin katkaisi. Samalla poistui "hankaava" ääni kun ykkösellä polkee ylämäkeen
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Itsellä on Race Facen Next-kuitukammet 40-28t(120mm) ja silloin samalla ostin 38t eturattaan jos tarvitsee. Hämää se että siinä 38:ssa lukee että saa käyttää vain 26t kanssa? Voiko olla noin, miksei käyttäjä saa itse valita miten matsaa? Vai onko vain valmistajan kusetusta.
Oon ajanut reilun vuoden täpärissä 38/28t eturattailla (Sram XX), hyvin pelitti omat ajot noin 3500km, kunnes 38t TA Specialites alkoi olla finaalissa.
Tahkon 120km varten tilasin uudet rattaat 39/26t, ja vasta tuon Sramin 39t limpun nurjalta puolelta itsekin luin, ettei saisi olla isompaa kuin 26t kaverina. Ei sillä huomautuksella ole mitään virkaa mun kokemuksen mukaan.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Tuossa jotain taustaa http://janheine.wordpress.com/2013/04/23/chainring-choice-or-shifting-ramps/Hämää se että siinä 38:ssa lukee että saa käyttää vain 26t kanssa?
ja tuolla turinaa http://forums.roadbikereview.com/com...on-287976.html
arctic biker muokkasi tätä : 21.04.2014 at 07.57
I väntan på ännu dåligare tidet
Olihan tuossa ylemmässä artikkelissa ihan hyvää pohdintaa:
"Some smaller manufacturers offer ramped chainrings that are not designed in pairs. (They are easily recognizable, because they don’t specify for which small ring they are designed.) These ramps are not very effective and mostly serve to reassure customers who see ramps as an important asset of chainrings."
Omassa TA Specialitesin rinkulassa ei ollut mitään suositusta... Ehkäpä sitten rampituksen toimivuuden vuoksi on syytä mielummin noudattaa niissä rattaissa, joissa on suositus. Ja voihan sitä aina kokeilla erilaisia välityksiä, jos 28t mummurieskan kanssa toiminta ei miellytä niin siinä vaiheessa 26t tilalle.
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Ta chainrings Peter white haulla lisää aamukahviviihdettä.
Noille toisilleen siunaamattomille ratasyhdistelmille enin osa vaihdoista menee ihan ok. Toisaalta siksihän noita pirun kalliita kuten xx-kampia ostetaan että ne sitten toimis parhaalla mahdollisella tavalla. Ihmetyttää investointi ja sitten osin vesitetään
hommaa.
I väntan på ännu dåligare tidet
Lähinnä siksi vaihdoin tulevalle kaudelle Sramin bulkkirieskaan, kun ei tuollainen hifihifi TA oikein kestä ympärivuotista treeni-/arkiajoa. Saman hintainen se oli kuin Sram, mutta hieman raceday only -henkistä tavaraa
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Justiinsa LJL, aika arvokkaita ovat arkikäyttöön. Viikko sitten kun maantiepyörän kasasin puunattuna ja vahattuna niin laitoin Rivalin kampiin halpis-FSA rattaan isoseksi, oli ajamaton jemmassa. Eilen vaihdoin sitten alkuperäisen Sramin 50-piikkisen takasin. Sram on tietysti jyvitetty 34piikkiselle, ja eron kyllä huomaa. Ei maatakaatava mutta paremmin nousee ketju. Mun pappavauhtiseen maantiepyöräcruisailuun toki Fsa:n ratas on aivan riittävän hyvä.
Jos nyt kisaa ajasin niin sitten tottakai parhaat ja toisilleen sovitetut rattaat mitä Sramin tai Shimanon inssit on kehittäneet.
I väntan på ännu dåligare tidet
Tufo Tire Sealant <-- milläs aineella näppärimmin liuotan tämän tukkimat venttiilit auki.. litkujen tuubeihin laiton jälkeen pumppailut pikkasen tiukassa
-- not fast but furious --
Terve!
Olisin pikaisesti kysynyt teiltä viisammilta neuvoa. Olen hankkimassa jäykkää etuhaarukkaa hyppykepin tilalle 29eriin. Terästä materiaalina varma, mut kevyempi vaihtoehto olisi mieleen. Exoticin hiilarikeula pyörui mielessä, mutta sen kestävyys ympärivuotiseen ajoon on kysymysmerkki? Onko hyviä alukeuloja jossain myynnissä maastofillareille ja 29:lle?
Onko kenelläkään maantiepyörän punnitsemiseen sopivaa puntaria Helsingin kantakaupungissa tai Länsi-Helsingissä? Haluaisin tietää pyöräni painon.
Rapala. Kyseessä siis kalavaaka. Muistaakseni riittää 30kg asti.
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119
Henkilövaaka ja vähennyslasku
Tokmannilta varsin halpainen oiskohan matkalaukun punnitukseen tarkoitettu vaaka. Täällä rajalla on aina sen verran rautaa että kalibrointikappaleet sain tehtyä. Kaupan vaakoille vaivihkaa ja huomiota herättämättä.
I väntan på ännu dåligare tidet
Olisikos tälläinen RS sid keula mistään kotoisin, 9mm akselilla?
Satulanhaistelija
Olishan se.
Tein risukeittimen. Nyt pitäisi testata sitä. Ovatko Bilteman retkikattilat mistään kotoisin?
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...-9-osaa-26491/
Kyllä nuo Bilteman kattilat hommansa hoitaa, osta sitten riittävästi teräsvillaa! Tulilla keitettäessä noki tarttuu alumiiniin oikein hyvin, sottaa kaikki paikat. Keittimen/kattiloitten kuljetuspussi on hyvä olla. Sitten kunnolla noettuja kattiloita jos käytät tenttu/kaasukeittimellä noen eristävyyden takia polttoaineen kulutus kasvaa.
Jos on kaksi kattilaa käytössä niin käytä tulilla vain sitä isompaa.
I väntan på ännu dåligare tidet
Kirjanmerkit