Alkujaan tämän lähetti
ptaipale
Joo, ja kyllä Turuntien laita on kuitenkin suorempi, ja jos kiertää kelvisillan kautta, niin sen jälkeen on edessä ostari ja kellonajasta riippuen satunnaisesti häröileviä jalankulkijoita - reittiä ei ole oikein tarkoitettu ripeään läpijoon.
Kuinka paljon pidempi se on? Laskletaanko metreissä, vai pitääkö jo vaihtaa yksikkö kilometreihin? Ilmeisesti sulla on aika lyhyt työmatka, kun 98 metriä on merkittävä pidennys? Eikä mulla ole tuolla ollut mitään ongelmia ja ajelin siitä läpi usean vuoden työmatkat. Nopeampi se joka tapauksessa on, kuin odotella liikennevaloissa ja siinä tosiaan välttää sen yhden risteyksen, jossa minunkin päälleni on pari kertaa meinattu ajaa. Eikä tartte väistellä KLV:llä kaahaavia mopoilijoita ja bussipysäkiltä häröileviä koululaisia.
Tosin olen huomannut, että valitsen nykyään aika usein hitaamman (vaikkaikin puoli kilometriä lyhyemmän) työmatkan, jossa on hiekkatietä joen varressa ja kivat maisemat sen sijaan, että ajaisin 26 kilsaa KLV:tä ajoradan vieressä kolmion takaa tulevia väistellen. Työmatkalle siis voi olla muitakin kriteerejä, kuin nopeus ja pituus.
Ja nyt kun ripeä ajo mainittiin, niin ainahan voi valita Vantaan meiningin ja painella tuulitakki lepattaen hybridillä KLV-sillalle päälle kolmeakymppiä siitä huolimatta, että siinä on kymmenen alle 5-vuotiasta kerholaista ihailemassa sorsia. Elämä on vain riskinottoa, katsos. Ens kerralla oon skarppina, taklaan sen kusipään ojaan ja opetan liikennekäyttäytymistä kantapääni kautta... ehkä.
Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff
"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."
Kirjanmerkit